Gå til innhold

Julegave fra sivgermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk melding. Jeg har overført kr. ... så du kan kjøpe julegave til barna og til dere fra meg. Jeg ønsker meg: xxxx 

Hun ønsker seg gaver selv altså, men gidder ikke kjøpe til hverken oss eller ungene. Og nei, vi er ikke vanskelige mottakere. 

Anonymous poster hash: 6cf07...140
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og takk for julepenger! Jeg har overført kr xx til deg. God jul!

Skrevet

Jeg hadde skrevet tusen takk, og satt inn litt på hver sin sparekonto. Kjempe bra presang. Er hun gammel ? Redd for å glemme å presang eller har dere så mye at det er vanskelig å kjøpe noe til dere. Alltid kjekt å få penger.

Anonymous poster hash: 5a24c...2ed

Skrevet

Jeg hadde skrevet tusen takk, og satt inn litt på hver sin sparekonto. Kjempe bra presang. Er hun gammel ? Redd for å glemme å presang eller har dere så mye at det er vanskelig å kjøpe noe til dere. Alltid kjekt å få penger.

Hun er 59 år og vi har mye på ønskelisten. Tror barna hadde blitt mer glad for en gave fra farmor enn penger til sparekontoen.

Men det kjøper jeg da selvsagt, pakker inn og skriver at er fra henne. Alt for å glede ungene, men irriterer det meg- ja!

Hi

Skrevet

Da er hun nok bare lat. . Jaja .. vær glad dere får noe idet hele tatt. Fins verre svigermødre 😄

Skrevet

Jeg hadde skrevet tusen takk, og satt inn litt på hver sin sparekonto. Kjempe bra presang. Er hun gammel ? Redd for å glemme å presang eller har dere så mye at det er vanskelig å kjøpe noe til dere. Alltid kjekt å få penger.Anonymous poster hash: 5a24c...2ed

Hun er 59 år og vi har mye på ønskelisten. Tror barna hadde blitt mer glad for en gave fra farmor enn penger til sparekontoen.Men det kjøper jeg da selvsagt, pakker inn og skriver at er fra henne. Alt for å glede ungene, men irriterer det meg- ja! Hi Anonymous poster hash: 6cf07...140
Skjønner hvordan du føler det! En gave er tusen ganger mer verdt enn penger.. Hva man ikke later som for barnas skyld, sukk.

For meg er det giddalaushet og fravær av interesse for barnebarn når man kjøper seg vekk fra å gi gaver..

Anonymous poster hash: 23cca...cfd

Skrevet

Sånn gjør mamma også. Har aldri falt meg inn at det kan irritere noen!

Hun synes det er vanskelig å finne på gaver. Hun har mange barn/barnebarn og det er forståelig at det er enklere for oss å kjøpe gaver til oss og barna våre fra mormor og morfar, enn at hun skal bruke tid og krefter på det når hun ikke orker og er usikker om hun treffer blink.

Vi kjøper selvsagt gave tilbake til mamma og pappa fra oss fordet.

Komplisert du, HI!

Anonymous poster hash: 99588...d1f

Skrevet

Fy søren for ei ku! 😳

Not!

Anonymous poster hash: 5bae1...9fb

Skrevet

Kan du ikke bare overlate det til mannen?

Anonymous poster hash: 4d2b5...466
Skrevet

Kanskje hun syntes det er vanskelig å kjøpe gaver til dere.

Anonymous poster hash: 35a30...757

Skrevet

oi jeg er bare glad til når moderen/svigers setter over slik at jeg kjøpe riktig gave for barna. Jeg sier ifra hva jeg har kjøpt slik at de vet at det er fra dem... klær f.eks. er vanskelig pga størrelser, leker er vanskelig fordi barna har en del osv, så for oss er det en meget grei ordning, barna vet ikke at det er mamma og pappa som har valgt ut gaven men at det er fra besteforeldrene. 

Anonymous poster hash: 1a82a...a1a
Skrevet

Hehe, er samme greia her. Vi får penger og blir bedt om å kjøpe noe fra dem. Syns jo det er litt stress da jeg har nok av gaver å kjøpe, men forstår samtidig at det ikke er så veldig enkelt for dem å sette seg inn i hva ungene liker, finne de rette tingene osv. Da vet jeg ihverfall at de får noe de liker, å jeg slipper en hel bytterunde etterpå.

Anonymous poster hash: 381a2...cd1
Skrevet

Det minste hun kunne gjøre var å ta penger UT av minibanken, lagt dem i et kort med f.eks "god jul" på, skrevet en liten hilsen og levert det til dere så dere kunne lagt det under treet på julaften.

Anonymous poster hash: 54b24...e88

Skrevet

Hadde bare blitt glad til jeg, jeg elsker å kjøpe gaver til barna mine, men må begrense meg så ikke haugen under treet blir uoverkommelig. Så om jeg hadde fått kjøpe en ekstra hadde det bare vært topp. ;)

Anonymous poster hash: e2600...cc6
Skrevet

Syns det er supert å få penger, og så kjøpe noe jeg VET barna og vi ønsker oss eller trenger.

Anonymous poster hash: a3e0a...c56
Skrevet

Her sier svigermor: kjøp for denne summen men penger får dere ikke for jeg må bruke de på meg selv.

Anonymous poster hash: 304ed...661

Skrevet

Dersom du/dere har så mye på ønskelisten er det vel bare greit å kjøpe noe selv som svigermor betaler for?

Jeg skjønner ikke alt man kan bli sur for.

Ikke lett å være svigermor

Anonymous poster hash: 76bee...c63

Skrevet

Dersom du/dere har så mye på ønskelisten er det vel bare greit å kjøpe noe selv som svigermor betaler for?

Jeg skjønner ikke alt man kan bli sur for.

Ikke lett å være svigermor

Anonymous poster hash: 76bee...c63

Hva er vitsen med innpakkede gaver når man har kjøpt innholdet selv? Kjøper til ungene, men ser ikke poenget i å kjøpe gave til oss og legge under treet.

Hi

Skrevet

Syns det er supert å få penger, og så kjøpe noe jeg VET barna og vi ønsker oss eller trenger.

Anonymous poster hash: a3e0a...c56

Ja ass, for det er så sjukt vanskelig å følge ønskelister liksom.

Anonymous poster hash: 23cca...cfd

Skrevet

Det gjorde svigers også før. De orket ikke dra ut å kjøpe, men overførte penger med beskjed om at vi visste jo best hva ungene ønsker seg. Men vi har jo enorme mengder å kjøpe selv og har gitt dem beskjed om at vi sender over ønskeliste Og så får de kjøpe gavene selv.

Anonymous poster hash: 97f46...d7d

Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette skal være et kjempestort problem. Svigermoren min er strengt tatt ikke særlig flink til å velge ut gaver alltid - og kjøper ofte ting gutten vår har fra før av - og gjerne brukt så det ikke kan byttes. Det er selvsagt godt ment, men hadde vært veldig kjekt om hun hadde gitt penger om hun var usikker - jeg skulle gjerne kjøpt noe småen trengte til jul heller enn at han f.eks har flere regndresser i samme størrelse..

Prøv å se det positive, selvom du må bruke noen minutter på å kjøpe noen ekstra gaver og pakke dem inn fra henne...

Anonymous poster hash: 65a7b...b04
Skrevet

Kjære vene, hadde blitt dritglad jeg :) :)

Og brukt pengene på opplevelser, kino basseng snop , og sagt "dette er fra farmor" og sagt det var pengene de fikk i julegave :) 

Skrevet

Ring melding til svigermor og be henne med på julegavehandel, at du tar med ønskelisten til barna (og ev. dere voksne), og at dere kjøper det sammen :)

Anonymous poster hash: 051c7...02c
Skrevet

Ring melding til svigermor og be henne med på julegavehandel, at du tar med ønskelisten til barna (og ev. dere voksne), og at dere kjøper det sammen :)

Mente ring svigermor, ikke bare skriv melding...

Skrevet

Her sier svigermor: kjøp for denne summen men penger får dere ikke for jeg må bruke de på meg selv.

Anonymous poster hash: 304ed...661

Så dere betaler selv for gavene fra svigermor?

Anonymous poster hash: e8982...2f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...