Gå til innhold

Julekaker, hva skal dere lage?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon, pleier alltid å lage masse..men føler for å fornye meg i år.

To ting jeg ihvertfall skal lage som er fast hos oss er

Sarah Bernard og kransekakestenger.. samt julebrød da :-P

Hva skal dere lage?

 

Anonymous poster hash: c6f61...bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Peanøttkaker, krumkaker, julemanna, pepperkaker

Skrevet

Serinakaker og biscotti, og så pepperkakedeig fra Ikea.

Skrevet

Samme som deg. I tillegg:

Berlinerkranser

Sandnøtter

Krumkaker

Sitronkaker (husker ikke helt hva de heter, men det er sprø kaker med sitronsmak)

Diverse konfekt, som troika, fylt sjokolade, marsipan, og et par varianter til sikkert. 



Anonymous poster hash: 17f39...ea3
Skrevet

Pepperkaker og pepperkakehus.

Lyse kakemenn.

Bestemorsnipper.

Kransekake

Sjokoladecookies 

Krumkaker.

 

Så baker jeg gjerne noe å putte i frysa som er lett å ta opp, bl.a eplekake og kanelsnurrer.



Anonymous poster hash: 0830e...c25
Skrevet

Jeg bruker å lage:

 

Pepperkaker (mest for å lage pepperkakehus)

Krumkaker

Peppermyntedrops

Fløtekarameller

Daimiskake (super å ha liggende i fryseren til man får besøk)

Gjerne en kake til som holder seg lenge - type tropisk aroma, browniekake e.l.

 

Kunne tenke meg å lage sirupsnipper, men det har jeg aldri prøvd. Bare gode minner fra mamma laget disse da jeg var liten.

 

Pleier å få berlinerkranser og risboller av svigermor og lefser av tanten til mannen.



Anonymous poster hash: f77d6...30d
Skrevet

Skal koke smultringer, bake pepperkaker, kransekakestenger, sandnøtter, kokosmakroner, smørskiver, kanskje serinakaker, kanskje brune pinner.

Skrevet

Pepperkaker, krumkaker og trysilsnipp.

 

Anonymous poster hash: 02b5c...8b0

Skrevet

Har lyst til å lage pepperkaker og berlinerkranser i allefall. Sandnøtter og :)

Skrevet

Skal koke smultringer, bake pepperkaker, kransekakestenger, sandnøtter, kokosmakroner, smørskiver, kanskje serinakaker, kanskje brune pinner.

Hva er smørpinner?

Skrevet

Pepperkaker og peppekakehus

Colakaker

Sjakkbrikker

Kanelsnurrer

Lyst til å prøve meg på konfekt.

Skrevet

Pepperkaker

Kokosmakroner

Brune pinner

 



Anonymous poster hash: 4799f...8c1
Skrevet

 

Pepperkaker

Kokosmakroner

Brune pinner

 

 

Anonymous poster hash: 4799f...8c1

Hva er brune pinner?

 

 

 

Anonymous poster hash: d9c28...ac7

Skrevet

Sarah Bernhard, cookies, en ekstra krydret pepperkakevariant med mandler, kransekakestenger, makroner, shortbread, julebrød, to typer lefse... Det ihvertfall ;)

 

Anonymous poster hash: 2badb...2ce

Skrevet

Pepperkaker og sjakkruter. Svigermor kommer en tur og skal lage kakaoboller og sikkert noe annet.



Anonymous poster hash: 8f4b9...fe8
Skrevet

Peparkaker, sjakkruter, heimelaga marsipan, Biscotti, og risbollar.  Så pleier eg å få krumkaker og kokosmakroner av mor mi :)

Skrevet

Pepperkaker,

Sirupssnipper,

Sirupskake,

Syltetøy-kaker,

Tyske skiver,

Delfiakake,

Ristopper/neggerboller,

Skolebrød,

Kanelsnurrer,

Melkesjokoladekjeks,

Julekake,

Skuffekake,

Burde ha prøvd meg på struller/krumkaker også.

 

Vi pleier normalt ikke å ha så mange kaker, men i år må jeg bake noen til min bestemor som er for syk til å bake selv.

 

Anonymous poster hash: db96d...939

Skrevet

 

Samme som deg. I tillegg:

Berlinerkranser

Sandnøtter

Krumkaker

Sitronkaker (husker ikke helt hva de heter, men det er sprø kaker med sitronsmak)

Diverse konfekt, som troika, fylt sjokolade, marsipan, og et par varianter til sikkert.

 

Anonymous poster hash: 17f39...ea3

Åååå vil du legge ut oppskrift på sitronkakene. Jeg har så lyst på de😊

 

Selv skal jeg lage potetmelstopper, fløte karameller, kransestenger og krumkaker og forhåpentligvis sitronkaller 😉

 

Anonymous poster hash: 11ba5...2b3

Skrevet

Riskaker, havreflarn med sjokolade, kjeks, pepperkaker😊

 

Anonymous poster hash: 22baa...b6e

Skrevet

Hva gjør dere med alle disse kakene? Om jeg lager to eller ti sorter ender det med at jeg spiser de fleste selv. De andre i huset er ikke så glade i julekaker, og vi har lite besøk i desember. Gir dere bort?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hvis det er opp til meg, så baker jeg absolutt ingen, men frykter jeg ikke slipper unna pepperkaker, hvite kakemenn og ristopper. Resten kjøper jeg av dem som både kan og vil bake.

Skrevet

Peppernøtter

Pepperkaker

Sirupsnipper

Hvite kakemenn

Risboller

Konfektkaker

Peppermyntekuler med smeltet sjokolade og kokos

Skrevet

Skal koke smultringer, bake pepperkaker, kransekakestenger, sandnøtter, kokosmakroner, smørskiver, kanskje serinakaker, kanskje brune pinner.

Hva med tre specier? Var det ikke det de het? Fikk tipset av deg for noen år siden. De var gode ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...