Gå til innhold

Hva synes dere om denne? Årets julekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns du kan ha den på julebord ja, fin kjole, selv om jeg ikke ville valgt den selv. Håper forresten aldri jeg kommer i den situasjon at dette er type kjole jeg tripper rundt i til hverdags eller på jobb for den saks skyld. Da har jeg i så fall et veldig kjedelig hverdagsliv og en jobb jeg vet jeg ikke ville trives i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kikket på en MK-side og der kostet veskene 3-500 kr. Ikke mye snobberi over det!? Samme priser som på H&M.. Anonymous poster hash: 7ce77...e57

Høres tvilsomt ut ...

En veske fra MK ligger vel på mellom 1800-3500 litt avhengig av modell.

Det er med andre ord en relativt billig designveske.

Skrevet

Fin kjole, men litt hverdagslig? Type kontoret. Ville ikke brukt den på fancy julebord hvertfall.

Anonymous poster hash: 5dc3f...fa2

Skrevet

Ikke hun over men tipper at hun mener at MK signaliserer litt sånn "liksom-snobbete"/"wannabe-snobbete". Du vil tydelig signalisere at du er for god for Cubus, men samtidig har du ikke råd til de virkelig dyre merkene. Og mest av alt - finnes ikke noe personlig/originalt ved det ettersom MK har blitt "allemannseie". I Oslo er vel hver 3. veske en MK-veske, og kombinasjonene av vesken + stilen forøvrig er, vel, litt ymse...

Anonymous poster hash: b13ff...ccb

Seriøst? "Du vil tydelig signalisere at du er for god for Cubus, men samtidig har du ikke råd til de virkelig dyre merkene."

Jeg kjøper klær eller andre ting fordi jeg liker dem, ikke om det er riktig merke eller ikke. Hva andre måtte tro og mene om mine hensikter bryr jeg meg ikke om :)

Hi, snittet var fint og klassisk. Jeg likte kjolen :) Og de som sier at det ser ut til en hverdagskjole - ikke bry deg om dem ;)

Anonymous poster hash: 41138...ec3

Skrev DU, men mente MAN. Altså, for all del - litt satt på spissen;-) Sikter først og fremst til veskene men i og for seg til merkeklær generelt der symbolet/merket tydelig vises - selvfølgelig vil man symbolisere noe når man kjøper slike plagg..

Og forresten, HI - kjolen var fin, den - enkel og elegant, men ingen wow-faktor. Men jo, pen kjole for den rette figuren og høyden (dropp den hvis du er lav...).

Vi har nok bare veldig forskjellig syn på dette. Du skriver her "...selvfølgelig vil man symbolisere noe når man kjøper slike plagg..". Jeg er enig i at mange nok vil gi et bestemt inntrykk pga. slike merker. Men det vil ikke si at alle vil det, eller at Hi vil det. Jeg bryr meg så lite om merker at jeg ofte ender med å fjerne merker. Ikke sier merkene meg noe, og ofte synes jeg ikke de er fine heller. Jeg kjøper det jeg liker og det jeg har mulighet til, helt uavhengig av merke. Jeg har klippet av mange merker og blitt fortalt av venner hvilket merke det er på det jeg har kjøpt. Jeg har også flere ganger benektet at jeg hadde noe av slikt og slikt merke... fordi jeg ikke legger merke til slikt. Men har jeg muligheten så kjøper jeg kvalitet, og ofte (ikke alltid!) får man mer kvalitet for pengene med noen mer kjente merker.

I øyeblikket har jeg en god blanding av Lindex, Cubus og noen andre dyre merker.... men hvilke må du ikke spør meg om, for merkene er klippet av ;)

Jeg har f.eks. også opplevd å benekte at en jakke jeg hadde på meg var av et bestemt merke. Jeg hadde vært på salg, syntes det var et varp selv, for jeg kjente kvaliteten var utrolig god. Da det ble påstått at jeg hadde "xxxx"-jakke på meg, blånektet jeg. Jeg tok feil - det var visst en av de dyreste og mest eksklusive motemerkene, men jeg kjente ikke igjen logoen. Der var logoen godt synlig. Jeg bryr meg rett og slett ikke.

Så nei, det er ingen selvfølgelighet at man ønsker å symbolisere noe bestemt selv om man har kjøpt merkevarer.

Anonymous poster hash: 41138...ec3

Skrevet

En kjole jeg fint kunne brukt på kontoret og i middagsselskap, på julebordet tenker jeg det må være litt mer pynta. Men kjolen er fin

Skrevet

Langt ifra noe jeg ville valgt - men godt mulig du kler den :)

Skrevet

Syns den var litt kjedelig.....

Og ang. merket: Jeg driiiiiter i hvilke merker folk går i!!

