Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #26 Skrevet 8. november 2015 Det er nok ingen perfekt alder, det varierer fra familie til familie hva som passer:) Selv ønsker jeg to tette, men det går nok ikke på grunn av jobbsituasjonen min. Ser fordelen med at det er lett å gjøre ting sammen, de kan være gode venner (det kan de uansett eller ikke likevel, så klart), og man blir ferdig med periodene ganske jevnt. Forstår at det kan være hektisk, da. Veldig mange år mellom synes jeg er litt dumt. Hvis eldste flytter langt bort for å studere, vokser man ikke helt opp sammen. Synes det er litt trist (av erfaring). Men tar det tid å få barn eller man har andre grunner, er det jo bare sånn det blir. Koselig med søsken uansett:) (Enebarn klarer seg selvfølgelig også bra, altså.) Anonymous poster hash: 96122...9a2
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #27 Skrevet 8. november 2015 3 år Anonymous poster hash: 871c0...93d
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #28 Skrevet 8. november 2015 Tre på 2,5 år Anonymous poster hash: b8986...a6a
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #29 Skrevet 8. november 2015 Vi har nøyaktig 2 år mellom første og andre og nøyaktig 3 år mellom andre og tredje. Jeg vil si at 3 år i mellom har vært best. Har dere fått tre barn på samme dato? Anonymous poster hash: e1aa8...7de
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #30 Skrevet 8. november 2015 Alle søskenflokker er unike. Aldersforskjell er ikke veldig viktig. Anonymous poster hash: ebe3e...11f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #31 Skrevet 8. november 2015 Vi har 2 år og 3 måneder mellom våre. Nå er ikke yngste mer enn 6 måneder, så vi har en spennende tid foran oss, men en over her skrev at "hun kunne nærmest bo rundt stellebordet den første perioden med to bleiebarn" - det stemmer overhodet ikke her. Storesøster trenger ny bleie i ny og ne, javisst, men det fokuset var helt andre steder enn selve bleieskiftet; eldste hjelper til med alt. ALT. Ting går ikke så fort, men eldste stortrives. Og jeg trives også, det er koselig og stas.Hun lærer mye! Hun er så veldig stolt av lillesøster, og har en favorittdukke som heter det samme som lillesøster, og hun bærer rundt på den som om den er babyen hennes og hermer veldig etter meg og lillesøster i alt vi foretar oss. Storesøster er stor nok til å forstå at lillesøster har behov som ikke er helt lik hennes egne, som å bæres rundt, vugges på, sove på dagtid osv.Lillesøster synes det er STOR stas med storesøster. Men det er slitsomt og tøft også, morgenene begynner tidlig uansett (etter hyppig nattamming) og det er full ståhei fra første minutt. Legging er et mareritt - lillesøster trenger fullstendig ro ved puppen for å klare å koble av, mens storesøster hopper ut av sengen sin hele tiden og trenger "oppsyn" gjerne en times tid etter hun er lagt. Så vi må være to til å legge, alltid.Selv har jeg tre søsken. 4 år eldre, 2 år yngre og 5 år yngre. Jeg har alltid hatt best kontakt med mitt 2 år yngre søsken. Anonymous poster hash: c82ed...c0e
Meg og alle gutta Skrevet 12. november 2015 #32 Skrevet 12. november 2015 Vi har nøyaktig 2 år mellom første og andre og nøyaktig 3 år mellom andre og tredje. Jeg vil si at 3 år i mellom har vært best.Har dere fått tre barn på samme dato? Anonymous poster hash: e1aa8...7de Ikke på samme dato nei, men alle er født i samme mnd mellom 8. Og den 20. Så vil vel si at det er ganske så nøyaktig to år mellom de eldste og 3 år mellom yngste og mellomste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå