Gå til innhold

Dele barna på julaften?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du er litt ufølsom her Hi. Det er helt klart feil å skille barna på julaften, men han tenker nok ikke klart. Han synes sikkert det er trist å tenke at annenhver jul heretter, får han ikke tilbringe med barna sine. Men ved å skille barna så får han i det minste sett ett av dem. Det er egoistisk, men jeg forstår på et vis den tankegangen, selv om jeg ikke synes det er en god ide.

Måten du skriver på, for eksempel "grining og skaper drama" vitner om lite forståelse av han. Du har sveket han grovt og bør gjøre en god innsats for å kunne få til et godt samarbeid med han. At han får første jula er en god ide, men ta diskusjonen på familievernkontoret slik at noen andre kan overbevise han om at barna bør få være sammen. Han vil nok ikke høre på deg, og jo mer du presser, jo mer vil han prøve å få viljen sin.

Det også mulig med opplegg som gjør at begge får se barna i julen, for eksempel at den som ikke har barna på julaften, får de 1. Juledag, eller at julemorgen den 24 er ett sted og julaften et annet.

Anonymous poster hash: 6199b...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde vært uaktuelt her!

Så han mener at ikke bare skal barnet måtte feire uten den andre forelderen, men også uten sitt søsken?

Jeg har 4 barn, 1+3, og hadde ikke kommet på tale å f.eks splitte eldstemann fra de yngste på julaften. Da skulle det vært noe helt ekstraordinært som at far til eldste hadde bedt om å ha med barnet på noe heeeelt spesielt.. DA kunne jeg vurdert det. Ikke ellers..

Anonymous poster hash: a2dba...949

Så far til det eldste barnet får aldri feire jul med barnet sitt? Hva om far får flere barn og han får søsken hos far også?

Anonymous poster hash: 27e6b...7eb

Skrevet

Har dere spurt barna da?

Jeg synes de skal få velge hvor de feirer og hvem de feirer med denne første vanskelige jula.

At eksen skal få tilfredsstille egne egoistiske behov er hinsides. Han høres ut som en idiot.

Du får få en hastetime på FVK og håpe de kan snakke han til fornuft.

Anonymous poster hash: dc138...107

Eehh.... Du tror det er enkelt for barn å skulle VELGE melom sine foreldre, spesielt på en julaften??? Barn, er som kjent, VELDIG lojal mot foreldrene. SÅ å sette de i enda en kjip ssituasjn er ikke rett.

Å på et ev familievernkontor får du høre akkurat det samme. Det er vi foreldre som skal ta slike valg for ungene, netopp pga av at det blir å spille på samvittiheten å lojaliteten til barna. IKKE BRA!!!!

HI: Forhold deg til samværskontrakten dere BEGGE har skrevet under på.

Anonymous poster hash: 334ed...058

Eeeeeeh. Stammer du?

Nå var det å velge om de vil feire med søskenet eller ikke.

Skrevet

Deling av barna er ikke greit, enten får han ta begge eller ingen, at du har vert utro,har jo egentlig ikke noe med saken og gjøre, her må han tenkte på barnas beste

Skrevet

Helt idiotisk spør du meg. Man splitter ikke søsken i julen for å slippe å være ensom selv.

Skrevet

Uansett hvor moralsk forurettet dere damer føler dere når dere tar inn over dere hvordan HI har sveket mannen sin, og uansett hvor mye dere føler det går foran alt å informere henne om dette - så er vel temaet her strengt tatt hvorvidt det er OK å skille søsken på julaften eller ikke - ikke om HI uttrykker tilstrekkelig anger overfor oss forumbrukere!?

Personlig synes jeg det virker hjerteløst å skille søsken på julaften - særlig etter en slik omveltning i livet som skilsmissen og alt det medførte sikkert var og er for dem. Det er vel ganske sannsynlig at de finner støtte og trygghet i hverandre midt oppi dette - og å skulle frata dem det virker trist og unødvendig...

Anonymous poster hash: 6c541...a6b
Skrevet

Vi har samværsavtale og juleuken skal de etter planen være hos meg.Han er bitter etter bruddet som kom som en følge av at jeg var utro over lengre tid. Det har vært mye grining, drama og bitterhet. Han glemmer ungene i sitt forsøk på å trosse meg.Anonymous poster hash: 8c4b4...d22

Du er jo også en respektløs bitch av dimensjoner. "Mye grining, drama og bitterhet" når du har pult rundt i lang tid. Hva forventet du? At han skulle omfavne både deg og elskeren din? Nei, man splitter ikke barna, men du må jekke deg ned kraftig.Anonymous poster hash: 59bc6...fd4

Ro deg ned nå, hi har jekket seg ned så langt det er mulig. Til tross for at hun skal ha barna i juleuken har hun tilbudt seg å bytte slik at far kan ha begge barna på juleaften. Den eneste som må jekke seg ned, og innse at hans følelser ikke skal gå utover barna er far. Hvis far insisterer på dette så kall han inn til familievernkontoret, og han vil få seg en meget ubehagelig overraskelse der. Fy faen for en drittgubbe.Anonymous poster hash: b2947...638

Hun har pult på si lenge og ble sammen med elskeren, sier at eksen bare griner og at hun bare "ikke beholdt buksa på alltid". Har mistanke om at hun ha bagatellisert det hele og gnir inn sitt "lykkelige liv" med elskeren hver gang eksen henter og bringer barna. Da hadde jeg også eksplodert og blitt vrang. Anonymous poster hash: 59bc6...fd4

Rull inn du da! I all verden for en oppførsel og for et språk på deg!

