Gå til innhold

Overreagerer jeg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 5 år. I de 5 årene har det vært episoder hvor jeg har reagert på hans forhold til min søster. I går fikk jeg vite at de har hatt sex en gang et halvt år før jeg ble sammen med han. Jeg er enig i at jeg ikke kan reagere på hvem han har hatt sex med før meg, men jeg har gitt de begge både når begge direkte spørsmål og de har valgt å si nei. Jeg reagerer på at det har blitt holdt skjult, og de har valgt å lyve om det. Men har fått beskjed om at jeg ikke har grunn til å reagere selv om jeg har sagt at jeg reagerer kun på at de har valgt å nekte for det. Uansett hvor mange ganger jeg har spurt om noe har skjedd før eller under min tid med han.

 

Anonymous poster hash: f0ce0...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg absolutt ikke er overreagere! Det hadde jeg hatt store problemer med.

 

Anonymous poster hash: 5e136...f7b

Skrevet

Hallo? Dette hadde eg ikkje godtatatt!!

 

Anonymous poster hash: 5547f...34f

Skrevet

Hadde forlatt ham på et sekund, og reist søsteren min til helvete! 



Anonymous poster hash: 80635...9ce
Skrevet

Må si jeg hadde hatt store problemer å si det til deg om du var min søster. Tenker du overreagerer, det skjedde jo FØR dere ble ilag. egg det bak deg.

Skrevet

Ikke godtatt? Hva skal man ellers gjøre uten å dumpe han?

 

Ingen av de burde løyet til deg. Men han er din kjæreste, din nærmeste og han burde sagt sannheten. Regner med de har blitt enige om å lyve, men hvem sin idé var det til å begynne med? Ville en av de egentlig si noe?

 

Anonymous poster hash: 8338c...6ef

Skrevet

Jeg vet jeg ikke har grunn til å reagere på hvem han har hatt sex med før meg. Men det ble holdt skjult etter 100 direkte spørsmål. Jeg klarer ikke slette bildene i hodet mitt! Jeg blir kvalm av tanken. Søsteren min vet ikke noe enda. Jeg har ikke snakket med henne, for jeg vet ikke om jeg faktisk overreagerer eller ikke..

 

Anonymous poster hash: f0ce0...f23

Skrevet

Det er litt vanskeligere når det er gått hele 5 år, men for meg ville dette ført til et brudd. Jeg puler ikke venners gamle "varer" enkelt og greit. Kunne aldri funnet meg en mann noen jeg kjenner hadde hatt før meg. Hadde ikke kjøpt en venn sitt hus heller. Det blir bare for kleint.

I tillegg leser jeg det som at du føler tilliten er brutt og at mistanken du har hatt lenge alltid er benektet. Det er ikke noe godt utgangspunktet for videre samhold.

Hadde jeg vært det hadde jeg nå tatt en ferie alene for å få alt og alle på avstand. Da kan du kanskje tenke klarere.

Har dere barn?

 

Anonymous poster hash: fa716...24a

Skrevet

Oj, det hadde jeg hatt store problemer med. Både ift at de løy om det og at det i det hele tatt har skjedd. Ikke noe du kan gjøre med det for så vidt, og du kan jo ikke være sint på dem for noe som skjedde før dere møttes, men jeg hadde nok ikke klart å være sammen med en som hadde lagt med søsteren min, eller med en av mine venninner uansett. Da skulle jeg jammen meg ha elsket den fyren noe så hinsides intenst at jeg ikke kunne klare å leve uten ham... Uansett skyld og ikke skyld her, så hadde jeg bare ikke klart å ligge med en som hadde lagt med min søster...



Anonymous poster hash: 22f7d...de1
Skrevet

Du overreagerer. Du har ingen rett til å vite hvem kjæresten din har hatt sex med før din tid, og du burde aldri ha spurt.

 

Anonymous poster hash: 6a949...336

Skrevet

Det skjedde før dere ble sammen. Synes det er et stort svik AV BEGGE å ikke si noe.

Samtidig tenker jeg at det er deg han vil ha. Kanskje han ble forelsket i deg og av frykt for å miste deg sa han ikke noe.

Jeg ville ikke umiddelbart forlatt han hvis jeg elsket han, men forklaringen betyr alt. Hvorfor har de ikke sagt noe. Han burde være overbevisende og sterkt angrende på hvorfor dette har blitt holdt hemmelig. Samme gjelder din søster.

Viktig å prate om dette, få alt på bordet med en gang og finn ut om du kan akseptere det og bevege deg videre i forholdet.

 

Anonymous poster hash: c0120...457

Skrevet

Du har reagert på hans forhold til henne, så jeg reagerer mest på det. 

De har hatt følelser? flørtet? hatt en god tone?

 

Eller har de unngått hverandre som pesten???

 

Jeg hadde ikke maktet å hatt ett forhold med han videre.... iallefall ikke om de hadde gjort det første.

 

Om de hadde gjort det andre hadde jeg tenkt de skjemtes over det som hadde hendt, og kanskje klart å lagt det bak meg ... kanskje ...

Skrevet

Jeg synes de fleste her overreagerer. Jeg skjønner utrolig godt at de ikke ønsket å si noe. Dette skjedde før deg. Og kjæresten din, og søsteren din forsto vel at dette kunne ødelegge mye, og kanskje ikke dere hadde blitt sammen en gang. Og dere har vel hatt det fint i de årene.

 

Her så lå jeg med mannen til min venninne, bare noen få måneder før de ble sammen. Dette vet ikke hun, han og jeg ble enige om at dette trenger ikke hun å vite, da det kan ødelegge. Og de falt virkelig for hverandre og er lykkelige.



Anonymous poster hash: b2ae2...f24
Skrevet

Det har vært en flørtete tone hele veien. Skrevet meldinger og telefon samtaler som jeg får vite om ganske lenge etterpå, jeg har spurt nettopp pga tonen de har hatt sammen. Og de har "tulla" (jeg vet ikke lenger om det har vært tull) om jeg har hatt lyst å være med på trekant. De begge har også sagt at jeg et syk i hodet som kan idet heletatt tillate meg å spørre om de har hatt sex. Det dukker opp så mange episoder i dagene som har vært nå. Jeg fikk vite det av hennes type, og da spurte jeg min. Så valgte han å si ja, nesten med en gang. Og når jeg fikk vite at det var før min tid er det løgnene som gjør vondt. Og alle hendelsene som jeg plutselig kommer på. Det gjør veldig vondt! Jeg skjønner at det var før min tid, men det er løgnene, og alt som har vært tull får meg til å tenke på hvor mye som egentlig har vært tull.

 

Anonymous poster hash: f0ce0...f23

Skrevet

Det har vært en flørtete tone hele veien. Skrevet meldinger og telefon samtaler som jeg får vite om ganske lenge etterpå, jeg har spurt nettopp pga tonen de har hatt sammen. Og de har "tulla" (jeg vet ikke lenger om det har vært tull) om jeg har hatt lyst å være med på trekant. De begge har også sagt at jeg et syk i hodet som kan idet heletatt tillate meg å spørre om de har hatt sex. Det dukker opp så mange episoder i dagene som har vært nå. Jeg fikk vite det av hennes type, og da spurte jeg min. Så valgte han å si ja, nesten med en gang. Og når jeg fikk vite at det var før min tid er det løgnene som gjør vondt. Og alle hendelsene som jeg plutselig kommer på. Det gjør veldig vondt! Jeg skjønner at det var før min tid, men det er løgnene, og alt som har vært tull får meg til å tenke på hvor mye som egentlig har vært tull.

 

Anonymous poster hash: f0ce0...f23

 

 

Det er i overkant av hva jeg hadde taklet, hadde nok vært så såret at jeg hadde gjort noe veeeldig dramatisk uansett brudd eller ikke. Hadde sendt melding til samboer at jeg trengte en lang tenkepause pga løgnene og at det hadde vært ett klart tillitsbrudd for min del.

 

Søsteren hadde også fått svidd...........

 

Her må du la de "svette" litt uansett hva du velger å gjøre med forholdene med dem etterhvert....

Skrevet

 

Hadde forlatt ham på et sekund, og reist søsteren min til helvete! 

 

Anonymous poster hash: 80635...9ce

 

 

snakk om reaksjon.....det skjedde FØR de ble sammen. De har valgt å ikke si de for å beskytte henne. Om det er lurt er en annen sak...men din reaksjon er bare barnslig.

 

Anonymous poster hash: 34f8e...ad3

Skrevet

 

 

Hadde forlatt ham på et sekund, og reist søsteren min til helvete! 

 

Anonymous poster hash: 80635...9ce

 

 

snakk om reaksjon.....det skjedde FØR de ble sammen. De har valgt å ikke si de for å beskytte henne. Om det er lurt er en annen sak...men din reaksjon er bare barnslig.

 

Anonymous poster hash: 34f8e...ad3

 

 

For å beskytte henne? Er det derfor de har valgt å fortsette å flørte og ha kontakt bak ryggen hennes også da?

 

Anonymous poster hash: e6c02...6ec

Skrevet

Han har bevist at han vil velge å lyve fremfor å si sannheten, hvis det er det enkleste for ham. Bør si nok om han som person?

 

Anonymous poster hash: e0686...db1

Skrevet

Det har vært en flørtete tone hele veien. Skrevet meldinger og telefon samtaler som jeg får vite om ganske lenge etterpå, jeg har spurt nettopp pga tonen de har hatt sammen. Og de har "tulla" (jeg vet ikke lenger om det har vært tull) om jeg har hatt lyst å være med på trekant. De begge har også sagt at jeg et syk i hodet som kan idet heletatt tillate meg å spørre om de har hatt sex. Det dukker opp så mange episoder i dagene som har vært nå. Jeg fikk vite det av hennes type, og da spurte jeg min. Så valgte han å si ja, nesten med en gang. Og når jeg fikk vite at det var før min tid er det løgnene som gjør vondt. Og alle hendelsene som jeg plutselig kommer på. Det gjør veldig vondt! Jeg skjønner at det var før min tid, men det er løgnene, og alt som har vært tull får meg til å tenke på hvor mye som egentlig har vært tull.

 

Anonymous poster hash: f0ce0...f23

Ok, dette er IKKE greit.

Hadde vel seriøst vurdert forholdet når de flørter slik og tekster med hverandre.

Og søsteren din, fy faen hun er råtten. Familie skal beskytte hverandre når andre svikter.

 

Anonymous poster hash: c0120...457

Skrevet

Det har vært en flørtete tone hele veien. Skrevet meldinger og telefon samtaler som jeg får vite om ganske lenge etterpå, jeg har spurt nettopp pga tonen de har hatt sammen. Og de har "tulla" (jeg vet ikke lenger om det har vært tull) om jeg har hatt lyst å være med på trekant. De begge har også sagt at jeg et syk i hodet som kan idet heletatt tillate meg å spørre om de har hatt sex. Det dukker opp så mange episoder i dagene som har vært nå. Jeg fikk vite det av hennes type, og da spurte jeg min. Så valgte han å si ja, nesten med en gang. Og når jeg fikk vite at det var før min tid er det løgnene som gjør vondt. Og alle hendelsene som jeg plutselig kommer på. Det gjør veldig vondt! Jeg skjønner at det var før min tid, men det er løgnene, og alt som har vært tull får meg til å tenke på hvor mye som egentlig har vært tull.

 

Anonymous poster hash: f0ce0...f23

I utgangspunktet tenkte jeg at du overreagerer. At de hadde seg før dere ble sammen, trengte ikke å bety noen ting og det var nok klok av dem å ikke si noe. MEN, når du skriver dette da mener jeg du absolutt ikke overdriver. De har jo på en måte fortsatt en flørt, og det kan jo virke som om de er kåt på hverandre fremdeles. Det hadde jeg virkelig IKKE holdt ut med. Jeg hadde gått UMIDDELBART fra den mannen og holdt meg laaaaaangt unna søstra mi. Gitt henne den kalde skulder. 

 

 

 

Anonymous poster hash: 11244...c64

Skrevet

Det hadde aldri vært et tema for meg om det ikke hadde vært en tone jeg reagerte på! Da hadde jeg aldri hatt mistanker om noenting. Hvis hun kan fortelle det til den nye kjæresten hennes som hun har vært sammen med i underkant av et år så synes jeg at hun kunne sagt det til meg også. Og som jeg har sagt tidligere, jeg reagerer ikke på at det har skjedd, men løgnene i etterkant og oppførselen de har hatt. Jeg føler ikke at jeg overreagerer men kjæresten min sier at han synes min reaksjon er i overkant. En gang jeg spurte de begge når begge var der, fikk jeg beskjed om at jeg var paranoid og syk i hodet så tenker jeg at de sitter der begge to, vet at de lyver også kan de sitte der å si at JEG er syk i hodet. Om det var for å beskytte meg så er det en ting, sikkert hyggelig tanke for de. Men å fortsette å ha en flørtete tone, jeg ville aldri i verden ha latt søsteren min bo hos meg hvis jeg hadde visst om dette på forhånd. Hun flyttet ut forrige mnd og har bodd her i et og et halvt år. Ting er så innviklet. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal reagere, om jeg overreagerer eller om jeg skal velge å la det gå uten videre diskusjon.

 

Anonymous poster hash: f0ce0...f23

Skrevet

Jeg synes nok ikke at du overreagerer, men jeg synes noen av svarene her er overreaksjoner. At de har hatt sex før dere to ble sammen, er jo litt komplisert i seg selv, men ikke noe som påvirker deres relasjon egentlig. At de lyver om det, at de tillater seg å si at du er syk i hodet osv, det blir jo svikefullt i seg selv. Dessuten får det deg sikkert til å tvile på deg selv, på ham, på henne og på din egen vurderingsevne. At han nå ikke beklager og legger seg flat er svært uklokt og noe som ville fått meg til å tvile på forholdet. Hvis han ikke kan komme deg i møte og innrømme at han burde gjort det annerledes, så sier det noe om ham.

 

Stor klem til deg!

Skrevet

Han sier også at han ville si det, mange ganger men jo lengre tid det gikk jo vanskeligere ble det. Det har ikke blitt stilt spørsmål fra meg på godt over et år, men når spørsmålet kom nå var han ærlig med en gang. Men søsteren min vil nok aldri være ærlig før hun hører at jeg vet det, og at det er han som har sagt det. Jeg kan fortelle henne akkurat hvilken dag det var, for jeg var på samme fest. Jeg kan fortelle hvor det er, så nå slipper hun ikke unna å fortelle sannheten. Problemet mitt med å spørre henne eller si det til henne er at jeg kjenner henne såpass godt at jeg vet at hun juger til hun MÅ si det, og at når hun føler at hun blir trengt opp i et hjørnet så sier hun ting kun for å såre. Det er nok hennes forsvarsmekanismer. Og jeg er såret nok fra før av de løgnene, at jeg verken vil eller har ork til å ta i mot mer dritt fra henne nå.

 

Anonymous poster hash: f0ce0...f23

Skrevet

Når søsteren din har bodd hos dere i halvannet år, så er det noe som sier meg at hun nok er ganske ung. Hvis hun i tillegg har et ugreit mønster i nære relasjoner (lyver selv om hun er tatt på fersken, og til slutt ender med ufine personangrep), så hadde jeg nok ikke orket å mane frem en unnskyldning eller engang en innrømmelse fra henne. Du må beskytte deg selv og bruke kreftene på å finne ut om du vil reparere relasjonen til kjæresten. Søsteren din har kanskje hatt en barnslig glede av å holde deg for narr, prøve å sette ut kjæresten din ved å hinte og å vite at de begge vet noe du ikke vet. Hvis det er sånn, sier det alt om henne og ingenting om deg.

Skrevet

Hun er 3 år eldre enn meg (30). Hun bodde hos meg fordi hun mistet sin forrige kjæreste brått.og brukte veldig lang tid på å finne noe eget. Om hun i det heletatt prøvde vet jeg ikke lenger 🙈 Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med forholdet mitt til han enda. Jeg mener at det er helt greit for meg at det har skjedd for det for jeg ikke gjort noe med. Men på et eller annet tidspunkt når jeg har stilt spørsmål rundt dette må det jo ha passet seg å si ja, forklare at det skjedde før, så hadde saken vært ute av verden. Og jeg pleier å være en person som er lett å krangle med og lett å si ting til uten masse bråk og drama rundt det. Så begge burde vite at hadde dette blitt sagt på en ordentlig måte og at dette skjedde før jeg ble sammen med han hadde ikke det fått konsekvenser for noen av de. Nå er det litt værre for meg og vite hva som er riktig, og hva jeg burde føle.

 

Anonymous poster hash: f0ce0...f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...