Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Hei. I en mnd nå har jeg vært med i et prosjekt ved et større sykehus. Vi er med i en testgruppe. To av dagene har vi til og med vært innlagt for heldøgnsregistrering. Saken er, en av legene jeg har snakket en god del med, ja, han er ufattelig kjekk, i mine øyne. Jeg merker det (tror jeg da) sånn uten-å-ha-sagt-det at det er gnister mellom oss. Vi traff hverandre oppe i kantinen forrige uke og vi frøs begge til. Jeg har så lyst til å få kontakt med han, men aner ikke hvordan. Har søkt han opp på Facebook (ja,patetisk nok), og det står ikke noe om noe forhold eller bilde av noen dame der. Så utifra det lille jeg "vet" så tramper jeg ikke inn i noens territorie. Åååå, jeg blir helt fjortis! Skal jeg tørre å sende venneforespørsel? Eller er jeg helt teit og nek? Har han lov til å akseptere evt? Råd? Noen? Hilsen betatt tenåring igjen Anonymous poster hash: 339d0...62f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Nei, det bør du ikke gjøre. Legen har ikke lov å innlede noe forhold til deg. Hvis interessen fremdeles er like sterkt en stund etter at prosjektet er ferdig, da kan du ev. vurdere å prøve å sende ham en melding. Men så lenge du er med i prosjektet og han er lege der kan dere ikke innlede noe forhold. Bare det å starte en flørt i denne tiden er ulovlig for legen. Så om du respekterer den jobben han har og gjør, så gjør du ikke noe fremstøt så lenge du er i prosjektet! Anonymous poster hash: 7e17d...985
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #3 Skrevet 24. november 2015 Enig med svaret over. La han være til det er over. Så kan du heller ta kontakt da og han kan svare om han vil. Det vil være vanskelig for han å forholde seg til deg om du er alene om å tenke dette. Anonymous poster hash: 89790...3b7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #4 Skrevet 24. november 2015 Niks, ikke gjør det. Når prosjektet er over får du ta mot til deg å spørre face-to-face, ikke på face. Anonymous poster hash: 9456e...d5f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #5 Skrevet 24. november 2015 Enig med de andre. Ikke gjør det! Vent til prosjektet er over og ta kontakt på en ordentlig måte Anonymous poster hash: 12430...32e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #6 Skrevet 24. november 2015 Hvis prosjektet er ferdig så kan du jo gjøre det? Men jeg hadde ikke turt hvis vi ikke var ferdige, hadde følt det litt kleint om jeg skulle fortsatt å møte ham og han hadde "avvist" meg/forespørselen min Anonymous poster hash: 6cca3...0c7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #7 Skrevet 24. november 2015 Jeg avviser forespørsler fra mine pasienter. Anonymous poster hash: fd6e1...b54
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #8 Skrevet 24. november 2015 Leger har etiske retningslijer/regler når det kommer til pasientkontakt, så han vil aldri godkjenne en slik venneforespørsel. Du får vente til prosjektet er ferdig også får du finne en måte å ta kontakt på.. Og bare for å ha sagt det, mannen min har en facebook-profil, egentlig bare fordi alle forventer det. Han er ikke særlig aktiv, legger aldri ut bilder eller statuser, og det står ingenting der om at han har vært gift med meg i 16 år og har 4 barn Det er ikke alt du kan lese ut fra facebook altså... Anonymous poster hash: 5b13b...74f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #9 Skrevet 24. november 2015 Er bare ei uke igjen av prosjektet! Han er litt sjenert og keitete, men kommer ofte inn til meg, jeg merker at det er gjensidig men ingen vet helt hvordan vi skal gå frem, eller oppføre oss. Tenkte også på dette med retningslinjene. Men, om jeg hadde truffet han ute, vi har flere felles venner på Facebook, vi har snakket mye sammen, så føles ikke heeeelt ut og gi det et forsøk. Men kanskje jeg bare skal droppe det? Anonymous poster hash: 339d0...62f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #10 Skrevet 24. november 2015 Du får klare å holde ut den uka som er igjen. Han har ikke lov til å innlede noe forhold til deg uansett. Anonymous poster hash: 74815...154
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #11 Skrevet 24. november 2015 Er bare ei uke igjen av prosjektet! Han er litt sjenert og keitete, men kommer ofte inn til meg, jeg merker at det er gjensidig men ingen vet helt hvordan vi skal gå frem, eller oppføre oss. Tenkte også på dette med retningslinjene. Men, om jeg hadde truffet han ute, vi har flere felles venner på Facebook, vi har snakket mye sammen, så føles ikke heeeelt ut og gi det et forsøk. Men kanskje jeg bare skal droppe det? Anonymous poster hash: 339d0...62f Du trenger ikke droppe det, men vent til prosjektet er over og ikke ta det over facebook. Anonymous poster hash: bda11...a98
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #12 Skrevet 24. november 2015 Vent... Er du en pasient av han, eller jobber dere sammen som kollegaer? Anonymous poster hash: a36f6...31a
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #13 Skrevet 24. november 2015 Leger har etiske retningslijer/regler når det kommer til pasientkontakt, så han vil aldri godkjenne en slik venneforespørsel. Du får vente til prosjektet er ferdig også får du finne en måte å ta kontakt på.. Og bare for å ha sagt det, mannen min har en facebook-profil, egentlig bare fordi alle forventer det. Han er ikke særlig aktiv, legger aldri ut bilder eller statuser, og det står ingenting der om at han har vært gift med meg i 16 år og har 4 barn Det er ikke alt du kan lese ut fra facebook altså... Anonymous poster hash: 5b13b...74f Hei hei du, slapp litt av! Det er 2015 og det veit helsedirektoratet også tidligere var det svært strenge regler ifb med pasientkontakt på privaten. Disse reglene er ikke lenger like firkanta. Mange vil nok mene at det er uprofesjonelt og uetisk av en lege å pleie privat kontakt med en pasient, men det er ikke lenger ulovlig så lenge det er hensiktsmessig. Legen skal selv vurdere og kunne forsvare kontakten. Leger har lov til å bli kjærester med tidligere pasienter også, men man kan ikke bli kjærester inne på legekontoret for å si det sånn. Jeg lå på sykehus en uke da jeg var gravid (ingen mann i bildet) fikk et godt øye til ene legen der, men tenkte som du, han var kun et fint skue i tia mens jeg var der. La han omsider til på fb etter at jeg var skrevet ut og vi chatten mye. Jeg spurte han nettopp om disse tingene, om han hadde lov. Og det hadde han, det er et ganske vanlig fenomen å finne kjærligheten på jobb. Nå ble ikke dette kjærlighet uansett da men Anonymous poster hash: 717ef...0f6
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #14 Skrevet 24. november 2015 Er bare ei uke igjen av prosjektet! Han er litt sjenert og keitete, men kommer ofte inn til meg, jeg merker at det er gjensidig men ingen vet helt hvordan vi skal gå frem, eller oppføre oss. Tenkte også på dette med retningslinjene. Men, om jeg hadde truffet han ute, vi har flere felles venner på Facebook, vi har snakket mye sammen, så føles ikke heeeelt ut og gi det et forsøk. Men kanskje jeg bare skal droppe det? Anonymous poster hash: 339d0...62f Sikker på at du ikke bare er innbilsk? Jeg kan vedde på at han merker at du liker han for mye og synes det er kleint... Anonymous poster hash: 89790...3b7
februarprins2013 Skrevet 24. november 2015 #15 Skrevet 24. november 2015 tror han synes dette er kleint og rart jeg
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #16 Skrevet 24. november 2015 Vent til prosjektet er ferdig, så kan du sende en venneforespørsel. Godtar han den ikke, så vet du hvor landet ligger.... Anonymous poster hash: b1116...b5a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #17 Skrevet 7. oktober 2018 Hmmm... føler med deg. Jeg har hele tiden gidd, siden 2015 hatt et stort øye for legen min, som desverre ikke er min lege lengre. Han sluttet for et år side. Kan jeg legge han til på Facebook nå? Jeg tenker utrolig mye på han enda, helt ufattelig at det går an. Det var noe spesielt med han der. Mulig han vil avvise meg, men det er kanskje verd en lite forsøk?;) Hilsen tutta på 30:) Anonymkode: 265df...e33
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #18 Skrevet 7. oktober 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmmm... føler med deg. Jeg har hele tiden gidd, siden 2015 hatt et stort øye for legen min, som desverre ikke er min lege lengre. Han sluttet for et år side. Kan jeg legge han til på Facebook nå? Jeg tenker utrolig mye på han enda, helt ufattelig at det går an. Det var noe spesielt med han der. Mulig han vil avvise meg, men det er kanskje verd en lite forsøk?;) Hilsen tutta på 30:) Anonymkode: 265df...e33 Det er tydeligvis mange crazy pasienter som har lest for mange legeromanener, her inne om dgen Anonymkode: 690ee...bc4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #19 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg er lege, og jeg "fryser" av og til når jeg ser pasienter i kantinen/ute, kanskje særlig de jeg har hatt mye med å gjøre/god tone med, rett og slett fordi det er en vanskelig situasjon å forholde seg til. Skal man være streng på taushetsplikten har jeg faktisk ikke lov til å hilse først, og det kan være ganske kleint å treffe pasienter i andre settinger. Spesielt hvis man vet at "pasienten" gjerne forventer noe som du ikke helt vet hva er. Ikke send venneforespørsel. Hvis du/dere treffer ham under mer uformelle forhold i etterkant og noe oppstår da er det jo noe helt annet, men ikke legg til basert på en løs tiltrekning dere opplever i en setting hvor legen er fagperson. Anonymkode: dd048...b02
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #20 Skrevet 7. oktober 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er lege, og jeg "fryser" av og til når jeg ser pasienter i kantinen/ute, kanskje særlig de jeg har hatt mye med å gjøre/god tone med, rett og slett fordi det er en vanskelig situasjon å forholde seg til. Skal man være streng på taushetsplikten har jeg faktisk ikke lov til å hilse først, og det kan være ganske kleint å treffe pasienter i andre settinger. Spesielt hvis man vet at "pasienten" gjerne forventer noe som du ikke helt vet hva er. Ikke send venneforespørsel. Hvis du/dere treffer ham under mer uformelle forhold i etterkant og noe oppstår da er det jo noe helt annet, men ikke legg til basert på en løs tiltrekning dere opplever i en setting hvor legen er fagperson. Anonymkode: dd048...b02 Vet du om det er "lov" å innlede et forhold til tidligere pasient? Ikke at jeg tror det, det hører vel nærmest til skjeldenhetene. Selvom det kan skje. Jeg har aldri fått noe følelse på at det er gjensidig, vi hadde igrunnen en helt normal å god tone. Det er jo kun jeg som er interessert og kanskje litt nysgjerrig på han. Det er jo aldri sikkert han husker meg igjen ei gang. Det ble litt heven på dette følte jeg ville prøve - så om han ikke godtar meg, så vil jeg kanskje glemme han lettere. Anonymkode: 265df...e33
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #21 Skrevet 7. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du om det er "lov" å innlede et forhold til tidligere pasient? Ikke at jeg tror det, det hører vel nærmest til skjeldenhetene. Selvom det kan skje. Jeg har aldri fått noe følelse på at det er gjensidig, vi hadde igrunnen en helt normal å god tone. Det er jo kun jeg som er interessert og kanskje litt nysgjerrig på han. Det er jo aldri sikkert han husker meg igjen ei gang. Det ble litt heven på dette følte jeg ville prøve - så om han ikke godtar meg, så vil jeg kanskje glemme han lettere. Anonymkode: 265df...e33 Det er avhengig av situasjonen, men det vil bli sett rart på. https://tidsskriftet.no/2011/06/medisinsk-etikk/privat-forhold-mellom-lege-og-pasient Leger har mistet lisensen pga det https://www.nrk.no/ostfold/ma-slutte-som-lege-etter-pasient-flort-1.12280649 Sykepleiere har fått advarsler https://www.helsetilsynet.no/tilsyn/tilsynssaker/sykepleier-fikk-advarsel-for-privat-forhold-til-pasient/ Det er skrevet en masteroppgave om temaet, på side 76 blir tidsperspektivet tematisert https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/34260/Master-G-Vik-Knutsen.pdf?sequence=2 Men du/legen risikerer at et eventuelt forhold blir kroken på døra for videre legearbeid.... Anonymkode: dd048...b02
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #22 Skrevet 7. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er avhengig av situasjonen, men det vil bli sett rart på. https://tidsskriftet.no/2011/06/medisinsk-etikk/privat-forhold-mellom-lege-og-pasient Leger har mistet lisensen pga det https://www.nrk.no/ostfold/ma-slutte-som-lege-etter-pasient-flort-1.12280649 Sykepleiere har fått advarsler https://www.helsetilsynet.no/tilsyn/tilsynssaker/sykepleier-fikk-advarsel-for-privat-forhold-til-pasient/ Det er skrevet en masteroppgave om temaet, på side 76 blir tidsperspektivet tematisert https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/34260/Master-G-Vik-Knutsen.pdf?sequence=2 Men du/legen risikerer at et eventuelt forhold blir kroken på døra for videre legearbeid.... Anonymkode: dd048...b02 Jeg har hørt tilfeller der deg har oppstått romanse mellom lege og tidligere pasient Jeg vet det avhenger av situasjonen man har hatt med legen, å de forteller alltid om 2 ytterpunkter. Nå er jeg ikke på noen av disse to ytterpunktene som for eks at jeg kun har vært hos han med en vond tå. Jeg har heller ikke hatt et avhengighets forhold til han, brukt medisiner/vært i psykisk ubalanse. Har hatt enkle behandlinger som er relatert til graviditet, celleprøve. Likte han godt, han gjorde et så altfor godt inntrykk på meg...;) Anonymkode: 265df...e33
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #23 Skrevet 7. oktober 2018 Drømmemann kan man vel si...😉🙊 Anonymkode: 265df...e33
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #24 Skrevet 7. oktober 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hørt tilfeller der deg har oppstått romanse mellom lege og tidligere pasient Jeg vet det avhenger av situasjonen man har hatt med legen, å de forteller alltid om 2 ytterpunkter. Nå er jeg ikke på noen av disse to ytterpunktene som for eks at jeg kun har vært hos han med en vond tå. Jeg har heller ikke hatt et avhengighets forhold til han, brukt medisiner/vært i psykisk ubalanse. Har hatt enkle behandlinger som er relatert til graviditet, celleprøve. Likte han godt, han gjorde et så altfor godt inntrykk på meg...;) Anonymkode: 265df...e33 Celleprøve ja, hvordan gikk det?!😉 Anonymkode: 894bc...f8b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #25 Skrevet 7. oktober 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Celleprøve ja, hvordan gikk det?!😉 Anonymkode: 894bc...f8b Du det var selvfølgelig veldig spesielt😄, men etter 2 fødsler og utallige sjekk nedentil, gikk det greit. Han sa i forkant at han hadde få unge personer, så han var "glad" for å ha ei ung ei. Han sa selv jeg kunne ta den prøven hos han. Da var det også ei dame tilstede.....;) Anonymkode: 265df...e33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå