Gå til innhold

Funnet syrisk pass på en av selvmordsbomberne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg:

Men jeg har aldri vært så piss redd i mitt lov som jeg er må etter denne tragedien i Paris.

Jeg håper for Guds skyld ikke at det skal skje noe lignende i Norge, men sjangsen er så stor for det.

.. Og etter å ha fulgt med på nyhetene siden igår, å det har blitt funnet syrisk pass på en av selvmordbomberne å Norge er fullt med syriske flyktninger nå.

Jeg vet ikke jeg, men jeg har lyst å bare stenge meg inne med babyen min å mannen min og ikke forlate huser på flere mnd...

Jeg er redd bare.. Og vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg

Anonymous poster hash: 1d444...626

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så teit du er!

Skrevet

Hun er ikke teit nei. Sjansen er kjempe stor for at det skjer her og

Anonymous poster hash: db641...852

Skrevet

Hun er ikke så teit. Vi har tatt inn mange unge menn fra Syria.

Anonymous poster hash: 7aca1...349

Skrevet

Men selv om ABB drepte mange mennesker, så håper jeg ikke andre folkeslag er livredde nordmenn av den grunn.

Satt på spissen. Ekstremister og idioter finnes overalt.

Anonymous poster hash: 31414...a22

Skrevet

Det er naturlig å bli redd, men ikke la frykten styre deg for da vinner terroristene. De ønsker å ødelegge livet vårt med frykt, den beste måten å vinne på er å ikke la frykten styre deg. Det er uansett ikke noe du kan gjøre annet enn å ha troen på de som jobber med å holde Norge sikkert.

Anonymous poster hash: 95440...2d0

Skrevet

Men jeg har aldri vært så piss redd i mitt lov som jeg er må etter denne tragedien i Paris.

Jeg håper for Guds skyld ikke at det skal skje noe lignende i Norge, men sjangsen er så stor for det.

.. Og etter å ha fulgt med på nyhetene siden igår, å det har blitt funnet syrisk pass på en av selvmordbomberne å Norge er fullt med syriske flyktninger nå.

Jeg vet ikke jeg, men jeg har lyst å bare stenge meg inne med babyen min å mannen min og ikke forlate huser på flere mnd...

Jeeeeez....! 🤒

Skrevet

Ja, idioter finnes over alt. Men enkelte plasser er det trangere om plassen.. Just sayin'..

Anonymous poster hash: 74650...f42

Skrevet

Fordi en av terroristene i Paris var syrer, betyr ikke det at alle syrere er terrorister. 
Da burde alle i Frankrike og være terrorister, for en av de hadde fransk pass. Og alle i Egypt. 

Anonymous poster hash: 820f0...3a5
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

En av terroristene var fransk statsborger. Hjelpes, må ringe å advare kollegaen min som er gift med en franskmann. Må bare hamstre bananer først.

Skrevet

En av terroristene var fransk statsborger. Hjelpes, må ringe å advare kollegaen min som er gift med en franskmann. Må bare hamstre bananer først.

Ikke glem kaffe og doruller.

Anonymous poster hash: 9100a...154

Skrevet

Fransk statsborger ? Ja men hvor var familien hans fra ? Hvoe var han født? Har vært norske statsborgere som har dratt ned å joina IS men de har ikke vært født i Norge .... Så statsborger betyr nada og den fleipen må du droppe .

Anonymous poster hash: 8e9b1...0ca

Skrevet

Hadde du følt deg tryggere om han var afgansk, pakistansk e.l?

Anonymous poster hash: 8ffe5...e52

Skrevet

Jeg synes ikke dette er noe å spøke med. Kutt ut bananer og sarkasme, over hundre mennesker er brutalt drept. Hvordan kan du tulle med det??

Anonymous poster hash: 57c15...856

Skrevet

De melder at flere av de var hjemvendte IS krigere fra Syria og Irak.....naive naive sosialister fortsetter å stikke hue i sanda og ser ingen problemer med folk med den kulturen og religionen kommer å skal bo med vestlige. Vestlige de forsåvidt hater tydeligvis.

Skrevet

Det skal ikke så mange til. Dere naive kan se denne videoen og høre hele teksten:

Anonymous poster hash: 786de...f23

Skrevet

Mens du holder deg inne, prøv å lære deg norsk rettskriving.

Anonymous poster hash: d4874...76c

Skrevet

Fransk statsborger ? Ja men hvor var familien hans fra ? Hvoe var han født? Har vært norske statsborgere som har dratt ned å joina IS men de har ikke vært født i Norge .... Så statsborger betyr nada og den fleipen må du droppe .

Å joda, det har vært norske statsborgere som ikke har så mye som en tippoldefar som ikke er født i Norge som har dratt nedover og blitt med i IS i deres "kamp". Må ikke lenger enn til nabobygda mi for å finne eksempler på det.

