Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #26 Skrevet 9. november 2015 Ja noe er jeg nødt å gjøre. Følelsene mine for han har svinnet hen det siste året, til tross for at jeg har forsøkt å holde ting ved like. Det er bare så vanskelig å skulle bryte av, for samtidig som jeg ikke vil mer er jeg også litt red for å bli alene igjen. Selv om jeg ser at dette forholdet er ikke noe å ta vare på lengre. Jeg er på det punktet nå at jeg faktisk bor med et menneske jeg ikke liker, og langt mindre elsker. Får prøve å ta etter en prat med han i kveld, men jeg er rimelig sikker på at det er til ingen nytte. HI Anonymous poster hash: 6ffe5...2c5 Du skriver at du er redd for å bli alene. Kan du egentlig bli mer ensom enn du er i det forholdet? Blir du singel slipper du daglig å møte ensomheten i en mann som distanserer seg så mye, du slipper frustrasjonene med forventninger og forhåpninger som det aldri blir noe av. Blir du singel så gir du deg selv muligheten til å treffe en mann som faktisk er tilstede i livet ditt. Vet jeg har svart deg i tidligere tråder også. Denne mannen gjør ikke noe for å integrere seg i samfunnet han lever i. Om jeg ikke husker feil så har han heller ikke lært seg mye norsk. Han tar avstand fra alt rundt ham. Kan han ha kultursjokk? Les litt om det. Det kan sitte i om man isolerer seg slik han gjør, og han trenger ikke være bevisst at det er det han har. Ikke at det er en unnskyldning, han er voksen og må ta ansvar for å få hjelp, ansvar for å ta sin del av felles arbeidsoppgaver. Unnskyldningen hans for å være "tilgjengelig" på dataen hele tiden, det er bare tull. Han jobbe med data.... han greier nok å sette på et varsel, kanskje opp mot mobilen sin også slik at han kan gjøre husarbeid, handle og likevel innen kort tid være tilgjengelig for jobben. Jeg tror du får det bedre som singel. Og det tror jeg han også får om dere går fra hverandre, for jeg tror ikke han heller har det bra slik han lever nå. Normalt ville jeg sagt parterapi, men denne mannen er så lite villig til å ta tak i egen situasjon og i forholdet at jeg tviler på om det har noen hensikt :/ Anonymous poster hash: c4c97...cd4 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144232932-jeg-blir-s%C3%A5-frustrert-av-mannen/#entry147402363 Der er lenka til den jeg tror du viser til. Han har klart å begynne på norskkurs nå da, men han er borte ca annenhver gang pga unnskyldninger som at han ikke er i form, har jobb, er så sliten osv. Han klager så fort jeg kommer inn døra på gitt dag at han er så dårlig, men når kveldingen kommer da er han fit for gaming. Så ja , jeg tror du har helt rett. Jeg er utbrent, sliten og lei. Jeg har heller ingen å snakke med, hele familien min liker han og synes han er en kjernekar. Jeg er ikke av dem som forteller alle rundt meg om mitt privatliv, så de ser han bare på sitt beste. Jeg kunne tenke meg å fått en sykemelding i ei uke å vært hjemme å kommet til hektene å få klarnet hodet, men hvem sitter der hele dagen. Føler meg fanget i mitt eget hjem uten noe sted å flykte... HI Anonymous poster hash: 6ffe5...2c5
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #27 Skrevet 9. november 2015 Anonymous poster hash: c4c97...cd4 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144232932-jeg-blir-s%C3%A5-frustrert-av-mannen/#entry147402363 Der er lenka til den jeg tror du viser til. Han har klart å begynne på norskkurs nå da, men han er borte ca annenhver gang pga unnskyldninger som at han ikke er i form, har jobb, er så sliten osv. Han klager så fort jeg kommer inn døra på gitt dag at han er så dårlig, men når kveldingen kommer da er han fit for gaming. Så ja , jeg tror du har helt rett. Jeg er utbrent, sliten og lei. Jeg har heller ingen å snakke med, hele familien min liker han og synes han er en kjernekar. Jeg er ikke av dem som forteller alle rundt meg om mitt privatliv, så de ser han bare på sitt beste. Jeg kunne tenke meg å fått en sykemelding i ei uke å vært hjemme å kommet til hektene å få klarnet hodet, men hvem sitter der hele dagen. Føler meg fanget i mitt eget hjem uten noe sted å flykte... HI Anonymous poster hash: 6ffe5...2c5 En ting er sikkert, slik kan du ikke fortsette å ha det, det har vart lenge nok nå. Nå må det endring til. Om han vil være en del av endringen så må han vise at han tar tak i ting nå. Ikke neste uke, ikke en måneds tid, men fra og med i dag og det må være en varig endring. Og vil han være sammen med deg så må han være med i terapi, for alene så stanger du hodet i veggen, virker det som. Jeg tror du får mer energi om du blir singel... Lykke til med praten i kveld! Anonymous poster hash: c4c97...cd4
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #28 Skrevet 9. november 2015 Ja noe er jeg nødt å gjøre. Følelsene mine for han har svinnet hen det siste året, til tross for at jeg har forsøkt å holde ting ved like. Det er bare så vanskelig å skulle bryte av, for samtidig som jeg ikke vil mer er jeg også litt red for å bli alene igjen. Selv om jeg ser at dette forholdet er ikke noe å ta vare på lengre. Jeg er på det punktet nå at jeg faktisk bor med et menneske jeg ikke liker, og langt mindre elsker. Får prøve å ta etter en prat med han i kveld, men jeg er rimelig sikker på at det er til ingen nytte. HI Anonymous poster hash: 6ffe5...2c5 Du skriver at du er redd for å bli alene. Kan du egentlig bli mer ensom enn du er i det forholdet? Blir du singel slipper du daglig å møte ensomheten i en mann som distanserer seg så mye, du slipper frustrasjonene med forventninger og forhåpninger som det aldri blir noe av. Blir du singel så gir du deg selv muligheten til å treffe en mann som faktisk er tilstede i livet ditt. Vet jeg har svart deg i tidligere tråder også. Denne mannen gjør ikke noe for å integrere seg i samfunnet han lever i. Om jeg ikke husker feil så har han heller ikke lært seg mye norsk. Han tar avstand fra alt rundt ham. Kan han ha kultursjokk? Les litt om det. Det kan sitte i om man isolerer seg slik han gjør, og han trenger ikke være bevisst at det er det han har. Ikke at det er en unnskyldning, han er voksen og må ta ansvar for å få hjelp, ansvar for å ta sin del av felles arbeidsoppgaver. Unnskyldningen hans for å være "tilgjengelig" på dataen hele tiden, det er bare tull. Han jobbe med data.... han greier nok å sette på et varsel, kanskje opp mot mobilen sin også slik at han kan gjøre husarbeid, handle og likevel innen kort tid være tilgjengelig for jobben. Jeg tror du får det bedre som singel. Og det tror jeg han også får om dere går fra hverandre, for jeg tror ikke han heller har det bra slik han lever nå. Normalt ville jeg sagt parterapi, men denne mannen er så lite villig til å ta tak i egen situasjon og i forholdet at jeg tviler på om det har noen hensikt :/ Anonymous poster hash: c4c97...cd4 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144232932-jeg-blir-s%C3%A5-frustrert-av-mannen/#entry147402363 Der er lenka til den jeg tror du viser til. Han har klart å begynne på norskkurs nå da, men han er borte ca annenhver gang pga unnskyldninger som at han ikke er i form, har jobb, er så sliten osv. Han klager så fort jeg kommer inn døra på gitt dag at han er så dårlig, men når kveldingen kommer da er han fit for gaming. Så ja , jeg tror du har helt rett. Jeg er utbrent, sliten og lei. Jeg har heller ingen å snakke med, hele familien min liker han og synes han er en kjernekar. Jeg er ikke av dem som forteller alle rundt meg om mitt privatliv, så de ser han bare på sitt beste. Jeg kunne tenke meg å fått en sykemelding i ei uke å vært hjemme å kommet til hektene å få klarnet hodet, men hvem sitter der hele dagen. Føler meg fanget i mitt eget hjem uten noe sted å flykte... HI Anonymous poster hash: 6ffe5...2c5 Denne er vel også din: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144213524-rett-av-meg-%C3%A5-bli-litt-sur/#entry147181075 Jeg syns du gjør ungene dine stor urett ved å fortsette å la denne mannen bo med dere. Anonymous poster hash: 56ed3...405
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #29 Skrevet 9. november 2015 Ble det noen samtale mellom dere? Anonymous poster hash: 56ed3...405
Gjest Antarctica Skrevet 9. november 2015 #30 Skrevet 9. november 2015 Han bør ha noen meeeeeget gode egenskaper i senga, eller noe annet som kan anbefale hans nærvær i ditt liv... Å sitte hjemme og glo etter å ha jobbet 2 timer mindre enn du, og spille spill i stedet for husarbeid - jeg hadde ikke godtatt en så urettferdig fordeling!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #31 Skrevet 10. november 2015 Lurer på hvordan det går med deg! Anonymous poster hash: 5faaf...a63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå