Gå til innhold

Lager du pakkekalender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til hvor mange og hvor mye penger bruker du per kalender?

Selv lager jeg til barna mine, ene niesen min, sønnen til andre niesen min og til nevøen min og kona hans som får en baby neste år.

Bruker mellom 500-1000 kr per kalender.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja...til alle 3. Bruker kanskje 500 pr kalender.

Skrevet

Lager til 4 stk. Tidligere år har jeg nok brukt tusenvis. I år skal jeg klare å gjøre det billigere. Har kjøpt en del allerede, og prøver å ligge rundt 30 kr. dagen. Men det varierer fra 10-70 kr så langt. Så bruker jeg i snitt 40 kr. per gave blir det egentlig altfor mye da også, men det er i alle fall en forbedring fra tidligere år.

Skrevet

Nei, har brukt mye tid og energi på det hvert år, men i år blir det ikke. Ungene har sett seg ut en vanlig kalender de ønsker seg og ferdig med den saken.:)

Skrevet

Ja, i år blir det pakkekalender på 6-åringen. Hun hadde Lego i fjor, men ba meg om å lage egen i år. Lager kun til eldstemann da babyen bare er 6 mnd til jul.

Jeg planlegger å kjøpe ting hun trenger og vil da naturligvis legge litt mer penger i det enn om jeg bare hadde kjøpt småleker. Hittil har jeg kjøpt noen klistremerker, viskelær, en morgenkåpe og tøfler. Kommer vel til å ende på rundt 1000kr for hele kalenderen.

Skrevet

Nei, sønnen min ønsker seg sjokoladekalender, så da gidder jeg ikke.

Anonymous poster hash: 79799...fec
Skrevet

Har gjort det noen år, men i år blir det ikke. I år får de hver sin valgfrie kjøpekalender.

Uansett om jeg forsøker å være fornuft når jeg lager pakkekalender blir det ofte så mye "ræl" som bare er stas akkurat der og da og som etterhvert havner i søpla.

Skrevet

Lager en felles pakkekalender til mine to barn på snart 11 og 8,5 år. En gutt og en jente. Heldigvis er gutten fotballinteressert, så han er strålende fornøyd med fotballkort og små fotballfigurer i plast, elelrs tror jeg at jeg hadde slitt med å finne på noe til han :lol: Jeg har ikke regnet på det, men jeg tipper jeg kommer opp i 700-1000 for alt. Selv om man er heldig å finner noen billige ting (som de fotballfigurene til 5,- stk ;)), så blir det fort penger av det.

De får litt godteri, flax-lodd, hårsaker (til jenta), blyanter, viskelær ol. Ting de faktisk bruker og blir glade for :)

Skrevet

Nei, min 11 åring vil ha sjokoladekalender :D

Anonymous poster hash: 563d5...370

Skrevet

Nei. Er sterkt imot sånne kalendere..

Anonymous poster hash: 5f96d...741

Skrevet

Jepp! Hun får småtteri som truser, strikker, julepynt (mega stas!) klistremerker, badeskum ol. Pleier å kjøpe tannkost, vaskeklut( sånn som vokser i vann) også

Anonymous poster hash: 445de...493

Skrevet

Nei. Jeg synes pakkekalenderstyret har tatt helt av og har ikke lyst å lade opp til jula med å devaluere fullstendig det spesielle i få gaver.

Anonymous poster hash: a4ec2...8a8

Skrevet

Har gjort det noen år, men i år blir det ikke. I år får de hver sin valgfrie kjøpekalender.

Uansett om jeg forsøker å være fornuft når jeg lager pakkekalender blir det ofte så mye "ræl" som bare er stas akkurat der og da og som etterhvert havner i søpla.

Samme her :)

Skrevet

NEI! Søppelhaugene vokser og vokser, og ungene får nok til jul og bursdag. Her er det sjokolade eller opplevelser/gjøremål..

Anonymous poster hash: 219d8...2e7

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det har jeg ikke tid eller mulighet til. Svigermor har brukt å lage, men nå er det så mange barnebarn at det ville blitt en formue.

De ønsker seg kalender fra hhv glitter og lego. Det skal de få. Minste skal få en sjokoladekalender

Skrevet

Mine på 1,5 og 6 år får en på deling i år. 12 gaver hver. Blir sikkert 500-1000 kr :)

Anonymous poster hash: 4c0ab...963

Skrevet

Ja, til mine 4 barn.

Lager ikke store eksklusive greier da, som regel ligger dagsprisen på mellom 5 og 10 kr så det blir billigere enn f.eks legokalendere o.l.

Handler inn småting på salg gjennom hele året, f.eks hårspenner på 70% salg hos KappAhl, vanter på salg forrige vår på Nille, neglelakk fra en restekurv utenfor Cubus da de hadde markedsdager på senteret, perler til å lage smykker fra Ebay, gratis reflekser fra Trygg Trafikk, små sjokoladenisser, en pakke tyggis osv.

Anonymous poster hash: 6d144...8ec
Gjest vinterbrud
Skrevet

Ja,det var det hun ønsket seg i år. Bruker vel rundt 1000 kroner,tenker jeg.

Skrevet

Vi synes vi har for mye ting og prøver å begrense det. Så her blir det sjokoladekalender.

I tillegg har vi en nydelig pyntet juleboks som de åpner annenhver dag. Kvelden før legger jeg oppi en "ny" ting. For eksempel en julebok som vi har fra før og skal lese, en julefilm de ser hvert år osv.

Kan hende jeg kjøper en ny julebok eller film, men vi har mange fra før som vi ser hvert år. Legger oppi feks kinobilletter om vi skal på kino, pepperkakeformer om vi skal bake, lommelykt om vi skal gå tur i mørket, et spill vi skal spille osv.

Kjøper ikke noe nytt men putter oppi ting vi har og som vi kan gjøre sammen.

Anonymous poster hash: 4e7fe...df8

Skrevet

Ja.

Et godt tips om man synes dette blir for dyrt (og synes det er ok med sjokolade) er å kjøpe de sjokolade kalenderene til 10kr, og bruke de de fleste dagene :)

Jeg gjorde dette i fjor, siden jeg hadde lite penger, og det var stor stas :)

Mange kan sikkert si, hvorfor lage kalender da? Jo, fordi moren min har sydd kalender, og jeg vil bruke de :)

Anonymous poster hash: 9ccae...6b9

Skrevet

Ja, eller laget en pakkekalender/aktivitetskalender til treåringen.. Han får en del ting han trenger som sokker, truser, tannbørster osv.

Anonymous poster hash: 66326...49e

Skrevet

Ja , lager til de to yngste, hun på snart 16 vil ha flaxkalender .

Gavene ligger på mellom 5 og 50 kr.

Alle 3 får sjokoladekalender.

Skrevet

Ja, jeg elsker det! Har to gutter på 5,4 og 3,5. Tenkte også å lage øl-kalender til mannen.

Bruker 500-700 pr kale der tipper jeg. Men de får en del "gratis" også, opplevelser som vi skulle gjort uansett. Pepperkakebaking, nissefest i bhg, lucia, osv. Og så får de mye fornuftig, som sokker, truser, tannbørste, refleks. Godteri på lørdagene.

Skrevet

De siste årene har jeg prøvd å komme meg unna, men ungene synes det er sånn stas. Det er jo min egen feil siden det var jeg som begynte med det. Har handlet så og si alt på ebay. Den til 8 åringen kommer på ca 600, men da er en teaterbillett og en konsertbillett inkludert. Den til 16 åringen kommer på ca 800 med en teaterbillett, en konibillett og en middag ute. Den ti Mannen kommer på ca 500 kr.

Anonymous poster hash: ca68d...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...