Gå til innhold

Stakkars barnet mitt som har en mamma som ikke forstår kleskoder 😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aaaaldri pyntet barnet mitt for å dra på besøk til venner..selskap ja, men ikke besøk! Om barnet ditt hadde reagert på at hun var den eneste som ikke var pyntet så hadde jeg fortet meg hjem å hentet noen nye klær. Men om hverken hun eller de andre ungene ikke gjor det hadde jeg ikke ofret det en tanke. Tror det er mer foreldrene som bryr seg om sånt. Jeg hadde ikke reagert. Og ja, jeg synes joggebukse kan bli brukt utenom skole og bhg. Jeg har det hele tiden. Hvorfor ikke ha det komfortabelt. Ihvertfall når man ofte sitter på gulvet og klatrer og leker seg!

Anonymous poster hash: 984d1...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, spiller da ingen rolle! Hun bryr seg sikkert ikke:-) Jeg hadde ikke brydd meg om vennene til barna mine kom i joggebukse på lørdagskvelden...

Anonymous poster hash: d11d8...059
Skrevet

Nei.. Dib -barn må være pentkledd for å se tv. Sånn er det bare!

Anonymous poster hash: 431b9...006

Skrevet

Ville du ha troppet opp i joggebukse på Grand Prix-fest?

Ordet "fest" antyder at man kler seg prestentabelt.

Så utrolig "norske-Per"!

Ærlig talt ... håper at du troller ...

Jeg dør litt av den norske "joggebukse-mentaliteten" ... alt skal være såååå "praktisk og behagelig".

Det er typisk norsk å ha stygge sko og å ikke kunne kle seg til anledningen.

Joggebukse brukes til TRENING - ikke til daglig og i alle fall ikke til fest.

Joggebukse er ikke sporty. Det er harry!

Seriøst? Du vet at vi snakker om et barn her? Eller er du en av de som kledte babyen din i stive hipsterklær for syns skyld? Sier ikke at jeg nødvendigvis ville kledt barnet mitt i joggebukse i en slik anledning, men det svaret var vel litt snobbete og overfladisk vel?

Skrevet

Så utrolig "norske-Per"!

Jeg dør litt av den norske "joggebukse-mentaliteten" ... alt skal være såååå "praktisk og behagelig".

Omg! Du høres forferdelig snobbete ut.
Skrevet

Så utrolig "norske-Per"!

"Håper du troller ..." Herregud, dramaqueen! 😂

Anonymous poster hash: 1f223...af2

😅

Anonymous poster hash: 49dcb...d10

Skrevet

Akkurat den var litt lei, det skal jeg innrømme jeg hadde kjent på.

Selvfølgelig er du ikke under kategorien verste mamma av den grunn, men en MGP Jr fest er jo "fest"! Som i bedt bort, som i ta på seg finere antrekk-typ!

Uansett hvor vi er bedt bort så kommer vi ikke i joggebukse. Det er litt tja.

Ingen alvorlig skade skjedd, lession learned!

Skrevet

Det går nok helt sikkert fint. Og det å ha med seg en liten ting når man er bedt på fest er en fin ting å lære barna.

Kunne vært godteri/ snacks også.

Men artig å lese at folk ser så forskjellig på det å gå i joggebukse. Her bruker vi kun det hjemme, men hadde ikke tenkt på det om et barn hadde hatt det på når de kom hit på besøk

Anonymous poster hash: 41e13...183

Skrevet

Herregud kan ikke barn ha joggebukser annet enn til gym og slappisklær hjemme? Mine elsker joggebukser, så lettere å leke og bevege seg i. Ingen krise hi at de andre hadde pyntet seg altså.

Skrevet

Akkurat den var litt lei, det skal jeg innrømme jeg hadde kjent på.

Selvfølgelig er du ikke under kategorien verste mamma av den grunn, men en MGP Jr fest er jo "fest"! Som i bedt bort, som i ta på seg finere antrekk-typ!

Uansett hvor vi er bedt bort så kommer vi ikke i joggebukse. Det er litt tja.

Ingen alvorlig skade skjedd, lession learned!

Hvorfor bruke engelsk når du ikke kan det?

Anonymous poster hash: ded51...870

Skrevet

Hadde det vært at han skulle blitt med en venn etter barnhage, eller skole så er det jo vanlig at man har på seg det man hadde på dagen. Og ofte kan jo det være joggebukser da dette er praktisk ;) 

Hadde det vært "fest" i forbindelse med Jgp, så hadde jeg kledd mine i "pent" hverdagstøy. 

Ikke legg så mye i det ;) Du hadde blitt like flau hvis ungen din var den eneste som var stivpynta ;)

Det viktigste er at de er rene i tøyet når de kommer tenker jeg .

Neste gang så spør du om hva kleskoden er, det har jeg gjort når jeg er usikker. :)

Skrevet

For en verden vi lever i!

Leser ikke dere aviser? Ser dere ikke nyheter?

Er hele røkla i ferd med å miste verdiene i livet, de virkelige verdiene?

Kjenner jeg blir litt småkvalm av alt klisset, reglene, snobberiet vi driver med her i nord. Hvor lenge/ mange år tror dere det viktigste i livet deres blir å være "perfekte"? Perfekt barn, perfekt hus, perfekt fasade (for det er vel det det handler om? Fasade)?

En dag kommer ikke noe av dette til å bety noe, en dag er det det gode i folk, ærligheten, hjelsomheten og evnen til å overleve som virkelig kommer til å bety noe, og den dagen er det mange av dere som har en høy hest å dette ned fra.

Anonymous poster hash: 162c4...177

Skrevet

Så utrolig "norske-Per"!

Joggebukse på barn er harry???? På voksne er jeg enig. Men ikke på barn

Anonymous poster hash: d75d6...d18

Skrevet

For en verden vi lever i!

Leser ikke dere aviser? Ser dere ikke nyheter?

Er hele røkla i ferd med å miste verdiene i livet, de virkelige verdiene?

Kjenner jeg blir litt småkvalm av alt klisset, reglene, snobberiet vi driver med her i nord. Hvor lenge/ mange år tror dere det viktigste i livet deres blir å være "perfekte"? Perfekt barn, perfekt hus, perfekt fasade (for det er vel det det handler om? Fasade)?

En dag kommer ikke noe av dette til å bety noe, en dag er det det gode i folk, ærligheten, hjelsomheten og evnen til å overleve som virkelig kommer til å bety noe, og den dagen er det mange av dere som har en høy hest å dette ned fra.

Og den dagen vil respekt for medmennesker stille mye lenger opp på lista enn den egoismen vi kan tillate oss i dag.

Anonymous poster hash: 790d0...028

Skrevet (endret)

Nå liker jeg at mine barn har på seg orntlig klær når de skal på besøk til venner uansett anledning, hjemme slækker vi i joggebukse men barna går aldri på besøk i med det på. Eldste har 2 treningsbulser fra Adidas som hun bruker på trening ( fotball) yngste har 2 joggedresser en hjemme og en i skiftetøy kassen i bhg.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Så lenge ingen har sagt noe, så kunne du jo ikke vite da. Vi feiret nettopp bursdag, og et av barna kom upyntet i joggedress. "jaja, funksjonabelt, tenkte jeg". Tenker ikke at foreldrene er noe dårlige foreldre for det om.

Anonymous poster hash: b3df2...4b6

Funksjonelt, burde du vel heller tenke 😜

Anonymous poster hash: 03b96...464

Skrevet

Nå liker jeg at mine barn har på seg orntlig klær når de skal på besøk til venner uansett anledning, hjemme slækker vi i joggebukse men barna går aldri på besøk i med det på. Eldste har 2 treningsbulser fra Adidas som hun bruker på trening ( fotball) yngste har 2 joggedresser en hjemme og en i skiftetøy kassen i bhg.

Det jeg ikke forstår er... Dere slækker i joggebukse hjemme, de dere skal til slækket sikkert i det samme før dere kom. Men siden ingen lengre kan være seg selv i frykt for hva "naboen" skal si, bruker alle unødvendig tid på å skifte klær? Jeg forstår ikke dette lengre. Ja, jeg pynter meg til bursdag, fest, osv, men for å gå til venner liker jeg at jeg kan være meg og de kan være seg.

Alle er så fake, jeg er så lei så lei!

Adidas joggebukse? Hvorfor nevnte du i det hele tatt det? Er det litt flottere? Joggebukse er joggebukse.

Hvor i verden har de BRA verdier?, jeg vil pakke og dra!

Skrevet

Det jeg ikke forstår er... Dere slækker i joggebukse hjemme, de dere skal til slækket sikkert i det samme før dere kom. Men siden ingen lengre kan være seg selv i frykt for hva "naboen" skal si, bruker alle unødvendig tid på å skifte klær? Jeg forstår ikke dette lengre. Ja, jeg pynter meg til bursdag, fest, osv, men for å gå til venner liker jeg at jeg kan være meg og de kan være seg.

Adidas joggebukse? Hvorfor nevnte du i det hele tatt det? Er det litt flottere? Joggebukse er joggebukse.

Bra sagt !!!

Skrevet

Litt på sida, sidan dette var ein laurdagskveld og eg truleg hadde kledd på noko litt finare enn joggebukse, men minste jenta her har byrja i eit barnekor som øver kl 17 på ein kvardag.  Ho har gått i kleda frå barnehagen, som typisk er joggebukse og gensar, dersom desse ikkje er heilt nedskitna.  Men ser at mange av dei andre jentene er oppkledde i strømpebukser, kjole og bolero.  Vi har 45 min på oss til å lage middag og ete denne (sidan eg er med) og eg har ikkje lyst til at denne tida skal bli brukt til å dolle seg opp. Så lenge ho ikkje bemerkar det sjølv, kjem me til å fortsette å vere av dei som held standarden nedtona.

Anonymous poster hash: de6d9...056
Skrevet

Har ikke noe med og være fake, men vi liker og se orntlig ut når vi er ute blant folk og når vi skal på besøk, det har noe med og føle seg vell,mine barn samt jeg og mannen føler oss vell når vi er kledd i orntlig klær, barna kler seg ikke I gallakjoler om det er det du tror men det finnes så mye mer behagelige klær enn joggebukse!

Og sorry for at jeg skrev Adidas, men slik omtales de buksene her, tror ikke jenta hadde visst hvilken bukse jeg hadde snakket om om jeg hadde jeg sakt til henne " ta på joggebuksa"

Skrevet

Barna her eier ikke en joggebukse engang, ikke mannen heller. Ingen av ungene her gikk i joggebukse i barnehagen og gjør det heller ikke nå når de går på skolen. Her går det i olabukse, thigts eller kjoler på jenta. Gutten går i olabukse. Mannen går kun i olabukse. Jeg går i joggebukse eller andre løse bukser grunnet sykdom som gjør at jeg ikke kan bruke stramme bukser lenger.

Anonymous poster hash: 1ec66...18a

Skrevet

Barna her eier ikke en joggebukse engang, ikke mannen heller. Ingen av ungene her gikk i joggebukse i barnehagen og gjør det heller ikke nå når de går på skolen. Her går det i olabukse, thigts eller kjoler på jenta. Gutten går i olabukse. Mannen går kun i olabukse. Jeg går i joggebukse eller andre løse bukser grunnet sykdom som gjør at jeg ikke kan bruke stramme bukser lenger.

Så selv kan du gå i joggebukser pga sykdom. Dvs at disse foretrekkes fordi de er mest behagelige. Men det skal ikke barna dine få unne seg. Ikke engang når de er syke. De eier jo ikke en joggebukse engang!

Skrevet

Så selv kan du gå i joggebukser pga sykdom. Dvs at disse foretrekkes fordi de er mest behagelige. Men det skal ikke barna dine få unne seg. Ikke engang når de er syke. De eier jo ikke en joggebukse engang!

Når de er syke så ligger de under dyna på sofan eller går kun i undertøyet. De vil ikke ha joggebukser ergo så har de ikke det. Det å sende barna i barnehage eller skole med joggebukse kunne ikke falt meg inn. Man går ikke ut av huset iført joggebukse og slaske klær. Ferdig snakka!

Skrevet

Når de er syke så ligger de under dyna på sofan eller går kun i undertøyet. De vil ikke ha joggebukser ergo så har de ikke det. Det å sende barna i barnehage eller skole med joggebukse kunne ikke falt meg inn. Man går ikke ut av huset iført joggebukse og slaske klær. Ferdig snakka!

Må være trist for deg å bare sitte inne i denne sykdomsperiden da.. God bedring !!

Skrevet

Må være trist for deg å bare sitte inne i denne sykdomsperiden da.. God bedring !!

Ja det er faktisk veldig trist og kjedelig. Men blir nok bedre til våren igjen når været blir bedre. Dagene på høst og vinter blir tilbragt i senga eller på sofan. 😢 Takk for det men dette må jeg nok desverre leve med resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...