Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #26 Skrevet 28. oktober 2015 Han er for syk til å jobbe, men frisk nok til å mekke bil halve døgnet. Høres ikke ut som en reell ryggproblematikk. Hadde jeg visst hvem han var så ville jeg ha sendt en beskjed til hans lege, fortalt at mannen mekker bil halve døgnet, sover den andre halvparten av døgnet og har snudd døgnet totalt. Da tenker jeg han hadde kommet raskt nok ut i jobb igjen! Jo mer du forteller om ham, jo mer sikker blir jeg også på at det er noe du ikke vet om ham. Tror du vil angre om du holder fast ved en mann som har så lite respekt, kjærlighet, ansvarfølelse og omtanke for deg og barnet deres. Tror heller ikke du vil merke den store forskjellen om du blir singel - annet enn at du slipper masse irritasjoner, frustrasjoner og bekymringer. Du slipper å føle deg nedprioritert. Slik det er nå blir du jo nedpsyket av å bo med ham. Nei - ultimatum med umiddelbar total (!) skjerpings, ellers så flytter du for deg selv! Husk at han behandler deg slik så lenge du tillater ham å gjøre det. Om du har sagt fra og han ikke gjør noen endring, da er det du som må bestemme deg for det du vil med livet ditt. Vil han ikke endre seg og du ikke vil leve slik du gjør nå - da må du gå. Ta kontakt med familievernkontoret for din egen del! Anonymous poster hash: 9d0a4...ec2
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #27 Skrevet 28. oktober 2015 Han mekker ikke på biler, kompisene hans gjør det. Han bare henger der med de. Han har ikke peil på biler Anonymous poster hash: ea935...5a3
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #28 Skrevet 28. oktober 2015 Han mekker ikke på biler, kompisene hans gjør det. Han bare henger der med de. Han har ikke peil på biler Anonymous poster hash: ea935...5a3 Du bare unnskylder ham! Godt mulig han ikke mekker. Men det å bare "henge" alle timene på kveld og natt, det er ikke noe som er bra for en rygg. Det er noe å bli verre av - eller han overdriver de plagene han har for å fortsatt få gå sykemeldt. Han tar null ansvar for egen helse, han blir dårligere av de valgene han tar - og du betaler regningen for det. Ditt valg. Anonymous poster hash: 9d0a4...ec2
Katta82 Skrevet 29. oktober 2015 #29 Skrevet 29. oktober 2015 Trur kanskje ikkje forslaget "narkoman" treng vere heilt feil. Sjukemeldt grunna ryggskade.. Han kjøpte Mac til niesa si til 15tusen. Dette er ei stund sidan, og nå kan han ikkje kjøpe noko til sitt eige barn. Han er ute med venner heile natta og kjem heim 05. Står opp kl.18, drikk kaffi og fer avgårde igjen. Ka venner som har slik døgnrytme? Og kva gjer voksne menn sammen på den tida av døgnet? Han vart sint på deg på ein offentleg plass og sa det var uaktuelt å kjøpe noko dåke allerede hadde bestemt dåke for at skulle handlast inn. Dette kan tyde på at pengane alt brenner for han eller at han fekk angst av å vere i butikken med masse folk. Begge deler kan vere rusrelatert. Ein person som du ikkje kunne tenke deg at stjeler, faktisk gjer det. Og då frå et barn. Det høyres heller ikkje ut som at barnet er gammalt nok til å trenge denne sykkelen. Veit du kor mykje penger han bruker? Eg seier ikkje at kjæresten din er narkoman. Men at du ikkje må avfeie det så fort. Han er ikke narkomann, han er faktisk i mot narkotika. Så dette vet jeg med 100%. Og han har ikke noen venner som holder på med rus. Kjæresten min drikker ikke en gang! Han har vel ett par kompiser som heller ikke jobber for tiden, og han ene har ett verksted som de tilbringer mye tid på. Mekker på biler til langt ut på natta.. Men jeg syns jo forsatt ikke det er gøy at når vi våkner (jeg&enarmet) så legger han seg. Når vi skal legge oss omtrent så skal jeg&barnet legge oss. Han er jo aldri med oss! Det er så trist. Føler at jeg lik så greit kunne ha bodd alene.Anonymous poster hash: ea935...5a3 Eg ser på svara nedover at du unnskylder han mykje. Du trenger ikkje forsvare han her. Du må sjølv tenke kva du orkar å stå i. Men skal dåke ha eit samliv bør du nok etter kvart tørre å tenke kva som er viktig for den vetle familien dåkas, og sette nokre krav. Får han smertestillande for ryggskaden sin? Rus og rusmisbruk er så mykje meir enn hasj, kokain, heroin og andre narkotiske stoffer. Mange som misbruker medisiner er totalt i mot narkotika. Det er ikkje slik at alle som vert narkomane eller rusmisbrukerar velger det sjølv.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #30 Skrevet 29. oktober 2015 Bare å innse det , HI, du kommer nok ikke til å stille noen krav til han. Du unnskylder oppførselen gjennom hele tråden. Lykke til med livet som ulykkelig Anonymous poster hash: 1c5e5...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå