Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #26 Skrevet 23. november 2015 Helseproblem grunnet den vekta der? Herregud dere er jo hysteriske og fanatiske. Mannen min er 190 høy og veier 135 kg. Ja han har litt mage, men han er kraftig bygd og ikke en tynn svekling. Jeg er akuratt passe med 162 og 70 kg. Vi spiser variert men koser oss med godterier og andre ting når vi vil. Nå må dette kroppshysteriet stoppe, det er ikke sunt! Hvis du mener det er hysteri å bli bekymret når en ellers slank og aktiv person begynner å gå opp 2 kg i måneden og ikke orker noe, da er det du som har blitt litt blind for realitetene rund kropp og helse (og vekt). Anonymous poster hash: 0d9d8...456 HI skrev ingenting i hovedinnlegget at han gikk opp 2 kilo i måneden, bare at han gikk opp fra 72 kilo (som er SVÆRT lite for en mann på 180 cm som trener hver dag og har mye muskler) til 85 kilo. 85 kilo er ingen stor overvekt for en mann som har muskler fra før, ja, han kan være lubben, men han er ikke feit eller tjukk. Er selv 1,68 høy og veide 49 kilo da jeg var 18. Var radmager. Etter 4 fødsler gikk jeg opp til 65 kilo, og klarer ikke å gå ned igjen. Men jeg er ikke FEIT, bruker str S i klær (M i enkelte bukser som er stramme oppe) og har ingen helseproblemer forbunder med vekta mi. Det er alltid søtt med folk som skriver veldig lite av infoen i HI og så begynner å fylle inn gapene i senere svar fordi de ikke har fått de svarene de håpet på. Anonymous poster hash: 13fa3...ea5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #27 Skrevet 23. november 2015 Før, da vi traff hverandre, og etter vi ble sammen og flyttet sammen, trente han ca 4 ganger i uka, 1-2 timer hver gang. Han spiste også med meg og min sønn. Nå har han mye skole, har ikke trent siden april. Han er 180 cm. Før var han veltrent og 72 kg. Nå har han fått en skikkelig mage og veier 85 kg, dette siden april, altså gått opp 13 kg på 7 mnd, og jeg har bedt han indirekte å starte å trene igjen, bli med meg på trening osv, og prøver å få han til å spise mindre pizza, syltetøy, godteri, ostepop, smågodt, sjokolade og mer fisk, grønnsaker osv, men det virker ikke. Han kjører sitt eget løp. Jeg har hele tiden sagt det indirekte, og ikke gitt "ordre", så tror ikke han ser problemet. Han ser veldig annerledes ut nå. Fra å se trent tut til å få en ølmage og pupper. Ikke særlig ok å forandre seg så mye, så fort. Hvordan motivere han til et sunnere kosthold (evt mindre usunt kosthold) og mer trening, uten å være frekk? Han har hele tiden unnskylding om at han må ha pizza og godteri og at han ikke rekker å trene pga eksamenslesnin g. Når han ikke leser så ligger han på sofaen og ser tv. Han sover vel 11 timer i døgnet. Han har blitt utrolig lat. Han ser det bare ikke selv. Jeg sier det heller ikke til han, for det er jo sårende og frekt. Men dette kan jo ikke fortsette? Anonymous poster hash: dab56...153 180 cm og 85 kilo er ikke farlig overvektig. Anonymous poster hash: 13fa3...ea5 Må det være farlig før det blir tatt tak i det? Det er vel først og fremst den betydelige vektoppgangen på såpass kort tid som bekymrer HI. Anonymous poster hash: 6283d...a03
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #28 Skrevet 23. november 2015 Før, da vi traff hverandre, og etter vi ble sammen og flyttet sammen, trente han ca 4 ganger i uka, 1-2 timer hver gang. Han spiste også med meg og min sønn. Nå har han mye skole, har ikke trent siden april. Han er 180 cm. Før var han veltrent og 72 kg. Nå har han fått en skikkelig mage og veier 85 kg, dette siden april, altså gått opp 13 kg på 7 mnd, og jeg har bedt han indirekte å starte å trene igjen, bli med meg på trening osv, og prøver å få han til å spise mindre pizza, syltetøy, godteri, ostepop, smågodt, sjokolade og mer fisk, grønnsaker osv, men det virker ikke. Han kjører sitt eget løp. Jeg har hele tiden sagt det indirekte, og ikke gitt "ordre", så tror ikke han ser problemet. Han ser veldig annerledes ut nå. Fra å se trent tut til å få en ølmage og pupper. Ikke særlig ok å forandre seg så mye, så fort. Hvordan motivere han til et sunnere kosthold (evt mindre usunt kosthold) og mer trening, uten å være frekk? Han har hele tiden unnskylding om at han må ha pizza og godteri og at han ikke rekker å trene pga eksamenslesnin g. Når han ikke leser så ligger han på sofaen og ser tv. Han sover vel 11 timer i døgnet. Han har blitt utrolig lat. Han ser det bare ikke selv. Jeg sier det heller ikke til han, for det er jo sårende og frekt. Men dette kan jo ikke fortsette? Anonymous poster hash: dab56...153 180 cm og 85 kilo er ikke farlig overvektig. Anonymous poster hash: 13fa3...ea5 Må det være farlig før det blir tatt tak i det? Det er vel først og fremst den betydelige vektoppgangen på såpass kort tid som bekymrer HI. Anonymous poster hash: 6283d...a03 Det stod ingenting om denne vektoppgangen over kort tid i HI!!!! Jeg svarte selvfølgelig ut fra HI og ikke noe HI TENKTE i hodet sitt, men ikke fortalte oss. Nei, jeg synes ikke man kan forlange at partneren er slank og veltrent. Det er ikke nødvendig å slanke seg asap når man er 180 cm og 85 kg og er en mann. De fleste jeg kjenner med slik vekt og høyde er ikke tjukke i det hele tatt. Det er ikke farlig å ha et par kilo for mye på kroppen, faktisk har forskningen bevist at de som har et par-tre kilo for mye lever lenger og er friskere, enn de som for eksempel er undervektige. Tar du vekk 3 kilo fra vekten til denne mannen så er han innafor normalvekt. Det vil si, det har ingen helsemessige skader at han veier det han veier. Derfor må han kunne bestemme selv når og hvordan han skal slanke seg, hvis han i det hele tatt vil det. Når HI så supplerer med helt ny info, at han går 2 kilo opp i vekt i måneden, så er det kanskje noe som må tas tak i. Er han under umenneskelig press når han nå er i oppkjøringsfase til en eksamen så kan det være at man bare kan overse det hele og heller ta tak i det når eksamensperiden er over. Anonymous poster hash: 13fa3...ea5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #29 Skrevet 23. november 2015 Før, da vi traff hverandre, og etter vi ble sammen og flyttet sammen, trente han ca 4 ganger i uka, 1-2 timer hver gang. Han spiste også med meg og min sønn. Nå har han mye skole, har ikke trent siden april. Han er 180 cm. Før var han veltrent og 72 kg. Nå har han fått en skikkelig mage og veier 85 kg, dette siden april, altså gått opp 13 kg på 7 mnd, og jeg har bedt han indirekte å starte å trene igjen, bli med meg på trening osv, og prøver å få han til å spise mindre pizza, syltetøy, godteri, ostepop, smågodt, sjokolade og mer fisk, grønnsaker osv, men det virker ikke. Han kjører sitt eget løp. Jeg har hele tiden sagt det indirekte, og ikke gitt "ordre", så tror ikke han ser problemet. Han ser veldig annerledes ut nå. Fra å se trent tut til å få en ølmage og pupper. Ikke særlig ok å forandre seg så mye, så fort. Hvordan motivere han til et sunnere kosthold (evt mindre usunt kosthold) og mer trening, uten å være frekk? Han har hele tiden unnskylding om at han må ha pizza og godteri og at han ikke rekker å trene pga eksamenslesnin g. Når han ikke leser så ligger han på sofaen og ser tv. Han sover vel 11 timer i døgnet. Han har blitt utrolig lat. Han ser det bare ikke selv. Jeg sier det heller ikke til han, for det er jo sårende og frekt. Men dette kan jo ikke fortsette? Anonymous poster hash: dab56...153 180 cm og 85 kilo er ikke farlig overvektig. Anonymous poster hash: 13fa3...ea5 Må det være farlig før det blir tatt tak i det? Det er vel først og