Gå til innhold

Ville så gjerne stille opp med middag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat fått barn nummer to og ett nært familiemedlem ville så gjerne komme opp med middag til oss, så jeg slapp å lage dette selv. Kjempe hyggelig! 😊 lille barnet som da var 11 dager sov så godt, men vekte det opp 15min før middagen kom på døren slik at jeg kunne amme. Familien kommer på besøk og fruen styrer og ordner på kjøkkenet for å gjøre alt klart. Når det er klart, kommer hun inn til meg og barnet. Å ja, du ammer? Hmmm, men da spørs det da, om vi bare skal begynne å spise, for maten blir jo snart kald. Kjedelig med kald mat sier hun. Jeg sier at det må de bare gjøre, jeg kommer så snart barnet har spist ferdig. Fruen går inn på kjøkkenet og sier at de bare skal begynne å spise, siden jeg ammet. Dumt hvis maten skulle bli kald. Men da i insisterte både mannen min og mannen til fruen at de måtte vente på at jeg også kom. Så da ble det til at de ventet.

Er det ikke litt rart og skal komme med middag til oss, og så har de ikke lyst til å vente til jeg har ammet ferdig? Må i innrømme jeg ble litt skuffet.

Anonymous poster hash: 66902...ae2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyfødte henger ofte i puppen i timesvis. Syns det var helt greit jeg.

Om du har ammet i 15 minutter før de kom, samt ammet mens hun holdt på på kjøkkenet har du jo holdt på ganske lenge.

Kanskje de tenkte de kunne spise først, så kunne en av de overta baby mens du fikk spise? De hadde sikkert holdt deg med selskap.

Jeg syns du virker utakknemlig.

Anonymous poster hash: 464e1...b93

Skrevet

Merkelige folk spør du meg, lurer på om det er svigermor som er på ferde her?

Anonymous poster hash: 6f284...f9e

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe rart, det er jo kjedelig å spise kald mat. Det høres jo ut som om du hadde ammet en stund, mener du atde andre skulle spise kald mat for å vente på deg? Tror du er litt overfølsom

Anonymous poster hash: cdce1...275
Skrevet

Jeg hadde ventet om jeg hadde laget maten. Stort sett ikke vanskelig å holde maten varm. Og er det noe jeg vet, er det at som nybakt mor kan det være godt å få servert varm mat i selskap med andre.

Rart at hun ville spise uten deg, synes jeg! Kanskje hun var veldig sulten :P

Anonymous poster hash: a412d...679

Skrevet

Vi har akkurat fått barn nummer to og ett nært familiemedlem ville så gjerne komme opp med middag til oss, så jeg slapp å lage dette selv. Kjempe hyggelig! 😊 lille barnet som da var 11 dager sov så godt, men vekte det opp 15min før middagen kom på døren slik at jeg kunne amme. Familien kommer på besøk og fruen styrer og ordner på kjøkkenet for å gjøre alt klart. Når det er klart, kommer hun inn til meg og barnet. Å ja, du ammer? Hmmm, men da spørs det da, om vi bare skal begynne å spise, for maten blir jo snart kald. Kjedelig med kald mat sier hun. Jeg sier at det må de bare gjøre, jeg kommer så snart barnet har spist ferdig. Fruen går inn på kjøkkenet og sier at de bare skal begynne å spise, siden jeg ammet. Dumt hvis maten skulle bli kald. Men da i insisterte både mannen min og mannen til fruen at de måtte vente på at jeg også kom. Så da ble det til at de ventet.

Er det ikke litt rart og skal komme med middag til oss, og så har de ikke lyst til å vente til jeg har ammet ferdig? Må i innrømme jeg ble litt skuffet.

Nei, ikke tenk sånn! Hun var sikkert bare usikker og redd for å være til bry!

Anonymous poster hash: 1569b...256

Skrevet

Hvor lenge ammet du egentlig? De kom med middag...du burde jo være glad du slapp å lage. Det blir dumt at de må spise kald mat fordi du ikke blir ferdig..

Anonymous poster hash: 637d3...40b

Skrevet

Ærlig talt... Hun ønsket å lage middag til dere, dere har tydeligvis avtalt et tidspunkt siden du valgte å vekke baby for amming 15 min før de kom, og du sa selv at det var greit at de spiste mens det var varmt... Ser ingen grunn til å bli skuffet. Jeg hadde vært takknemlig for hjelpen og jeg forventet aldri at folk skulle vente ved matbordet når vi hadde baby som trengte mat/skift/kos. Var maten ferdig fikk de spise, jeg kom når jeg var klar.

Anonymous poster hash: 46ee9...e25

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe rart, det er jo kjedelig å spise kald mat. Det høres jo ut som om du hadde ammet en stund, mener du atde andre skulle spise kald mat for å vente på deg? Tror du er litt overfølsom

Vel, siden middagen var i hovedsak ment for meg, så jeg kunne få slappe av og å nyte en god middag uten å gjøre noe så ble jeg jo litt skuffet. All maten lå i kjeler og kunne fint holde varmen litt til på kokeplaten. Det er ikke lett å time det akkurat på minuttet når man har små barn. Jeg har spist og kommer til å spise mye kald mat frammover. Det er like kjedelig for meg å spise kald mat.

Skrevet

Forsto virkelig ikke hvor hi ville hen med dette innlegget....

Anonymous poster hash: 80bfd...a6f

Skrevet

Så flott noen ville stille med middag! Tror du er litt hårsår, var der ikke mulig for deg og varme opp middagen i stedet for at alle skulle vente på deg?

Anonymous poster hash: 5c843...d75

Skrevet

Dere som sier de ikke skulle ha ventet fordi maten ble kald.... dere tenker ikke på at HI da må spise maten kald?

Nei?

Man kan fint klare å holde maten varm en god stund, slik at alle spiser samtidig. De kom jo for å ordne mat til HI og mannen, da må da virkelig HI få nyte den sammen med alle.

Skrevet

Vel, siden middagen var i hovedsak ment for meg, så jeg kunne få slappe av og å nyte en god middag uten å gjøre noe så ble jeg jo litt skuffet. All maten lå i kjeler og kunne fint holde varmen litt til på kokeplaten. Det er ikke lett å time det akkurat på minuttet når man har små barn. Jeg har spist og kommer til å spise mye kald mat frammover. Det er like kjedelig for meg å spise kald mat.

Det var vel bare å putte maten i microen det da. Kald middag er vanlig i barseltiden. Så bruk microen og problemet er løst.

Anonymous poster hash: 68008...2ee

Skrevet

Men hvor lenge tar det å amme da? Høres jo ut som du ammet veldig lenge.

Skrevet

Men hvor lenge tar det å amme da? Høres jo ut som du ammet veldig lenge.

Hadde ammet i 25 min og var nesten ferdig. Hun hadde ikke tid til å spørre om hvor lang tid jeg trodde det tok. Jeg hadde aldri fått meg til å sagt at de måtte vente på meg! Men når den middagen hovedsaklig var for min del, at jeg skulle få slappe en ettermiddag uten å styre med middag. Kunne komme til dekka bord for en gangskyld. All maten sto i gryter og kunne fint holdes varm på komfyren. Så ble litt skuffa ja.

Skrevet

Skjønner ikke problemet her. De ventet jo til hi var ferdig?

Hvis de bare hadde spist hadde det vært greit nok, de fleste har Micro.

Skrevet

Jøsses. Alt man skal lage problemer av. Om middagen var såååååå viktig for deg, hvorfor vekte du opp babyen da?

Anonymous poster hash: f5882...2ab
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, HI, men tror ikke det er vits i å gjøre noe big deal ut av det :) Man er ekstra følsom i barselperioden og tiden etter dette også. Stress ned :)

Anonymous poster hash: 9223a...932
Skrevet

Har aldri hørt om noen som vekker en sovende nyfødt.

For øvrig var det ikke mange varme middager jeg spiste de første månedene...

Anonymous poster hash: 1e09b...2d1

Skrevet

Synes dere begge er rare.

La meg gjette, dere liker ikke hverandre?

Svigermor?

Anonymous poster hash: 308ba...7db

Skrevet

Du lager suppe på ingenting nå Hi. Bruk heller tiden på å kose deg med den nyfødte fremfor å irritere seg over små detaljer. 

Anonymous poster hash: d0040...43d
Skrevet

Synes dere begge er rare.

La meg gjette, dere liker ikke hverandre?

Svigermor?

Anonymous poster hash: 308ba...7db

Er det naturlig i din verden at svigermor dukker opp på døren for å lage middag for å avlaste deg dersom hun ikke liker deg?

Anonymous poster hash: 3f83b...cd6

Skrevet

Du er nok litt overfølsom og rammet av hormonbølgen. Det blir bedre :)

Anonymous poster hash: a6723...20e

Skrevet

Ikke? Vel, det har jeg fått beskjed om på sykehuset med begge mine at man kan vekke de hvis de sover for lenge. Baby hadde sovet lenge. Jeg har har også spist mye kald mat. Det gjør vel de fleste med nyfødt? Det er luksus å få varm mat i denne tiden. Og siden maten var i hovedsakelig ment for meg, syns jeg det var litt spesielt.

Skrevet

Ikke? Vel, det har jeg fått beskjed om på sykehuset med begge mine at man kan vekke de hvis de sover for lenge. Baby hadde sovet lenge. Jeg har har også spist mye kald mat. Det gjør vel de fleste med nyfødt? Det er luksus å få varm mat i denne tiden. Og siden maten var i hovedsakelig ment for meg, syns jeg det var litt spesielt.

Tydelig du trodde middagen kun var for deg. Så rart at både mann, andre barna dine og besøket også spiste siden det var din mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...