Anonymous poster hash: a6ad0...27a

Skrevet

Kjempeviktig hvor vannet gikk! Om det var i syria,da er dette barnet født med hele verdens onder inni seg. Om vannet gikk i frankerike daaaa er det heeelt noe annet. Laler blomstrer da ut av ræva til barnet. Forøvrig er det ennå uklart hvem sitt pass det er og om det var stjålet. Uansett er det veldig viktig hvem som stod bak organiseringen. Jeg tror ikke at syrern var den.

Anonymous poster hash: a56a0...5c0

Skrevet

Gå til lege, du er syk!

Anonymous poster hash: 32b48...62e

Skrevet

Ikke gjør narr av noen som er redd. Eller kall de syk og dum. Det er en naturlig reaksjon å føle seg utrygg når ofrene er valgt ut helt tilfeldig. Det kan like godt skje i Norge neste gang. Vi huser en god del eksteme islamister.

ABB-kortet er ganske oppbrukt. Alle ble overrasket da en nordmann stod bak terroren i Norge. Ingen blir overrasket når muslimer og tilhengere av IS står bak terror. For denne type terror er stort sett knyttet til Islam - og gang på gang hører vi om terrorister som dreper i Allahs navn. Så kan man være så politisk korrekt man bare vil - men det er nå engang sånn det er. Og nei, alle muslimer er ikke terrorister. Det er de færreste. Men det er klart at det skaper frykt. Det er jo hele poenget med handlingene deres. 

Anonymous poster hash: 6c981...d81
Skrevet

Idiot

Anonymous poster hash: d2f00...5a7

Skrevet

Tilsynelatende oppegående damer her inne som synes det er greit å fleipe og nærmest latterliggjøre en person som er redd...

Ikke fullt så oppegående likevel!

Frykt kan man ikke møte med latterliggjøring, det vil som regel bare forsterke usikkerheten, og dermed frykten.

Frykten din er forståelig, Hi, men det vil hjelpe deg å lese mer rundt dette. Ikke bare detaljene rundt det som skjer rundt denne terroraksjonen, men mer om det politiske maktspillet som har ført frem til dette. Da vil du også se at ting ikke er så svarthvitt som det ofte fremstilles i media. Deler av det som skjer må vesten selv ta ansvar for pga. tidligere valg i de urolige områdene. Dessverre.

Ekstremister vil finnes overalt, har alltid vært, og kommer til å finnes i fremtiden. Men se på sannsynligheten for å bli rammet. I Frankrike bor det rundt 66 millioner mennesker. Det er ca. 130 døde til nå, og 3-400 skadede.

Da abb gjorde sitt, da døde i underkant av hundre personer, og det er over 5 millioner innbyggere i Norge.

Jeg skriver ikke dette for å bagatellisere det som har skjedd, heller ikke for å være kynisk. Men om du ser tallene, så vil du også se at sjansen for at noe skal ramme deg eller dine nærmeste, den er heller liten. Derfor bør du heller ikke gi frykten større makt enn den fortjener.

Å stille spørsmål ved sammenhengene med bakgrunn og nasjonalitet er helt greit, det er mange spørsmål som bør stilles nå. Men les, som tidligere nevnt, litt om det som har ført frem til dette.

Vi kan ikke forsikre oss mot ekstremister 100 %, det er umulig. Men alle lands myndigheter jobber intenst for å forebygge og for å avverge terrorisme, så det som kan gjøres gjøres.

Ja, det kommer mange til Norge i dag. Nei, vi har ikke kontroll på hvem som kommer. Det er uheldig, men det er slik det er. Men de aller fleste som kommer vil uansett være vanlige folk uten planer om å utføre terror. De aller, aller fleste ønsker seg et bedre liv, et fredelig liv, et godt liv.

Det beste hver av oss kan gjøre er å fortsette våre liv som normalt, ikke gi terroristene makt til å styre våre liv.

Så lev livet ditt som normalt, HI, det er det beste du kan gjøre.

Anonymous poster hash: fb4ae...04e
Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke dette er noe å spøke med. Kutt ut bananer og sarkasme, over hundre mennesker er brutalt drept. Hvordan kan du tulle med det?? Anonymous poster hash: 57c15...856

Jeg tuller ikke med at folk er drept. Jeg tuller med at folk går fullstendig i fistel og er livredde pga av det som er skjedd. HI kommer helt sikkert til å sette seg i bilen i morgen. At det må være MINST 1000 ganger mer sannsynlig å bli drept i en bilulykke enn av en terrorist kommer hun nok ikke til å ofre en tanke. Og akkurat DET er latterlig, for ikke å snakke om litt respektløst overfor dem som har mistet livet. Det siste vi skal gjøre er å gjøre som terroristene ønsker: å bure oss inne i frykt. Når folk viser irrasjonell frykt, nytter det ikke med søte fraser som: jeg skjønner at du er redd, fullt forståelig at du engste deg osv. Man når ikke gjennom med slikt.

Endret av Darwinia:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...