❤lille stjerne❤ Skrevet 11. november 2015 #26 Skrevet 11. november 2015 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jeg hentet jenta mi i bhg i gummistøvler i solskinn pga andre måtte låne joggesko av henne. Uteklær, ulltøy er utrolig dyrt og jeg har ikke noe lyst til å få klær ødelagt av andres barn. Det er foreldrenes ansvar å ha det barnet trenger o barnehagen og hvis det mangler noe må barnehagen ta det opp med de foreldrene det gjelder. Evt kan de ha en skuff med lånet, det er lett å få tak i noe billig i bruktbutikk som duger som et skift for de som har glemt noe.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #27 Skrevet 11. november 2015 Det er selvsagt helt greit. Anonymous poster hash: dfdde...099
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #28 Skrevet 11. november 2015 Synes ikke det er ok at andre barn låner en dress til 1500,- (+-). Hvem erstatter om den blir ødelagt? Ikke foreldrene, som er uvitende om at barnet er våt og må bytte til andres klær. Ikke bhg som aldri er ansvarlig for noe. Ikke ok med andre ord. Anonymous poster hash: 6fa94...872 Aldri ansvarlig for noe?? Hvem tror du er ansvarlig for alle barna? Anonymous poster hash: 323d4...271
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #29 Skrevet 11. november 2015 Synes ikke det er ok at andre barn låner en dress til 1500,- (+-). Hvem erstatter om den blir ødelagt? Ikke foreldrene, som er uvitende om at barnet er våt og må bytte til andres klær. Ikke bhg som aldri er ansvarlig for noe. Ikke ok med andre ord. Anonymous poster hash: 6fa94...872 Aldri ansvarlig for noe?? Hvem tror du er ansvarlig for alle barna? Anonymous poster hash: 323d4...271 Syns det er helt greit at andre låner klær en gang i blant, men selvfølgelig ta det opp med foreldrene hvis det gjentar seg! Barna mine har mer enn nok bytteklær i bhg. De kan bli våte to ganger i løpet av dagen, og likevel ha nok til å låne til andre om det er behov, så versegod! Klærne i bytteklrga er ikke av de fineste heller.. Kan finne på å legge bukser med et lite hull på knærne eller noe.. Anonymous poster hash: 323d4...271
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #30 Skrevet 11. november 2015 Synes ikke det er ok at andre barn låner en dress til 1500,- (+-). Hvem erstatter om den blir ødelagt? Ikke foreldrene, som er uvitende om at barnet er våt og må bytte til andres klær. Ikke bhg som aldri er ansvarlig for noe. Ikke ok med andre ord. Anonymous poster hash: 6fa94...872 Aldri ansvarlig for noe?? Hvem tror du er ansvarlig for alle barna? Anonymous poster hash: 323d4...271 Omg.. Bare her på DIB! Hun mente vel at bhg aldri er ansvarlige for ting som blir borte eller ødelagt. PG da snakker vi om materialistiske ting, ikke om barn! Anonymous poster hash: e77aa...fa3
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #31 Skrevet 11. november 2015 Det er greit, men liker det ikke kjempegodt. Det har skjedd en gang her, da fikk jeg ikke vite det før moren til det andre barnet kom å leverte plagget til meg. Barnet hadde altså hatt det med hjem også. Anonymous poster hash: 78024...43a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #32 Skrevet 11. november 2015 Nei, det er ikke greit. De har egne lånetøy til slikt. Vanlige inneklær er en ting, men luer, votter og utedresser vil jeg helst ha i fred til egen unge. Eneste er at bhg får lov å ta lånetøy fra lillebror og gi til storebror og omvendt. Har heller ikke hørt at det er vanlig at ungene låner andres ungers tøy. De fleste barnehager har et restelager eller lånetøy. Anonymous poster hash: 01747...a15
FrkKværner Skrevet 11. november 2015 #33 Skrevet 11. november 2015 Litt blandet men i hovedsak nei dette er ikke greit. Uteklær som luer, dress, sko ol syntes jeg ikke er greit fordi dette ofte er dyre plagg å blir det ødelagt vil jeg at mine barn skal være "skyld" i det å ikke andres barn. Lue er ikke greit pga lus. Skulle det være klær ol under dressen ser jeg ikke problemet om det blir lånt noe innimellom men jeg ønsker ikke forsyne andres barn med klær daglig både med tanke på vask og slitasje.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #34 Skrevet 11. november 2015 Nei, det er ikke greit. Ekstra klærne er til mine barn, og de skal ikke lånes bort. Men skjønner jo at det er et problem for de ansatte, da det er en del barn som ikke har skiftetøy eller skikkelige uteklær. Anonymous poster hash: 237c5...b53
Honningmelon Skrevet 11. november 2015 #35 Skrevet 11. november 2015 Nei, det er ikke greit at de låner bort mitt barns klær uten at jeg har blitt spurt. Problemet er hvis klærne skulle bli ødelagt. Hvem har da ansvaret for å erstatte? Dette kommer uansett aldri til å bli et tema for vår del. Bhg har masse låneklær, og de ville heller aldri funnet på å låne bort andre barns klær.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #36 Skrevet 11. november 2015 Selvfølgelig greit! Vil helst ha beskjed om at det er lånt bort, og vasker det gjerne selv (slik at ting ikke forsvinner ut av barnehagen) Men, om barnet trenger klærne til hjemturen er det selvfølgelig greit det og:) Og til alle dere mindre hjelpsomme... Ja, det er en mulighet for at ting kan bli ødelagt ved utlån, men det er det jo når mitt barn bruker dem og. Synd og skam at noen tviholder på sitt når de ikke har bruk for noe andre trenger å låne. Anonymous poster hash: 43e8a...97c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #37 Skrevet 11. november 2015 Jeg jobber i barnehage og synes ikke det er greit . Vi har nesten ikke lånetøy, men låner stort sett aldri av andre barn. Det eneste jeg har lånt i store nød, er votter. Jeg kunne aldri tatt et en dress på et annet barn enn det som eier det, med viten og vilje. Hos oss så ringer vi foreldrene hvis ikke klarer å løse det med tøyet vi har. Jeg vil ikke stå der og forklare en forelder at dressen til barnet deres er ødelagt fordi vi lot et annet barn bruke det. Anonymous poster hash: a4973...f97
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #38 Skrevet 11. november 2015 Her var min gutt hjemme en dag pga feber på tidlig vår, barnehagen hadde lånt ut den tre uker gamle reimadressen, som egentlig var til i høst( måtte ha ny pga at han vokste så mye) til et annet barn. Stor rift på innsiden av låret. Fikk det ikke dekket, og måtte kjøpe ny selv! Så nei! Godtar IKKE at bhg låner ut mine barns klær! Anonymous poster hash: 48e94...35f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #39 Skrevet 11. november 2015 Selvfølgelig greit! Vil helst ha beskjed om at det er lånt bort, og vasker det gjerne selv (slik at ting ikke forsvinner ut av barnehagen) Men, om barnet trenger klærne til hjemturen er det selvfølgelig greit det og:) Og til alle dere mindre hjelpsomme... Ja, det er en mulighet for at ting kan bli ødelagt ved utlån, men det er det jo når mitt barn bruker dem og. Synd og skam at noen tviholder på sitt når de ikke har bruk for noe andre trenger å låne. Anonymous poster hash: 43e8a...97c Du får si fra til mannen din at han bare må låne bort dine klær og ting til hvem som helst. Eller han burde vel låne det bort uten å si noe til deg. Anonymous poster hash: 7568c...347
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #40 Skrevet 11. november 2015 Her var min gutt hjemme en dag pga feber på tidlig vår, barnehagen hadde lånt ut den tre uker gamle reimadressen, som egentlig var til i høst( måtte ha ny pga at han vokste så mye) til et annet barn. Stor rift på innsiden av låret. Fikk det ikke dekket, og måtte kjøpe ny selv! Så nei! Godtar IKKE at bhg låner ut mine barns klær! Anonymous poster hash: 48e94...35f Det hadde jeg aldri godtatt, hadde forlangt at barnehagen hadde dekket det. Det har de gjort hos oss når ansatte har tabbet seg ut, for det er jo ikke foreldrene sin feil Anonymous poster hash: a4973...f97
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #41 Skrevet 11. november 2015 Jeg er delt. Helt ok om noen må låne innertøy som fleece og ulldress. Vinterdress, regnbukse, sko og lue låner jeg ikke bort. Lue pga lus, sko pga skjevstilling hos barnet mitt, og det andre pga prisen. Om klærne blir ødelagt har jeg ikke råd til å erstatte det på stående fot, og bhg har ingen plikt om å erstatte. Derimot så har jeg tatt vekk navn på noen av klærne som er for små, og bhg bruker det nå som lånetøy. Anonymous poster hash: e77aa...fa3 Du vet at det er komplett umulig å få lus av å låne andres luer? Du hadde ikke fått det til om du hadde prøvd engang. Anonymous poster hash: 89dd8...0ca
Mamma_til_2 Skrevet 11. november 2015 #42 Skrevet 11. november 2015 Jeg er delt. Helt ok om noen må låne innertøy som fleece og ulldress. Vinterdress, regnbukse, sko og lue låner jeg ikke bort. Lue pga lus, sko pga skjevstilling hos barnet mitt, og det andre pga prisen. Om klærne blir ødelagt har jeg ikke råd til å erstatte det på stående fot, og bhg har ingen plikt om å erstatte. Derimot så har jeg tatt vekk navn på noen av klærne som er for små, og bhg bruker det nå som lånetøy. Anonymous poster hash: e77aa...fa3 Du vet at det er komplett umulig å få lus av å låne andres luer? Du hadde ikke fått det til om du hadde prøvd engang. Anonymous poster hash: 89dd8...0ca Nei det er ikke komplett umulig! Lusen kan gå fra håret til A over i luen og feste seg i håret til B., men den overlever ikke lenge i lua. Egg kan og feste seg i luer. Så i luseperioder så er jeg veldig strikk med mine jenter de får ikke låne bort luer, buffer eller hårstrikk. Ellers tilbake til spm til hi så er det greit at bhg låner votter, lester og luer og buffer ( ikke I luseperioder) dresser og uteklær låner ingen, er det noen som ikke har ringes foreldrene og de må komme med.
Superdolly Skrevet 11. november 2015 #43 Skrevet 11. november 2015 Jeg fremstår sikkert som kjip nå. Mine barn har hatt med ett sett regntøy i barnehagen, og jeg forventer at da skal regntøyets eier stå først i køen. Likedan har vi hatt med en dress, og igjen skal dressens eier være prioritert. Sokker, strømpebukse, stillongs, bukse, genser etc. er greit at lånes ut, men barnehagen her gjør ikke det. De har et ganske stort lager av gjenglemte klær. Jeg reagerer litt på situasjonen som en beskrev i tråden her: Hennes barn gikk i støvler fordi barnehagen hadde lånt bort joggeskoene til et annet barn. Jeg forventer faktisk at mitt barn får det som passer best til vær og føre, så får barnehagen evt låne ut det nest beste. Som sagt, vår barnehage låner ikke ut barnas klær til andre barn. Vi har hatt problemer med at ting forsvinner, selv om mine barn ikke har mistet noe. Men jeg vet at det er foreldre der ute som gladelig stjeler, så hadde klær blitt sendt hjem til visse hjem hadde vi nok aldri sett det igjen. Barnehagen merker da også lånetøyet sitt med "Barnehagen" i STORE bokstaver på utsiden.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #45 Skrevet 11. november 2015 Jeg kjenner jeg er litt skeptisk. Ikke kult å få ødelagt noen klær når andre barn låner. Ser jo at noen barn sliter hull i ting på null tid f.eks. I vår barnehage hadde de en haug med klær som foreldre hadde donert bort eller som var gjenglemt og aldri hentet. De klærne ble brukt på barn som trengte det. Sokker og votter kunne være av litt forskjellig farge og størrelse, men alt duger når du mangler. (jeg donerte bort en del fravokst tøy som passet bra å ha der + en bunke helt nye t-skjorter som jeg hadde fått og som vi ikke skulle ha selv) Anonymous poster hash: 623c2...101
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #46 Skrevet 11. november 2015 Så rart (men likevel flott) å høre at så mange er positive til dette. Det hadde jeg aldri trodd! Jeg jobber i bhg, og jeg har aldri lånt bort noe som ikke er mitt. Det har jeg sett for meg at ville bli rabalder av...? I min bhg ringes foreldrene som må komme med skikkelig klær. Lar ikke det seg gjør, må dessverre barnet lide under det. Vi har rett og slett ikke lov å kle Ola med Eiriks klær. Anonymous poster hash: 839e1...578
Hjertefru Skrevet 11. november 2015 #48 Skrevet 11. november 2015 Nei, selvfølgelig ikke. Ikke uten å spørre først nei. Tar det for gitt at alke barnehager har et lite "kriselager". Uten at det skal være en sovepute for oss foreldre.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #49 Skrevet 11. november 2015 Her var min gutt hjemme en dag pga feber på tidlig vår, barnehagen hadde lånt ut den tre uker gamle reimadressen, som egentlig var til i høst( måtte ha ny pga at han vokste så mye) til et annet barn. Stor rift på innsiden av låret.Fikk det ikke dekket, og måtte kjøpe ny selv!Så nei! Godtar IKKE at bhg låner ut mine barns klær!Anonymous poster hash: 48e94...35f Det hadde jeg aldri godtatt, hadde forlangt at barnehagen hadde dekket det. Det har de gjort hos oss når ansatte har tabbet seg ut, for det er jo ikke foreldrene sin feil Anonymous poster hash: a4973...f97 tro meg, vi sendte brev tilslutt, men kom ingen vei... Anonymous poster hash: 48e94...35f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #50 Skrevet 11. november 2015 Ikke greit. Må jo bli mye rot av å låne klær mellom barna... Men jeg hadde ikke klikka om det var lånt bort et par votter eller noe... Har gjennom 6 år aldri opplevd at det har skjedd i barnehagen. Anonymous poster hash: 59e57...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå