Gå til innhold

Lar dere søstre og brødre arve truser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mine er 3 og 5, minste har arvet etter eldste. Greit eller ugreit?

Anonymous poster hash: c9db2...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet med det. Låner gjerne bort truser til små venner også hvis det trengs. (Altså hvis de er på besøk og har uhell f.eks.) Det blir vel rent i vaskemaskina?

Anonymous poster hash: b2e82...f67
Skrevet

Er de utvasket og "ekle"? Eller er de rene og helt fine?

Her har lillebror arvet de trusene som storebror ikke har brukt så mye.. Sånne som ikke har passet, eller som han fikk før han sluttet med bleie.. Noen fine brukte er nå ekstratøy i bhg..  Ser ikke noe galt i det, men ville nok hatt noen nye og.

Har fått truser i arveposer fra andre, men de har jeg kastet.

Anonymous poster hash: ea792...9d2
Skrevet

Her har vi to brødre der vi ikke kan skille på størrelsene, så her brukes de av begge! Blir vel litt samme greia?

Anonymous poster hash: 68b52...ae5

Skrevet

Bruker litt om en hver også, siden de er så like i størrelsen :D Hehe godt det ikke er bare oss:) kommer vel en dag når de finner det ut selv og nekter å ha på seg den andres truse :P

HI

Anonymous poster hash: c9db2...4b3

Skrevet

Ja, de blir jo kokt i maskina! Men hiver de om de er ekle og utvaska! Hiver også hvis det konmer boksere og truEr i arveklær.

Anonymous poster hash: 5ef6f...070

Skrevet

Har to stesøstre på samme alder, og her går alle klær, truser og alt om hverandre. De liker det sånn, men regner med at det tar en naturlig slutt etterhvert som de blir eldre. De er i dag seks år gamle.

Anonymous poster hash: 36be5...67c

Skrevet

Vi har to jenter med 4 års forskjell (eldste er 4 år). Har egentlig tenkt til å kaste trusene og la minste få nye av akkurat det. Hun kommer jo til å arve stort sett alt annet.

Eldste har for øvrig brukt noen av trusene i 2 år alt (hun er ganske liten for alderen og sluttet med bleier i sommer). Tenker at de er ganske oppbrukt da.

Anonymous poster hash: 4ffd9...ead

Gjest Antarctica
Skrevet

Guttene arver hverandres truser, ja, hvis de ikke slites ut underveis.

Skrevet

Ja. Sender truser videre som arvetøy også, så får de som tar i mot bestemme om de vil bruke dem. Vi vasker dem nemlig.

Skrevet

Mine tre jenter hadde felles truseskuffe til en begynte med string og den andre ville ha boxer og den tredje ikke var nøye på det, så hun fikk bruke de som var igjen....

Skrevet

Her arves alt. Og minste får ofte arvetøy fra andre, noen ganger med boxere oppi. Ikke noe problem å ta dem i bruk synes jeg.

Utslitte klær kastes etterhvert

Skrevet

Ja. Og har både gitt bort og fått truser som arvetøy.

Anonymous poster hash: 00cb1...9ef
Skrevet

Ja hvorfor skulle ikke truser kunne arves? Er de gode nok til å brukes for eldste så funker de for minste og.

"Ekle" truser har jeg sjelden opplevd, skulle jeg finne en går den i søpla lenge før arv blir aktuelt...

Anonymous poster hash: b67cf...319

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Så lenge de er hele og pene. Rene er de jo uansett etter en runde i vaskemaskinen. Ser ikke problemet.

Anonymous poster hash: a12f5...e84

Skrevet

Ja. Sender truser videre som arvetøy også, så får de som tar i mot bestemme om de vil bruke dem. Vi vasker dem nemlig.

Æsj! Elsker arvetøy, men det var bare kvalmt. Ville aldri brukt det eller gitt mine barns truser til andre. Noen grenser går det an å ha.

Anonymous poster hash: ac0d6...953

Skrevet

Vi har fire barn og ulikt med alle. Nr 2 vil kun ha arvetruser for disse er myke, tynne og utvasket. Hun får helt hetta om det har sniki seg inn en ny truse i skapet.

Eldst får alltid nye.

Nr 3 får alltid nye. Atopisk eksem og en liten nupp så kan hun ikke bruke den mere. Nr4 har arvet fra nr3, men nå som hun har blitt 10år vil hun ikke arve truser, selv om de bare err brukt noen ganger av storesøster. Det er helt greit syns jeg, hun syns det er helt greit å arve tøy ellers.

Anonymous poster hash: a0aa8...81e

Skrevet

Nei, vet du hva. Akkurat truser kan da barna få ha for seg selv. 

Kunne du gått rundt i arva truser? Arvet fra moren din kanskje? Virkelig? 

Anonymous poster hash: 386e1...5e2
Skrevet

Nei, vet du hva. Akkurat truser kan da barna få ha for seg selv.

Kunne du gått rundt i arva truser? Arvet fra moren din kanskje? Virkelig?

Anonymous poster hash: 386e1...5e2

Haha jeg fikk nettopp en pose med truser fra mamma som jeg helt klart kommer til å bruke😂😂😂 de er vasket og nesten ubrukte.

Anonymous poster hash: 22205...4a2

Skrevet

Så godt å lese denne tråden! Jeg trodde alle kom til å svare fysj og æsj. Her går trusene litt i arv og litt om hverandre også.

Anonymous poster hash: be074...9cb

Skrevet

Her har trusene gått i arv.

Skrevet

På samme måte som jeg ikke ser noe galt i å gi bort hele, rene og tilstrekkelig vasket (60-90 grader) undertøy til flyktninger, så ser jeg heller ikke noe galt i at søsken arver undertøy. Mine to jenter gjør det, minste er som en gribb og huker ta i storesøsters klær med en gang hun vokser ut av dem. Da jeg var tenåring og bodde veldig fattig (er utenlandsk) så begynte det å komme noe som heter Second Hand - brukte klær fra hovedsakelig USA, og der var det også fint undertøy med blonder (selvfølgelig, vasket og rengjort), som vi ungjentene med dårlig råd kjøpte uten å blunke. Bakteriene dør på 90 grader. Det er kun vårt eget hode som forteller oss at det er "ekkelt" fordi noen har hatt det mot underlivet, rompa osv.

Anonymous poster hash: c2745...ba2
Skrevet

Æsj! Elsker arvetøy, men det var bare kvalmt. Ville aldri brukt det eller gitt mine barns truser til andre. Noen grenser går det an å ha.

Anonymous poster hash: ac0d6...953

Hva er forskjell på søskenbarns truse og søsterens truse? Alt blir jo kokt i maskina? Her ønsket eldste sitt stesøskenbarn å bruke trusene hans - han har hatt dem liggende i skuffa og kanskje brukt noen få ganger før han plutselig ble mye bredere over hoftene nesten over natta og vokste ut av dem. Det synes ikke en gang på dem at de er brukt.

Anonymous poster hash: c2745...ba2

Skrevet

Når jeg tenker meg om så kan jeg egentlig forstå hvis noen synes det er ekkelt... Selv synes jeg det er ekkelt med sokker som andre har brukt, men de blir jo også rene i vaskemaskina, så det er ikke noen fornuft bak det.

Om vi får arvede sokker i hus, så kastes de umiddelbart, og vi gir heller ikke videre brukte sokker ettersom jeg automatisk går ut fra at andre tenker som meg. Men det bør jo ikke være verre enn truser egentlig (som jeg altså ikke ser noe problem med å arve).

Anonymous poster hash: b2e82...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...