Anonymous poster hash: 613d3...384
Skrevet

MK er Harry Harry Harry! Anonymous poster hash: 8d682...53b

Javel? Begrunn!
Ikke hun over men tipper at hun mener at MK signaliserer litt sånn "liksom-snobbete"/"wannabe-snobbete". Du vil tydelig signalisere at du er for god for Cubus, men samtidig har du ikke råd til de virkelig dyre merkene. Og mest av alt - finnes ikke noe personlig/originalt ved det ettersom MK har blitt "allemannseie". I Oslo er vel hver 3. veske en MK-veske, og kombinasjonene av vesken + stilen forøvrig er, vel, litt ymse...Anonymous poster hash: b13ff...ccb
Ville ikke tatt i en MK-veske med ildtang, men har en MK-kjole fra før. Liker den veldig godt.

Likte fargen på denne.

Den ernok litt forn enkel til julebord.

Og da spør jeg deg, Nurkemor - hvorfor ville du ikke tatt i en MK veske med ildtang? Mens kjole er ok?!

Anonymous poster hash: da5e6...7eb

Veskene henger jo på alle - kjedelig ...
Skrevet

Så ut som den hadde rart snitt i skulderen, pluss at jeg synes den spennen var jalla, så nei, ikke en kjole jeg syntes var verdt prisen..

Anonymous poster hash: 37861...b45

Skrevet

Kjolen var lite pen. Ser billig ut og er "tantete". Ikke en kjole noen under 50 bør ta på seg.

Anonymous poster hash: c5cfe...6cb

Skrevet

Kjolen er en helt grei hverdagskjoler og passer etter min mening dårlig i større selskaper. Dessuten lurer jeg på hvorfor du må ha en egen kjole bare til julen 2015. Du har etter all sannsynlighet flere kjoler i skapet fra før som ikke er utslitt.

Anonymous poster hash: bcd5e...2da

Skrevet

Nesten 2000kr for en polyesterkjole? Det hadde jeg aldri betalt. Polyester er omtrent det billigste og ekleste stoffet som finnes.

Anonymous poster hash: 099b2...27c

Skrevet

Synes kjolen var fin, og med riktig tilbehør kan den sikkert brukes på julebord, men enig i at den hører mer hjemme på kontoret.

Når det gjelder MK-merket tror jeg de har gått på en Kähler, og blitt for hvermannsen. Dermed vil ikke folk ha det mer, og det ender i harry-kurven.

Anonymous poster hash: c6597...0bb

Skrevet

Litt for hverdagslig synes jeg... Ikke så veldig fin dessverre😑

Skrevet

MK er Harry Harry Harry!

Anonymous poster hash: 8d682...53b

Javel? Begrunn!

Ikke hun over men tipper at hun mener at MK signaliserer litt sånn "liksom-snobbete"/"wannabe-snobbete". Du vil tydelig signalisere at du er for god for Cubus, men samtidig har du ikke råd til de virkelig dyre merkene. Og mest av alt - finnes ikke noe personlig/originalt ved det ettersom MK har blitt "allemannseie". I Oslo er vel hver 3. veske en MK-veske, og kombinasjonene av vesken + stilen forøvrig er, vel, litt ymse...

Fordi man liker en kjole av et visst merke "signaliserer man tydelig" at man er for god for billigmerker? Jeg bruker mye kjoler, de fleste kostet under 500 kr, og mange kommer fra kjedebutikker. Så har jeg noen få som er såkalte merkekjoler. Merket i seg selv betyr null for meg, jeg kjøpte dem fordi jeg syntes kjolen var fin. Jeg bruker dem om hverandre, ikke slik at jeg "sparer" merkekjolene til spesielle anledninger. 

Når det gjelder personlig og originalt så gjelder det vel nesten ikke noe jeg har, siden det aller meste av det er masseprodusert. Det gjør meg faktisk ingen ting. For meg er de personlige, siden de inngår i min stil. Får ofte høre at den kjolen er "så meg". Da spiller det liten rolle for meg om andre har den samme kjolen. Har aldri forstått nødvendigheten av å være så original dersom man er fornøyd. Plager meg null at titusener av andre har ikea-kjøkkenbordet mitt heller.

Anonymous poster hash: 8629a...612

Skrevet

Likte ikke spennen 😁

Skrevet

For hverdagslig, og også for dyr for å være hverdagskjole i mine øyne ( og lommebok 😉)

Skrevet

Den ser ut som en kjole til 299. Ikke verdt prisen, og at definitivt ingen wow-faktor.

Anonymous poster hash: d44bb...655

Skrevet

Jeg likte den ikke. Ser ut som man prøver for hardt

Anonymous poster hash: 89745...1ff

Skrevet

Var en klassisk pen kjole synes jeg. Blir hva du gjør den til liksom. Kommer helt an på tilbehøret. Noen fine øredobber, armbånd og sko vil løfte antrekket ennå mer :-)

Skrevet

Er Michael Kors-sko også harry?

Anonymous poster hash: 608ee...bbb
Skrevet

Ikke fin.

Spenna ødela veldig, men uten den kunne det vært en grei kjole til anledninger som ikke trengtw veldig pyntet kjole.

Anonymous poster hash: 3717b...27b

Skrevet

Den var helt ok. Ikke noe jeg hadde lagt merke til på et julebord. Synes forøvrig MK er et svært oppbrukt designermerke og noe jeg forbinder med ungdommer.

Anonymous poster hash: aacbd...24c

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...