Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #1 Skrevet 25. november 2015 Hvor stor sannsynlighet er det at en baby 10 mnd klarer å svelge flatt, rundt batteri? Anonymous poster hash: 0d4f6...b37
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #2 Skrevet 25. november 2015 Røntgen NÅ. Anonymous poster hash: 0d26f...5e9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #3 Skrevet 25. november 2015 Veldig stor sannsynlighet om barnet får tak i ett. Om du har mistanke om at barnet har svelget et batteri må du ringe 113 umiddelbart. Å svalge batteri er livsfarlig. De inneholder syre som etser istykker barnet innvendig. Anonymous poster hash: 911cb...fb1
Portishe Skrevet 25. november 2015 #4 Skrevet 25. november 2015 Som de andre skriver!! Da ringer du 113 umiddelbart!! Det er livsfarlig syre i batterier!
Amalie87 Skrevet 25. november 2015 #5 Skrevet 25. november 2015 Stor sannsynlighet ! Ring 113 umiddelbart. Det er livsfarlig
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #6 Skrevet 25. november 2015 RING 113!!! Anonymous poster hash: ea617...d44
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #7 Skrevet 25. november 2015 113 Anonymous poster hash: 5b5e6...ae5
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #8 Skrevet 25. november 2015 Håper dette gikk bra? Håper du ringte 113 og fikk babyen inn på røntgen, batteri er farlig. Anonymous poster hash: 4852e...117
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #9 Skrevet 25. november 2015 Fikk beskjed om at det skulle komme ut av seg selv, men venter på at sykehus skal ringe tilbake! Anonymous poster hash: 0d4f6...b37
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #10 Skrevet 25. november 2015 Fikk beskjed om at det skulle komme ut av seg selv, men venter på at sykehus skal ringe tilbake! Anonymous poster hash: 0d4f6...b37 Dette må du ikke slå deg til ro med. Hva om batteriet lekker syre, eller setter seg fast? Anonymous poster hash: 4852e...117
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #11 Skrevet 25. november 2015 Magesyre pluss batteri. Ikke bra. Det må vel ut??? Asap? Anonymous poster hash: 7cd44...99f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #12 Skrevet 25. november 2015 http://www.nrk.no/livsstil/livsfarlige-batterier-i-leker-1.10863422 Anonymous poster hash: 6ec37...2a2
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #13 Skrevet 25. november 2015 Korfor ringe 113. Kva med legevakta og hjelp der fra. Anonymous poster hash: 9a3d5...c82
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #14 Skrevet 25. november 2015 Fikk beskjed om at det skulle komme ut av seg selv, men venter på at sykehus skal ringe tilbake! Anonymous poster hash: 0d4f6...b37 Det tror jeg faktisk ikke noe på. Ville i såfall vært skandale! Anonymous poster hash: 55a16...315
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #15 Skrevet 25. november 2015 Barn har dødd av å svelge sånne flate batterier - du som "jobber på en barneavdeling" bør avstå fra å komme med denne typen råd i et forum der noen kan være fristet til å høre på deg. Anonymous poster hash: 7b21f...b77
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #16 Skrevet 25. november 2015 Ikke lenge siden jeg leste om en liten gutt som døde av det. Han var plaget i flere dager,de visste ikke at han hadde svelget et sånt batteri så han ble ikke røntget. Legen fant ikke noe galt. Barnet ble akutt syk og døde noen få dager etter. Obduksjonen viste at batteriet satt fast i halsen og hadde etset i stykker luftrøret. Så hvordan du som "jobber" på barneavd kan si det du gjør er ubegripelig. Anonymous poster hash: bcc76...e91
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #17 Skrevet 25. november 2015 Håper du ringte legevakt og snakket med dem, bør sjekkes hvor batteriet befinner seg i kroppen. I motsetning til hva flere skriver over her om syre, så er sjansen for at det går hull på batteriet og lekker syre svært liten, selv i magesekken. Den virkelige faren med å svelge batterier er den elektriske ladningen i batteriet, spesielt hvis batteriet setter seg fast. Da vil den elektriske ladningen i batteriet etse seg inn i vevet rundt. Anonymous poster hash: 2175f...f90
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #18 Skrevet 25. november 2015 Mitt tantebarn svelget et vanlig batteri (slik som er i fjernkontroller osv), han ble sendt på røntgen. Men fikk så beskjed om at det kom ut av seg selv, og det gjorde det. Men ville absolutt tatt kontakt med lege. Anonymous poster hash: 32ff2...8cf
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #19 Skrevet 25. november 2015 Please ring legevakten i kveld. Jeg er tante til en gutt som svelget et batteri i fjor. Legen mente det ikke var alvorlig , men Mamman ville ha tatt røntgen . Heldigvis hørte legen til slutt på den "hysteriske" moren. Det var lekkasje på batteriet! Gutten ble operert samme natt,og så lagt i kunstig koma. Gutten fikk skader i svelget og har vært flere gang til utblokkring. Han kom i rett tid, og er i dag frisk igjen. Legene mente at han ikke hadde overlevd natta heime. Anonymous poster hash: dc2c8...8aa
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #20 Skrevet 25. november 2015 Ikke lenge siden jeg leste om en liten gutt som døde av det. Han var plaget i flere dager,de visste ikke at han hadde svelget et sånt batteri så han ble ikke røntget. Legen fant ikke noe galt. Barnet ble akutt syk og døde noen få dager etter. Obduksjonen viste at batteriet satt fast i halsen og hadde etset i stykker luftrøret. Så hvordan du som "jobber" på barneavd kan si det du gjør er ubegripelig. Anonymous poster hash: bcc76...e91 Hun jobber nok som vaskehjelp på avdelingen tenker jeg.... For peiling på dette har hun virkelig ikke! Anonymous poster hash: 21773...fde
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #21 Skrevet 25. november 2015 Mitt tantebarn svelget et vanlig batteri (slik som er i fjernkontroller osv), han ble sendt på røntgen. Men fikk så beskjed om at det kom ut av seg selv, og det gjorde det. Men ville absolutt tatt kontakt med lege. Anonymous poster hash: 32ff2...8cf Vanlige, sylindriske alkaliske batterier er noe helt helt annet enn flate batterier. De ene er uhyrlig farlige å svelge. De andre går stort sett bra. Kjemien i batteriene er helt ulik. Litt som forskjellen på å spise salt og drikke ren syre. Men jeg hadde ringt 113 på flekken uansett batteritype. Ikke fastlege og ikke legevakt. Men 113. -kjemikeren Anonymous poster hash: 8c5e0...8a1
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #22 Skrevet 25. november 2015 Mitt tantebarn svelget et vanlig batteri (slik som er i fjernkontroller osv), han ble sendt på røntgen. Men fikk så beskjed om at det kom ut av seg selv, og det gjorde det. Men ville absolutt tatt kontakt med lege. Anonymous poster hash: 32ff2...8cf Vanlige, sylindriske alkaliske batterier er noe helt helt annet enn flate batterier. De ene er uhyrlig farlige å svelge. De andre går stort sett bra. Kjemien i batteriene er helt ulik. Litt som forskjellen på å spise salt og drikke ren syre. Men jeg hadde ringt 113 på flekken uansett batteritype. Ikke fastlege og ikke legevakt. Men 113. -kjemikeren Anonymous poster hash: 8c5e0...8a1 Hvilket batteri var verst? Anonymous poster hash: 7cd44...99f
Sint naken biltyv Skrevet 25. november 2015 #23 Skrevet 25. november 2015 Lese om en gutt som spiste et batteri. Men det kom ikke ned i magen og spiserøret hans etset bort fordi batteriet satte seg i spiserøret. Det er veldig farlig å svelge et batteri om det setter seg i spiserøret, luftrøret eller kommer ned i magen. Dere trenger ikke merke med en gang at det sitter fast et sted på vei ned magen en gang!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #24 Skrevet 25. november 2015 Ikke lenge siden jeg leste om en liten gutt som døde av det. Han var plaget i flere dager,de visste ikke at han hadde svelget et sånt batteri så han ble ikke røntget. Legen fant ikke noe galt. Barnet ble akutt syk og døde noen få dager etter. Obduksjonen viste at batteriet satt fast i halsen og hadde etset i stykker luftrøret. Så hvordan du som "jobber" på barneavd kan si det du gjør er ubegripelig. Anonymous poster hash: bcc76...e91 Det tok flere dager!! Det jeg sier at dette blir ikke tatt som AKUTT 113- innkeggelse. Må gå via fastlege! Anonymous poster hash: 9e7fd...8fa
TinaK 1990 Skrevet 25. november 2015 #25 Skrevet 25. november 2015 Skremmende at folk som "jobber på barneavdelingen" ikke har mer faglig tyngde....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå