Gå til innhold

Så var det slutt for denne gang 🔫

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å si det sånn så har det hittil vært 23 vådeskudd. Det vil si ca 2 i mnd. Det vitner jo om at politiet absolutt ikke er godt nok trent til å bære våpen.

Jeg er livredd for å ende opp med lignende scenarioer i Norge som er i USA i dag. Politiet skal være en trygghet for folket, mens i USA er de mer noe man bør frykte.

Anonymous poster hash: 1ba2b...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er veldig bra.

Alle vet jo at våpenkappløpet mellom kriminelle og politiet er et kappløp politiet aldri, under noen omstendigheter, kan vinne. Da er det bedre å holde våpennivået på et lavt nivå enn om man skulle hatt kriminelle med bazooka og atombombe mot politiets ag7. For å dra det langt.

Anonymous poster hash: 014b8...99d

Skrevet

Fikk helt frysninger av bevæpnet politi i 17.maitoget, det var et skrekkelig syn!

Er glad de er avvæpnet igjen!

Anonymous poster hash: 375eb...725

Skrevet

Det som forundrer meg er at det er enten/eller. 

Når man gjør narkorazzia i Oslo bør de kunne ha våpen lett tilgjengelig, type ladd på hofta. Når de er i 17. mai toget eller UP står midt i huttiheita og har fartskontroll så bør de ikke ha våpen. (Jeg har blitt stoppa for å blåse og syntes det var ubehagelig å ha en ladd pistol i nærheten). 

Når politiet kommer for å hente Jens (53) som har vært på fylla i 19 år, og som en gang i blant trenger å sove ut rusen, så er det nok ikke behov for våpen. 

Hvorfor enten/eller?

Skrevet

Fikk helt frysninger av bevæpnet politi i 17.maitoget, det var et skrekkelig syn!

Er glad de er avvæpnet igjen! Anonymous poster hash: 375eb...725

Ja, det ser ubehagelig/stygt ut med bevæpnet politi på 17 mai.

Men du er ikke ute der i kveld/natt!

Du er ikke den politibetjenten som nettopp startet sitt skift nå.

Han/hun vet ikke hva de vil møte.

De skal få lov til å beskytte seg så langt det går.

Anonymous poster hash: e2a21...717

Skrevet

Når man gjør narkorazzia i Oslo bør de kunne ha våpen lett tilgjengelig, type ladd på hofta. Når de er i 17. mai toget eller UP står midt i huttiheita og har fartskontroll så bør de ikke ha våpen. (Jeg har blitt stoppa for å blåse og syntes det var ubehagelig å ha en ladd pistol i nærheten).

Når politiet kommer for å hente Jens (53) som har vært på fylla i 19 år, og som en gang i blant trenger å sove ut rusen, så er det nok ikke behov for våpen.

Hvorfor enten/eller?

Men det er jo sånn du beskriver det det faktisk er. Er jo våpen i alle bilene, men de er låst ned så får de avhengig av oppdrag bevepningstillatelse.

Anonymous poster hash: 18ca6...fd4

Skrevet

http://mobil.vest24.no/stadig-tryggere-a-vare-politi-i-norge/s/5-82-6031

Mannen min som er i byggebransjen har 5 ganger større risiko for å dø på jobb enn politiet. Samme med bønder og industriarbeidere. Sånn voldsom akutt fare for polititjenestemenns liv og helse finnes det vel ikke. Tvert imot blir færre og førre politi skadet for hvert år som går. Det er nesten aldri politi som mister livet i landet.

Skrevet

Hvorfor enten/eller?

Men det er jo sånn du beskriver det det faktisk er. Er jo våpen i alle bilene, men de er låst ned så får de avhengig av oppdrag bevepningstillatelse. Anonymous poster hash: 18ca6...fd4

Så da er det plutselig ikke Jens på 53 år de skal hente, men Morten på 43.

Morten er virkelig ikke med på at politiet skal ta han. Han er sterkt ruset og har en pistol liggende.

Han sliter med psykiske problemer, og når han ser politiet trekker han våpen.

Anonymous poster hash: e2a21...717

Skrevet

http://www.nrk.no/norge/sju-politifolk-skutt-og-drept-i-norge-etter-krigen-1.12078497

7 politimenn er drept i tjeneste siden krigen. Siden 1945. Syv.

Syv mennesker for mye.

Anonymous poster hash: f2cbf...573

Selvsagt er det 7 for mye, poenget er at sammenlignet med alle andre land er dette tallet vanvittig lavt. Alle andre steder med bevepning er tilsvarende tall mye mye mye større.

Anonymous poster hash: 18ca6...fd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...