Gå til innhold

Må man egentlig jobbe så mye??

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Faktisk enig. Gå i gang! Det er en side på Facebook som heter StopShop, opprettet av Irina Lee. Hun har også skrevet bok om samme tema. Det blir en vane å tenke litt mer bærekraftig hvis man tar et halvt eller helt års kjøpestopp.

Hvordan gjennomfører man en sånn kjøpestopp egentlig? Jeg mener, hvor går grensa? Man må jo kjøpe mat, hygieneartikler osv... og barna vokser kanskje ut av klærne sine i løpet av dette året... og kanskje kjøleskapet ryker... osv.

Anonymous poster hash: 6b909...714

Det er jo du selv som definerer hva du MÅ kjøpe.

Jeg kjøpte selvsagt dagligvarer. Men jeg reparerte klær i stedet for å kjøpe nye, og ble aktiv på bruktbutikker og loppis. (Gjenbruk er ikke det samme som forbruk, er mitt motto!)

Hehe jeg kjøper vanligvis ikke stort mer enn det jeg må kjøpe, det er vel derfor jeg ikke ser helt for meg hvordan jeg skulle gjennomført noe sånt. :P Det vil si, det unødvendige jeg kjøper blir stort sett kjøpt på matbutikken, som ekstra god mat, sjokolade osv. Kanskje jeg skulle hatt sjokoladestopp i stedet. ;)

Hva med fornøyelser som koster penger, kuttet du ut det også?

Anonymous poster hash: 6b909...714

Jeg hadde ikke min shoppestopp for å spare. Så jeg brukte mer enn gjerne penger på opplevelser. Å betale for en tjeneste holder folk i arbeid, men er ikke "bruk-og-kast"-atferd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 100% som sykepleier i kommunen. Jeg må nesten jobbe så mye. Jeg får ca 28000 utbetalt. 12000 rett ut i regninger. Ellers koster jo mat mye... Og så skal ting kjøpes inn. Gjerne prøve lage en buffer. Jobbet 75 et år, og da slet jeg.

Anonymous poster hash: d91ec...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...