Gå til innhold

Hvor grundig vasker dere huset hver uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker så mye jeg rekker og orker. Gulvene, badet. Men føler meg alltid litt "utilstrekkelig" som husmor. Plager meg ikke så mye, men lurer på hva som er normalt? Tørker dere støv og drar frem sofaen hver uke?

Anonymous poster hash: 91abb...020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe 

vi vasker bad og kjøkken hver uke. 

gulvene ellers støvsuges og vaskes ved behov. (les: sjeldent)

Sofaen drar vi fram 4 ggr i året.

sengetøy skiftes 12 ganger i året. 

ellers har vi noen razziaer ett par ganger i året. 

rydder og bretter klær hver torsdag.

Anonymous poster hash: ebe7b...21b
Skrevet

Jeg bare dusjer det! Det er den eneste måten det blir rent på.

Anonymous poster hash: 25a31...f85

Skrevet

hehehe

Oi, dere er jo faktisk dobbelt så flink som oss..

Vasker bad og kjøkken hver uke.

Støvsuger ved behov, ca anna hver uke (har en liten til å ta det verste griset).

Vasker gulv og tar frem sofa til jul.

Skifter sett ved behov ca 6 ganger i året (kunne vært et biologiprosjekt, men det lukter i allefall ikke og ikke er vi mye syk).

Ellers har vi razzia når vi får besøk ;)

Mange som blir å reagere på dette, men tror det er mange skinnhellige der ute også... Vi har det ikke mer skittent enn hvermansen uansett. Ikke er vi plaget med allergi og sykdom. Vi blir vel immunisert hele gjengen. Aldri så galt at det ikke er godt for noe 😉

Anonymous poster hash: fdde2...74d

Skrevet

Her vaskes huset og skiftes det på senger hver onsdag/torsdag. Har en vaskehjelp som er et rivjern av ei dame. Skinnende rent hele huset, senger er skiftet på og hun har gjort en del klesvask/stryking og bretting.

Utover det vasker jeg av benker og bord etc etter behov.

Skrevet

hehehe

Støvsuger ved behov, ca anna hver uke (har en liten til å ta det verste griset).

Skifter sett ved behov ca 6 ganger i året (kunne vært et biologiprosjekt, men det lukter i allefall ikke og ikke er vi mye syk).

Mange som blir å reagere på dette, men tror det er mange skinnhellige der ute også... Vi har det ikke mer skittent enn hvermansen uansett. Ikke er vi plaget med allergi og sykdom. Vi blir vel immunisert hele gjengen. Aldri så galt at det ikke er godt for noe 😉

Vi skifter på sengene 52 ganger i året.....hver uke altså. Kanskje i overkant? Men 6 ganger var ekkelt...

Anonymous poster hash: fb91e...899

Gjest Antarctica
Skrevet

hehehe

Vi skifter på sengene 52 ganger i året.....hver uke altså. Kanskje i overkant? Men 6 ganger var ekkelt...

Anonymous poster hash: fb91e...899

Annen hver uke/ hver tredje uke bør holde, altså. Men to måneder i samme sengetøy er for lenge ...

Skrevet

Ser jeg er ganske normal. Tok og kjøpte sofa med lengre bein forresten. Så kan jeg støvsuge under hver dag om jeg vil (Det vil jeg ikke). Men deilig å slippe tanken på alt som lå under gamlesofaen;-)

Skifter sengetøy hver 3 uke ca (pluss minus).

Skrevet

vasker badet 2 ganger i uken, gulv 1-2 gamger i uken, tørker støv en gang i uken, alle flater osv, skifter sengetøy hver uke.

Anonymous poster hash: 05a5f...c63
Skrevet

Her vaskes huset grundig annen hver uke. Støvsuger ved behov. Om det søles eller flekker på golvet taes det fortløpendes. Kjøkkenet blir kostet hver kveld etter ungene har fortært brødskiver til kvelds, siden flere brødsmuler finner veien dit....

Ellers blir sengetrekt skifte en gang i måned, litt oftere ved influensa, spysyk ol. og om sommeren når det er varmt og man svetter sånn. Litt ryddig har vi alltid her hjemme når ungene har lagt seg.

Anonymous poster hash: d3557...696

Skrevet

Er alene med et barn og jobber 100%. Vasker badet minst to ganger i uken, støvsuger minst to ganger i uken, men i snitt annenhver dag. Vasker gulvene sjeldent da :) Bytter på sengene senest hver 14. dag. Kunne vært flinkere til å ta under sofaen og tørke støv :P

Anonymous poster hash: 6d6fc...922

Skrevet

Hva om jeg ikke vasker huset hver uke? :o 

Tar det værste da, mye "kattevask" og tørrmopper om det er for gale, men har ikke faste rutiner på vask hver uke. Det blir liksom når jeg får "ånden" over meg at det blir slik storrengjøring.

Bytter kanskje sengetøy en gang i mnd? 

Må bli flinkere å vaske gulver på nyåret da tenker jeg, når jeg etterhvert har en baby som skal krype rundt.

Anonymous poster hash: 34758...434
Skrevet

Har ikke noe fast. Men støvsuger daglig. Vasker toaletter, vaskene/benkeplatene og speilene ca. annen hver dag. Bytter sengetøy ukentlig, litt sjeldnere hos barna. Gulvene tar jeg sjeldnere, kjøkkenet blir vasket oftere enn soverommene. Så kjøkkenet vaskes gjerne to ganger i løpet av en uke, mens soveromsgulvene kan det gjerne gå 2-3 uker mellom. Har blitt litt lat når det gjelder gulvvask den siste tiden. Syns det blir mye mindre skitt nå som folk ikke går inn og ut av huset barbeint eller med sko. Det gjøres nemlig når det varmt i været.  

Skrevet

Såpass dårlig ukesvask at jeg vurderer å betale naboungdommen noen kroner for gulvvask, støvtørk, sveipe over bad og støvsuge kjelleren. 100% jobb, 1 time pendling. 1 mil omvei til bhg fra skole og hjem. Mannen jobber vekk og ukependler mandag til fredag.

(Jeg kan ikke huske sist vi vasket gulvene, badet får seg en sveip ukentlig ish, støvsuger sporadisk. Sengeskift ved behov (og kanskje noen dager over). Ideelt sett så støvsuges det minst to ganger i uken. Gulvvask ukentlig (i denne fasen hvor småbarna faktisk griser). Badet minst to ganger i uken og ved behov (smågutter...!) Men det er bare ikke tid.

Anonymous poster hash: d85c3...1ee

Skrevet

GRUNDIG. Hver søndag vasker jeg det grundig, begge etasjene og alle rommene.

På onsdager vasker jeg begge badene, likeså på søndager også. :)

Anonymous poster hash: e9750...18b

Skrevet

Vasker gulvene en gang i uken.

Sofaen støvsuges en gang i uken, altså tar av putene og støvsuger under, og under selve sofaen.

Støvsuger huset hver dag (har hund).

Begge badene vaskes en gang i uken.

Sengetøyet byttes en gang i uken.

Skrevet (endret)

Jeg vasker ganske grundig. Vasker alle tre badene hver torsdag ettermiddag/kveld. Da vasker jeg inni dusjen og dusjveggene, vaskene, speil og toalett. Fredager har jeg fri fra jobb og tar resten av huset. Vasker godt på kjøkkenet (men det holder jeg også ganske så ryddig og rent hele tiden, så det tar ikke så mye tid). Tørker av utenpå alle skap/skuffer, vasker i vasken og selvsagt på benkeplaten/koketopp (men det gjør jeg som sagt hele uken også). Rydder og vasker på vaskerommet, vårt soverom og ungenes rom (de rydder og støvsuger selv). Tørker støv. Støvsuger så alle gulv og oppå lister. Vasker alle gulv. Jeg liker å ha det rent ;) Jeg er som sagt ganske flink å holde det ryddig hele tiden. Det støvsuges stort sett hver dag (har en fotballgrutt som drar med seg inn disse svarte gummiknottene hver dag ;)) Sengene skifter jeg på hver halvannen uke. Jeg lar aldri kjøkkenet være skittent eller rotete når jeg legger meg om kvelden, og vi rydder opp etter oss etterhvert, så sånn sett går helgevasken ganske så radig unna :) Det eneste jeg burde blitt bedre på er vindusvask...haaaater å vakse vinduer...og vi har mange og store vinduer, så det er jo flott :laugh:

Endret av MTF
Skrevet

Vasker bad ca hver uke. Støvsuger gulv ca hver uke. Skifter sengetøy ca 2 x mnd. Vasker gulv ca 2 ganger i året. Tørker støv ca 6 x i året.

Anonymous poster hash: 297da...6ee

Skrevet

Jeg har vaskehjelp som vasker hver fredag med støvtørking, gulvsvask, vasking under sofa mm. Hun skifter også sengetøy og tar all stryking av klær. Hun vasker også vinduer 1 gang i måneden (oftere ved behov). Hun kommer også hver tirsdag og vasker begge badene og kjøkken (disse rommene vaskes 2 ganger i uken), samt støvsuger hele huset. Min jobb er å holde alt ryddig, og jeg støvsuger hvis det er behov utenom de to gangene hun gjør det i uken og eventuelt drar over badene.

Anonymous poster hash: fb26d...8c4

Skrevet

Jeg støvsuger hele huset 2 ganger om dagen, tørker støv 1 gang i uken, vasker gulv 2 ganger i uken, kjøkkenet blir ryddet og vasket hver dag, badet blir vasket annen hver dag, sengetøy blir skiftet hver uke og soverommene blir vasket 1 gang i uken.

Anonymous poster hash: 30955...eb7

Skrevet

Jeg støvsuger hele huset 2 ganger om dagen, tørker støv 1 gang i uken, vasker gulv 2 ganger i uken, kjøkkenet blir ryddet og vasket hver dag, badet blir vasket annen hver dag, sengetøy blir skiftet hver uke og soverommene blir vasket 1 gang i uken.

Støv på hjernen eller? Det er jo ikke normalt å støvsuge så mye!

Vi vasker absolutt ikke hele huset hver uke. Vasker badene hver uke, det er viktigst. Støvsuger hovedetasjen også hver uke, dvs stue, kjøkken, gang og bad. Vasker gulvene kanskje hver tredje uke (tar synlige flekker etter hvert da). Tørker støv gjør vi kanskje annenhver mnd, haha. Litt ekkelt ja. Det er stortsett når vi skal ha noe stort besøk (jul, bursdager). Skifter på sengene litt uregelmessig, men aldri sjeldnere enn hver andre uke. To måneder i samme sengetøy høres utrolig ekkelt ut! Vårt lukter etter to uker altså, jeg føler jeg får dett hår av å legge hodet på puten. Soverommene vaskes/støvsuges alt for sjelden, kanskje annenhver måned..

Skrevet

Støv på hjernen eller? Det er jo ikke normalt å støvsuge så mye!

Vi vasker absolutt ikke hele huset hver uke. Vasker badene hver uke, det er viktigst. Støvsuger hovedetasjen også hver uke, dvs stue, kjøkken, gang og bad. Vasker gulvene kanskje hver tredje uke (tar synlige flekker etter hvert da). Tørker støv gjør vi kanskje annenhver mnd, haha. Litt ekkelt ja. Det er stortsett når vi skal ha noe stort besøk (jul, bursdager). Skifter på sengene litt uregelmessig, men aldri sjeldnere enn hver andre uke. To måneder i samme sengetøy høres utrolig ekkelt ut! Vårt lukter etter to uker altså, jeg føler jeg får dett hår av å legge hodet på puten. Soverommene vaskes/støvsuges alt for sjelden, kanskje annenhver måned..

Har ikke støv på hjernen nei, har 2 store hunder som røyter pluss 2 barn som drar med seg det utroligste inn (bor på gård) og gubbe som er svart hver gang han kommer inn.

Skrevet

Vasker ordentlig hver uke, eller- vaskehjelpen gjør. Bor i stort hus og har ikke mulighet til å vaske alt selv. Har bl annet 4 bad. Skifter på senga ca hver 10 dag, på alle sengene. Skifter håndklær etter to ganger. Skifter håndkle på gjestebad omtrent daglig (barna har mange venner med hjem, og vi har mange gjester ellers. Gjestebadet og vårt bad vaskes en gang ekstra i uken.

Anonymous poster hash: e3aac...9e1

Skrevet

Bad og kjøkken tar vi jevnlig (flere ganger i uka), støvsuger alle gulvflater 1-2 ganger i uka. Skifter sengetøy hver 14. dag, og tørker støv av alle flater og vasker vinduer utvendig og innvendig ca. En gang i mnd eller annenhver måned (alt etter behov).

Anonymous poster hash: 802ad...487

Skrevet

Har du hund?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...