Gå til innhold

sykt barn/jobb/fri


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Jeg fikk innvilget velferdspemisjon med lønn da jeg hadde barn innlagt på sykehus, det var ingenting livstruende, og det var et skolebarn, en 1. klassing. Barnet var for lite til at vi kunne gå i fra det på sykehuset.

Jeg hadde ikke brukt opp alle sykt barn dagene, men dette var på våren, og arbeidsgiver mente jeg måtte ha syktbarn dagene i tilfelle "vanlig" sykdom, som forkjølese, influense, omgangsyke etc. At de ikke skulle brukes opp på sykehusinnleggelsen.

 

Kommunalt ansatt.

 

Anonymous poster hash: 4179e...074

Man får velferdspermisjon med lønn når barn er innlagt på sykehus en viss tid, også hvis det trenger ekstra oppfølging over lengre tid etter sykehusinnleggelse. Dette er det normalt sett nav som betaler ut, tror jeg. Det gjelder ikke barn som "bare" er syke hjemme under 8 (?) dager.

 

 

 

Anonymous poster hash: 03bac...ae0

 

Om barnet er innlagt eller er pleietrengende etter innleggelse i mer enn 8 dager får man pleiepenger og det er det nav som betaler ut. Da må barnets sykehuslege skrive et skjema til nav om utbetaling av pleiepenger, skjemaet ligner veldig på sykepengeskjemaet, men det er barnet som er sykt og ikke arbeidstakeren selv.

 

Arbeidsgiveren som hun forteller om her er en veldig grei arbeidsgiver.

 

Anonymous poster hash: 59f73...e1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...