Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Jeg har fått ett barn som snart er 3 uker og min mor har spurt jeg kan passe hunden hennes til helgen. Jeg har tidligere sagt (før barnet ble født) at jeg trodde det ble for mye for meg. Da bestemte hun seg for å avlyse turen. (en tog tur til Sverige og fly tilbake med en organisasjon) men så viser det seg at pappa hadde meldt henne på like vel. Så nå maser hun veldig om jeg ikke kan passe hunden. Jeg har ett barn på 2år i full aktivitet hjemme i tillegg og en hund selv. Noen dager er jeg kjempe sliten og orker så vidt å slepe meg ut med begge barna og hunden. Kan legge meg kl 7 på kvelden fordi jeg er så trøtt. Men moren min mener at det er jo ikke så mye ekstra med en hund til. Jeg syns det blir kjempe mye ekstra for meg nå. Når jeg er sliten, så blir jeg sur og grinete på 2 åringen som maser. Har kjempe dårlig samvittighet for det. Vil ikke at det skal bli verre! Og gå tur med TO hunder som drar, barnevogn og en 2 åring på slep orket jeg ikke tanken på! TO hunder som maser for å komme ut + en 2 åring som maser mens jeg kler på minsten. Blir sliten bare med tanken!😢 Men får dårlig samvittighet av å si nei også. 😥 føler ikke at hun forstår meg. At jeg er litt vanskelig som ikke kan passe hunden hennes. Er jeg vanskelig som sier nei? Hun har ingen andre til å passe hunden. Anonymous poster hash: ae4fa...88c
Iiiiik Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Dette får faren din ordne opp i. Det er han som har meldt på moren din uten å ta hensyn til at ingen hadde påtatt seg ansvar for hunden. Jeg skjønner ikke helt at to hunder er så mye verre enn en. Å gå fra null hunder til en hund innebærer å måtte gå tur når man kanskje kunne sove osv, men når du allerede har hund, må du jo ut. Er du alene forresten? Ellers klarer kanskje mannen din å ta ansvar for hundene (og 2-åringen) når det er helg.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 Litt vanskelig kanskje...? Har du en samboer? Kan han kanskje hjelpe deg, så det går lettere? Skjønner veldig godt at du er sliten, men hvis ikke moren din har noen andre, så ville jeg strukket meg langt for å passe hunden hennes. Det er jo begrenset antall dager. Du kommer sikkert til å trenge barnevakt selv etter hvert, og må da spørre din mor. Det går jo litt begge veier.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Du er ikke vanskelig som sier nei, men moren din derimot kan virkelig ikke tenke helt klart her. Hvorfor kan ikke din far passe hunden? Og om han ikke passer den burde vel han finne noen som kan det siden han bestilte turen. Anonymous poster hash: cd6e7...58e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Er det for ei helg hadde jeg bretta opp ermene og hjulpet min mamma med en hund. Hvor er samboer lurer jeg på? Anonymous poster hash: 461cb...f43
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Litt vanskelig kanskje...? Har du en samboer? Kan han kanskje hjelpe deg, så det går lettere? Skjønner veldig godt at du er sliten, men hvis ikke moren din har noen andre, så ville jeg strukket meg langt for å passe hunden hennes. Det er jo begrenset antall dager. Du kommer sikkert til å trenge barnevakt selv etter hvert, og må da spørre din mor. Det går jo litt begge veier. Har mann som kan hjelpe i helgen, men må ha den alene hele fredag da han er på jobb. Mamma er ikke videre interessert i å passe barna. Har aldri hjulpet til hittill. Anonymous poster hash: ae4fa...88c
Blomstogbier Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Be henne sette hunden på kennel. Jeg hadde ALDRI i verden passet en hund i din situasjon. (Jeg har 2-åring og baby selv så vet hvor ikle det kan være til tider)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Du er ikke vanskelig som sier nei, men moren din derimot kan virkelig ikke tenke helt klart her. Hvorfor kan ikke din far passe hunden? Og om han ikke passer den burde vel han finne noen som kan det siden han bestilte turen. Anonymous poster hash: cd6e7...58e Han skal også på turen. Anonymous poster hash: ae4fa...88c
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Litt vanskelig kanskje...? Har du en samboer? Kan han kanskje hjelpe deg, så det går lettere? Skjønner veldig godt at du er sliten, men hvis ikke moren din har noen andre, så ville jeg strukket meg langt for å passe hunden hennes. Det er jo begrenset antall dager. Du kommer sikkert til å trenge barnevakt selv etter hvert, og må da spørre din mor. Det går jo litt begge veier. Har mann som kan hjelpe i helgen, men må ha den alene hele fredag da han er på jobb. Mamma er ikke videre interessert i å passe barna. Har aldri hjulpet til hittill. Anonymous poster hash: ae4fa...88c Men da stiller situasjonen seg litt annerledes. Din mor høres litt egoistisk ut. Som sagt, det går begge veier, og i ditt tilfelle vil jeg da si at du trygt kan si nei, siden hun selv aldri stiller opp for deg! :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Kan ikke din far ta hunden dersom det kun er din mor som reiser? Kan ikke mannen din hjelpe deg med barna på kvelden. Dersom du alt har en hund, og dette kun er for en helg så ville jeg sagt ha til å hjelpe. Husk at dersom du trenger hjelp av din mor, så bør du hjelpe når hun trenger det. Med to barn er det godt å ha barnevakter tilgjengelig. Kanskje moren din kan hente to åringen i barnehagen eller ha han på overnatting neste helg som takk for du passet hunden? Anonymous poster hash: d267f...ab6
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Si nei. Det er hennes hund. Om hun ikke har andre til å passe finnes det kenler der den kan være når hun skal noe viktig. Eneste du bør huske er at det er akkurat like greit å si nei til å passe barnebarna om dere skulle trenge barnevakt en gang. Du kan ikke regne med at hjelp går bare en vei, så taktisk sett kan det være lurt å passe hunden av og til når det ikke fører til store problemer for dere. Anonymous poster hash: 60796...2c3
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 Kan ikke din far ta hunden dersom det kun er din mor som reiser? Kan ikke mannen din hjelpe deg med barna på kvelden. Dersom du alt har en hund, og dette kun er for en helg så ville jeg sagt ha til å hjelpe. Husk at dersom du trenger hjelp av din mor, så bør du hjelpe når hun trenger det. Med to barn er det godt å ha barnevakter tilgjengelig. Kanskje moren din kan hente to åringen i barnehagen eller ha han på overnatting neste helg som takk for du passet hunden? Anonymous poster hash: d267f...ab6 Pappa skal også på turen. Mannen min kan hjelpe på ettermiddagen fredag og i helgen, så det hjelper jo. Men må ha hele fredagen alene. Og gruer meg til det. Det går faktisk ikke ann å lufte begge samtidig, da de drar i bånnet begge to. De blir for sterke for meg når jeg i tillegg har barnevognen OG 2 åringen. (er ikke i barnehagen) moren min er ikke interessert i å passe barna. Har aldri gjort det hittill. Anonymous poster hash: ae4fa...88c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #13 Skrevet 19. november 2015 Har du hund fra før, som må luftes ser jeg ikke helt problemet, om ikke moren din har en hund som trenger ekstra oppfølging. En eller fire hunder, hadde ikke spilt noen rolle for meg, om jeg allikevel måtte på tur. Tenk så mye hun sikkert kan hjelpe deg i framtiden, to barnebarn.... Anonymous poster hash: a5c05...4bb
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #14 Skrevet 19. november 2015 Si nei. Det er hennes hund. Om hun ikke har andre til å passe finnes det kenler der den kan være når hun skal noe viktig. Eneste du bør huske er at det er akkurat like greit å si nei til å passe barnebarna om dere skulle trenge barnevakt en gang. Du kan ikke regne med at hjelp går bare en vei, så taktisk sett kan det være lurt å passe hunden av og til når det ikke fører til store problemer for dere. Anonymous poster hash: 60796...2c3 Vel som sagt tidligere, hun er ikke interessert i å passe barna. Har aldri passet elste. Men mener du virkelig at om jeg sier nei, fordi jeg er sliten skal moren min kunne ta "hevn" og si nei hvis jeg hadde spurt senere en gang? Anonymous poster hash: ae4fa...88c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #15 Skrevet 19. november 2015 Har du hund fra før, som må luftes ser jeg ikke helt problemet, om ikke moren din har en hund som trenger ekstra oppfølging. En eller fire hunder, hadde ikke spilt noen rolle for meg, om jeg allikevel måtte på tur. Tenk så mye hun sikkert kan hjelpe deg i framtiden, to barnebarn.... Anonymous poster hash: a5c05...4bb Da var du veldig sprek 3 uker etter fødsel og med en 2 åring og egen hund i tillegg. Anonymous poster hash: cd6e7...58e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #16 Skrevet 19. november 2015 Har du hund fra før, som må luftes ser jeg ikke helt problemet, om ikke moren din har en hund som trenger ekstra oppfølging. En eller fire hunder, hadde ikke spilt noen rolle for meg, om jeg allikevel måtte på tur. Tenk så mye hun sikkert kan hjelpe deg i framtiden, to barnebarn.... Anonymous poster hash: a5c05...4bb Da var du veldig sprek 3 uker etter fødsel og med en 2 åring og egen hund i tillegg. Anonymous poster hash: cd6e7...58e Veldig sprek? Jeg var så sprek som jeg måtte være med hund, den MÅ på tur, og da hadde ikke en til gjort noe for meg. En hund en tur, to hunder, en tur... Hva er forskjellen? Helt seriøst, jeg ser ikke forskjellen. Anonymous poster hash: a5c05...4bb
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #17 Skrevet 19. november 2015 Så sett betingelse til passingen da. Ok, jeg skal passe hunden i helgen om du passer 2-åringen for meg neste helg, jeg er utrolig sliten og trenger litt avlastning. Er det ikke greit for henne å passe 2-åringen er det ikke greit for deg å passe hunden heller. Hun bestemmer. Tjenester skal gå begge veier. Ellers er landet vårt fult av kenneler, ikke noe problem å sette en hund på kennel en helg, folk gjør det stadig vekk. Anonymous poster hash: f02f6...fc4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #18 Skrevet 19. november 2015 Det er altså snakk om at du er alene med barn og hunder en arbeidsdag? Sånn frem til kl 16-17? Er det snakk om en eller to turer med denne hunden så syns jeg at du syter litt, altså. Om du så må gå hver sin tur med hundene så er det jo kun snakk om en dag. Skjønner at det er sårt at din mor ikke stiller opp for deg, men akkurat i denne situasjonen hadde jeg bitt tennene sammen og tatt meg av hunden. Anonymous poster hash: 69764...796
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #19 Skrevet 19. november 2015 Har du hund fra før, som må luftes ser jeg ikke helt problemet, om ikke moren din har en hund som trenger ekstra oppfølging. En eller fire hunder, hadde ikke spilt noen rolle for meg, om jeg allikevel måtte på tur. Tenk så mye hun sikkert kan hjelpe deg i framtiden, to barnebarn.... Anonymous poster hash: a5c05...4bb Med to hunder som drar, så går det faktisk ikke å ta med begge på tur. Jeg må ha med barnevogn og to-åringen i tillegg. Det er ikke forsvarlig. Så jeg må gå to turer. Men så er det å ha to hunder å passe på at ikke 2-åringen lugger. Mammas hund piper og maser fordi den savner mamma. Det er alt maset som er det verste. Elste maser hele dagen omtrent. Mamma-mamma-mamma! Blir gal til tider! Og så da en hund som piper konstant etter mamma, minsten som gråter med det samme jeg legger h*n fra meg. Jeg fikk lyst til å slenge hele ungen i gulvet i går da minsten skrek hver gang jeg skulle legge den ned og elste hang i benet mitt og skrek fordi jeg ikke kom inn på minuttet for å se h*n kaste den ballen for ørtene gang! 😣😭 det blir rett og slett for mye for meg nå! 😧😥 Anonymous poster hash: ae4fa...88c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #20 Skrevet 19. november 2015 Nei, du er ikke vanskelig. Du har en 3 uker gammel baby. Det hadde vært mer riktig om moren din hadde tilbudt seg å passe din hund. Eller 2-åringen. Eller begge... Anonymous poster hash: 1d03a...781
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #21 Skrevet 19. november 2015 Har du hund fra før, som må luftes ser jeg ikke helt problemet, om ikke moren din har en hund som trenger ekstra oppfølging. En eller fire hunder, hadde ikke spilt noen rolle for meg, om jeg allikevel måtte på tur. Tenk så mye hun sikkert kan hjelpe deg i framtiden, to barnebarn.... Anonymous poster hash: a5c05...4bb Da var du veldig sprek 3 uker etter fødsel og med en 2 åring og egen hund i tillegg. Anonymous poster hash: cd6e7...58e Veldig sprek? Jeg var så sprek som jeg måtte være med hund, den MÅ på tur, og da hadde ikke en til gjort noe for meg. En hund en tur, to hunder, en tur... Hva er forskjellen?Helt seriøst, jeg ser ikke forskjellen. Anonymous poster hash: a5c05...4bb Forskjellen er at Hi ikke klarer å gå tur med begge hundene samtidig fordi begge hundene drar for mye, så da blir det en hund = en tur, to hunder = to hunder. Ser du fortsatt ikke problemet? Anonymous poster hash: cb084...d3d
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #22 Skrevet 19. november 2015 Dette burde din far ta med deg før han bestilte. Evt får de benytte kennel. Det er en sårbar tid du er i rett etter fødselen. Du burde slippe mas nå. Anonymous poster hash: 0d016...f6c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #23 Skrevet 19. november 2015 Evt si at dere kan ta hunden i helgen hvis de kan finne noen andre til å ta den på dagtid fredag og bringe den til dere etterpå. Anonymous poster hash: 0d016...f6c
Bøø Skrevet 19. november 2015 #24 Skrevet 19. november 2015 Si nei og slå av telefonen til hun er dratt. Har vokst opp med hund selv har ikke nå og mens jeg fint kunne passet en velopdragen hund rett etter fødsel. Ville jeg aldri passet en hund som drar og piper helle dagen. Bådde du og moren din burde melde dere på hundekurs hvis dere ikke kan gå normalt med bikkjene deres. Dere som ikke ser at to uopdragne hunder er mer slittsomt enn en. Kjenner dere bare veloppdragne hunder eller hva er greia?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #25 Skrevet 19. november 2015 Si nei og slå av telefonen til hun er dratt. Har vokst opp med hund selv har ikke nå og mens jeg fint kunne passet en velopdragen hund rett etter fødsel. Ville jeg aldri passet en hund som drar og piper helle dagen. Bådde du og moren din burde melde dere på hundekurs hvis dere ikke kan gå normalt med bikkjene deres. Dere som ikke ser at to uopdragne hunder er mer slittsomt enn en. Kjenner dere bare veloppdragne hunder eller hva er greia? Enig. Og jeg syns det er rart at mennesker med hund ikke har ordnet seg hundepass FØR de kjøper seg tur. Kanskje like greit å benytte anledningen til å avlive hunden. Da kan de dra bort når de vil. Anonymous poster hash: cd6e7...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå