Gå til innhold

Merkelig opplevelse i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken Bhg er dette, eller hvor i landet er den? Dama høres kjent ut :(

Anonymous poster hash: 15849...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet uansett ikke starten på episoden? Kanskje barnet har slått et annet barn? Og fikk beskjed om å roe seg ned. Barnet gjorde ikke det, så ut av rommet og fått beskjed om å sitte stille å tenke på hva han har gjort. Stille timeout.

Det kan være mye rart som kan ha skjedd. Har selv jobbet i flere bhg i mange år, og aldri truffet meggete assistenter! En grusom ped.leder da, hun likte ikke barn generelt, noe alle ansatte så. ikke lett å bli kvitt slike ansatte.

Hva ville du ha valgt? Ei som bryr seg om å irettesette barnet eller ei som ikke tar gråtende barn på fanget/ikke evner å trøste et barn som har skadet seg?

Drama for ingenting :)

Anonymous poster hash: 2e451...098

Skrevet

Jeg hadde reagert. Ikke en grei måte å snakke til barn på, og ikke en måte å få respekt på. Når sånt skjer foran foreldrene lurer jeg på hva som skjer når foreldrene ikke er tilstedet. Når et barn ler av irettesettelse, betyr det at det er usikker på hva som skjer. Det som skjedde etterpå er en maktkamp hvor den voksne alltid vinner. Overhodet ikke grei pedagogikk i en barnehage.

Anonymous poster hash: 169aa...9ae

Jeg fikk vondti magen av oppførselen hennes drt var 2 voksne og ca 6 barn inne i avdeling på det tidspunktet, og jeg hadde vært der i ca 10 minutter. Den aktuelle ansatte virker ofte småsur og irritert. Jeg reagerte mer på måten hun tok gutten på armen og dro han mellom stolene...

Hi

Anonymous poster hash: 0d4e0...da0

De ansatte i en barnehage er også mennesker som kan gjøre feil.

Når det er sagt, så er det ikke sånn at ansatte kan unngå å måtte ta tak i barna i barnehagen fysisk. De må kunne ta tak i et barn og dra det fram fra under bord og div om barnet ikke hører. De må gså kunne fysisk fjerne et barn fra en situasjon om det er nødvendig. 

Og ja, mye mulig du har rett i det du så, at det ikke var en grei situasjon. Men nå har det blitt sånn at barnehagen er en del av oppdragelsen til barna, men som det ofte er i skolen skal man ikke kunne være fysisk(ikek slå og straff) man skal ikek snakke sånn og sånn til barna.

Jeg jobber selv i barnehage og har barn selv i samme alder, jeg mener at all den pedagogikken i det å "oppdra" et barn kan bli litt for mye av det gode. Svært få er pedagogiske hjemme, g da blir det flere måter å oppdra et barn på. Alt funker ikke for alle. Barn må kunne lære seg at man sier nei. Og hvordan det er til det daglige også...

Anonymous poster hash: bdfbb...3f4

Gjest Antarctica
Skrevet

Du har helt rett! Trusler, sure og sinna voksne og at hun dro han i armen har INGENTING i en barnehage å gjøre. Gutten lo fordi han ble usikker. Hans modell (den voksne) klarte ikke å regulere sine egne følelser og det gjorde gutten usikker. Hvis de vil ha et fint innemiljø uten skriking, må de voksne ta inn piggene og selv være rolige og avbalenserte. Jeg tok selv opp noe lignende med vår barnehage og det ble tatt godt imot.

Anonymous poster hash: 54dde...92d

Helt enig. Et barn på tre år kan ikje karakteriseres som "hånlig". Hånlig er man bare hvis man har et overtak. Syns den voksne hørtes ut som ei premenstruell megge.
Vel, har barn i barnehagen som kaller ansatte for feite sugger, men de er vel bare søte de treåringene også. Eller kanskje de ikke er så vante med grenser...

Anonymous poster hash: d99fb...2aa

Du får jobbe litt med din egen status, da. Jeg har aldri kjent en treåring som har våget å snakke sånn til meg, og det helt uten å hale dem i armen eller komme med tomme trusler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...