Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 Er en katt i nabolaget som bestandig er ute. Ser ikke skabbete ut men den er veldig kontaktsøkende. Ser at div folk har med mat til den men den er ikke tykk. Bor i blokk og den kommer løpende mot både barn og voksne. Men jeg er usikker på om den har noe hjem her eller hva som skjer? Var ute ista og da kom den løpende. Hoppa på fanget mitt og ville ikke ned. Virka som den frøys. Måtte til slutt ta den ned. Så satte den seg foran en blokk (vet at noen der har gitt den mat før). Kom ut 3-4 t senere og katten satt der enda !! Det er mellom 5-10 minus her og blir ikke bedre i natt.. Hadde med mat til den ista og den kasta seg over maten som den aldri har sett mat før. Har så dårlig samvittighet nå for at den er kald. Har lyst å gå ut å se etter den men vet jo ikke om noen eier den . vil ikke kidnappe noens katt :-/ hva hadde du gjort?? Stakkars.. Anonymous poster hash: b353e...b82
Miamimom Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 Jeg hadde uten tvil tatt den inn! Ta den inn i kveld, så kan du bruke morgendagen på å snakke med folk i nabolaget for å finne ut om den har eier. Du kan også sjekkes den for chip hos dyrlege/matilsynet/dyrebeskyttelsen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 "Kom ut 3-4 t senere og katten satt der enda !! Det er mellom 5-10 minus her og blir ikke bedre i natt..Hadde med mat til den ista og den kasta seg over maten som den aldri har sett mat før." Med tanke på at det er så kaldt og at katter lett kan forfryse ører og nesen hadde jeg tatt katten inn, ringt politi og dyrebeskyttelsen, lagt ut melding på dyrebar.no og søkt etter eier på andre måter Anonymous poster hash: 3a7f9...09b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Ta den inn og meld i fra på diverse nettsider på funnet/savnet. Hadde min katt "gått seg bort" hadde jeg blitt veldig glad om noen tok vare på den. På mandag hadde jeg reist til veterinær og sjekket om den har chip. Anonymous poster hash: 2ab3f...bb1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #6 Skrevet 21. november 2015 Takk for svar. Var ute og leita etter den nå.. Men fant den ikke. Er bare å håpe at den har kommet seg hjem, at noen andre har tatt den inn eller om den har funnet noe lunt. Skal finne ut om noen vet om den bor her. Hvis ikke tar jeg den inn så fort den dukker opp og forhører meg etterpå! Huff. Angrer på at jeg ikke tok den inn ista:( Anonymous poster hash: b353e...b82
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #7 Skrevet 21. november 2015 Fikk ungene til å gå ut en gang til. Den kom ut fra søplehuset den kom løpende men litt redd for å bli med inn så måtte bare ta den . har bare leverpostei her da som den sluker i ett !!! Noe annet den kan spise? Tar den ut igjen i mårra såklart hvis noen savner katta si. Men see ut som den hadde tenkt å overnatte i skuret uansett Anonymous poster hash: b353e...b82
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #8 Skrevet 21. november 2015 Kanskje lettere om du går ut alene når ungene ikke er med. Kan være at det blir litt overveldende med mange personer med det samme for en katt som er vant med å være alene. Har du egg, så kan du koke eller steke egg til den også. Fikk helt vondt av den katten, kjenner omtanken din helt hit. Snill du er som tenker på den! Og ja, jeg er enig med de andre, ta den inn om den vil, og varsle politi, dyrebar og ev. heng opp plakater med katt funnet og bilde på. Håper katten forstår at den kan få det godt hos dere Anonymous poster hash: 7435e...740
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #9 Skrevet 21. november 2015 Et tips forresten.... om du går ut og ser den igjen, så pass på at du myser når du ser på den, altså at du kniper øynene litt igjen. For en katt så er oppsperrede øyne et tegn som gjør dem skeptisk, det virker litt fiendtlig. Myser du og gjør øynene dine mindre så er det et vennskapstegn som vil gjøre at den kan stole mer på deg. Kattespråk Vi mennesker har en tendens til å gjøre motsatt, fordi vi gjør det samme som vi gjør når vi kommuniserer med mennesker. Anonymous poster hash: 7435e...740
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #10 Skrevet 21. november 2015 Har akkurat gitt min egen katt "portforbud" om natta på kulda;) Snill du er som tar vare på katten!❤️ Anonymous poster hash: aa84e...0b6
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #11 Skrevet 21. november 2015 Et tips forresten.... om du går ut og ser den igjen, så pass på at du myser når du ser på den, altså at du kniper øynene litt igjen. For en katt så er oppsperrede øyne et tegn som gjør dem skeptisk, det virker litt fiendtlig. Myser du og gjør øynene dine mindre så er det et vennskapstegn som vil gjøre at den kan stole mer på deg. Kattespråk Vi mennesker har en tendens til å gjøre motsatt, fordi vi gjør det samme som vi gjør når vi kommuniserer med mennesker. Anonymous poster hash: 7435e...740 Takk for tips denne katten er ikke redd for barn. Laga en liten seng av dyne og teppee i gangen nå og den aer virkemig takknemlig ut 💗 Anonymous poster hash: b353e...b82
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #12 Skrevet 21. november 2015 Et tips forresten.... om du går ut og ser den igjen, så pass på at du myser når du ser på den, altså at du kniper øynene litt igjen. For en katt så er oppsperrede øyne et tegn som gjør dem skeptisk, det virker litt fiendtlig. Myser du og gjør øynene dine mindre så er det et vennskapstegn som vil gjøre at den kan stole mer på deg. Kattespråk Vi mennesker har en tendens til å gjøre motsatt, fordi vi gjør det samme som vi gjør når vi kommuniserer med mennesker. Anonymous poster hash: 7435e...740 Takk for tips denne katten er ikke redd for barn. Laga en liten seng av dyne og teppee i gangen nå og den aer virkemig takknemlig ut 💗 Anonymous poster hash: b353e...b82 Den ser virkelig takknemlig ut** Anonymous poster hash: b353e...b82
Miamimom Skrevet 21. november 2015 #13 Skrevet 21. november 2015 Et tips forresten.... om du går ut og ser den igjen, så pass på at du myser når du ser på den, altså at du kniper øynene litt igjen. For en katt så er oppsperrede øyne et tegn som gjør dem skeptisk, det virker litt fiendtlig. Myser du og gjør øynene dine mindre så er det et vennskapstegn som vil gjøre at den kan stole mer på deg. Kattespråk Vi mennesker har en tendens til å gjøre motsatt, fordi vi gjør det samme som vi gjør når vi kommuniserer med mennesker. Anonymous poster hash: 7435e...740 Takk for tips denne katten er ikke redd for barn. Laga en liten seng av dyne og teppee i gangen nå og den aer virkemig takknemlig ut 💗 Anonymous poster hash: b353e...b82 Du har gjort det riktige 💜
Superdolly Skrevet 21. november 2015 #14 Skrevet 21. november 2015 Du er et godt menneske, hi. På mandag kan du ta katten med til veterinær og få avlest en eventuell chip. Da kan veterinæren finne eieren.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #15 Skrevet 21. november 2015 Så bra du har fått lurt den inn og laget seng til den, Hi! Du har et godt hjerte Anonymous poster hash: 7435e...740
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #16 Skrevet 21. november 2015 Jeg skal gjøre det på mandag hvis ikke jeg finner ut noe i nabolaget i morgen den ligger og slapper av i sofaen og virker ikke stressa . glad for at jeg fant den! Anonymous poster hash: b353e...b82
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #17 Skrevet 21. november 2015 Jeg skal gjøre det på mandag hvis ikke jeg finner ut noe i nabolaget i morgen den ligger og slapper av i sofaen og virker ikke stressa . glad for at jeg fant den! Anonymous poster hash: b353e...b82 Tenker du har fått deg katt, jeg Virker som om den har funnet et sted den har lyst å bo i hvert fall! Anonymous poster hash: 7435e...740
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #18 Skrevet 21. november 2015 Aww så bra 😃 Lykke til med å finne eieren Anonymous poster hash: 4a96a...943
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #19 Skrevet 21. november 2015 Finnes kattemat på bensinstasjonen også Er ikke dyrt. Bra at du tok den inn- katter skal ikke være ute (dersom de ikke vil) i kaldt vær. Dakars liten. Kontakt dyrebeskyttelsen ol imorgen/mandag Anonymous poster hash: 22dfe...bad
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #20 Skrevet 21. november 2015 Finnes kattemat på bensinstasjonen også Er ikke dyrt. Bra at du tok den inn- katter skal ikke være ute (dersom de ikke vil) i kaldt vær. Dakars liten. Kontakt dyrebeskyttelsen ol imorgen/mandag Anonymous poster hash: 22dfe...bad Gjør det! Skal sjekke i morgen. Melde ifra til dyrebeskyttelsen etc hvis ingen naboer vet noe:) Anonymous poster hash: b353e...b82
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #21 Skrevet 21. november 2015 Ikke gi leverpostei, alt for mye salt i det. Fôret på matbutikker og bensinstasjon er ikke bra nok, du bør vente til mandag og heller kjøpe skikkelig fôr. Det bør være kjøttbasert og kornfritt, sjekk innholdsfortegnelse. Kjøtt skal stå først. Jeg anbefaler Orijen, Kingsmoor, Porta 21(kun den ene er kornfri!). Skal du ha katt er det litt å sette seg inn i, men det er veldig hyggelige dyr som gir mye glede. Anonymous poster hash: 9a296...c0d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #22 Skrevet 21. november 2015 Ikke gi leverpostei, alt for mye salt i det. Fôret på matbutikker og bensinstasjon er ikke bra nok, du bør vente til mandag og heller kjøpe skikkelig fôr. Det bør være kjøttbasert og kornfritt, sjekk innholdsfortegnelse. Kjøtt skal stå først. Jeg anbefaler Orijen, Kingsmoor, Porta 21(kun den ene er kornfri!). Skal du ha katt er det litt å sette seg inn i, men det er veldig hyggelige dyr som gir mye glede. Anonymous poster hash: 9a296...c0d Som krisemat så gjelder det mest å få i katten mat. Den skal ikke sulte frem til mandagen fordi maten ikke er bra nok! Til HI, bensinstasjon mat er bra nok for sånne situasjoner men hvis du plutselig finne deg som ny eier for denne katten så er det viktig med fòr som gjerne fås tak i på dyrebutikker o.l. Anonymous poster hash: 46aab...6ac
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #23 Skrevet 22. november 2015 Kattene mine liker å være ute. Eldstemann kommer ikke inn før 11 om kvelden, ikke engang i det siste og her har snøen kommet. Han eeelsker å være ute. Innimellom legger han seg på sofaen og sover i 14 - 16 timer, og så er det på'an igjen. Chippet, fulgt opp med vaksiner og ormkurer, selvsagt kastrert. hadde noen gitt han leverpostei hadde han kastet seg over det, det kan jeg bare fortelle. Han er imidlertid allergisk, så jeg håper ingen gjør det. Jeg synes ikke det er det minste rart at katten du snakker om "flytter inn" i søppelskuret i blant, om alle driver og gir han mat i nabolaget ditt. "Mons matvett" er det en barnebok som heter. Den er det flere av dere som bør lese! HI, jeg synes du skal komme til bunns i saken før du bestemmer deg for at det er synd på dyret. Fryktelig dumt å ta inn en katt som ikke er din hvis den har et hjem. Få sjekket chip og nabolag. Vi hadde en ekstremt kontaktsøkende pus flyende rundt her i fjor. Ble et underlig styr på en av de katte-sidene på face. Den hadde helt enkelt funnet ut at mas = mat. Viste seg at den bodde rett borti gata.... Anonymous poster hash: 9236c...db8
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #24 Skrevet 22. november 2015 Hvor holder du til?jeg driver privat omplassering av hjemløse katter. Søker først etter eier før jeg steriliserer,chipper og omplasserer. Ta gjerne en titt på Fb siden min: hjelp meg å hjelpe katter i nød Anonymous poster hash: 030c7...e50
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #25 Skrevet 22. november 2015 Ikke gi leverpostei, alt for mye salt i det. Fôret på matbutikker og bensinstasjon er ikke bra nok, du bør vente til mandag og heller kjøpe skikkelig fôr. Det bør være kjøttbasert og kornfritt, sjekk innholdsfortegnelse. Kjøtt skal stå først. Jeg anbefaler Orijen, Kingsmoor, Porta 21(kun den ene er kornfri!). Skal du ha katt er det litt å sette seg inn i, men det er veldig hyggelige dyr som gir mye glede. Anonymous poster hash: 9a296...c0d Herreguuuuuuuud Anonymous poster hash: dbee5...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå