Gå til innhold

Du som ikke fikk smertelindring:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pust rolig inn med nesa og ut med munn- Se for seg forløpet. Start-topp-bedre-stopp😉

Når rien er over, er det ikke vondt.

Hold roen, får du panikk mister du helt kontroll, og da er det vanskelig å hente seg inn igjen.

Lykke til😊

Anonymous poster hash: f5831...09c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satt i dusjen å pustet. For meg hjalp det veldig å ha rett pusteteknikk (inn nesen og ut munnen). Jeg tenkte på roen som en bølge man rir av. Jeg fokuserte også på å slappe helt av mellom riene og kjenne etter at det var mindre vondt mellom riene.

Ofte er jordmødrene flinke til å veilede. Hør på de. Men varm dusj og riskoker hjalp meg fryktelig mye i tllegg til pusteteknikk.

Anonymous poster hash: dc22f...bd4

Skrevet

3 stk uten smertelindring hadde ikke behov for det. Liker å føde, ikke spesielt vondt, mer intenst. Med siste varte fødsel i 45 min. Tenkte under fødselen at jeg nå forstår de som får en slags orgasmer under fødselen. Det var rett og slett en herlig opplevelse. Intenst og gripende, vondt - nei.

Anonymous poster hash: 93203...a1a

Skrevet

Hi her :)

Takk for råd. Har født før altså. Men da fikk jeg lystgass og hadde mulighet for å få epidural.

Skummelt å måtte takle smertene uansett hvordan de blir.

Anonymous poster hash: 079ea...a7b

Skrevet

Hi her :)

Takk for råd. Har født før altså. Men da fikk jeg lystgass og hadde mulighet for å få epidural.

Skummelt å måtte takle smertene uansett hvordan de blir.

Du, det der tror jeg kommer til å gå helt fint :) Er jo ikke sånn at du er overlatt til deg selv! Skulle det skje noe, så er de jo superdrilla på hasteKS og alt det der. Det er ingenting farlig som skal skje! Kanskje vondt, mest sannsynlig helt levelig og med DEN premien i enden ;)

Anonymous poster hash: 44eb3...08c

Skrevet

Få en prekestol og vær oppe og gå så lenge som mulig. Ta varme og gode dusjer, og ha med en mann som kan hjelpe til...

Anonymous poster hash: 6824a...282

Skrevet

Jeg fikk all slags smertelindring, så burde ikke svart, men... Hopper bare inn for å se DERE ER TØFFE!!! Og virkelig, all respekt til dere!

Det var det, en god dag til dere alle :)

Anonymous poster hash: 8446d...c89

Skrevet

Jeg fikk all slags smertelindring, så burde ikke svart, men... Hopper bare inn for å se DERE ER TØFFE!!! Og virkelig, all respekt til dere!

Jeg er i hvertfall ikke tøff, føder kun uten fordi jeg ikke kan få noe :( Hadde lett bedt om epidural og lystgass hvis det var mulighet for det.

Skrevet

Jeg gikk/småjogget rundt i rommet når dte var på sitt verste. Løp liksom ifra smerten. Fokuserte veldig på pusten. Musikk er også fint å ha i den perioden.

Anonymous poster hash: dbeb5...b87
Skrevet

Jeg er i hvertfall ikke tøff, føder kun uten fordi jeg ikke kan få noe :( Hadde lett bedt om epidural og lystgass hvis det var mulighet for det.

Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan få? Trenger ikke svare hvis du ikke vil, altså😊

Anonymous poster hash: 24158...69f

Skrevet

Har født stykker uten smertelindring. Mitt beste tips er å puste. De 4 siste var styrtfødsler, så hadde uansett ikke rukket noe. Hadde glatt tatt det som var når det sto på som verst ;) 

Lykke til.

Skrevet

Har de risposer på sykehusene eller burde jeg ta med dette hjemmefra? Håper det var greit jeg lånte tråden din hi 😁

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan få? Trenger ikke svare hvis du ikke vil, altså😊

Anonymous poster hash: 24158...69f

Blødningsfare (epidural) og så har de ikke lystgass. :/

Skrevet

Skrek og bannet, kløp meg fast i samboer, og holdt meg i bevegelse for å få mer fortgang i det (det gikk fort uansett, derfor fikk jeg ikke epidural).

Anonymous poster hash: 9e061...6ce

Skrevet

Hadde veldig god hjelp i å stå oppreist lent på prekestol. Sto oppreist eller gikk rundt med prekestolen til pressriene kom skikkelig. Mye vondere å ligge synes jeg..

Skrevet

Gjekk på yoga for gravide på førehand, lærte masse. Fekk spesielt bruk for pusteteknikk og avslapping, elles berre å følgja med på det jm seier...dei kan dette, og så går det jo over!

Anonymous poster hash: c9983...d73

Skrevet

Har du mulighet til å ligge i badekar? Det var gull verdt for meg under begge fødslene. Jeg fødte også i vann. Ellers halp det å telle seg gjennom riene og se for seg bilder av barnet om et par år, for eksempel springende i hagen mens det lo. D hjalp også at mannen og jordmor tøyset og fjaset, så jeg hadde noe annet å fokusere på enn meg selv.

Anonymous poster hash: 7e8f4...6ef

Skrevet

Med fare for å bli gjenkjent😂 min samboer satt å blåste kald luft i hendene mine😛 det var det eneste som "hjalp" meg😂 tålte ikke at han tok på meg ellers😛

Anonymous poster hash: 73b7d...538

Skrevet

Med fare for å bli gjenkjent min samboer satt å blåste kald luft i hendene mine det var det eneste som "hjalp" meg tålte ikke at han tok på meg ellersAnonymous poster hash: 73b7d...538

kald luft :P verdt et forsøk

Skrevet

Jeg synes egentlig det gikk veldig greit, men jeg har hatt veldig overkommelige fødsler. Raske, og ikke for intense.

Jeg fokuserte veldig på pusten. Dype innbudt og rolige utpost. Ofte var rien over før jeg hadde telt sakte til ti.

Anonymous poster hash: 1db18...6c8

Skrevet

Badekar ja. Jeg og fødte i vann en gang. Veldig fint det. E

Anonymous poster hash: 1db18...6c8

Skrevet

Jeg har født 4 barn uten smertelindring, ikke pga at jeg er så alternativ, men fordi jeg syntes ikke riene var så ille når jeg fokuserte og pustet godt. Jeg fokuserte også på å tenke at for hver rie var jeg nærmere baby :) Og varm rispose hjalp litt da jeg fikk førstemann :) Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde nettopp fylt 19 år og visste egentlig ikke så mye om fødsel. Da jeg var skikkelig sliten av riene så spurte jeg etter epidural. Jordmoren sa jeg måtte prøve en sprøyte i låret først, ble helt dopa, men det tok ikke mye av smertene. Da sprøyta gikk ut og jeg kom til meg selv så trygla jeg og ba om epidural etter et døgn med rier. Fikk beskjed om at nå var det for sent. Jeg følte meg lurt og begynte å gråte. Ringte moren min og fikk henne til å komme. Da hun kom knakk jeg totalt sammen, jeg hadde så vondt og var så sliten. Jeg hylte og skrek og var så redd...jordmoren ba meg om å tie stille og heller fokusere på riene. Men jeg var så redd for jeg hadde mistet helt kontroll...for meg var fødselen veldig traumatisk og jeg hadde mareritt i flere år etterpå. Folk sier at man glemmer smerten og alt det vonde, men 9 år etter så kan jeg enda huske hvor forferdelig det var.

Anonymous poster hash: a3501...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...