Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 I dag ved levering opplevde jeg noe som jeg ikke vet hvordan jeg skal tolke. Når jeg sa ha det til sønnen min hørte jeg en ansatt si til en gutt at nå måtte han slutte å skrike fordi det ikke var lov å skrikke inne, selv om gutten ikke skrek høyt i det hele tatt. Hun var veldig sur, og sa til gutten at han skulle tilbake til avdelingen sin hvis han forsatte sånn. Han skrekk ikke igjen, men begynte å le mens han så på henne, og da ble hun enda surere og sa "nå gidder jeg ikke mer!!", og tok gutten på armen og dro han ut av der han sto. Så sa hun at hvis han ikke oppførte seg så måtte han tilbake til avdelingen sin. I barnahagen vår er det vanlig at barna leker på tvers av avdelingene. Gutten er ca 3 år tror jeg. Jeg vet ikke om hun så at jeg var der, men en annen så det, og jeg tror at hun merket at jeg begynte å følge med, fordi når jeg var på vei til bilen så jeg at hun snakket lav med hun som ble sur... Bør jeg si noe? Beklager roten... Anonymous poster hash: 0d4e0...da0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Å nei! Snakket en voksen til et barn i barnehagen!!! Fikk et barn grenser!!! Ta det med barnehagesjefen! Virkelig? Ja, noen ganger må barn få beskjed om å roe seg ned. Noen ganger er det på son plass med konsekvens. Punktum. Anonymous poster hash: d99fb...2aa
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Knis. Er grensesetting merkelig? 😂😂😂 Anonymous poster hash: 93769...8bb
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Selv om du ikke syns denne gutten skrek høyt et det viktig med fokus på støynivå i barnehager, både med tanke på barna og de som arbeider der. De skal ha et godt innemiljø. Det er ofte sånn at dersom et barn starter med skriking/bråk, slenger ofte flere seg på og da har du det gående. Her lager du en sak av absolutt ingenting. Anonymous poster hash: 5b924...4e5
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Nå mener jo HI atgutten IKKE skrek! Anonymous poster hash: 8d20b...a97
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Nå mener jo HI atgutten IKKE skrek! Anonymous poster hash: 8d20b...a97 Nei hun skriver at han ikke skrek høyt. Anonymous poster hash: d99fb...2aa
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Nå mener jo HI atgutten IKKE skrek! Anonymous poster hash: 8d20b...a97 Hun mener at gutten ikke skrek så høyt. Og gutten bare lo når han fikk tilsnakk! Anonymous poster hash: 5b924...4e5
Plutselig_gravid Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Ting kan ha skjedd som ikke du vet om. Han kan ha fått flere beskjeder før du kom og ledd henne hånlig opp i ansiktet når hun har prøvd å korrigere. Jeg kan være streng og bestemt og gi samme konsekvenser, men ikke på hvilken som helst måte. Jeg har hatt kolleger som jeg har fått vondt i magen av. Ikke nødvendigvis av det de har sagt og gjort, men kroppsspråket og holdningen mot barnet. Det har liksom ost av avsky mot barnet hvis du skjønner. Kanskje det var kroppsspråket hennes du egentlig reagerte på?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde reagert. Ikke en grei måte å snakke til barn på, og ikke en måte å få respekt på. Når sånt skjer foran foreldrene lurer jeg på hva som skjer når foreldrene ikke er tilstedet. Når et barn ler av irettesettelse, betyr det at det er usikker på hva som skjer. Det som skjedde etterpå er en maktkamp hvor den voksne alltid vinner. Overhodet ikke grei pedagogikk i en barnehage. Anonymous poster hash: 169aa...9ae
MJ<3 Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 I barnehager er det ofte sånn at det er lite bemanning på morgenen. Og at det skal være en rolig stund hvor noen spiser litt frokost, og har rolige aktiviteter. Selv om du mener denne gutten ikke skrek høyt kan det være at han gjorde det i forhold til hva som er akseptert der på dette tidspunktet. Det kan også være at denne gutten har fått beskjed mange ganger, og ikke hørt etter. Dersom da denne gutten er på "besøk" fra en annen avdeling, vil det da være en naturlig konsekvens å sette han tilbake der om han ikke kan følge reglene. Jeg ville ikke gjort noe som helst. Du aner jo ingenting om forhistorie, om denne gutten trenger ekstra klare rammer, eller hva det egentlig er dette handler om. Jeg har en gutt som alltid har trengt klare rammer, og har dermed også måttet være ekstra "streng" med han i enkelte situasjoner. Også de i bhg. Dette har gjort at han har blitt en trygg gutt nå, og fungerer bra både sosialt og i alle situasjoner fordi han har fått "opplæring" på hva som er akseptert og ikke. De vet ikke dette selv uten å bli lært det.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 DU er merkelig.... Anonymous poster hash: 966da...eb5
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #12 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde reagert. Ikke en grei måte å snakke til barn på, og ikke en måte å få respekt på. Når sånt skjer foran foreldrene lurer jeg på hva som skjer når foreldrene ikke er tilstedet. Når et barn ler av irettesettelse, betyr det at det er usikker på hva som skjer. Det som skjedde etterpå er en maktkamp hvor den voksne alltid vinner. Overhodet ikke grei pedagogikk i en barnehage. Anonymous poster hash: 169aa...9ae Jeg fikk vondti magen av oppførselen hennes drt var 2 voksne og ca 6 barn inne i avdeling på det tidspunktet, og jeg hadde vært der i ca 10 minutter. Den aktuelle ansatte virker ofte småsur og irritert. Jeg reagerte mer på måten hun tok gutten på armen og dro han mellom stolene... Hi Anonymous poster hash: 0d4e0...da0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #13 Skrevet 17. november 2015 Hun burde vel satt seg ned og hatt en samling om sommerfugler og regnbuer... Anonymous poster hash: d99fb...2aa
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 17. november 2015 #14 Skrevet 17. november 2015 Jeg tenker at det mest sannsynlig er en forhistorie bak her.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #15 Skrevet 17. november 2015 Du har helt rett! Trusler, sure og sinna voksne og at hun dro han i armen har INGENTING i en barnehage å gjøre. Gutten lo fordi han ble usikker. Hans modell (den voksne) klarte ikke å regulere sine egne følelser og det gjorde gutten usikker. Hvis de vil ha et fint innemiljø uten skriking, må de voksne ta inn piggene og selv være rolige og avbalenserte. Jeg tok selv opp noe lignende med vår barnehage og det ble tatt godt imot. Anonymous poster hash: 54dde...92d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #16 Skrevet 17. november 2015 Du har helt rett! Trusler, sure og sinna voksne og at hun dro han i armen har INGENTING i en barnehage å gjøre. Gutten lo fordi han ble usikker. Hans modell (den voksne) klarte ikke å regulere sine egne følelser og det gjorde gutten usikker. Hvis de vil ha et fint innemiljø uten skriking, må de voksne ta inn piggene og selv være rolige og avbalenserte. Jeg tok selv opp noe lignende med vår barnehage og det ble tatt godt imot. Anonymous poster hash: 54dde...92d Jobber du i BHG? Anonymous poster hash: b8f0d...f7a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #18 Skrevet 17. november 2015 Du har helt rett! Trusler, sure og sinna voksne og at hun dro han i armen har INGENTING i en barnehage å gjøre. Gutten lo fordi han ble usikker. Hans modell (den voksne) klarte ikke å regulere sine egne følelser og det gjorde gutten usikker. Hvis de vil ha et fint innemiljø uten skriking, må de voksne ta inn piggene og selv være rolige og avbalenserte. Jeg tok selv opp noe lignende med vår barnehage og det ble tatt godt imot. Anonymous poster hash: 54dde...92d Og der kom den nyutdannede ped ledere..... Anonymous poster hash: 657d3...356
Gjest Antarctica Skrevet 17. november 2015 #19 Skrevet 17. november 2015 Du har helt rett! Trusler, sure og sinna voksne og at hun dro han i armen har INGENTING i en barnehage å gjøre. Gutten lo fordi han ble usikker. Hans modell (den voksne) klarte ikke å regulere sine egne følelser og det gjorde gutten usikker. Hvis de vil ha et fint innemiljø uten skriking, må de voksne ta inn piggene og selv være rolige og avbalenserte. Jeg tok selv opp noe lignende med vår barnehage og det ble tatt godt imot. Anonymous poster hash: 54dde...92d Helt enig. Et barn på tre år kan ikje karakteriseres som "hånlig". Hånlig er man bare hvis man har et overtak. Syns den voksne hørtes ut som ei premenstruell megge.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #20 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde reagert. Ikke en grei måte å snakke til barn på, og ikke en måte å få respekt på. Når sånt skjer foran foreldrene lurer jeg på hva som skjer når foreldrene ikke er tilstedet. Når et barn ler av irettesettelse, betyr det at det er usikker på hva som skjer. Det som skjedde etterpå er en maktkamp hvor den voksne alltid vinner. Overhodet ikke grei pedagogikk i en barnehage. Anonymous poster hash: 169aa...9ae Jeg fikk vondti magen av oppførselen hennes drt var 2 voksne og ca 6 barn inne i avdeling på det tidspunktet, og jeg hadde vært der i ca 10 minutter. Den aktuelle ansatte virker ofte småsur og irritert. Jeg reagerte mer på måten hun tok gutten på armen og dro han mellom stolene... Hi Anonymous poster hash: 0d4e0...da0 Vet du hva, av og til så kan de koke litt i toppen for alle og enhver, til og med hos barnehageansatte. Det kan ligge så utrolig mye bak den situasjonen du så, men det er veldig lett å dømme når man bare får med seg et lite glimt av det som skjer. I tillegg så har de ansatte foreldre som følger med og analyserer hva de gjør og hva de sier. Anonymous poster hash: 18ed4...ad3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #21 Skrevet 17. november 2015 Du har helt rett! Trusler, sure og sinna voksne og at hun dro han i armen har INGENTING i en barnehage å gjøre. Gutten lo fordi han ble usikker. Hans modell (den voksne) klarte ikke å regulere sine egne følelser og det gjorde gutten usikker. Hvis de vil ha et fint innemiljø uten skriking, må de voksne ta inn piggene og selv være rolige og avbalenserte. Jeg tok selv opp noe lignende med vår barnehage og det ble tatt godt imot. Anonymous poster hash: 54dde...92d Helt enig. Et barn på tre år kan ikje karakteriseres som "hånlig". Hånlig er man bare hvis man har et overtak. Syns den voksne hørtes ut som ei premenstruell megge.Vel, har barn i barnehagen som kaller ansatte for feite sugger, men de er vel bare søte de treåringene også. Eller kanskje de ikke er så vante med grenser... Anonymous poster hash: d99fb...2aa
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #22 Skrevet 17. november 2015 Helt greit at du reagerte, men i og med at du strengt tatt ikke vet noe om det som skjedde før du kom eller hvordan denne gutten vanligvis oppfører seg synes jeg det er å overdrive noe voldsomt om du tar det opp. Anonymous poster hash: 0f099...0e2
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #23 Skrevet 17. november 2015 Wow! Ble det satt grenser for barnet altså! Krise! Gå til pressen, VG og Dagbladet skriver sikkert gjerne! Anonymous poster hash: 1cc9d...927
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #24 Skrevet 17. november 2015 Wow! Ble det satt grenser for barnet altså! Krise! Gå til pressen, VG og Dagbladet skriver sikkert gjerne! Anonymous poster hash: 1cc9d...927 Dette har ingenting med grenser å gjøre! Anonymous poster hash: 54dde...92d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #25 Skrevet 17. november 2015 Du har helt rett! Trusler, sure og sinna voksne og at hun dro han i armen har INGENTING i en barnehage å gjøre. Gutten lo fordi han ble usikker. Hans modell (den voksne) klarte ikke å regulere sine egne følelser og det gjorde gutten usikker. Hvis de vil ha et fint innemiljø uten skriking, må de voksne ta inn piggene og selv være rolige og avbalenserte. Jeg tok selv opp noe lignende med vår barnehage og det ble tatt godt imot. Anonymous poster hash: 54dde...92d Helt enig. Et barn på tre år kan ikje karakteriseres som "hånlig". Hånlig er man bare hvis man har et overtak. Syns den voksne hørtes ut som ei premenstruell megge. Takk, Pashla! Du svikter aldri. 😊😊 Godt å se at det er flere fornuftige her inne. Anonymous poster hash: 54dde...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå