Gå til innhold

Ang knask eller knep og sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har aldri likt å kle seg ut, hverken i bhg på karneval, eller til nissefest, og når vennene har hatt bursdag med prinsesse/superhelt tema. Føler ikke jeg kan tvinge henne til å kle seg ut når hun misliker det så sterkt, men likevel vil veldig gjerne gå runden i morgen.

Hi

Nei vettu hva!!! Hun må da kle seg ut til noe skummelt for å gå knask eller knep. Eller blir det tigging av godteri spør du meg.

Vil hun ikke kle seg ut, så får hun rett og slett holde seg hjemme! Du har sikkert noe godis hjemme som hun kan få av deg!

Halloween handler jo om å kle seg ut å skremme naboene sine for å få godis, så du får lære ungen din at man må gjøre ting man ikke vil noen ganger for å få det samme som andre!

Anonymous poster hash: 53752...d28

Halloweenkostymet trenger overhodet ikke være skummelt! I USA kler de seg ut som alt mulig fra prinsesser til sauegjetere til sommerfugler til superhelter.

Tror du har misforstått litt 😉

Eeeh, er vel egentlig de som kler seg ut som prinaesser og andre karnevalsting som har misforstått!

Halloween handler om svart magi, ting som symboliserer døden og skumle monstere!

Google halloween du, så ser du! Omg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I feiringen er det derfor vanlig å pynte med gjenstander som symboliserer døden, de levende døde, svart magi og mytiske monstre. Vanlige halloween-figurer i moderne populærkultur er spøkelser, levende beinrangler, hekser, zombier, demoner, røde smådjevler, svarte katter, edderkopper og vampyrer, så vel som litterære figurer som Dracula og Frankensteins monster.

Skrevet

Hun har aldri likt å kle seg ut, hverken i bhg på karneval, eller til nissefest, og når vennene har hatt bursdag med prinsesse/superhelt tema. Føler ikke jeg kan tvinge henne til å kle seg ut når hun misliker det så sterkt, men likevel vil veldig gjerne gå runden i morgen.

Hi

Nei vettu hva!!! Hun må da kle seg ut til noe skummelt for å gå knask eller knep. Eller blir det tigging av godteri spør du meg.

Vil hun ikke kle seg ut, så får hun rett og slett holde seg hjemme! Du har sikkert noe godis hjemme som hun kan få av deg!

Halloween handler jo om å kle seg ut å skremme naboene sine for å få godis, så du får lære ungen din at man må gjøre ting man ikke vil noen ganger for å få det samme som andre!

Halloweenkostymet trenger overhodet ikke være skummelt! I USA kler de seg ut som alt mulig fra prinsesser til sauegjetere til sommerfugler til superhelter.

Vi er i Norge, ikke USA. Her har barna (og handelstanden) innført Halloween og siden 2000 har dette vært med tema at det skal være skummelt og skremmende. Man bør følge tradisjonene (selv om de er nye).

Du kan pynte med gult og med kyllinger til jul, fordi du synes de er fine. Men du gjør ikke det da tradisjonen sider det er påskepynt, mens til jul pynter man med julepynt.

Anonymous poster hash: d021a...cd5

Skrevet

Jaja... min 4-åring kler seg ut som spiderman og synes han er kjempeskummel... håper ikke noen nekter ham godteri av den grunn. :P

Anonymous poster hash: da9b8...7a1
Skrevet

Hi

Eeeh, er vel egentlig de som kler seg ut som prinaesser og andre karnevalsting som har misforstått!

Halloween handler om svart magi, ting som symboliserer døden og skumle monstere!

Google halloween du, så ser du! Omg!

Sur du eller? 😂

Her er et typisk bilde fra Halloween i USA: https://www.interexchange.org/articles/au-pair-usa/2012/10/22/5-ways-your-au-pair-can-help-out-this-halloween/

Og her: http://www.gettyimages.no/detail/video/group-of-children-in-halloween-costumes-asking-for-stock-video-footage/96185626

Man kan kle seg ut skummelt, søtt, gjennomført, som et dyr, et yrke.. Hva som helst 😉👍🏻

Anonymous poster hash: 6e631...b78

Skrevet

Ikke et *yrke, men som en yrkesperson

Skrevet

Hi

Vi er i Norge, ikke USA. Her har barna (og handelstanden) innført Halloween og siden 2000 har dette vært med tema at det skal være skummelt og skremmende. Man bør følge tradisjonene (selv om de er nye).

Du kan pynte med gult og med kyllinger til jul, fordi du synes de er fine. Men du gjør ikke det da tradisjonen sider det er påskepynt, mens til jul pynter man med julepynt.

Anonymous poster hash: d021a...cd5

Halloween er såpass nytt i Norge enda at tradisjonene ikke har satt seg for hele landet, skjønner jeg. Her kom det masse superhelter og prinsesser og cowboyer på døra i fjor. Og vampyrer og helser og spøkelser. Vi har adoptert feiringen fra USA og der kler barna seg ut, ikke nødvendigvis som noe skummelt.

Heidi Klum er jo også kjent for å ha en skikkelig Halloweenfeiring. Ikke alltid det er skummelt kostyme, men alltid veldig gjennomført.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...