Gå til innhold

Knipsing på hånda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 3-åring er litt av en villstyring, det skal sies. I dag var vi sultne og trøtte alle mann, min 3 åring, min kjæreste og jeg, og vi stakk innom gatekjøkken. Min kjæreste fikk servert maten først og 3 åringen strekte seg over bordet og ville smake på maten hans, ta en pomfri antar jeg. Etter noen "nei" fra min kjæreste "knipset han 3 åringen på hånda med plastbestikket.

Er dette normalt??

Jeg har skikkelig vond følelse :(

Anonymous poster hash: e929b...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble det gjort hardt, som avstraffing, eller bare "nå er det nok"? Ikke ok uansett, men jeg tenker at om han ikke er vant til barn, så kanskje han ikke visste hvordan annet han skulle gripe situasjonen an. Det er ingen unnskyldning, forøvrig, og jeg ville satt foten ned; sånn skal han aldri gjøre igjen, da ser han aldri dere igjen. Men å gi ham en ny sjanse, og heller veilede litt i forhold til hvordan håndtere ulike situasjoner. 

Du burde satt foten ned selv for din 3 åring også. Det er uhøflig å ta fra andres mat, selv så uskyldig det kan virke. Det er din skyld at 3 åringen gikk for langt - du burde tatt tak i det før din barnløse og sikkert tildels umodne kjæreste måtte handle selv, rett og slett fordi han ikke aner hvordan han skal håndtere et barn.

Jeg tenker ikke det trenger å ringe noen varsellamper med mindre det er snakk om avstraffing. Jeg tenker han rett og slett trenger veiledning. 

Anonymous poster hash: 22532...9b4
Skrevet

Jeg tolket det som "nå er det virkelig nok". Måtte på do selv og spurte om han kunne passe gutten min, så jeg så det på noe avstand uten at kjæresten så at jeg så Jeg satte meg ned og forklarte at vår bestilling kom snart og at man ikke forsyner seg av andres tallerken.

Kjæresten har selv to barn, tenåringer nå, 50-50.

Anonymous poster hash: e929b...fb7

Skrevet

For en tulling ... En 3 åring kunne jaggu fått ett par pommes frites mens selv ventet på Maten. Og det å knipse / daske slå osv gjør man ikke uansett .

Anonymous poster hash: 1721b...402

Skrevet (endret)

Man forsyner seg ikke fra andres tallerken. At en 3-åring "kunne fått" er ikke relevant. Hva om det kun var en bekjent som ikke kjente barnet, eller en vilt fremmed person? Hvis det kun var et lite knips etter at han har sagt "nei" flere ganger og det kun var ment som "nok er nok" og ikke gjort i sinne, ville jeg ikke reagert på det. Men jeg ville ikke kun sagt nei, jeg ville sagt at man kan ikke forsyne seg av andre mat uten å spørre først.

Ja, han KUNNE tilbudt noen pommes frites, men man stikker ikke fingrene i andre sin mat.

Endret av Pobie
Skrevet

Nå må du lære både sønnen og mannen litt folkeskikk!!

Anonymous poster hash: f2eb7...291

Skrevet

"Joey doesnt share food!!!!"

Altså mannen din burde la guttungen smake uten at han skal knipses vekk.

Han høres ut som en unge!

Anonymous poster hash: bf858...a75

Skrevet

Hva er verst?

- En 3åring som vil smake

- En voksen mann som nekter å dele og som knipser et barn

Jeg holder en knapp på at den "voksne" mannen er verst og burde fått en bedre oppdragelse hjemmefra

Anonymous poster hash: c1ae2...3bc
Skrevet

Nei, det er helt unormalt å ikke dele maten sin med et sultent, lite barn som ikke har fått mat ennå. Knipsingen har jeg aldri hørt om før, men det høres rart ut.

Skrevet

Hvordan reagerte den lille?

Jeg tenker at her dreier det seg ikke om å ikke ville dele mat.

Jeg tenker at mannen ikke liker ungen.

Jeg deler ikke mat med folk jeg ikke liker, ellers har jeg null problemer med å gi bort litt av det jeg har på tallerkenen, til liten og stor.

Barnet burde selvsagt spørre om å få smake, ikke bare forsøke å forsyne seg.

Hadde spurt om han ikke liker barnet, rett ut. Dette handler ikke om maten.

Anonymous poster hash: bf89a...492

Skrevet

Du skriver at det var etter flere "nei" at han gjorde det.

Da tenker jeg at han ble irritert på ungen som ikke hørte etter og handlet i "desperasjon" fordi han ikke visste hvilke metoder han nå skulle bruke for at sønnen din skulle høre etter og forstå beskjeden

Jeg hadde ikke tenkt at dette var verdens undergang om dette var første gangen det skjedde, men hadde heller ikke latt som ingenting ovenfor kjæresten. Satt meg ned med ham en dag og sagt at man uansett ikke blir fysisk mot noen.

Og du må lære gutten din at et nei er et nei. ;)

Anonymous poster hash: 31786...240
Skrevet

Du sier han knipset med plastbestikket, du sto på avstand, har det hardt, begynte gutten og gråte og om han gjorde det var det for at han fikk vondt eller var det for at han ikke fikk smake?

Det er forskjell på og knipse med fingrene og å tuppen borti med plastbestikk.

Sier ikke noe er rett barnet skulle fått smake men tror ikke at gutten fikk varige men og det er ikke mishandling.

Skrevet

Jeg forventer ikke at treåringer er spesielt gode på å utsette basale behov som sult og tørst, så jeg hadde steilet. Hvem forventer at en sulten og trøtt treåring sitter pent og stille og ser på en voksen mann spise mat, mens han selv ikke får noe? Han er TRE år.

Og så har vi den voksne mannen som sier nei, nei, du får ikke, jeg deler ikke med deg til en sulten treårin og rapper til ham med bestikket.

Jeg vet hvem jeg synes oppfører seg verst her...

Skrevet

Hvorfor i himlens navn fikk ikke gutten et par pommes frites? Han var jo sulten!

For en utrolig ego mann!

Han kunne bare blitt igjen for min del, sånn oppførsel er ikke greit.

Skrevet

Knipsing er ikke greit. Barna tar etter oss voksne. Den fire år gamle datteren til noen vi kjenner gikk rundt og knipset andre, både barn og voksne. Tydelig at dette var noe hun var vant til...

Fyren kunne godt gitt en smakebit til barnet. Rar type!!

Anonymous poster hash: 3e96b...1aa

Skrevet

Jeg forventer ikke at treåringer er spesielt gode på å utsette basale behov som sult og tørst, så jeg hadde steilet. Hvem forventer at en sulten og trøtt treåring sitter pent og stille og ser på en voksen mann spise mat, mens han selv ikke får noe? Han er TRE år.

Og så har vi den voksne mannen som sier nei, nei, du får ikke, jeg deler ikke med deg til en sulten treårin og rapper til ham med bestikket.

Jeg vet hvem jeg synes oppfører seg verst her...

Veldig enig i denne!

Selvfølgelig må den lille gutten få et par pommes frites å gomle på mens han venter på sin egen mat. Her ville jeg reagert like mye på mangelen på empati og omsorg, som jeg ville reagert på knipsingen.

Samboeren din fremstår som veldig usympatisk som kan sitte og se på et sultent og trøtt barn mens han selv slafser i seg. Altså, jeg ville nok som mor gjort barnet oppmersom på at man spør før man forsyner seg av andres mat, men det er helt merkelig at samboeren din ikke stikker til han noen biter mens han venter på egen mat.

Reagerer også på at du må spørre samboeren om å passe han mens du går på toalettet, får følelsen av at samboeren din ikke akkurat har omfavnet rollen som stefar.

Gjest Antarctica
Skrevet

Man forsyner seg ikke fra andres tallerken. At en 3-åring "kunne fått" er ikke relevant. Hva om det kun var en bekjent som ikke kjente barnet, eller en vilt fremmed person? Hvis det kun var et lite knips etter at han har sagt "nei" flere ganger og det kun var ment som "nok er nok" og ikke gjort i sinne, ville jeg ikke reagert på det. Men jeg ville ikke kun sagt nei, jeg ville sagt at man kan ikke forsyne seg av andre mat uten å spørre først.

Ja, han KUNNE tilbudt noen pommes frites, men man stikker ikke fingrene i andre sin mat.

Man sitter ikke og spiser foran en sulten treåring. Og man knipser ALDRI små barn på hendene uansett grunn!

HI, er det din manns barn eller er han stefar?

Skrevet

Man sitter ikke og spiser foran en sulten treåring. Og man knipser ALDRI små barn på hendene uansett grunn!

Hun kaller ham kjøreste, da tolker jeg det slik at de ikke bor sammen. Det er heller ikke felles barn, får jeg inntrykk av videre da hun skriver at han selv har tenåringsbarn.

Skrevet

Hun kaller ham kjøreste, da tolker jeg det slik at de ikke bor sammen. Det er heller ikke felles barn, får jeg inntrykk av videre da hun skriver at han selv har tenåringsbarn.Anonymous poster hash: 3e96b...1aa

*KJÆRESTE

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun kaller ham kjøreste, da tolker jeg det slik at de ikke bor sammen. Det er heller ikke felles barn, får jeg inntrykk av videre da hun skriver at han selv har tenåringsbarn.

Han hadde ikke blitt gammel i mitt hus.

Skrevet

dør ikke av det vettu, snakk om og overdrive

Anonymous poster hash: 6df1f...549
Skrevet

Jada BW, vi vet at du er fullstendig likeglad.

Du elsker drama!

Anonymous poster hash: bf858...a75

Gjest Antarctica
Skrevet

Dør en voksen mann av at en treåring får to pommes frites...?

Skrevet (endret)

Ikke OK å knipse på hender ... skjer det igjen knipser du ham HARDT på nesen.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Fikk vondt i hjertet mitt av barnet ditt nå 😔

Barnet er 3!!! TRE år og følger nettopp det han skal, instinktet alle mennesker og alle dyr har, som er at meningen er at man skal overleve, når man er sulten så skal man spise! Han var sulten!!! Selvfølgelig skulle han ha fått mat!! Det sier ALT om typen din! Fysj og fy! Hadde barnet vært 7 år burde barnet ha vist bedre enn å bare ta, men han er tre!!!!!! Stakkar lille venn

Anonymous poster hash: a25b6...6d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...