Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Slutt på bevæpning hos politiet. Hva føler du nå? Er du redd? Letta? Anonymous poster hash: 3627f...e70
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Det er så sjelden jeg er i direkte kontakt med politiet at det for meg privat ikke betyr noe, men jeg mener det er en riktig avgjørelse og at et fast bevepnet politi sansynlig vis ville føre til flere dødsfall enn det hindret. Anonymous poster hash: 023e3...232
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Liker ikke!Kommer til å bli mere kriminalitet!Hva gjør politiet om det kommer en idiot som skyter etter dem?Skuddsikker vest er ikke mye! Anonymous poster hash: dc9de...022
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Synes det er fint. Våpen har aldri og vil aldri gi meg en følelse av trygghet. Anonymous poster hash: d5a16...6e4
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Synes det er dumt. Bevæpnet politi gir meg ekstra trygghet. Anonymous poster hash: 07b7a...b01
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 Tenker ikke så mye på det, gitt. Anonymous poster hash: 8653f...d14
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #7 Skrevet 13. november 2015 Liker ikke!Kommer til å bli mere kriminalitet!Hva gjør politiet om det kommer en idiot som skyter etter dem?Skuddsikker vest er ikke mye! Anonymous poster hash: dc9de...022 Eh, nei. Det blir ikke mer kriminalitet av at politiet ikke er konstant bevæpnet. Det er jo omvendt. Anonymous poster hash: 25a29...0ca
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #8 Skrevet 13. november 2015 Det er en helt feil avgjørelse, og samfunnet er blitt enda mer utrygt. Anonymous poster hash: 1d931...4de
Mrs. Kaizer Skrevet 13. november 2015 #9 Skrevet 13. november 2015 Tenker egentlig ikke så mye over det. Men tror vel jeg synes at det hadde vært lurt å ha bevæpnet politi nå når det kommer så mange flyktninger til landet og en ikke vet helt hva slags typer det er..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #10 Skrevet 13. november 2015 I den "flyktninger" krisen vi står ovenfor nå så er det en totalt feil og idiotisk avgjørelse og ikke ha bevæpnet politi! Det kommer tusenvis av muslimer, kvinnehatere og terrorister inn i landet vårt nå. Send bevæpnet politi og bevæpnet militærstyrker ut i gatene for å beskytte vårt eget land og vårt eget folk! Anonymous poster hash: 86daf...4f8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #11 Skrevet 13. november 2015 I den "flyktninger" krisen vi står ovenfor nå så er det en totalt feil og idiotisk avgjørelse og ikke ha bevæpnet politi! Det kommer tusenvis av muslimer, kvinnehatere og terrorister inn i landet vårt nå. Send bevæpnet politi og bevæpnet militærstyrker ut i gatene for å beskytte vårt eget land og vårt eget folk! Anonymous poster hash: 86daf...4f8 Oi... Hvor i all verden befinner du deg? Anonymous poster hash: ded22...88e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #12 Skrevet 13. november 2015 I den "flyktninger" krisen vi står ovenfor nå så er det en totalt feil og idiotisk avgjørelse og ikke ha bevæpnet politi! Det kommer tusenvis av muslimer, kvinnehatere og terrorister inn i landet vårt nå. Send bevæpnet politi og bevæpnet militærstyrker ut i gatene for å beskytte vårt eget land og vårt eget folk! Anonymous poster hash: 86daf...4f8 Tent på noen asylmottak i det siste? Anonymous poster hash: 029c1...103
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #13 Skrevet 13. november 2015 Syns absolutt politiet burde vært bevæpnet!!! Anonymous poster hash: 618c4...ddd
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #14 Skrevet 13. november 2015 Tenker det er like greit. Nå har dem praktisert dette noen få mnd? Og har allerede 57 vådeskudd. Samtidig tenker jeg at mer trening hadde gjort seg. Våpen skal ikke skytes med, med mindre de er siste utvei. De skal brukes for å avverge og få slutt på potensielt farlige situasjoner. Anonymous poster hash: 51c85...4f1
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. november 2015 #15 Skrevet 13. november 2015 Ut fra mengden vådeskudd så tenker jeg det er helt greit. Og væpnet politi fører ikke til mindre kriminalitet.
Syngensang Skrevet 13. november 2015 #16 Skrevet 13. november 2015 På tide. Væpna politi fører til meir våpenbruk fordi kriminelle brukar meir våpen om dei veit politiet og har våpen. USA har væpna politi. Ser ikkje ut som det hjelper det spøtt. Norge har ikkje hatt væpna politi bortsett frå siste året. Her er lite kriminalitet og våpenbruk. Og dessuten ser det ikkje ut som politiet har heilt styr på desse pistolane sine, så føler meg tryggere om dei ikkje har dei med seg.(ikkje det at eg ser noko politi noko sinne om dei ikkje er på besøk i bhg for å snakke om refleksbruk og sånn. Der treng dei iallefall ikkje våpen)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #17 Skrevet 13. november 2015 Haha, har tydeligvis ikke fulgt med! Trodde politiet var ubevæpnet, så dette vil ikke utgjøre noen forskjell for min del iallefall🙈 Anonymous poster hash: d752b...ad2
bærtæ Skrevet 13. november 2015 #18 Skrevet 13. november 2015 (endret) Mener det er frul tidspunkt. Så akkurat nyhetene, hvor de viktigste sakene ble presentert som følger; Krekar og hans planer- 2 menn arrestert av Pst i Norge, tilknytning til IS, og til slutt; pst nedjusterer trusselnivået. Endret 13. november 2015 av bærtæ
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #19 Skrevet 13. november 2015 Som kona til en politimann synes jeg det er negativt at de ikke får bære våpen mer. Politifolk setter seg daglig i potensielle farlige situasjoner for å beskytte oss andre. Syns det er skummelt å tenke på at det eneste de har å beskytte seg med er pepperspray, batong og snakke seg ut av situasjoner. Å sammenligne med USA går jo ikke. Det er ikke det faktum at politiet har våpen som fører til de ville situasjonene der men helt horible våpenlover hvor alt og alle har lov til å gå med våpen. Det er en helt annen våpenkultur der som ikke er sammenlignbar med Norge. I tillegg har de tre mnd utdannelse før de kan jobbe som politi. Jeg syns man burde ha lyttet til det operative politiet når de sier de ønsker fortsatt generell bevæpning. Det er de som er ute i gatene og møter alle disse situasjonene daglig Anonymous poster hash: a6597...574
☆☆☆ Skrevet 13. november 2015 #20 Skrevet 13. november 2015 Det ser ut til at væpna politi først og fremst er farlige for seg sjølv. Skulle ikkje forundre meg om tilfeldig forbipasserande er nest på lista og kriminelle til slutt. Eg søv nok godt i natt også.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #21 Skrevet 13. november 2015 Tror det var riktig avgjørelse! Anonymous poster hash: 048db...263
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #22 Skrevet 13. november 2015 Som kona til en politimann synes jeg det er negativt at de ikke får bære våpen mer. Politifolk setter seg daglig i potensielle farlige situasjoner for å beskytte oss andre. Syns det er skummelt å tenke på at det eneste de har å beskytte seg med er pepperspray, batong og snakke seg ut av situasjoner. Å sammenligne med USA går jo ikke. Det er ikke det faktum at politiet har våpen som fører til de ville situasjonene der men helt horible våpenlover hvor alt og alle har lov til å gå med våpen. Det er en helt annen våpenkultur der som ikke er sammenlignbar med Norge. I tillegg har de tre mnd utdannelse før de kan jobbe som politi. Jeg syns man burde ha lyttet til det operative politiet når de sier de ønsker fortsatt generell bevæpning. Det er de som er ute i gatene og møter alle disse situasjonene dagligAnonymous poster hash: a6597...574 Nå er har jeg bare en venn som jobber som politi i Oslo. Bare det er skummelt nok. Han jobber mye på kveld/natt. Jeg vet at han har oppdrag hvor han og andre politibetjenter må ta seg inn i boliger hvor det er narko, og antagelig våpen også. Det er skummelt, men de gjør det. Heldigvis kan min venn snakke for seg, og har kommet ut av farlige situasjoner på grunn av det. Men han står jo da der egentlig forsvarsløs hvis noen skyter mot han.... Miljøet er tøft, og politiet gjør en meget god jobb! Anonymous poster hash: e2a21...717
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #23 Skrevet 13. november 2015 HI her. De våpnene som uansett ligger lagret i bilene deres, er ikke de ladet? Anonymous poster hash: f2cbf...573
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #24 Skrevet 13. november 2015 HI her. De våpnene som uansett ligger lagret i bilene deres, er ikke de ladet? Anonymous poster hash: f2cbf...573 Selvsagt er de våpnene ladet. Men de må få en godkjenning for å bruke dem. La oss si at det er en aksjon mot ett hus med tanke på at det oppbevares narko det. I utgangspunktet ikke en grunn til å få grunn til full bevæpning. Selvsagt. Det er bare en sjekk. Så går det da ille, en av dem i huset liker ikke dette og trekker frem en pistol eller lignende. Hva skal da politiet gjøre? Si : "Ah, du kjører det løpet ja... Kan du bare vente to minutter til at jeg løper ut for å hente min tjenestepistol?" Anonymous poster hash: e2a21...717
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #25 Skrevet 13. november 2015 Veldig fornøyd med det! De landene som har bevæpnet politi har høyere dødstall. Anonymous poster hash: 3391d...089
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå