Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #26 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Russland er europeisk/asiatisk land med reellt diktatorstyre. Selvfølgelig har jeg sympati med ofrene og de berørte, men det blir feil for meg å vise offentlig sympati med et diktatorland. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Russland har president, statsminister osv. Det er ikke "diktatorland" på lik linje med Kina og Nord-Korea. Så du viser støtte til STATEN når du skifter profilbildet til franske farger? Ikke ofrene, men STATEN? Siden du ikke kan vise det samme etter flyulykka? Man driter i ofrene, men kun viser støtte til staten og dens ledere? Skjønner ikke logikken... Anonymous poster hash: 1f04a...721 Russland har demokrati som skalkeskjul ja, men er reelt et diktatorland. Unnskyld meg, men å kritisere noen som viser sympati med at de burde vist sympati rundt alle alle forferdelige ting som skjer i verden, er rett og slett lavmål. Det skjer mye grusomt, ja. Jeg identifiserer meg mer med Frankrike enn Russland. Det er like fælt at en uskyldig russer dør som uskyldig franskmann. Jeg ønsker likevel ikke å vise støtte til Russland, når jeg tar sterkt avstand fra Putin. Det betyr ikke at jeg ikke får forferdelig vondt av russere. Anonymous poster hash: 70523...dd1
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #27 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Russland er europeisk/asiatisk land med reellt diktatorstyre. Selvfølgelig har jeg sympati med ofrene og de berørte, men det blir feil for meg å vise offentlig sympati med et diktatorland. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Russland har president, statsminister osv. Det er ikke "diktatorland" på lik linje med Kina og Nord-Korea. Så du viser støtte til STATEN når du skifter profilbildet til franske farger? Ikke ofrene, men STATEN? Siden du ikke kan vise det samme etter flyulykka? Man driter i ofrene, men kun viser støtte til staten og dens ledere? Skjønner ikke logikken... Anonymous poster hash: 1f04a...721 Russland har demokrati som skalkeskjul ja, men er reelt et diktatorland. Unnskyld meg, men å kritisere noen som viser sympati med at de burde vist sympati rundt alle alle forferdelige ting som skjer i verden, er rett og slett lavmål. Det skjer mye grusomt, ja. Jeg identifiserer meg mer med Frankrike enn Russland. Det er like fælt at en uskyldig russer dør som uskyldig franskmann. Jeg ønsker likevel ikke å vise støtte til Russland, når jeg tar sterkt avstand fra Putin. Det betyr ikke at jeg ikke får forferdelig vondt av russere. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Så med andre ord støtter du statsstyret og ikke ofrene når du viser støtte. For alle land uansett styreform består av 99 % menige folk. Jeg trodde man viste støtte til ofrene og pårørende når man skiftet farge, ikke til presidenten eller demokratiet i landet. Så feil kan man ta, dere viser jo ikke støtte til ofrene, men til det "riktige" landet. Forresten, alltid så søtt å få kommentarer fra folk som ikke har peiling på det de snakker om. Diktatorland ja. Bor du der? Har du slekt der? Har du vært der? Mest sannsynlig ikke. Vi bor i nord og har mye samarbeid med russerne. De er akkurat like folk som oss, har samme levesett, de har også mye rettigheter i landet som for eksempel gratis helsevesen, gratis, god skole, mye kultur, musikk og vitenskap, gode tilbud for skolebarn i form av aktiviteter på fritid for billig penge. Putin er EN person. Resten er menige europeere som meg og deg. Rart hvordan folk ikke ønsker å vise støtte til andre europeere på grunn av EN eneste person av over 100 millioner. Merkelig. Anonymous poster hash: 1f04a...721
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #28 Skrevet 15. november 2015 Nei. Jeg kan føle med Paris uten å "skryte" av hvor mye medfølelse jeg har på fb Anonymous poster hash: 2aa37...334
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #29 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Der var det lenge usikkert hva som var årsaken, og det ble mistenkt terror, men ikke 100% bekreftet... Anonymous poster hash: d195c...361 Og da skal man ikke vise støtte... Akkurat. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Ikke minst, da det var terroraksjon i Beslan for 11 år siden, skiftet du Facebook-bildet ditt til ingusjetiske farger? Der var det jo bevisst at det var terror. Hva med Libanon, Tyrkia, terror i Egypt, skiftet du profilbildet ditt da? Eller gjelder det kun folk med samme mentalitet som deg, altså vest-europeere? Anonymous poster hash: 1f04a...721 Facebook kom i 2007... Anonymous poster hash: 4deff...7fc
Himmel og hav Skrevet 15. november 2015 #30 Skrevet 15. november 2015 Hva vil være "bra nok" for dere som kritiserer de som markerer sin sorg, frykt, avsky, solidaritet, støtte, eller hva det nå er den enkelte mener, på facebook? Er det bedre å ikke signalisere noe? Alle vet vel at det ikke gjør noen forskjell i den store sammenhengen om man skifter profilbilde på fb. Det gjorde ikke en enkelt rose i dagene etter 22.7.11 heller, men du verden for en symboleffekt det fikk da det ble mange av dem. Hvorfor det skal være mer "riktig" å ikke gjøre noe, enn å gjøre littegrann for å vise sin solidaritet og støtte sliter jeg med å forstå, og jeg forstår heller ikke hvorfor det at noen skifter profilbilde gjør dere opprørte nok til å skrive innlegg og "krangle" om det. Hva gjør dere, forresten? Eller er "fasiten" å ikke gjøre noe? Og, før noen spør: Ja, profilbildet mitt er rødt, hvitt og blått, og jeg har mine helt egne årsaker for at det er det.
skjotta Skrevet 15. november 2015 #31 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Jeg synes det er corny å slenge noen farger på et bilde og tenke "Nå har jeg vist min solidaritet og min kampvilje!" Du har trykket på en knapp. Og det gjør ingen verdens forskjell for terror. Anonymous poster hash: 588b8...913 Vel.... formålet med terror er å spre frykt. Når Paris ble valgt som terrormål, er jeg rimelig sikker på at poenget var å spre terror i hele Europa De ønsker å vise seg som sterke, sterke nok til å angripe en europeisk metropol rett under nesa på alle slik at vi alle skal frykte at det skal skje her. Jeg viser solidaritet med Frankrike fordi jeg vil at Europa skal stå samlet mot terrorismen. Vi kan ikke falle sammen under press og dermed være svake ovenfor fremtidige angrep. Sammen er vi sterke. Sauene er de som følger terroristene plan og sprer frykten videre.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #32 Skrevet 15. november 2015 Ja 😊 Anonymous poster hash: a24a6...5a0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #33 Skrevet 15. november 2015 Nei Anonymous poster hash: eb76c...73f
*Nøtta* Skrevet 15. november 2015 #34 Skrevet 15. november 2015 Nei, sånne ting finner jeg rett og slett tåplig. Jeg skjønner at det som har skjedd i verden påvirket folk på ulike måter, og det går inn på meg også. Men hva i all verden er vitsen med å lage et flagg på profilen sin? Jeg synest det er så TEIT! Det gjør ingen forskjell for de som er rammet personlig, eller det vil på ingen måte hindre et nytt angrep et annet sted.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #35 Skrevet 15. november 2015 At noen vil forandre profilbildet sitt er ikke av hat, men av sympati, så forstår ikke hvorfor man skal hakke ned på det. Uansett hva man gjør, og uansett hvor gode hensikter man har, så er det alltid folk som skal klage og sutre, og gjøre det til noe stygt. Helt utrolig (nei, jeg har ikke byttet til det franske flagget på profilbildet mitt, men kunne aldri funnet på å hakke på folk som gjør det, de gjør det av godhet, ikke noe annet). Anonymous poster hash: a0cd0...644
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #36 Skrevet 15. november 2015 Nei det har jeg ikke. Men jeg ser at rundt 80 % av vennelista mi har byttet. De få som ikke har byttet vet jeg enten tenker som meg, dvs det utgjør ingen forskjell eller at de sjeldent er aktive på face. Anonymous poster hash: 79b3f...bd6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #37 Skrevet 15. november 2015 Ja, i solidaritet med min franske familie og venner. Anonymous poster hash: 242c6...574
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #38 Skrevet 15. november 2015 Det har jeg. Tenker at det aldri skader å vise at man bryr seg, jeg syntes det var stort da verden viste at de brydde seg da vi opplevde 22. Juli. Forstår at enkelte reagerer på at vi ikke viser samme reaksjon når det skjer andre steder, men dette blir jo symbolsk for oss at de har invadert vår til nå "trygge havn". Anonymous poster hash: bbc06...a3e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #39 Skrevet 15. november 2015 Nei. Jeg har helt bevisst latt være. Tenker at terrorister kan bruke det i sin propaganda mot barn og unge. De viser at "hele" vesten bryr seg når deres egne blir rammet, men "ingen" bryr seg når terror rammer Midtøsten og andre steder utenfor Europa. De kan vinkle det til at vi syns vi er mer verdt, at vi føler vi står over dem som mennesker. Jeg vil ikke være med på å gi de slik gratis propaganda.Jeg har personlig uttrykt min medfølelse og kondolanse ovenfor de som knytter meg til Frankrike og jeg ser på det som skjedde med avsky. Det gjelder all terror, i hele verden. Anonymous poster hash: 1e0c9...ba7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #40 Skrevet 15. november 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorangrepene-i-paris/veldig-triste-nyheter-fra-paris-men-hvor-er-mediedekningen-av-bombene-i-beirut/a/23561683/ Anonymous poster hash: 7e0b7...712
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #41 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Russland er europeisk/asiatisk land med reellt diktatorstyre. Selvfølgelig har jeg sympati med ofrene og de berørte, men det blir feil for meg å vise offentlig sympati med et diktatorland. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Russland har president, statsminister osv. Det er ikke "diktatorland" på lik linje med Kina og Nord-Korea. Så du viser støtte til STATEN når du skifter profilbildet til franske farger? Ikke ofrene, men STATEN? Siden du ikke kan vise det samme etter flyulykka? Man driter i ofrene, men kun viser støtte til staten og dens ledere? Skjønner ikke logikken... Anonymous poster hash: 1f04a...721 Russland har demokrati som skalkeskjul ja, men er reelt et diktatorland. Unnskyld meg, men å kritisere noen som viser sympati med at de burde vist sympati rundt alle alle forferdelige ting som skjer i verden, er rett og slett lavmål. Det skjer mye grusomt, ja. Jeg identifiserer meg mer med Frankrike enn Russland. Det er like fælt at en uskyldig russer dør som uskyldig franskmann. Jeg ønsker likevel ikke å vise støtte til Russland, når jeg tar sterkt avstand fra Putin. Det betyr ikke at jeg ikke får forferdelig vondt av russere. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Så med andre ord støtter du statsstyret og ikke ofrene når du viser støtte. For alle land uansett styreform består av 99 % menige folk. Jeg trodde man viste støtte til ofrene og pårørende når man skiftet farge, ikke til presidenten eller demokratiet i landet. Så feil kan man ta, dere viser jo ikke støtte til ofrene, men til det "riktige" landet. Forresten, alltid så søtt å få kommentarer fra folk som ikke har peiling på det de snakker om. Diktatorland ja. Bor du der? Har du slekt der? Har du vært der? Mest sannsynlig ikke. Vi bor i nord og har mye samarbeid med russerne. De er akkurat like folk som oss, har samme levesett, de har også mye rettigheter i landet som for eksempel gratis helsevesen, gratis, god skole, mye kultur, musikk og vitenskap, gode tilbud for skolebarn i form av aktiviteter på fritid for billig penge. Putin er EN person. Resten er menige europeere som meg og deg. Rart hvordan folk ikke ønsker å vise støtte til andre europeere på grunn av EN eneste person av over 100 millioner. Merkelig. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Men kjære deg da.. Det har skjedd en forferdelig terrorhandling i Frankrike. Europa er i sorg. Jeg velger å vise at jeg er i sorg på min private facebookprofil. Du velger å angripe og latterliggjøre meg. Synes du virkelig dette er rette tid for det? Værsegod. Anonymous poster hash: 70523...dd1
TøffiTrynet☠ Skrevet 15. november 2015 #42 Skrevet 15. november 2015 Har ikke byttet. Og det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om terroren i Paris. Eller i Libanon. Eller Palestina. Jeg får bare litt avsmak av at "alle" skal vise fram at de bryr seg så innmari.. Har aldri likt å gjøre som de andre. Bare fordi alle gjør det. Jeg bryr meg på andre måter. Og hele tiden. Ikke bare akkurat nå, fordi terroren plutselig er så nær...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #43 Skrevet 15. november 2015 Nei. Men om jeg skulle gjort det ville jeg ikke følt meg hyklersk selvom jeg ikke gjorde det samme da Libanon ble bombet. Paris føles nærmere - og det får være greit. Anonymous poster hash: 93cd1...d30 Anonymous poster hash: 93cd1...d30
Serepta Skrevet 15. november 2015 #44 Skrevet 15. november 2015 Nei. Kommer ikke til å gjøre det heller.
februarprins2013 Skrevet 15. november 2015 #45 Skrevet 15. november 2015 Nei ,gjorde ikke det men tok et bilde fra paris, og skrev bare at varme tanker går til Frankrike idag, ikke mer enn det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå