Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 Trenger litt inspirasjon, pleier alltid å lage masse..men føler for å fornye meg i år. To ting jeg ihvertfall skal lage som er fast hos oss er Sarah Bernard og kransekakestenger.. samt julebrød da :-P Hva skal dere lage? Anonymous poster hash: c6f61...bab
Kathrine. Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Peanøttkaker, krumkaker, julemanna, pepperkaker
TPK Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 Serinakaker og biscotti, og så pepperkakedeig fra Ikea.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Samme som deg. I tillegg: Berlinerkranser Sandnøtter Krumkaker Sitronkaker (husker ikke helt hva de heter, men det er sprø kaker med sitronsmak) Diverse konfekt, som troika, fylt sjokolade, marsipan, og et par varianter til sikkert. Anonymous poster hash: 17f39...ea3
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #5 Skrevet 26. oktober 2015 Pepperkaker og pepperkakehus. Lyse kakemenn. Bestemorsnipper. Kransekake Sjokoladecookies Krumkaker. Så baker jeg gjerne noe å putte i frysa som er lett å ta opp, bl.a eplekake og kanelsnurrer. Anonymous poster hash: 0830e...c25
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg bruker å lage: Pepperkaker (mest for å lage pepperkakehus) Krumkaker Peppermyntedrops Fløtekarameller Daimiskake (super å ha liggende i fryseren til man får besøk) Gjerne en kake til som holder seg lenge - type tropisk aroma, browniekake e.l. Kunne tenke meg å lage sirupsnipper, men det har jeg aldri prøvd. Bare gode minner fra mamma laget disse da jeg var liten. Pleier å få berlinerkranser og risboller av svigermor og lefser av tanten til mannen. Anonymous poster hash: f77d6...30d
sug lut Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 Skal koke smultringer, bake pepperkaker, kransekakestenger, sandnøtter, kokosmakroner, smørskiver, kanskje serinakaker, kanskje brune pinner.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #8 Skrevet 26. oktober 2015 Pepperkaker, krumkaker og trysilsnipp. Anonymous poster hash: 02b5c...8b0
Blomstogbier Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Har lyst til å lage pepperkaker og berlinerkranser i allefall. Sandnøtter og
Klompelompe Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Skal koke smultringer, bake pepperkaker, kransekakestenger, sandnøtter, kokosmakroner, smørskiver, kanskje serinakaker, kanskje brune pinner. Hva er smørpinner?
junimamma81 Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 Pepperkaker og peppekakehus Colakaker Sjakkbrikker Kanelsnurrer Lyst til å prøve meg på konfekt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Pepperkaker Kokosmakroner Brune pinner Anonymous poster hash: 4799f...8c1
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Pepperkaker Kokosmakroner Brune pinner Anonymous poster hash: 4799f...8c1 Hva er brune pinner? Anonymous poster hash: d9c28...ac7
sug lut Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Skal koke smultringer, bake pepperkaker, kransekakestenger, sandnøtter, kokosmakroner, smørskiver, kanskje serinakaker, kanskje brune pinner. Hva er smørpinner? http://krokus.no/mat/filer/Smoerskiver.html http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/brune-pinner Vet ikke hvilken av dem du egentlig lurte på! Endret 26. oktober 2015 av sug lut
Klompelompe Skrevet 26. oktober 2015 #15 Skrevet 26. oktober 2015 Skal koke smultringer, bake pepperkaker, kransekakestenger, sandnøtter, kokosmakroner, smørskiver, kanskje serinakaker, kanskje brune pinner. Hva er smørpinner? http://krokus.no/mat/filer/Smoerskiver.html http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/brune-pinner Vet ikke hvilken av dem du egentlig lurte på! Oisann! Rota visst litt. Mente smørskivene
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #16 Skrevet 26. oktober 2015 Sarah Bernhard, cookies, en ekstra krydret pepperkakevariant med mandler, kransekakestenger, makroner, shortbread, julebrød, to typer lefse... Det ihvertfall Anonymous poster hash: 2badb...2ce
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #17 Skrevet 26. oktober 2015 Pepperkaker og sjakkruter. Svigermor kommer en tur og skal lage kakaoboller og sikkert noe annet. Anonymous poster hash: 8f4b9...fe8
soleia Skrevet 26. oktober 2015 #18 Skrevet 26. oktober 2015 Peparkaker, sjakkruter, heimelaga marsipan, Biscotti, og risbollar. Så pleier eg å få krumkaker og kokosmakroner av mor mi
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #19 Skrevet 26. oktober 2015 Pepperkaker, Sirupssnipper, Sirupskake, Syltetøy-kaker, Tyske skiver, Delfiakake, Ristopper/neggerboller, Skolebrød, Kanelsnurrer, Melkesjokoladekjeks, Julekake, Skuffekake, Burde ha prøvd meg på struller/krumkaker også. Vi pleier normalt ikke å ha så mange kaker, men i år må jeg bake noen til min bestemor som er for syk til å bake selv. Anonymous poster hash: db96d...939
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #20 Skrevet 26. oktober 2015 Samme som deg. I tillegg: Berlinerkranser Sandnøtter Krumkaker Sitronkaker (husker ikke helt hva de heter, men det er sprø kaker med sitronsmak) Diverse konfekt, som troika, fylt sjokolade, marsipan, og et par varianter til sikkert. Anonymous poster hash: 17f39...ea3 Åååå vil du legge ut oppskrift på sitronkakene. Jeg har så lyst på de😊 Selv skal jeg lage potetmelstopper, fløte karameller, kransestenger og krumkaker og forhåpentligvis sitronkaller 😉 Anonymous poster hash: 11ba5...2b3
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #21 Skrevet 26. oktober 2015 Riskaker, havreflarn med sjokolade, kjeks, pepperkaker😊 Anonymous poster hash: 22baa...b6e
TPK Skrevet 26. oktober 2015 #22 Skrevet 26. oktober 2015 Hva gjør dere med alle disse kakene? Om jeg lager to eller ti sorter ender det med at jeg spiser de fleste selv. De andre i huset er ikke så glade i julekaker, og vi har lite besøk i desember. Gir dere bort?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. oktober 2015 #23 Skrevet 26. oktober 2015 Hvis det er opp til meg, så baker jeg absolutt ingen, men frykter jeg ikke slipper unna pepperkaker, hvite kakemenn og ristopper. Resten kjøper jeg av dem som både kan og vil bake.
SuperFries Skrevet 26. oktober 2015 #24 Skrevet 26. oktober 2015 Peppernøtter Pepperkaker Sirupsnipper Hvite kakemenn Risboller Konfektkaker Peppermyntekuler med smeltet sjokolade og kokos
Miamimom Skrevet 26. oktober 2015 #25 Skrevet 26. oktober 2015 Skal koke smultringer, bake pepperkaker, kransekakestenger, sandnøtter, kokosmakroner, smørskiver, kanskje serinakaker, kanskje brune pinner.Hva med tre specier? Var det ikke det de het? Fikk tipset av deg for noen år siden. De var gode ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå