Gå til innhold

Dere som har folk som bor over dere...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går grensen for når dere dunker opp i taket for å varsle at nå er det nok bråk?

Her bor tre barn over meg, og innimellom så både løper og dunker denne 2-3 åringen. Høres ut som om huset raser ned.

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er utenom stilleperioden i sameiet/borettslaget må man tåle bråk fra barn. Du kan jo godt si fra til dem over på en hyggelig måte, kanskje de kan gjøre noe annerledes som gjør at du ikke hører det så godt? Gulvtepper for eksempel.

 

Men er det før 21 på kvelden og etter 7 om morgenen (eller de tidene som er gjeldende der du bor) må du nok bare tåle det

 

Anonymous poster hash: 5af03...472

Skrevet

Å dunke i taket er uansett feigt. Kan du ikke gå opp dit og si fra på en OK måte?

 

Anonymous poster hash: 5af03...472

Skrevet

Det var nå klokka sju. Hadde visst besøk og greier. Jeg smalt med dørene for å vise at jeg hørte dem godt, men det ga seg ikke. Jeg får hodepine og blir syk av bråk, og deg er veldig lytt her. Jeg visste ikke at det var så lytt da jeg kjøpte her!

Jeg prøvde å gå opp en gang da det var ille, men fikk til svar at de visstnok var så stille til vanlig og at jeg visste at her var barn da jeg kjøpte.

Når det er sagt så er det stille fra rundt halv ni, men det må da være noe jeg kan gjøre? Jeg må da ha noen rettigheter??

Tepper kunne de visst ikke ha fordi barnet har astma og allergi, men katt kan de ha. Forstå det den som kan...

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Skrevet

Jeg satte meg inn i lovene rundt det der for noen år siden, da en venninne var plaget av bråk fra nabobarna, og nei, du har faktisk ingen rettigheter sånnsett.

 

Enten må du flytte eller investere i lyddempende ørepropper eller øreklokker.

 

Å smelle med dører eller dunke i taket løser ingen problemer. I beste fall fører det til flere konflikter. Små barn bråker, de kan ikke noe for det.

 

Om du tåler bråk fra andre så dårlig, hva med å finne en toppleilighet, evt flytte til hus?

 

Er selv ikke så glad i å ha naboer tett på, så selger leiligheten vår i Oslo og flytter til hus på landet.

 

Med våre bråkete barn forsåvidt ;)

 

Anonymous poster hash: 5af03...472

Skrevet

Hadde folk over der vi bodde før. Klagde selvfølgelig aldri på at ungene løp og hoppet på gulvet i deres eget hus. Men må innrømme at jeg ble glad når guttungen i huset vokste fra gåbilen sin ;)

 

Jeg ble jo en erfaring rikere. Aldri mer bo under noen. Aldri bo over noen. Jeg har fire barn selv som selvfølgelig får utfolde seg i eget hjem... Hadde vi bodd over noen hadde vi nok også vært en plage for de under, og det er ingen god følelse.

Skrevet

Er det ikke å forvente at ett barn som er tre år går fremfor å løpe? Noe annet er uoppdragent!

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Skrevet

Er det ikke å forvente at ett barn som er tre år går fremfor å løpe? Noe annet er uoppdragent!

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Voksen dame som smeller med dørene, det er uoppdragent

Skrevet

Kan jeg be om at de varsler meg før de får besøk? Disse guttene som besøker denne familien er også fryktelig tunge på foten. Høres ut som om de går på helene!

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Skrevet

Kan jeg be om at de varsler meg før de får besøk? Disse guttene som besøker denne familien er også fryktelig tunge på foten. Høres ut som om de går på helene!

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Jeg tror du er et troll, men hvis ikke så hadde de aller fleste hoppet litt ekstra hadde de hatt den under seg

Skrevet

I eget hus? Helt uenig. Forventer du at 3 åringen sitter rak i ryggen, kryssa ben og hendene i fanget også?

 

Jeg spiller fotball i stuen med ungene mine, har kappløp, leker troll som skal spise dem osv. Gjør dere aldri sånn hos dere?

Skrevet

Normale "levelyder" må du finne deg i når det ikke er stilleperiode.

Problemet er jo at det er dårlig støyisolering. Barn som løper, ler og roper er spesielt vanskelig å klage på. Du kan jo ta det opp med de på en skikkelig måte, å klage til styrer vil garantert ikke føre noen vei. Barn må få være barn i eget hjem osv.

Det sies man må tolerere lyd når man bor i leilighet. For meg synes jeg man også må vise mer hensyn når man bor i leilighet.

Eneste råd er å flytte til en leilighet av nyere dato.

I 2004 kom det nye byggeforskrifter med strengere krav til støyisolering.

Leiligheter bygget etter det er et tryggere kjøp.

