Gå til innhold

Jeg er pedagogisk leder og

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst - tusen takk for svar! Så godt å få slike gode svar.

Jeg må ta en avgjørlse før eller siden. Men ja jeg er nok en perfeksjonist når jeg er på jobb - men det resulterer i at jeg da blir syk og må være hjemme. Nå øver jeg på å legge lista lavere og ta en dag av gangen.

Men stillingen min krever at jeg stadig er i forkant og har en god plan. Det hjelper ikke akkurat at to i personalet blir syke og alt går rett i vasken.. Jeg har mange anfall og når jeg tenker meg om har jeg gått rundt mamge ganger med migrenen på jobb.. Det går utover de hjemme, det er ikke riktig. Kommer hjem og går rett i sengs!

Nå planlegger vi å bli gravide til våren. Innerst inne gleder jeg meg mest til permisjonen. Høres helt tragisk ut men akkurat sånn som det er jobbmessig nå så er det beintøft. Heldigvis er mannen min så snill og hjelper til..

Anonymous poster hash: e8f29...b41

Ut fra det du skriver her, så er jeg enig med Pashla også. Bytt jobb.

Begynn allerede i morgen å sondere jobbmarkedet. Kanskje du kan bytte jobb fortere enn det du tror. Da vil du også ha en jobb du gleder deg å komme tilbake til etter permisjon :)

Men finn også metoder for å lære deg mer stressmestring, og det å kunne si nei og sette grenser for deg selv (som jeg skrev over også). Det vil du ha nytte av på alle felt i livet videre.

Anonymous poster hash: 8319b...eb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på utkikk. Men vi bor på en liten plass. Ikke så mange jobber å velge mellom.

Desverre.

Skrevet

Tviler på du gjør en god nok jobb, om du enten har migrene, eller prøver å unngå å gå migrene. Er man på jobb bør fokuset være på jobben.

Trå til sides og ta ansvar. 👍

Anonymous poster hash: aee03...382

Skrevet

Jeg er på utkikk. Men vi bor på en liten plass. Ikke så mange jobber å velge mellom.

Desverre.

Vær kreativ. Tørr å bruke nettverket ditt, du kjenner sikkert mye folk. Snakk med de du stoler på og si at du er på utkikk etter nye utfordringer og at andre gjerne må holde øynene åpne om de hører at noen søker folk. Ta kontakt med ev. aktuelle arbeidsgivere og si at du vurderer å skifte beite, og at du melder interesse om de skulle ha behov for nye ansatte.

Skrevet

Hva poenget ditt??

Skrevet

Desverre.

Vær kreativ. Tørr å bruke nettverket ditt, du kjenner sikkert mye folk. Snakk med de du stoler på og si at du er på utkikk etter nye utfordringer og at andre gjerne må holde øynene åpne om de hører at noen søker folk. Ta kontakt med ev. aktuelle arbeidsgivere og si at du vurderer å skifte beite, og at du melder interesse om de skulle ha behov for nye ansatte.

TAkk for innspill!! :-)

Skrevet

Jeg jobber og som pedagogisk leder, men har nå vært sykmeldt i et halvt år pga kronisk migrene. Jeg har lest veldig mange av trådene her inne om migrene, for å se etter tips som kan hjelpe. Men det jeg har funnet ut er fellesnevner for mange av som har stilt spørsmål og svart, er to ting :

1 . de jobber i barnehage

2. de har lavt stoffskifte

Jeg synes det er skummelt, at det virker som om at det er så mange barnehageansatte som får migrene av jobben. Jeg var ikke plaget med migrene før jeg begynte å jobbe i barnehage.

Nav kommer ikke til å hjelpe deg med å finne ny jobb, det må du gjøre på egenhånd. Og spesielt siden du ikke er sykmeldt, da er du jo heller ikke i systemet. Men jeg synes absolutt du burde prøve forebyggede medisiner. Og vil ikke legen gi deg det, så hadde jeg bedt om henvisning videre eller prøvd en annen lege

Anonymous poster hash: 97655...409

Fy søren det er synd på mange barn. Voksne får migrene av å jobbe i bh, barna må finne seg i at mor&far mener de stortrives... U do the math..

Anonymous poster hash: bee2e...911

Eh... hæ?

Anonymous poster hash: 53dc3...b51

Skrevet

Det er fullt mulig å ha en stressende jobb uten å stresse! Du må finne en vei for å få til dette.

Finn gode medisiner, sørg for at livet forøvrig er lagt opp etter helsen og vurder deretter behovet. (Mat hver tredje time, masse væske, jevn døgnrytme, bruke solbriller/caps når det er sol, holde deg unna de matvarene som trigger osv).

Hilsen ei som har hatt migrene hele livet

Anonymous poster hash: 810a3...b6d
Skrevet

Jeg har prøvd det meste uten at det hjelper. Stor basebarnehage med stadig personale i sykdom.

Skrevet

Synd at ikke flere foreldre ønsker å være mer sammen med barna sine og nedprioritere dyre hytter og luxus! Det er tragisk det. Hilsen pedagogen som passer deres barn!

Hva har det med hi sin migrene å gjøre?

Det var HI som skrev den meldingen. Samme anonymkode

Anonymous poster hash: 9ca95...686

Skrevet

Har du prøvde finne deg en annen barnehage? Rn mindre barnehage med med et roligere og mindre stressende miljø er jo mye bedre enn en store basebarnehage :)

Skrevet

Tror dere nav hjelper til å finne en annen type jobb?

Jeg tenker at i lengden vil ikke dette fungere og jeg kommer til å ende opp som sykemeldt.

Har nav da ett ansvar for å hjelpe meg på veien videre? Jeg vil aldri gå rundt hjemme og kjede meg!

Man kan få veiledning hos NAV som arbeidssøker, ja. Men de kommer ikke til å ordne en jobb for deg. Du har en allsidig utdanning og masse muligheter, det vil forventes at du selv tar deg av jobbsøkeprosessen om du mener du bør bytte jobb.

Anonymous poster hash: b9485...079

Hvor er alle disse mulighetene for førskolelærere? Jeg bor i en av norges største byer, har strålende karakterer og spennende fordypning som få andre har. Jeg har bred ledererfaring og erfaring fra oppstart av ny bedrift. Jeg er kreativ, visjonær og har gode samarbeidsevner.

Uten videreutdanning var mulighetene mine stort sett å jobbe deltid i helsevesenet i ufaglært stilling, da jeg ikke har erfaring med f.eks psykisk utviklingshemmede. Butikk hadde jeg ikke erfaring fra og bank etc. ville vært helt feil. Jeg har tatt master nå og har ny og spennende (men like dårlig betalt jobb). Jeg er enig i at førskolelærere har verdifull og allsidig erfaring, men de fleste ser oss som barnehagetanter. Å være førskolelærer har jeg opplevd mer som en hemsko, for å være helt ærlig tror jeg at en kommer lenger uten høyere utdanning enn førskolelærerutdanning noen ganger.

Anonymous poster hash: 6c031...d40

Skrevet

Hva med småbarnsavdeling? D er STOR forskjell og jobbe med småbarn. Et helt annet tempo og støynivå.

Regner med at dere har egen småbarnsavd i Bhg?

Anonymous poster hash: ccd82...172

Skrevet

Jeg jobber på småbarn, 1 åringer.

24 stk totalt. 9 voksne.

Det kan være like ille som å jobbe med større barn og av og til værre!

Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det. Jeg jobber i basebarnehage og opplever det som totalt kaotisk og sinnsykt stressende. Jeg har jobbet der i mange år og jeg tror det har bidrat til å forverre min "tilstand". Derfor skal jeg nå begynne i en liten barnehage. Jeg gleder meg. Hilsen pedaogisk leder :) 

Anonymous poster hash: 651fc...075
Skrevet

Hva med småbarnsavdeling? D er STOR forskjell og jobbe med småbarn. Et helt annet tempo og støynivå.

Regner med at dere har egen småbarnsavd i Bhg?

Anonymous poster hash: ccd82...172

Det kan være like  ille, om ikke værre.

Skrevet

Søk deg til en mindre og roligere barnehage, hva med friluftslivsbarnehage? Mye utendørs, mindre støy og frisk luft?

Anonymous poster hash: 84dbf...816

Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det. Jeg jobber i basebarnehage og opplever det som totalt kaotisk og sinnsykt stressende. Jeg har jobbet der i mange år og jeg tror det har bidrat til å forverre min "tilstand". Derfor skal jeg nå begynne i en liten barnehage. Jeg gleder meg. Hilsen pedaogisk leder :)

Anonymous poster hash: 651fc...075

Lykke til :-)

Skulle ønske noen kunne ha filmet en dag som denne idag. Totalt kaos. Lite folk. Sykdom. Foreldre som ønsker å ta opp noe i garderoben. Hjelpe den andre basen fordi de er få folk. Ikke rart jeg kommer hjem med migrene..

Skrevet

Har dere mye penger?

Akupunktur hjelper mot migrene, men det blir jo dyrt i lengden.

Anonymous poster hash: 0eb76...ce8
Skrevet

Jeg jar prøvd ak.tur uten forbedring desverre!

Skrevet

KIROPRAKTOR  hjalp meg. Har begynt som ped,leder nå og har  hatt migrene siden eg var 5 år. Ble mer nå, men kiropraktor masserte noe mellom øyebryner og kjevemuskulatur. er der en gang i uka nå, va 4-5 ganger. Hun så at det kan "stråle" fra disse plassene inn mot panna. Hun masserte og trapes muskul. TRENING

Anonymous poster hash: 35a98...b62
Skrevet

Men hjelper en kiropraktor når jeg får migrene av STRESS?

Får det nesten aldri hjemme når jeg er avslappet og rolig.

Skrevet

Det høres jo egentlig ut som du VIL bli sykmeld!

Forebyggende medisiner hjelper selvsagt selv om migrenen påvirkes av stress. Du må forsøke adekvat behandling. Og hvis anfallsmedisiner din bare hjelper LITT må du teste ut en annen anfallsmedisin!

Du kan snakke med din leder om organisering av arbeidshverdagen i barnehagen. De aller fleste barnehager har mye å gå på når det gjelder organisatoriske faktorer, spesielt for å redusere arbeidsrelatert stress. Dere er tilknyttet en bedriftshelsetjeneste; de kan hjelpe dere med å kartlegge arbeidshverdagen og se på ulike organisatoriske og psykososiale endringer.

Anonymous poster hash: 08ad9...ef7

Skrevet

For min del hjelper det(kiropraktor mot stress). Jeg pleide å ha migrene 2 ganger i veka, og fikk det 3-4 ganger nå. Etter behandling gikk det tilbake.... men man må ha behandlingene innimellom. Eg vil gjerne betale for å slippe å ha vondt..Hva er stress? Den gjør musklene stive som følger til vondt i hodet. Kiropraktor løser stive muskler. Trening gjør musklene sterkere(den er og billigere :-).

Eg bruker og imigran, men vil ha ned antall anfall så klart...det er vanskelig..

Drikker du 2 liter vann hver dag? (man må da kutte ned andre drikker..)

"Leiing ligger i organisering"-  vi deler oss mer i små grupper, der de mest aktive barna får lov å gå ut og springe frå seg.

Base bhg ikke den beste formen etter min mening... Kanskje kan du prøve å finne en liten koselig bhg som har vanlige avd.?

lykke til..:-)

Anonymous poster hash: 35a98...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...