Det er ikke hi som fremstår som bitch her, den rollen fyller du fullstendig helt alene. Hva du antar og tror har vel null interesse for oss! Hvorfor tror du at din mening betyr noe som helst?

Hi's eks er bitter og lar det gå ut over barna. Det er temaet her, og ikke det du prøver å vri tråden til.

Jeg tar vel ikke helt feil når jeg antar at du lever med en mann som heller ikke har klart å holde buksene på når han burde?

Anonymous poster hash: 0d866...519

Skrevet

Det er noen søsken det er best å la feire hver for seg og som ville likt det best. Jeg har to kusiner som har opplevd det som det beste ved foreldrenes skilsmisse at de kunne være det meste av tiden på hvert sitt sted. Så lenge de sees bare innimellom fungerer de fint sammen, men må de være lenge sammen ryker de kraftig i tottene på hverandre. Det er ikke pent.

Jeg vet også om et par der den ene sønnen er psykisk utviklingshemmet og krever full oppmerksomhet fra foreldrene hele tiden. Broren synes også det er deilig å kunne feire uten ham og for engangs skyld ha fokuset på seg.  

Det er nok ikke vanlig, men for noen fungerer det best å la søskeb feire hver for seg.

Anonymous poster hash: bef1d...8b2
Skrevet

Neeeei. Dere kan ikke gjøre det mot barna. Det vil føles helt feil for dem.

Anonymous poster hash: b2f44...116

Skrevet

Ettersom dette i bunn og grunn er din feil lar du far få begge guttene julaften uavhengig av uker og avtaler. 

Anonymous poster hash: 50533...681
Skrevet

Ettersom dette i bunn og grunn er din feil lar du far få begge guttene julaften uavhengig av uker og avtaler.

Det er jo det hi tilbyr!

Les før du gidder å svare.

Anonymous poster hash: 0d866...519

Skrevet

Dere har en samværsavtale og den følger dere. Dere har begge signert på avtalen. Skjønner ikke at det er noe mer å snakke om.

Skrevet

Har dere spurt barna da?

Jeg synes de skal få velge hvor de feirer og hvem de feirer med denne første vanskelige jula.

At eksen skal få tilfredsstille egne egoistiske behov er hinsides. Han høres ut som en idiot.

Du får få en hastetime på FVK og håpe de kan snakke han til fornuft.

Eehh.... Du tror det er enkelt for barn å skulle VELGE melom sine foreldre, spesielt på en julaften??? Barn, er som kjent, VELDIG lojal mot foreldrene. SÅ å sette de i enda en kjip ssituasjn er ikke rett. 

Å på et ev familievernkontor får du høre akkurat det samme. Det er vi foreldre som skal ta slike valg for ungene, netopp pga av at det blir å spille på samvittiheten å lojaliteten til barna. IKKE BRA!!!!

HI: Forhold deg til samværskontrakten dere BEGGE har skrevet under på.

Anonymous poster hash: 334ed...058

Nettopp! Barna skal ikke velge, det ansvaret skal de slippe, det er det de voksne som må ta.

Skrevet

Det spiller faktisk ingen rolle. De har begge signert avtalen og far kan ikke holde mor gissel med "utrokortet" hver gang han furter.

Skrevet

Vi har samværsavtale og juleuken skal de etter planen være hos meg.

Han er bitter etter bruddet som kom som en følge av at jeg var utro over lengre tid. Det har vært mye grining, drama og bitterhet. Han glemmer ungene i sitt forsøk på å trosse meg.

Anonymous poster hash: 8c4b4...d22

Du er jo også en respektløs bitch av dimensjoner. "Mye grining, drama og bitterhet" når du har pult rundt i lang tid. Hva forventet du? At han skulle omfavne både deg og elskeren din? Nei, man splitter ikke barna, men du må jekke deg ned kraftig.

Anonymous poster hash: 59bc6...fd4

Ro deg ned nå, hi har jekket seg ned så langt det er mulig. Til tross for at hun skal ha barna i juleuken har hun tilbudt seg å bytte slik at far kan ha begge barna på juleaften. Den eneste som må jekke seg ned, og innse at hans følelser ikke skal gå utover barna er far. Hvis far insisterer på dette så kall han inn til familievernkontoret, og han vil få seg en meget ubehagelig overraskelse der. Fy faen for en drittgubbe.

Anonymous poster hash: b2947...638

Hun har pult på si lenge og ble sammen med elskeren, sier at eksen bare griner og at hun bare "ikke beholdt buksa på alltid". Har mistanke om at hun ha bagatellisert det hele og gnir inn sitt "lykkelige liv" med elskeren hver gang eksen henter og bringer barna. Da hadde jeg også eksplodert og blitt vrang.

Hun har jo forlatt familien for et knull. Og han er drittsekk? Virkelig? Hvor ble det av at man skal prioritere barna foran nye kjærester, være trofast og redelig?

Jøss, enten kjenner du HI personlig, eller så er du en mester i å dikte opp situasjoner ut fra ekstremt lite informasjon. Du har jo overhodet ikke mulighet til å ha noen som helst peiling på hva som ligger bak.

Hold kjeft med prektigpreiket ditt, og hold deg til problemstillingen, som er om de skal splitte søsken eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...