Jeg gikk på en smell med min første leilighet. Jeg hørte når naboen puttet ting i oppvaskmaskinen. Helt forferdelig å være samboer med alle naboer, og de var alle av det rolige slaget også.

Spar deg selv for stress og frustrasjon og flytt. Kan garantere at en klage ikke virker.

 

Anonymous poster hash: b0d7a...2fe

Skrevet

Ok.

Jeg er ikke noe troll. Jeg er i dårlig humør og er dritlei av naboungene. Har fått nok, og jeg syns denne familien er både frekke og ufine.

 

Mulig mitt dårlige humør tar overhånd her.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Skrevet

Du kan ikke kreve at de skal være stille, og gå rolig inne.. Dessverre, men normalt bråk må man regne med...

 

 

Vil anbefale deg å flytte til enebolig.



Anonymous poster hash: 3ab18...cb4
Skrevet

Kan jeg be om at de varsler meg før de får besøk? Disse guttene som besøker denne familien er også fryktelig tunge på foten. Høres ut som om de går på helene!

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Nei såklart kan du ikke be de varsle deg da de får besøk. Det er utrolig frekt av deg å jeg hadde aldri i verden varslet deg. Tror det lureste du kan gjøre er å selge. Ikke deres eller din skyld at det er så lytt. Lite man får gjort annet enn å flytte.

 

 

 

Anonymous poster hash: 5b124...d6a

Skrevet

Slutt å irritere deg, så slutter du å høre dem også. Det er faktisk det eneste muligheten du har, fram til du flytter.  Jeg har også bodd under unger som løp over golvet så hele taket ristet, føltes det ut som.  Kun innenfor "fornuftige" tider, men likevel litt for tidlig for meg som ung og barnløs på fridager.  Jeg bestemte meg bare for å ikke irritere meg og etter det hørte jeg dem bare når jeg hadde gjester som påpekte det.  

Skrevet

De har bodd her i 7 år, og jeg i 3.

De sier at "du visste at her var to små barn og enda ett på vei, så om du ikke tåler bråk så burde du kanskje ha vurdert ett annet hus. Her bor vi, og her lever vi. Du får finne deg i det eller flytte."

Jeg syns det er passe frekt! Ingen skal fortelle meg hva jeg skal finne meg i!

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Skrevet

Men du prøver jo å fortelle dem hvordan de skal leve i sitt eget hjem! Er ikke det passe frekt?!



Anonymous poster hash: 3ab18...cb4
Skrevet

 

Men du prøver jo å fortelle dem hvordan de skal leve i sitt eget hjem! Er ikke det passe frekt?!

 

Anonymous poster hash: 3ab18...cb4

Jeg vil jo bare at de skal ta hensyn. Ikke nødvendig å drive å løpe inne. Fatter ikke at dere ikke forstår meg...

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Skrevet

De har bodd her i 7 år, og jeg i 3.

De sier at "du visste at her var to små barn og enda ett på vei, så om du ikke tåler bråk så burde du kanskje ha vurdert ett annet hus. Her bor vi, og her lever vi. Du får finne deg i det eller flytte."

Jeg syns det er passe frekt! Ingen skal fortelle meg hva jeg skal finne meg i!

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

 

Vel, de har jo helt rett. Enten må du finne deg i det, eller så må du flytte.  Det er ingen annen mulighet for de gjør ikke noe ulovlig.

Skrevet

Da er det vel greit at jeg banket i taket da de hadde besøk i sted da, for jeg gjør jo det jeg vil i mitt eget hjem jeg og.

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Skrevet

Ok.

Jeg er ikke noe troll. Jeg er i dårlig humør og er dritlei av naboungene. Har fått nok, og jeg syns denne familien er både frekke og ufine.

 

Mulig mitt dårlige humør tar overhånd her.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Hvordan bor dere? Tomannsbolig eller blokk?

 

Skjønner din frustrasjon, opplever det samme her, men lite å gjøre med dessverre..

 

Anonymous poster hash: d8662...248

Skrevet

Da er det vel greit at jeg banket i taket da de hadde besøk i sted da, for jeg gjør jo det jeg vil i mitt eget hjem jeg og.

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Bank i vei du. Hva tror du at du oppnår med det?

Skrevet

 

Ok.

Jeg er ikke noe troll. Jeg er i dårlig humør og er dritlei av naboungene. Har fått nok, og jeg syns denne familien er både frekke og ufine.

 

Mulig mitt dårlige humør tar overhånd her.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Hvordan bor dere? Tomannsbolig eller blokk?

 

Skjønner din frustrasjon, opplever det samme her, men lite å gjøre med dessverre..

 

Anonymous poster hash: d8662...248

 

Bor i tomannsbolig. De har to etg øverst, jeg har to etg nederst. Det er helt jævlig...

 

 

Anonymous poster hash: 6a187...370

Skrevet

Sett på høy musikk kl 22.30 hver kveld (hvis barna dine ikke er hjemme)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...