Gå til innhold

Baby svelgt batteri?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor sannsynlighet er det at en baby 10 mnd klarer å svelge flatt, rundt batteri?

 

Anonymous poster hash: 0d4f6...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røntgen NÅ.

 

Anonymous poster hash: 0d26f...5e9

Skrevet

Veldig stor sannsynlighet om barnet får tak i ett.

Om du har mistanke om at barnet har svelget et batteri må du ringe 113 umiddelbart. Å svalge batteri er livsfarlig. De inneholder syre som etser istykker barnet innvendig.

 

Anonymous poster hash: 911cb...fb1

Skrevet

Som de andre skriver!! Da ringer du 113 umiddelbart!! Det er livsfarlig syre i batterier!

Skrevet

Stor sannsynlighet !

Ring 113 umiddelbart. Det er livsfarlig

Skrevet

RING 113!!!



Anonymous poster hash: ea617...d44
Skrevet

113



Anonymous poster hash: 5b5e6...ae5
Skrevet

Håper dette gikk bra?

 

Håper du ringte 113 og fikk babyen inn på røntgen, batteri er farlig.

 

Anonymous poster hash: 4852e...117

Skrevet

Fikk beskjed om at det skulle komme ut av seg selv, men venter på at sykehus skal ringe tilbake!

 

Anonymous poster hash: 0d4f6...b37

Skrevet

Fikk beskjed om at det skulle komme ut av seg selv, men venter på at sykehus skal ringe tilbake!

 

Anonymous poster hash: 0d4f6...b37

Dette må du ikke slå deg til ro med. Hva om batteriet lekker syre, eller setter seg fast?

 

Anonymous poster hash: 4852e...117

Skrevet

Magesyre pluss batteri. Ikke bra. Det må vel ut??? Asap?

 

Anonymous poster hash: 7cd44...99f

Skrevet

Korfor ringe 113. Kva med legevakta og hjelp der fra.



Anonymous poster hash: 9a3d5...c82
Skrevet

Fikk beskjed om at det skulle komme ut av seg selv, men venter på at sykehus skal ringe tilbake!

 

Anonymous poster hash: 0d4f6...b37

 

Det tror jeg faktisk ikke noe på. Ville i såfall vært skandale!

 

Anonymous poster hash: 55a16...315

Skrevet

Barn har dødd av å svelge sånne flate batterier - du som "jobber på en barneavdeling" bør avstå fra å komme med denne typen råd i et forum der noen kan være fristet til å høre på deg.

 

 



Anonymous poster hash: 7b21f...b77
Skrevet

Ikke lenge siden jeg leste om en liten gutt som døde av det. Han var plaget i flere dager,de visste ikke at han hadde svelget et sånt batteri så han ble ikke røntget. Legen fant ikke noe galt. Barnet ble akutt syk og døde noen få dager etter. Obduksjonen viste at batteriet satt fast i halsen og hadde etset i stykker luftrøret.

 

Så hvordan du som "jobber" på barneavd kan si det du gjør er ubegripelig.

 

Anonymous poster hash: bcc76...e91

Skrevet

Håper du ringte legevakt og snakket med dem, bør sjekkes hvor batteriet befinner seg i kroppen. I motsetning til hva flere skriver over her om syre, så er sjansen for at det går hull på batteriet og lekker syre svært liten, selv i magesekken. Den virkelige faren med å svelge batterier er den elektriske ladningen i batteriet, spesielt hvis batteriet setter seg fast. Da vil den elektriske ladningen i batteriet etse seg inn i vevet rundt.



Anonymous poster hash: 2175f...f90
Skrevet

Mitt tantebarn svelget et vanlig batteri (slik som er i fjernkontroller osv), han ble sendt på røntgen. Men fikk så beskjed om at det kom ut av seg selv, og det gjorde det. Men ville absolutt tatt kontakt med lege.



Anonymous poster hash: 32ff2...8cf
Skrevet

Please ring legevakten i kveld.

Jeg er tante til en gutt som svelget et batteri i fjor.

Legen mente det ikke var alvorlig , men Mamman ville ha tatt røntgen .

Heldigvis hørte legen til slutt på den "hysteriske" moren.

Det var lekkasje på batteriet!

Gutten ble operert samme natt,og så lagt i kunstig koma.

Gutten fikk skader i svelget og har vært flere gang til

utblokkring.

Han kom i rett tid, og er i dag frisk igjen.

Legene mente at han ikke hadde overlevd natta heime.

 

Anonymous poster hash: dc2c8...8aa

Skrevet

Ikke lenge siden jeg leste om en liten gutt som døde av det. Han var plaget i flere dager,de visste ikke at han hadde svelget et sånt batteri så han ble ikke røntget. Legen fant ikke noe galt. Barnet ble akutt syk og døde noen få dager etter. Obduksjonen viste at batteriet satt fast i halsen og hadde etset i stykker luftrøret.

 

Så hvordan du som "jobber" på barneavd kan si det du gjør er ubegripelig.

 

Anonymous poster hash: bcc76...e91

Hun jobber nok som vaskehjelp på avdelingen tenker jeg.... For peiling på dette har hun virkelig ikke!

 

Anonymous poster hash: 21773...fde

Skrevet

 

Mitt tantebarn svelget et vanlig batteri (slik som er i fjernkontroller osv), han ble sendt på røntgen. Men fikk så beskjed om at det kom ut av seg selv, og det gjorde det. Men ville absolutt tatt kontakt med lege.

 

Anonymous poster hash: 32ff2...8cf

Vanlige, sylindriske alkaliske batterier er noe helt helt annet enn flate batterier.

 

De ene er uhyrlig farlige å svelge. De andre går stort sett bra.

 

Kjemien i batteriene er helt ulik.

 

Litt som forskjellen på å spise salt og drikke ren syre.

 

Men jeg hadde ringt 113 på flekken uansett batteritype. Ikke fastlege og ikke legevakt. Men 113.

 

-kjemikeren

 

Anonymous poster hash: 8c5e0...8a1

Skrevet

 

 

Mitt tantebarn svelget et vanlig batteri (slik som er i fjernkontroller osv), han ble sendt på røntgen. Men fikk så beskjed om at det kom ut av seg selv, og det gjorde det. Men ville absolutt tatt kontakt med lege.

 

Anonymous poster hash: 32ff2...8cf

Vanlige, sylindriske alkaliske batterier er noe helt helt annet enn flate batterier.

 

De ene er uhyrlig farlige å svelge. De andre går stort sett bra.

 

Kjemien i batteriene er helt ulik.

 

Litt som forskjellen på å spise salt og drikke ren syre.

 

Men jeg hadde ringt 113 på flekken uansett batteritype. Ikke fastlege og ikke legevakt. Men 113.

 

-kjemikeren

 

Anonymous poster hash: 8c5e0...8a1

Hvilket batteri var verst?

 

 

Anonymous poster hash: 7cd44...99f

Skrevet

Lese om en gutt som spiste et batteri. Men det kom ikke ned i magen og spiserøret hans etset bort fordi batteriet satte seg i spiserøret. Det er veldig farlig å svelge et batteri om det setter seg i spiserøret, luftrøret eller kommer ned i magen. Dere trenger ikke merke med en gang at det sitter fast et sted på vei ned magen en gang!!

Skrevet

Ikke lenge siden jeg leste om en liten gutt som døde av det. Han var plaget i flere dager,de visste ikke at han hadde svelget et sånt batteri så han ble ikke røntget. Legen fant ikke noe galt. Barnet ble akutt syk og døde noen få dager etter. Obduksjonen viste at batteriet satt fast i halsen og hadde etset i stykker luftrøret.

 

Så hvordan du som "jobber" på barneavd kan si det du gjør er ubegripelig.

 

Anonymous poster hash: bcc76...e91

Det tok flere dager!!

Det jeg sier at dette blir ikke tatt som AKUTT 113- innkeggelse. Må gå via fastlege!

 

Anonymous poster hash: 9e7fd...8fa

Skrevet

Skremmende at folk som "jobber på barneavdelingen" ikke har mer faglig tyngde....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...