fremst den betydelige vektoppgangen på såpass kort tid som bekymrer HI. Anonymous poster hash: 6283d...a03 Det stod ingenting om denne vektoppgangen over kort tid i HI!!!! Jeg svarte selvfølgelig ut fra HI og ikke noe HI TENKTE i hodet sitt, men ikke fortalte oss. Nei, jeg synes ikke man kan forlange at partneren er slank og veltrent. Det er ikke nødvendig å slanke seg asap når man er 180 cm og 85 kg og er en mann. De fleste jeg kjenner med slik vekt og høyde er ikke tjukke i det hele tatt. Det er ikke farlig å ha et par kilo for mye på kroppen, faktisk har forskningen bevist at de som har et par-tre kilo for mye lever lenger og er friskere, enn de som for eksempel er undervektige. Tar du vekk 3 kilo fra vekten til denne mannen så er han innafor normalvekt. Det vil si, det har ingen helsemessige skader at han veier det han veier. Derfor må han kunne bestemme selv når og hvordan han skal slanke seg, hvis han i det hele tatt vil det. Når HI så supplerer med helt ny info, at han går 2 kilo opp i vekt i måneden, så er det kanskje noe som må tas tak i. Er han under umenneskelig press når han nå er i oppkjøringsfase til en eksamen så kan det være at man bare kan overse det hele og heller ta tak i det når eksamensperiden er over. Anonymous poster hash: 13fa3...ea5 Da må du lese HI en gang til! "13 kilo på 7 måneder" skriver hun. Det er relativt mye. Og når han attpåtil stapper i seg chips og søtsaker til dagen har hun grunn til å reagere. Dette er jo ikke mannen hun er vant med. Hadde han veid det han gjør levd aktivt og sunt hadde det vært en helt annen diskusjon. Men det gjør han altså ikke i dag. Anonymous poster hash: 6283d...a03
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #30 Skrevet 23. november 2015 Helseproblem grunnet den vekta der? Herregud dere er jo hysteriske og fanatiske. Mannen min er 190 høy og veier 135 kg. Ja han har litt mage, men han er kraftig bygd og ikke en tynn svekling. Jeg er akuratt passe med 162 og 70 kg. Vi spiser variert men koser oss med godterier og andre ting når vi vil. Nå må dette kroppshysteriet stoppe, det er ikke sunt! Mannen din har ikke "bare litt mage", han har en BMI på 37. Over 30 regnes som fedme. Han ligger i kategorien fedme grad 2. Anonymous poster hash: 6283d...a03
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #31 Skrevet 23. november 2015 Helseproblem grunnet den vekta der? Herregud dere er jo hysteriske og fanatiske. Mannen min er 190 høy og veier 135 kg. Ja han har litt mage, men han er kraftig bygd og ikke en tynn svekling. Jeg er akuratt passe med 162 og 70 kg. Vi spiser variert men koser oss med godterier og andre ting når vi vil. Nå må dette kroppshysteriet stoppe, det er ikke sunt! Kanskje litt vanskelig å skjønne problemet siden du er overvektig selv? Problemet her er at han raser opp I vekt og det er ikke bra for kroppen..og hvor vil det ende tilslutt?Anonymous poster hash: ffdd6...480 Typisk sykepleiere å komme med en slik uttalelse. Man er ikke nødvendigvis overvektig med en slik vekt, men tallene indikerer at overvekt kan foreligge. Nå har ikke du sett denne personen, og du vet derfor ikke om BMI tipper over 26 pga mye muskelmasse. Dere er så flinke til å huske tall fra sykepleieutdanningen, men dere er jo håpløse når det kommer til å sette disse tallene i sammenheng med virkeligheten og til å se ting i perspektiv. Anonymous poster hash: cc43b...b27
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #32 Skrevet 23. november 2015 Jeg ville vel tatt opp med han at han har forandret seg, blitt en annen. Altså ikke fokusert på at han har forandret seg ikroppen men i hvem han er. Når du ble sammen med han var han jo opptatt av trening og aktivitet nå er han rett og slett blitt lat. Ut fra det du sier er han langt fra feit men klart om han fortsetter slik han gjør nå vil han fort ende der. Så sant man ikke i utgangspunktet var veldig undervektig er det ikke sunt for noen å gå opp 13 kg på såpass kort tid. Anonymous poster hash: d3e6f...eda
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #33 Skrevet 23. november 2015 Dere som sier at det ikke står i hovedinnlegget at han har gått opp 2 kg i mnd, og at dette bare er info jeg har plottet inn lengre ned: det står: "Før var han veltrent og 72 kg. Nå har han fått en skikkelig mage og veier 85 kg, dette siden april, altså gått opp 13 kg på 7 mnd" Bare å regne litt, så står det indirekte vektoppgangen hans pr. måned i hovedinnlegget, dette er altså ikke noe jeg har diktet opp senere i innlegget. Jeg skriver også i hovedinnlegget om at han før vakt aktiv og trente, og spiste med meg og min sønn, men han nå har lite aktivitet (, sove 11 timer døgn, eksamenslesning, og sofasitting resten av dagen, samt treningsnekt) og dårlig kosthold (snop, pizza, ingen grønnsaker). Og jeg skrev også i HI at han har fått veldig mage. Noen er veltrent og har mye muskler med 85 kg og 180 høy, men dt har ikke min samboer, dette er noe jeg vet for jeg har sett han uten klær mange ganger. Og ja, dette går fort nedover med hans helse, det ser jeg både på hvor fort han har forfalt utseendemessig, og forfalt aktivitetsmessig og kostholdsmessig, og dette har gått ganske fort, så jeg er veldig beskymret. HI Anonymous poster hash: dab56...153
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #34 Skrevet 23. november 2015 Om man legger dette inn i en bmi kalkulator,gir det en BMI på 26,22(overvekt). (Ja,jeg er kalt over svakhetene ved utregning av BMI). Setter man dette sammen med resten av historien med rask vektoppgang og svært lite initiativ,bør det jo få noen varselklokker til å ringe. Å spise de tingene HI ramser opp,rase opp i vekt,og i tillegg ikke trene,er ikke sunt for kroppen,eksamenstid eller ei! Du bør snakke med han HI,vær direkte,men ikke ufin/slem! Regner med han skal ha flere eksamensperioder videre også,så da må man faktisk finne en måte å leve på som ikke går utover helsa! At HI er bekymret for mannen sin,har vel ingenting med at henne å gjøre(jamfør de som trekker frem at hun også har forandret seg). Anonymous poster hash: 5d166...ae3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #35 Skrevet 23. november 2015 Dere som sier at det ikke står i hovedinnlegget at han har gått opp 2 kg i mnd, og at dette bare er info jeg har plottet inn lengre ned: det står: "Før var han veltrent og 72 kg. Nå har han fått en skikkelig mage og veier 85 kg, dette siden april, altså gått opp 13 kg på 7 mnd" Bare å regne litt, så står det indirekte vektoppgangen hans pr. måned i hovedinnlegget, dette er altså ikke noe jeg har diktet opp senere i innlegget. Jeg skriver også i hovedinnlegget om at han før vakt aktiv og trente, og spiste med meg og min sønn, men han nå har lite aktivitet (, sove 11 timer døgn, eksamenslesning, og sofasitting resten av dagen, samt treningsnekt) og dårlig kosthold (snop, pizza, ingen grønnsaker). Og jeg skrev også i HI at han har fått veldig mage. Noen er veltrent og har mye muskler med 85 kg og 180 høy, men dt har ikke min samboer, dette er noe jeg vet for jeg har sett han uten klær mange ganger. Og ja, dette går fort nedover med hans helse, det ser jeg både på hvor fort han har forfalt utseendemessig, og forfalt aktivitetsmessig og kostholdsmessig, og dette har gått ganske fort, så jeg er veldig beskymret. HI Anonymous poster hash: dab56...153 Ikke bry deg om de som er så opptatt av å forsvare at "noen kilo for mye" ikke er så farlig. Det du har beskrevet fra første innlegg er svært bekymringsverdig. En mann som er under 30 skal ikke miste all energi på et halvt år. Om ikke noe er galt (fysisk eller psykisk) så vil man heller ikke legge om livsstil så ekstremt i negativ retning som det mannen din har gjort. Han sover for mye, han har ingen energi. Han var før veltrent, nå orker han ikke å trene, og da kan man anta at han også har mistet mye muskelmasse dette halvåret, slik at vektoppgangen er enda mer usunn. Kostholdet er svært bekymringsfullt også. Som jeg har skrevet før så tror jeg mannen er deprimert eller/og feiler noe fysisk som gir seg utslag. Når han er ferdig med kjøret på studiet til jul så synes jeg du skal være tydelig med ham. Anonymous poster hash: 0d9d8...456
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #36 Skrevet 23. november 2015 Han hadde mye muskler før og mer energi. Nå har han ingen energi, mannepupper, dobbelthake og kulemage. Er ikke den mannen jeg falt for. Og det er ikke farlig overvekt på noen måte enda, men han kryper ca 2 kg opp i vekt hver mnd, og det er ikke lenge før det blir helsefarlig. Jeg er glad i han og vil ikke la han forfalle. hi Anonymous poster hash: dab56...153 Er vel begrenset hvor mye muskler man kan ha på 1,80 og 72 kg da, men jeg ser poenget ditt. Si det som det er. Du synes han har lagt på seg og du liker det ikke. Og så kan du først tenke over hva vi kvinner mener om menn som klager over at kona har blitt feit. Anonymous poster hash: 2420f...b5f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #37 Skrevet 23. november 2015 Han hadde mye muskler før og mer energi. Nå har han ingen energi, mannepupper, dobbelthake og kulemage. Er ikke den mannen jeg falt for. Og det er ikke farlig overvekt på noen måte enda, men han kryper ca 2 kg opp i vekt hver mnd, og det er ikke lenge før det blir helsefarlig. Jeg er glad i han og vil ikke la han forfalle. hi Anonymous poster hash: dab56...153 Er vel begrenset hvor mye muskler man kan ha på 1,80 og 72 kg da, men jeg ser poenget ditt.Si det som det er. Du synes han har lagt på seg og du liker det ikke. Og så kan du først tenke over hva vi kvinner mener om menn som klager over at kona har blitt feit. Anonymous poster hash: 2420f...b5f Vel jeg er jente og gjør mye for å holde meg like fin for mannen nå som for 15 år siden. Forventer det sammen av mannen. Jeg vil jo gjerne tenne, og tenner ikke på mannepupper og hengemage.. Anonymous poster hash: 8149f...fc9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #38 Skrevet 23. november 2015 Helseproblem grunnet den vekta der? Herregud dere er jo hysteriske og fanatiske. Mannen min er 190 høy og veier 135 kg. Ja han har litt mage, men han er kraftig bygd og ikke en tynn svekling. Jeg er akuratt passe med 162 og 70 kg. Vi spiser variert men koser oss med godterier og andre ting når vi vil. Nå må dette kroppshysteriet stoppe, det er ikke sunt! Kanskje litt vanskelig å skjønne problemet siden du er overvektig selv? Problemet her er at han raser opp I vekt og det er ikke bra for kroppen..og hvor vil det ende tilslutt?Anonymous poster hash: ffdd6...480 Typisk sykepleiere å komme med en slik uttalelse. Man er ikke nødvendigvis overvektig med en slik vekt, men tallene indikerer at overvekt kan foreligge. Nå har ikke du sett denne personen, og du vet derfor ikke om BMI tipper over 26 pga mye muskelmasse. Dere er så flinke til å huske tall fra sykepleieutdanningen, men dere er jo håpløse når det kommer til å sette disse tallene i sammenheng med virkeligheten og til å se ting i perspektiv. Anonymous poster hash: cc43b...b27 Jeg som skrev over, jeg er ikke sykepleier.. Men seriøs, mulig du er et muskeluhyre men sannsynligvis ikke. Jeg er like lang som deg og 20 kg lettere og er fortsatt ikke tynn, har muskler på kroppen også. Vis meg musklene dine så kan jeg tro deg;) Anonymous poster hash: ffdd6...480
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå