Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Når vi skal ha julebord er jeg midt i en prøveperiode for å bli gravid! Jeg vil da ikke drikke alkohol. Men hva skal jeg si til kollegaene mine?!😲 Anonymous poster hash: 2efa9...b22
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 At du kjører? At du ikke er helt frisk om dagen og går på medisiner det ikke er bra å kombinere med alkohol? At du ble litt for bakfull forrige gang du drakk og har helt avsmak og holder deg til Farris? At du ikke har lyst på alkohol for du har planer neste dag? Det frister ikke med alkohol i dag, jeg tar et glass eplemost? Jeg får migrene når jeg drikker? Anonymous poster hash: b16c1...4e3
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Jeg har mellomgulvsbrokk og kan derfor nesten ikke drikke (får vondt mellomgulvet/magen). Du kan si du har det. Anonymous poster hash: fc3b1...b84
sug lut Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Si du går på antibiotika og reagerer dårlig på alkohol. Spørres det så har du uvi.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Hvis du takker nei til alkohol, kommer noen antakelig til å tenke at du er eller prøver å bli gravid. Du kan selvsagt si at du kjører, føler deg dårlig etc, men folk tenker sikkert sitt. Kan du ikke bare si nei takk, uten å forklare mer? Jeg hadde tenkt at det handlet om graviditet, uansett hva du hadde sagt. Anonymous poster hash: 91640...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Trenger du å si noe da? Alkoholfri vin er fint. Allier deg med servitørene Anonymous poster hash: 53b9e...5b8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Si du går på antibiotika og reagerer dårlig på alkohol. Spørres det så har du uvi. Jeg har hatt uvi og fått antibiotika for det et titalls ganger, men har aldri fått beskjed om at jeg skal unngå alkohol samtidig. Er det ikke bare veldig spesielle varianter (som mot syfilis) som krever at man gjør det? Anonymous poster hash: 91640...7e5
sug lut Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Si du går på antibiotika og reagerer dårlig på alkohol. Spørres det så har du uvi. Jeg har hatt uvi og fått antibiotika for det et titalls ganger, men har aldri fått beskjed om at jeg skal unngå alkohol samtidig. Er det ikke bare veldig spesielle varianter (som mot syfilis) som krever at man gjør det? Anonymous poster hash: 91640...7e5 Jo, visstnok, men noen (jeg) blir dårlig i magen av antibiotika og slett ikke bedre om det blandes med alkohol. Et annet poeng er at det er dumt om man blir full og kaster opp antibiotika midt i kuren.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Si du går på antibiotika og reagerer dårlig på alkohol. Spørres det så har du uvi. Jeg har hatt uvi og fått antibiotika for det et titalls ganger, men har aldri fått beskjed om at jeg skal unngå alkohol samtidig. Er det ikke bare veldig spesielle varianter (som mot syfilis) som krever at man gjør det? Anonymous poster hash: 91640...7e5 Jo, visstnok, men noen (jeg) blir dårlig i magen av antibiotika og slett ikke bedre om det blandes med alkohol. Et annet poeng er at det er dumt om man blir full og kaster opp antibiotika midt i kuren. Det er nå engang slik at alkohol kan redusere effekten av antibiotikaen så man bør holde seg unna. Jeg har også gjentakende UVI, og hver gang får jeg beskjed om at det er smart å avstå fra alkohol. Anonymous poster hash: 258e3...4e1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Du kan finne på verdens beste grunn og noen vil fortsatt bli mistenksomme hvis du normalt alltid drikker ved sånne anledninger. Jeg mistenker en venninne er gradvis fordi hun takket nei til kaffe og den ene gangen jeg har opplevd det tidligere, er sist hun var gravid. Anonymous poster hash: fb12c...547
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Alkohol og legemidler skal helst ikke kombineres, legene (fleste) utgår fra at alle oppegående mennesker vet dette og dermed kan det hende de ikke informerer om det alltid. Til HI, må du si noe da? Det beste er vel kanskje å faktisk kjøre, du kan jo på forhånd spørre om noen vil ha skyss? Anonymous poster hash: 5181b...a45
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Spiller vel ingen rolle hva du sier, ofte tenker folk sitt. Jeg var i bryllup, og hadde akkurat testet positivt. Men ønsket ikke å fortelle det, da jeg hadde mistet tidlig noen ganger. Men hele samtale emnet under middagen, var meg og min graviditet. Selv om jeg nektet. Men alle andre var så sikre, og skulle spøke om det. Jeg mistet en uke etterpå. Anonymous poster hash: 567a9...133
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 At du ikke har lyst på alkohol. At du har lyst til å kjøre. Det skal jeg si, så får de tro hva de vil. Anonymous poster hash: 79967...a47
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Det enkleste er å si sanheten. Anonymous poster hash: 11b33...8fb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #15 Skrevet 18. november 2015 Det enkleste er å si sanheten. Anonymous poster hash: 11b33...8fb Sannheten passer vel kanskje ikke alltid å brette ut for alle eller?? I denne situasjonen skjønner jeg godt at man vil kamuflere det. Hun er jo ikke gravid- men en prøver. Føles ikke like greit å si at man prøver å bli gravid som å fortelle at man faktisk er det. Er en forskjell der spør du meg. Anonymous poster hash: 95864...164
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #16 Skrevet 18. november 2015 Om du greier å lure deg unna kommer vel alt an på hvordan du vanligvis er på fest. Er du hun som alltid har hæla i taket og mest ivrig på å skåle, er det vanskeligere å finne en troverdig unnskyldning enn om du innimellom avstår fra alkohol på fest. Du kan jo late som du drikker, få vondt i hodet og dra hjem når du ikke gidder mer. Anonymous poster hash: ec25c...3a3
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #17 Skrevet 18. november 2015 Om du greier å lure deg unna kommer vel alt an på hvordan du vanligvis er på fest. Er du hun som alltid har hæla i taket og mest ivrig på å skåle, er det vanskeligere å finne en troverdig unnskyldning enn om du innimellom avstår fra alkohol på fest. Du kan jo late som du drikker, få vondt i hodet og dra hjem når du ikke gidder mer. Anonymous poster hash: ec25c...3a3 Ny jobb, aldri vært ute med dem før. Hmmm.. Sier jeg at jeg bare ikke vil ha og kjører føler jeg mer kjip. Nesten bedre å spille syk og ikke gå? Anonymous poster hash: 2efa9...b22
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #18 Skrevet 18. november 2015 Hvis det er ny jobb er det vel ikke så uvanlig at man tar det litt med ro på julebordet..? Kjipt å bli kanukkas i blikjent-fasen. Drikk litt alkoholfritt (uten å annonsere det), og sats på at de holder fokus på andre ting utover kvelden. Anonymous poster hash: ec25c...3a3
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #19 Skrevet 18. november 2015 Du bürde forresten gå.. Kjipt å være ny OG gå glipp av av alle samtaler om julebordet i ettertid. Anonymous poster hash: ec25c...3a3
Villbringebringebær Skrevet 18. november 2015 #20 Skrevet 18. november 2015 Hadde jeg vært prøver og ikle cravid hadde jeg faktisk drukket litt vin. 1-2 glass sluppet spørsmål og
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #21 Skrevet 18. november 2015 Hadde jeg vært prøver og ikle cravid hadde jeg faktisk drukket litt vin. 1-2 glass sluppet spørsmål og Enig, ta en test på morgenen julebordet er, er den negativ kan du unne deg et glass med noe, når de spør om du vil ha påfyll ber du om noe annet. Anonymous poster hash: 2f6c0...8f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #22 Skrevet 18. november 2015 Det er da ikke farlig å ta et glass vin selv om du prøver å bli gravid! Anonymous poster hash: dbb9e...026
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #23 Skrevet 18. november 2015 Du er jo ikke gravid. Hva med å ta et glass vin og nippe til? Man sitter ikke ved bordet hele kvelden. Ingen legger merke til noe om du ikke drikker. Er du helt ny på jobben så si at du syns det var greit å se hvordan de pleier ha det. Som helt ny, som ønsker å bli gravid skjønner jeg det er lurt å sjule det, nok ikke helt populært i ny jobb. Anonymous poster hash: 0d341...fcc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #24 Skrevet 18. november 2015 Hadde jeg vært prøver og ikle cravid hadde jeg faktisk drukket litt vin. 1-2 glass sluppet spørsmål og Enig, ta en test på morgenen julebordet er, er den negativ kan du unne deg et glass med noe, når de spør om du vil ha påfyll ber du om noe annet. Anonymous poster hash: 2f6c0...8f5 Ok. Så jeg kan gjøre det uten dårlig samvittighet? Aner ikke hvor skadelig det er/kan være jeg? Men ja, jeg kan jo bare ta meg et par glass og satse på de ikke legger merke til noe 😉 tusen takk for svar. Dere er så gode å ha 😉 Anonymous poster hash: 2efa9...b22
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #25 Skrevet 18. november 2015 Pp er fra 26/11-2/212. Julebordet er 5/12. Hadde dere allikvel turt å drikke litt? Befruktningen må jo isåfall ha skjedd til den tid... Hmm.. Ble så usikker nå. 1-3 glass farlig? Hi Anonymous poster hash: 2efa9...b22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå