Gå til innhold

Ville så gjerne stille opp med middag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er nok litt overfølsom og rammet av hormonbølgen. Det blir bedre :)

Anonymous poster hash: a6723...20e

Mulig det. 😝 men det var faktisk mannen min som tok det opp når de hadde reist.

Anonymous poster hash: 66902...ae2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det var noe rart, det er jo kjedelig å spise kald mat. Det høres jo ut som om du hadde ammet en stund, mener du atde andre skulle spise kald mat for å vente på deg? Tror du er litt overfølsom

Anonymous poster hash: cdce1...275

Vel, siden middagen var i hovedsak ment for meg, så jeg kunne få slappe av og å nyte en god middag uten å gjøre noe så ble jeg jo litt skuffet. All maten lå i kjeler og kunne fint holde varmen litt til på kokeplaten. Det er ikke lett å time det akkurat på minuttet når man har små barn. Jeg har spist og kommer til å spise mye kald mat frammover. Det er like kjedelig for meg å spise kald mat.

Har aldri hørt om noen som vekker en sovende nyfødt.

For øvrig var det ikke mange varme middager jeg spiste de første månedene...

Anonymous poster hash: 1e09b...2d1

Ikke? Vel, det har jeg fått beskjed om på sykehuset med begge mine at man kan vekke de hvis de sover for lenge. Baby hadde sovet lenge. Jeg har har også spist mye kald mat. Det gjør vel de fleste med nyfødt? Det er luksus å få varm mat i denne tiden. Og siden maten var i hovedsakelig ment for meg, syns jeg det var litt spesielt.

Tydelig du trodde middagen kun var for deg. Så rart at både mann, andre barna dine og besøket også spiste siden det var din mat.

Anonymous poster hash: 464e1...b93

Det var faktisk derfor hun ville komme med middag, men klart hun laget jo til alle sammen.

Skrevet

Synes dere begge er rare.

La meg gjette, dere liker ikke hverandre?

Svigermor?

Anonymous poster hash: 308ba...7db

Er det naturlig i din verden at svigermor dukker opp på døren for å lage middag for å avlaste deg dersom hun ikke liker deg?

Anonymous poster hash: 3f83b...cd6

Svigermor stiller da ikke bare opp for HI (om det er svigermor) hun stiller opp for sin sønn og får mulighet til å være med sitt nye barnebarn. Tror du skal lære deg forskjell på å ikke like og ikke kunne fordra trynet på. Du lever åpenbart i en enten eller verden du.

Bli voksen og få litt livserfaring før du deler av din visdom. 🙊

Skrevet

Svigermor?

Er det naturlig i din verden at svigermor dukker opp på døren for å lage middag for å avlaste deg dersom hun ikke liker deg?

Svigermor stiller da ikke bare opp for HI (om det er svigermor) hun stiller opp for sin sønn og får mulighet til å være med sitt nye barnebarn. Tror du skal lære deg forskjell på å ikke like og ikke kunne fordra trynet på. Du lever åpenbart i en enten eller verden du.

Dette er ikke min svigermor nei.

Skrevet

Meg-meg-meg-meg... Bortskjemt så det holder. Noen kommer med mat på døra di, lager den ferdig - og du KLAGER? Hvor utakknemlig går det an å bli? 

Tipper det var som hun over her sa. Hun kom litt bardust på deg mens u ammet, og ville ikke forstyrre. Du sier selv at det ikke er noe problem å holde maten varm/varme opp - så da gjør du det når du er ferdig med baby'n. 

Jeg hadde ikke valgt å gå til bords uten deg i denne settingen, men om kokken ville det (og du ga henne godkjenning på at det var greit!!) har du fint lite å henge med gjeipen for.. 

Tipper og på at det dreier seg om svigemor....

Anonymous poster hash: f8b03...4ba
Skrevet

Ikke svigermor... Om det er en venninne må det da kunne gå an å spørre om de ikke kan vente med og spise i et par minutter? Ikke gi "go" for at de starter uten deg og sutre på det etterpå??

Skrevet

Svigermor?

Hahaha... Prøv igjen du jenta mi.

Skrevet

Meg-meg-meg-meg... Bortskjemt så det holder. Noen kommer med mat på døra di, lager den ferdig - og du KLAGER? Hvor utakknemlig går det an å bli?

Tipper det var som hun over her sa. Hun kom litt bardust på deg mens u ammet, og ville ikke forstyrre. Du sier selv at det ikke er noe problem å holde maten varm/varme opp - så da gjør du det når du er ferdig med baby'n.

Jeg hadde ikke valgt å gå til bords uten deg i denne settingen, men om kokken ville det (og du ga henne godkjenning på at det var greit!!) har du fint lite å henge med gjeipen for..

Tipper og på at det dreier seg om svigemor....

Jeg hadde aldri fått meg til og bedt noen om å vente til jeg var ferdig å amme! Jeg prøvde jo å få til at baby var klar til middagen. Jeg blir skuffet over at hun ikke tenkte på at jeg også har lyst på varm mat og ikke minst spise sammen med familien for en gangs skyld.

Jeg overhode ikke bortskjemt. Det er heller motsatt for å si det slik. Og det dreier seg ikke om svigermor nei.

Skrevet

Ikke svigermor... Om det er en venninne må det da kunne gå an å spørre om de ikke kan vente med og spise i et par minutter? Ikke gi "go" for at de starter uten deg og sutre på det etterpå??

Det er ikke svigermor, men en annen nær familie.

Skrevet

Skjønner deg godt, Hi. Jeg tror faktisk de første ville kjent på det selv om der ikke er en big deal. Du gards heller aldri sagt at det var en big deal, men ville vel bare lufte tankene. Jeg hadde nok også sagt at de kunne begynne å spise dersom jeg ble spurt. Jeg hadde tenkt de var sulten og jo allerede var så grei å lagde middag så hadde ikke hatt lyst til å være kravstor med å be dem vente på meg. Men hadde nok blitt litt skuffet at de ikke tenkte på meg.

Anonymous poster hash: ad509...983

Skrevet

Ja vel. Du kunne spist først og ammet etterpå. Her spiser vi fortsatt etter tur, med en ekstremt utålmodig 1,5 åring ved bordet. Sånn er småbarnstiden!

Anonymous poster hash: cd8e5...939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...