Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Jeg mener ikke å være vanskelig, men jeg la ikke et libanesisk flagg på profilbildet mitt på torsdag. Jeg har heller ikke lagt flagg fra andre land der IS bedriver terror på profilbildet mitt tidligere. Ofre er ofre, terrorister er terrorister, folk er folk, over hele verden. At hele feed'en min nå er blå, hvit og rød blir for meg bare en underbygging av det IS og ekstrem-høyre sier, nemlig at det er forskjell på folk. (Jeg prøver ikke å late som jeg blir like berørt når mennesker i Langtvekkistan dør, jeg blir dessverre også mer påvirket jo mer jeg kan identifisere meg med ofrene, men jeg kjenner avsmak for kontrasten mellom den massive reaksjonen Paris-terroren har utløst, og det skuldertrekket terroren i Beirut og den omkomne Oslo-mannen utløste. Anonymous poster hash: bbc07...1f6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Nei. For det gjør ingen forskjell. Anonymous poster hash: 588b8...913
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Nei Anonymous poster hash: d5b20...4bf
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Nei. For det gjør ingen forskjell.Anonymous poster hash: 588b8...913 Nettopp. Kjenner man berørte, forteller man dem om at man føler med dem. Eller blir dette bare en av mange Facebook-saueflokk greier der folk skal skryte av hvor medfølende og solidariske de er for hele vennelista si. Enda en "se på meg!" Anonymous poster hash: 1c072...d12
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Nei. Forstår to av mine FB-venner som har fransk slekt, men så finnes det en del bygdeoriginaler som aldri har vært annen plass enn danskebåten, kan ikke forstå hvorfor de identifiserer seg med Frankrike, men ikke med andre land der de heller ikke har vært. Anonymous poster hash: 1f04a...721
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Nei Anonymous poster hash: 4394a...250
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 Ja, men det er vel bare fordi jeg er en sau... Evt en død fisk... Anonymous poster hash: 375cb...48a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #10 Skrevet 15. november 2015 Det er vel også litt hvordan media har fremstilt dette. Det som hendte i Paris har fått enorm oppmerksomhet, og vi opplever det gjerne som mye verre enn andre hdndelser som har fått mindre oppmerksomhet. Anonymous poster hash: 375cb...48a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 Nei og jeg har sterke bånd til Frankrike og blir indirekte berørt av terroren. Nå er jeg vel så å si den eneste på face som ikke har endret profilbildet så nå har jeg outet meg selv. Anonymous poster hash: f329f...752
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Der var det lenge usikkert hva som var årsaken, og det ble mistenkt terror, men ikke 100% bekreftet... Anonymous poster hash: d195c...361
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Ja, det har jeg gjort. Ikke fordi franske liv er mer verdifulle enn andres, men fordi terroren rammer Europa kun med det mål for øye å gjøre oss redde. Det er krig og ufred mange plasser i verden, og for den sakens skyld kunne man endre profilbilde hver dag, men det berører oss mer jo nærmere det kommer. Selvsagt. At jeg velger denne måten å vise medfølelse på betyr ikke at jeg ikke gråter over alle de andre som lever i frykt og terror, gjerne hver dag gjennom hele livet. Man kan godt ha to tanker i hodet samtidig. Prøvd det? Anonymous poster hash: d7918...2c3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Jeg synes det er corny å slenge noen farger på et bilde og tenke "Nå har jeg vist min solidaritet og min kampvilje!" Du har trykket på en knapp. Og det gjør ingen verdens forskjell for terror. Anonymous poster hash: 588b8...913
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 Ja, jeg har familie i Frankrike Anonymous poster hash: e1837...756
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Der var det lenge usikkert hva som var årsaken, og det ble mistenkt terror, men ikke 100% bekreftet... Anonymous poster hash: d195c...361 Og da skal man ikke vise støtte... Akkurat. Anonymous poster hash: 1f04a...721
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Russland er europeisk/asiatisk land med reellt diktatorstyre. Selvfølgelig har jeg sympati med ofrene og de berørte, men det blir feil for meg å vise offentlig sympati med et diktatorland. Anonymous poster hash: 70523...dd1
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #18 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Der var det lenge usikkert hva som var årsaken, og det ble mistenkt terror, men ikke 100% bekreftet... Anonymous poster hash: d195c...361 Og da skal man ikke vise støtte... Akkurat. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Vel, Russland har Putin Frankrike har Holland mao så trenger Frankrike all hjelp de kan få... Anonymous poster hash: f329f...752
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #19 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Der var det lenge usikkert hva som var årsaken, og det ble mistenkt terror, men ikke 100% bekreftet... Anonymous poster hash: d195c...361 Og da skal man ikke vise støtte... Akkurat. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Ikke minst, da det var terroraksjon i Beslan for 11 år siden, skiftet du Facebook-bildet ditt til ingusjetiske farger? Der var det jo bevisst at det var terror. Hva med Libanon, Tyrkia, terror i Egypt, skiftet du profilbildet ditt da? Eller gjelder det kun folk med samme mentalitet som deg, altså vest-europeere? Anonymous poster hash: 1f04a...721
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #20 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Jeg synes det er corny å slenge noen farger på et bilde og tenke "Nå har jeg vist min solidaritet og min kampvilje!" Du har trykket på en knapp. Og det gjør ingen verdens forskjell for terror. Anonymous poster hash: 588b8...913 Selvsagt gjør det ingen forskjell. Min facebookprofil er min private arena der jeg kan uttrykke akkurat det jeg ønsker. Nå ønsket jeg å vise at situasjonen i Frankrike gjør dypt inntrykk på meg. Lettere å oppdatere profilbildet enn å skrive en status på det. Anonymous poster hash: 70523...dd1
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #21 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Har du satt profilen din i russiske farger da flyet smalt? Det er også et europeisk land, også terror, også uskyldige som ble drept og vi burde også stå sammen med Europa der. Anonymous poster hash: 1f04a...721 Russland er europeisk/asiatisk land med reellt diktatorstyre. Selvfølgelig har jeg sympati med ofrene og de berørte, men det blir feil for meg å vise offentlig sympati med et diktatorland. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Russland har president, statsminister osv. Det er ikke "diktatorland" på lik linje med Kina og Nord-Korea. Så du viser støtte til STATEN når du skifter profilbildet til franske farger? Ikke ofrene, men STATEN? Siden du ikke kan vise det samme etter flyulykka? Man driter i ofrene, men kun viser støtte til staten og dens ledere? Skjønner ikke logikken... Anonymous poster hash: 1f04a...721
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #22 Skrevet 15. november 2015 Ja. Frankrike er Europa, vårt "naboland" som Erna Solberg sa. Klart jeg identifiserer meg med det. Det er grusomt uansett med terror og at uskyldige blir drept, men jeg tenker at det er for å vise at Europa står sammen. Anonymous poster hash: 70523...dd1 Samme her. Klarer ikke å identifisere meg med med andre land som i utgangspunktet lever veldig annerledes enn det jeg selv gjør. Det er forferdelig det som skjer over alt, men når et land som Frankrike blir rammet, går det rett inn i hjertet mitt. Vi lever ganske likt, fred i landet og derfor kan jeg raskere identifisere meg med de. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymous poster hash: ea7e5...227
Mandala Skrevet 15. november 2015 #23 Skrevet 15. november 2015 Nei, det har jeg ikke gjort og det skal jeg ikke gjøre. Jeg ser ikke poenget med det og føler det hadde blitt veldig falsk om jeg gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #24 Skrevet 15. november 2015 Profilbilde med flagget utgjør jo ingen forskjell. Er jo bare oppmerksomhet. Den prayforparis som også florerer rund likedan. Så nei jeg har ikke det. Anonymous poster hash: 523b4...120
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #25 Skrevet 15. november 2015 Nei for det er altfor mange andre som også lider under den samme terroren og min sympati gjelder for alle som er direkt og indirekt berørt av det som skjer. Det å støtte opp om et land når det er tusener på tusener med ofre som har hatt det like ille og verre enn det som har skjedd i Frankrike blir feil for meg. Jeg velger å se på det større bildet og ikke kun på et lite område som ligger til nært hjemmet for vi blir alle berørt av det som skjer og dette har foregått over lengre tid. Anonymous poster hash: cedb0...adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå