Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #26 Skrevet 3. november 2015 Ja det syns jeg er litt ekkelt. Men kommer litt an på type genser og. Er det en genser som sitter trangt under armene, i acryl, el bomull feks syns jeg det er nasty. En oversize ullgenser derimot, er det ok å bruke 2 ganger. Men IKKE to dager på rad! Da er det jo helt tydelig at du ikke har vasket den. Forøvrig reagerte jeg mest på at du "dusjer regelmessig". Vil det si at du ikke dusjer hver dag?Anonymous poster hash: 25554...37e Er ikke bra å dusje hver dag. Ikke er det nødvendig heller.Anonymous poster hash: 5f4a1...cf6 Bare grisete mennesker som kan si noe sånt.En rask dusj på 1-2 min er virkelig ikke skadelig for mennesker uten eksem etc.Anonymous poster hash: cbed1...a32 Sliter med å ta det seriøst etter første setningen der, men hva gjør 1-2 minutter i dusjen som 30 sekunder med vaskeklut ikke gjør i forhold til hygiene? Siden det ene er grisete og ekkelt, mens det andre ikke er det? Er ikke #9, men slenger inn at jeg ikke tar nytt dusjhåndkle etter hver dusj heller. Ser for meg at du synes det er megaekkelt. Anonymous poster hash: 8fa8a...914 Bare det at du ikke ser forskjellen i hygiene på klutvask vs dusj sier sitt om din renslighet. Grøss!!! Anonymous poster hash: 0eeb2...7fd Jeg synes det ekleste i denne tråden er at dere uttaler dere negativt om et annet menneske og mener at deres egen standard for renslighet er den eneste gyldige. Anonymous poster hash: d947d...b62
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #27 Skrevet 3. november 2015 Jeg kan finne på å bruke samme genser i en uke... Så lenge den lukter ok, vel og merke, og ikke har noen flekker. Skal sies at jeg svært sjelden går med genser innendørs, så den tas kun på når jeg går ut. Dusjer forøvrig hver dag, og JA, det er nødvendig. Vil du lukte på meg etter en dag uten dusj (selv etter nøye klutvask)? Kjenne på håret mitt? Tror ikke det, du... Her må det såpe og rennende vann til hver dag, gitt. Anonymous poster hash: 15665...42e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #28 Skrevet 3. november 2015 Jeg dusjer vel kanskje 3-4 ganger i uka. Vasker meg hver dag. Bruker gjerne klærne flere dager om de ikke er skitne eller lukter. Kan bruke samme overdel 2-3 dager på rad. Buksa kan jeg bruke 4-6 dager. Bytter noen ganger på klærne og bruker de litt annen hver dag også. Men synes det er uproblematisk å bruke samme genser 2 dager på rad. Samme gjør jeg med barna mine. Flekker kan også tørkes bort. Var nazi på dette før, men holdt på å vaske meg i hjel. Dessuten er det jo ikke akkurat miljøvennlig. Trenger ikke være nyvasket, bare det er rent nok! Anonymous poster hash: b7b44...ba3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #29 Skrevet 3. november 2015 Ja, det er kjempeekkelt! Dersom noen på jobben min kommer med samme genser to dager på rad, noe som svææææært sjeldent skjer, så humrer jeg litt for meg selv og tenker "Så hun har ikke vært hjemme i natt altså". Dersom du ikke svetter mye, så trenger du jo ikke dusje hver dag, men at man skifter undertøy, sokker og overdel hver dag synes jeg er et must. Jeans derimot kan du jo gå med i et par dager før du vasker de, men overdel er bare ekkelt p gå med i flere dager! Anonymous poster hash: 7cd6f...207
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #30 Skrevet 3. november 2015 Ja det syns jeg er litt ekkelt. Men kommer litt an på type genser og. Er det en genser som sitter trangt under armene, i acryl, el bomull feks syns jeg det er nasty. En oversize ullgenser derimot, er det ok å bruke 2 ganger. Men IKKE to dager på rad! Da er det jo helt tydelig at du ikke har vasket den. Forøvrig reagerte jeg mest på at du "dusjer regelmessig". Vil det si at du ikke dusjer hver dag?Anonymous poster hash: 25554...37e Er ikke bra å dusje hver dag. Ikke er det nødvendig heller.Anonymous poster hash: 5f4a1...cf6 Bare grisete mennesker som kan si noe sånt.En rask dusj på 1-2 min er virkelig ikke skadelig for mennesker uten eksem etc.Anonymous poster hash: cbed1...a32 Sliter med å ta det seriøst etter første setningen der, men hva gjør 1-2 minutter i dusjen som 30 sekunder med vaskeklut ikke gjør i forhold til hygiene? Siden det ene er grisete og ekkelt, mens det andre ikke er det? Er ikke #9, men slenger inn at jeg ikke tar nytt dusjhåndkle etter hver dusj heller. Ser for meg at du synes det er megaekkelt. Anonymous poster hash: 8fa8a...914 Bare det at du ikke ser forskjellen i hygiene på klutvask vs dusj sier sitt om din renslighet. Grøss!!! Anonymous poster hash: 0eeb2...7fd Som sagt sliter jeg med å ta dette seriøst, og det nytter vel ikke å fortelle deg om optimal PH og miljø i huden. Det er kanskje fraværende hos deg, men jeg råder deg til å drive litt research på temaet. Kanskje du får deg en aha-opplevelse =) Anonymous poster hash: 8fa8a...914
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #31 Skrevet 3. november 2015 Jeg synes det er helt greit hvis den ikke lukter. Kan ikke bruke samme genser to dager selv, både pga jeg svetter mer og barna sølet. Anonymous poster hash: c79e1...1ff
Brennheite Badeand Skrevet 3. november 2015 #32 Skrevet 3. november 2015 Jeg ville aldri funnet på å bruke samme klærne to dager på rad. Samtidig hadde jeg neppe reflektert over en kollega som hadde gjort det, rett og slett fordi jeg legger så lite merke til hva de har på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå