Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #26 Skrevet 3. november 2015 Jeg fikk innvilget velferdspemisjon med lønn da jeg hadde barn innlagt på sykehus, det var ingenting livstruende, og det var et skolebarn, en 1. klassing. Barnet var for lite til at vi kunne gå i fra det på sykehuset. Jeg hadde ikke brukt opp alle sykt barn dagene, men dette var på våren, og arbeidsgiver mente jeg måtte ha syktbarn dagene i tilfelle "vanlig" sykdom, som forkjølese, influense, omgangsyke etc. At de ikke skulle brukes opp på sykehusinnleggelsen. Kommunalt ansatt. Anonymous poster hash: 4179e...074 Man får velferdspermisjon med lønn når barn er innlagt på sykehus en viss tid, også hvis det trenger ekstra oppfølging over lengre tid etter sykehusinnleggelse. Dette er det normalt sett nav som betaler ut, tror jeg. Det gjelder ikke barn som "bare" er syke hjemme under 8 (?) dager. Anonymous poster hash: 03bac...ae0 Om barnet er innlagt eller er pleietrengende etter innleggelse i mer enn 8 dager får man pleiepenger og det er det nav som betaler ut. Da må barnets sykehuslege skrive et skjema til nav om utbetaling av pleiepenger, skjemaet ligner veldig på sykepengeskjemaet, men det er barnet som er sykt og ikke arbeidstakeren selv. Arbeidsgiveren som hun forteller om her er en veldig grei arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 59f73...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå