Gå til innhold

Tilgivelig eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer ville drikke og gå ut på byen i helgen. Jeg hadde ikke lyst, var trøtt og ville være hjemme å slappe av. Sa at jeg kunne kjøre han ut, men han ville plent at jeg skulle være med å drikke. En venninne av meg skulle også ut med kjæresten sin og spurte om vi ikke skulle drikke litt alle sammen. Sa til slutt ja selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst.

Da vi skulle gå ut sa jeg ifra om at jeg ikke hadde penger, men det var ingen problem for samboer skulle spandere sa han. Jeg tok heller ikke med meg husnøkler for det hadde han med. Langt utpå natta begynte jeg å samboer å krangle. Han dytta meg hardt mens han sa "kom deg vekk!" så gikk han fra meg midt i sentrum (vi bor 20 min fra byen med bil). Ropte etter ham at jeg ikke hadde penger eller mulighet til å komme meg hjem, men han strente bare videre uten å se seg tilbake. Jeg fikk heldigvis tak i noen jeg kunne overnatte hos (klokka var 4 på natta og venninna mi var reist hjem) Samboer viste ingen anger og tok ikke kontakt. Han tok derimot kontakt med venninnen min og skrev til henne at han skulle ønske han hadde et så godt forhold som dem (?!)

Jeg sitter igjen såret og sjokkert, mye kunne ha skjedd meg den natta om jeg ikke hadde fått tak i noen å sove hos.

Synspunkt?

Anonymous poster hash: 26e10...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

WTF?

Er du sammen med en 15-åring?

Sånn oppfører man seg ikke, det er hensynsløst og barnslig.

Du skal ta kraftig tak i ham og si at det er uakseptabelt og han skal aldri gjøre et sånn stunt igjen.

Punktum!

Anonymous poster hash: 7f7ed...c4f

Skrevet

Vanskelig å si når du isolerer hendelsen ut av konteksten og gir kun din versjon... Men for all del - ikke omtenksomt eller voksent håndtert av din samboer, selvfølgelig..

Anonymous poster hash: 1c5cc...5f5

Gjest Antarctica
Skrevet

Idiot (fyren)

Dørmatte (du)

Beklager, men dette er jo bare dumt. Bli hjemme når det er det du vil, ikke vær en pushover!

Skrevet

Min mann gjorde faktisk noe lignende men det er snart 20 år siden. Han fikk valget mellom å begrense sin alkoholbruk og behandle meg bra eller gå der og da. Han valgte meg, og har ikke vært i nærheten av slik oppførsel i ettertid.

Skrevet

Tilgivelig eller ikke, dere er begge idioter. Du blir ikke med på byen om du ikke ønsker, og han oppførte seg som en ustabil idiot. 

Og du må alltid sørge for å kunne klare deg selv når du drar ut! Har du ikke råd til å dra ut, så har du ikke det. 

Jeg tenker at dere må snakke sammen. Dere hadde begge drukket - man gjør mye dumt i fylla og tenker ikke klart. Men din samboer bør si unnskyld. Kanskje er det du som bør si unnskyld for krangelen, det vet jeg ingenting om, men å etterlate deg sånn er ikke ok. 

Anonymous poster hash: 9e6d9...c43
Skrevet

Jeg tror jeg drar dib-frasen som faktisk i dette tilfelle passer veldig bra:

"Jeg håper ikke dere har barn".

Skrevet

Ja. Han var vel full? Du burde jo uansett hatt med deg nøkkel og kredittkort selv om du ikke hadde penger. Man må ta ansvar for seg selv.

Anonymous poster hash: 1aa7c...867

Skrevet

Helt på trynet av ham. Men jeg sitter igjen med en følelse av at det mangler en del av historien her? Dere kranglet, om hva? Hva var grunnen til at han dro fra deg? Hadde du bare vært søt og snill? Han skulle uansett ikke dyttet deg. Men han gikk neppe fra deg uten at han følte han hadde grunn.

Hva sier han i ettertid da?

Skrevet

Alkohol er dessverre roten til veldig mye vondt. De fleste tilfeller av ONS på si, familievold og andre stygge saker skjer i fylla. Hadde folk latt være å drikke seg dritings så ville verden ha vært mye bedre sted å leve. Prøver å få min mann til å forstå det, men det nytter ikke. Her har han både mistet lappen for fyllekjøring, flørtet og ligget med andre i fylla, vært ufin i munnen mot meg i fylla, brutt avtaler i fylla og skadet seg i fylla. Likevel fortsetter han å drikke jevnlig cirka 1 gang i uka. Blir nok skilsmisse etter jul.

Anonymous poster hash: 640c4...448
Gjest Antarctica
Skrevet

Alkohol er dessverre roten til veldig mye vondt. De fleste tilfeller av ONS på si, familievold og andre stygge saker skjer i fylla. Hadde folk latt være å drikke seg dritings så ville verden ha vært mye bedre sted å leve. Prøver å få min mann til å forstå det, men det nytter ikke. Her har han både mistet lappen for fyllekjøring, flørtet og ligget med andre i fylla, vært ufin i munnen mot meg i fylla, brutt avtaler i fylla og skadet seg i fylla. Likevel fortsetter han å drikke jevnlig cirka 1 gang i uka. Blir nok skilsmisse etter jul.

Anonymous poster hash: 640c4...448

Likevel fortsetter du å være gift med ham ... Hvorfor etter jul?

Skrevet

Det hadde blitt en eks av meg fortere enn han ble kvitt promillen.

Mao. ikke tilgivelig i mine øyne. Ikke bare det at han forlot deg på byen. Jeg hadde ikke orket å være i et forhold med en mann som prøvde å tvinge meg til å drikke alkohol, som ikke kan ha det moro uten alkohol, som må ut for å ha det gøy og som når han drikker alkohol ikke er til å stole på.

Du må skaffe deg en ryggrad, Hi. Her er det tydeligvis masse som er feil med forholdet deres. Og jeg tror ikke det er mulig å reparere. Hvis du mot formodning skal fortsette med ham så må du sette som krav at dere går til parterapi for å finne ut av ting. Vil han ikke det så er heller ikke han interessert i å redde forholdet, og da går du.

Anonymous poster hash: 9ef8a...0c4
Skrevet

Dette gjorde vi mye av også! Fyllekrangler og mye drama! Vi var 17 år, og har blitt voksne siden den gang!

Anonymous poster hash: 30444...5f6

Skrevet

Han høres veldig umoden ut. Hadde aldri akseptert å bli behandlet på den måten. Men jeg regner med du har snakket med han i ettertid? Hva har han selv sagt?

Anonymous poster hash: 063e3...f05
Skrevet

Vi har vært der dere er her i huset også... Krangla alltid når vi drakk alkohol.  Jeg er vel den som har vært mest slem mot han, og gjort det samme som din mann.

Dro sammen i 30 års lag. Jeg ble full/sliten og sa jeg skulle hjem. Han støttet dette, og synes jeg var for full....Joda, det var vel og bra. Fikk husnøkkel og syklet hjemover. På veien fant jeg ut at jeg ikke skulle hjem, og ringte noen MANNFOLK som jeg visste var på fest ikke for langt vekk. Der var det en som kunne hente meg.

Min mann syklet ikke lenge etter meg, og kom hjem til låst dør. Ringte meg. Men jeg synes han fikk velge, kom hit og fest, eller sitt på trappa og vent. Oppi mitt hode var dette helt rett avgjørelse. Han hadde tross alt motivert meg til å dra fra festen. "HAN VILLE JEG SKULLE DRA" fikk jeg det til å bli...

Jeg kom hjem kl 06 på morran. men en fylleangst utti helvete. Han var selvfølgelig drit sur, og snakket ikke med meg  ett par dager... Men jeg har lært da, jeg gjør ikke noe slikt igjen. Men det du forteller er nok ikke så uvanlig. Han tenkte vel bare på seg selv, og var i tillegg sur på deg..

det er kjipt og ikke greit selvfølgelig :sur:

Skrevet

Vi har vært der dere er her i huset også... Krangla alltid når vi drakk alkohol. Jeg er vel den som har vært mest slem mot han, og gjort det samme som din mann.

Dro sammen i 30 års lag. Jeg ble full/sliten og sa jeg skulle hjem. Han støttet dette, og synes jeg var for full....Joda, det var vel og bra. Fikk husnøkkel og syklet hjemover. På veien fant jeg ut at jeg ikke skulle hjem, og ringte noen MANNFOLK som jeg visste var på fest ikke for langt vekk. Der var det en som kunne hente meg.

Min mann syklet ikke lenge etter meg, og kom hjem til låst dør. Ringte meg. Men jeg synes han fikk velge, kom hit og fest, eller sitt på trappa og vent. Oppi mitt hode var dette helt rett avgjørelse. Han hadde tross alt motivert meg til å dra fra festen. "HAN VILLE JEG SKULLE DRA" fikk jeg det til å bli...

Jeg kom hjem kl 06 på morran. men en fylleangst utti helvete. Han var selvfølgelig drit sur, og snakket ikke med meg ett par dager... Men jeg har lært da, jeg gjør ikke noe slikt igjen. Men det du forteller er nok ikke så uvanlig. Han tenkte vel bare på seg selv, og var i tillegg sur på deg..

Du er naiv som utleverer slike ting med nick - dine fremtidige innlegg og integritet vil bli overskygget av innlegg som dette...

Skrevet

Takk for svar.

Vi var bedugget, men ingen av oss var fulle. Han har selv sagt at han ikke drakk mye og at han husker alt, føler nesten det gjør alt enda mer bekymringsverdig. Vi har begge unnskyldt oss for krangelen. Han har unnskyldt seg for at han gikk, og sier at han ikke har forklaring på hvorfor han gjorde det annet enn at han var sint...

Det som bekymrer meg minst like mye er at han ikke prøvde å få tak i meg etterpå, virker virkelig som han ga faen. Når jeg våknet der jeg hadde overnattet hadde jeg fått melding av han; "Regner med at du har funnet deg en å sove hos. Du får kose deg og ha det fint" Med andre ord ingen tegn til bekymring der, bare anklagelser. Hadde håpet på å kanskje få snakket litt med han i dag, men han skal visst jobbe overtid.

Jeg kommer ALDRI til å gå ut uten penger i bakhånd igjen. Hadde jo aldri sett for meg at han kunne gjøre noe sånt mot meg, men nå har jeg lært på den harde måten.

HI

Skrevet

Uansett årsak til krangelen så synest ikke jeg det er greit av en kjæreste å forlate den andre alene, uten penger eller mulighet til å komme seg hjem, i byen midt på natten.(uavhengig av kjønnet)

Her trengs det en real unnskyldning fra kjæresten din. For dette er et veldig svik, som jeg synest du er i din fulle rett til å være sår over.

Dette handler ikke om krangelen, men om at han satte deg i en potensiell farlig situasjon.

Skrevet

Takk for svar.

Vi var bedugget, men ingen av oss var fulle. Han har selv sagt at han ikke drakk mye og at han husker alt, føler nesten det gjør alt enda mer bekymringsverdig. Vi har begge unnskyldt oss for krangelen. Han har unnskyldt seg for at han gikk, og sier at han ikke har forklaring på hvorfor han gjorde det annet enn at han var sint...

Det som bekymrer meg minst like mye er at han ikke prøvde å få tak i meg etterpå, virker virkelig som han ga faen. Når jeg våknet der jeg hadde overnattet hadde jeg fått melding av han; "Regner med at du har funnet deg en å sove hos. Du får kose deg og ha det fint" Med andre ord ingen tegn til bekymring der, bare anklagelser. Hadde håpet på å kanskje få snakket litt med han i dag, men han skal visst jobbe overtid.

Jeg kommer ALDRI til å gå ut uten penger i bakhånd igjen. Hadde jo aldri sett for meg at han kunne gjøre noe sånt mot meg, men nå har jeg lært på den harde måten.

HI

En mann som setter "sin" kvinne i en så sårbar situasjon (som kunne blitt farlig for deg), det er en mann som ikke har følelser for hun han er sammen med. Det at han også har sendt en slik melding til deg morgenen etter viser også en kaldhet.

Denne mannen har ikke særlig mye følelser for deg, det er jeg sikker på.

Anonymous poster hash: 9ef8a...0c4

Skrevet

Vi har vært der dere er her i huset også... Krangla alltid når vi drakk alkohol. Jeg er vel den som har vært mest slem mot han, og gjort det samme som din mann.

Jeg kom hjem kl 06 på morran. men en fylleangst utti helvete. Han var selvfølgelig drit sur, og snakket ikke med meg ett par dager... Men jeg har lært da, jeg gjør ikke noe slikt igjen. Men det du forteller er nok ikke så uvanlig. Han tenkte vel bare på seg selv, og var i tillegg sur på deg..

Du er naiv som utleverer slike ting med nick - dine fremtidige innlegg og integritet vil bli overskygget av innlegg som dette...

Naiv? Hva har naiv i denne settingen å gjøre? jeg skriver ikke innlegg her for å få noe som helst troverdighet eller at noen skal mene noe som helst om meg. Jeg er vel heller en av de som er ærlig og tør utlevere meg. Samme om noen vet hvem jeg er også, for de som kjenner meg vet hva jeg er god for... 

Dette er jo helt uskyldige greier.. Jeg ville aldri skrevet noe jeg var redd skulle se dagens lys for å si det sånn... Dette hadde jeg med i talen til min mann da vi giftet oss... Så 80 mennesker har hørt historien

Skrevet

Føler også at det mangler en bit av historien her. Du hadde telefon med deg - men ringte ham ikke eller sendte melding om hvor du var? Overnattet hos en venninne? Kan jo hende han er litt pissed over det også da...

Anonymous poster hash: 90426...7d2

Skrevet

Dere som mener at det mangler litt av historien; ja vi kranglet. Og nei, jeg var ikke bare søt og snill, jeg var like "kranglete" som han. Når han dytter meg vekk og etterlater meg midt i byen klokken 4 på natten OG ikke reagerer når jeg roper etter ham at jeg ikke har penger eller mulighet til å komme meg hjem DA blir jo jeg også forbannet! Jeg løper ikke etter å trygler og ber samboeren når han klart og tydelig har vist at han ikke er interessert i å ha meg med. Hvorfor skulle han bli pissed om jeg sov hos ei venninne? Selv er jeg veldig enig med *nøtta* og anonym etter da jeg ser at vi har veldig lik tankegang. Det dreier seg hovedsaklig ikke om krangelen men det faktum at han dytter meg vekk og etterlater meg alene når han vet at jeg ikke har penger eller nøkler.

HI

Skrevet

Ojda! Hvor gamle er dere? Dette er ikke greit på noe som helst plan. Samboeren din er jo en dust som etterlater deg alene og uten penger såpass langt hjemmefra. Du må dessuten få deg en ryggrad og klare å stå i mot når andre vil at du skal være med å drikke når du selv ikke vil. Ikke greit av verken samboer eller venninne å prøve å presse deg til dette, men ha nå i det minste guts til å si nei og stå for det. Et sånt forhold hadde jeg aldri giddet å være i. Samboeren din høres ut som en skikkelig egoistisk drittsekk.

Anonymous poster hash: a5a06...740
Skrevet

Høres ut om et tipptopp forhold.

Anonymous poster hash: a237b...253
Skrevet

Du må nesten vurdere om dette er riktig forhold for dere begge. Man etterlatter ikke noen uansett når man er ute på byen eller fest generelt. Jeg vet om folk som har blitt funnet død etter å ha blitt etterlatt i mindre dramatiske forhold og det er kun fordi de personene ble etterlatt uten noen der til å passe på at de kom seg hjem. I gjengen vår så er det en regel at ingen blir etterlatt og forsvinner noen så blir alle å lete etter den personen til de er funnet og trygt hjemme igjen. At kjæresten/samboeren din er såpass kald er ikke bra, vil si at dere har større problemer enn bare at han etterlot deg slik men dette er noe dere må snakke om og finne ut av. 

Anonymous poster hash: 1b0d2...f29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...