Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Skrevet 26. oktober 2015 sa den butikkansatte til meg i dag, da jeg påpekte at varen jeg ville kjøpe var skiltet med 30 % avslag på, både utenfor butikken og inni.... Hun sa da at dette var ett tilbud de hadde før helga, men ikke hadde rukket å ta ned skiltene enda. Fordi de nettopp hadde åpnet. Jeg var i butikken 10:30 ... Jeg sa da at det er godt mulig, men om varen en merket med en pris eller at den er nedsatt så har man faktisk krav på å få kjøpe den til den prisen, så lenge det ikke er åpenbart feilprising.... Og da svarte hun : " haha ja vel jeg bryr meg ikke om hva loven sier, så bare anmeld meg da" og lo meg opp i trynet .... Frekt?? Anonymous poster hash: eff8e...299
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Skrevet 26. oktober 2015 Eh. Ja. Rimelig frekt. Hvilken butikk var dette? Anonymous poster hash: 3ecb9...531
kristinehufine Skrevet 26. oktober 2015 #3 Skrevet 26. oktober 2015 Du har rett. Sånn er det bare. Ville tatt en snakk med sjefen hennes, for det er faktisk sånn at hun har feil. De har gjort en dårlig jobb i butikken når de ikke har tatt ned skiltene, og da har du krav på den prisen.. Ikke din feil at de ikke gjør jobben sin, derfor må du få det til "riktig" pris. Dette er noe alle butikkansatte vet.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja. Men det er ikke sånn som hun over sier at du har krav på å få den gale prisen. Butikken har brutt markedsføringsloven, og kan i verste fall bli ilagt bøter, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: d99b4...9f6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #5 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja. Men det er ikke sånn som hun over sier at du har krav på å få den gale prisen. Butikken har brutt markedsføringsloven, og kan i verste fall bli ilagt bøter, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Jo, man har faktisk krav på den prisen butikken annonserer varen for. Det er ikke kundens feil at butikken opererer med gale priser.... Når en vare er merket med en pris, så kan kunden kreve å få kjøpt varen til den prisen! Anonymous poster hash: f021d...b6d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja. Men det er ikke sånn som hun over sier at du har krav på å få den gale prisen. Butikken har brutt markedsføringsloven, og kan i verste fall bli ilagt bøter, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Jo, man har faktisk krav på den prisen butikken annonserer varen for. Det er ikke kundens feil at butikken opererer med gale priser.... Når en vare er merket med en pris, så kan kunden kreve å få kjøpt varen til den prisen! Anonymous poster hash: f021d...b6d Feil. http://www.dinside.no/931769/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris Anonymous poster hash: d99b4...9f6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Skrevet 26. oktober 2015 Og du ba ikke om å snakke med sjefen hennes?? Anonymous poster hash: 74d49...4f1
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #8 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja. Men det er ikke sånn som hun over sier at du har krav på å få den gale prisen. Butikken har brutt markedsføringsloven, og kan i verste fall bli ilagt bøter, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Jo, man har faktisk krav på den prisen butikken annonserer varen for. Det er ikke kundens feil at butikken opererer med gale priser.... Når en vare er merket med en pris, så kan kunden kreve å få kjøpt varen til den prisen! Anonymous poster hash: f021d...b6d Feil. http://www.dinside.no/931769/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Det er forskjell på annonsering og hyllermerking:) Når det gjelder annonsering, så skal man få varen for den prisen som er annonsert! Anonymous poster hash: f021d...b6d
Luksusdyret Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Hadde faktisk lagt fra meg alle varene jeg hadde kjøpt og gått derfra, og heller handlet det samme i en annen butikk. Kunden har alltid rett, og hvis man skal avslå kundens forespørsel skal man gjøre det profesjonelt, ikke "le kunden oppi trynet" og si at hun driter i hva loven sier. Enda et eksempel på en mennesker som ikke skulle ha hatt den jobben hun har.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja. Men det er ikke sånn som hun over sier at du har krav på å få den gale prisen. Butikken har brutt markedsføringsloven, og kan i verste fall bli ilagt bøter, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Jo, man har faktisk krav på den prisen butikken annonserer varen for. Det er ikke kundens feil at butikken opererer med gale priser.... Når en vare er merket med en pris, så kan kunden kreve å få kjøpt varen til den prisen! Anonymous poster hash: f021d...b6d Feil. http://www.dinside.no/931769/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Det er forskjell på annonsering og hyllermerking:) Når det gjelder annonsering, så skal man få varen for den prisen som er annonsert! Anonymous poster hash: f021d...b6d Kan du vise til hjemmel for denne påstanden? Jeg jobber som advokat, og har aldri hørt om dette. Uansett var det i HIs tilfelle snakk om "hyllemerking", ved at varen var skiltet på tilbud i butikken, og ikke i utsendt annonsebilag eller lignende. Anonymous poster hash: d99b4...9f6
Mamma_til_2 Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja men merkingen var for helgen som var så detter sikkert på plakaten ute og inne "gjelder fra... til ...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja men merkingen var for helgen som var så detter sikkert på plakaten ute og inne "gjelder fra... til ... Hadde det bare vært så vell, skiltene var kun merket "varetype" 30 % Feks "alle lys" 30 % Ikke noe periode det gjaldt... HI Anonymous poster hash: da56d...cd5
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Hadde faktisk lagt fra meg alle varene jeg hadde kjøpt og gått derfra, og heller handlet det samme i en annen butikk. Kunden har alltid rett, og hvis man skal avslå kundens forespørsel skal man gjøre det profesjonelt, ikke "le kunden oppi trynet" og si at hun driter i hva loven sier. Enda et eksempel på en mennesker som ikke skulle ha hatt den jobben hun har. Tusen takk Ble faktisk sjokkert og lei meg. Jeg var veldig høflig og krevde ikke få varen. Kjøpte ikke noe der nei, og kommer ikke til å besøke den btikken igjen ... Anonymous poster hash: da56d...cd5
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 Og du ba ikke om å snakke med sjefen hennes?? Anonymous poster hash: 74d49...4f1 Nei, tror jeg fikk litt sjokk. Men fikk iallefall kreket ut av meg, at jeg ikke syntes hun trengte å være frekk.... HI Anonymous poster hash: da56d...cd5
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #15 Skrevet 26. oktober 2015 Tipper butikken hadde tjent mer på å gi deg varen til annonsert pris enn at de ansatte behandler kundene ufint. Hvor mye kan 30% være, med midre det er snakk om jetfly eller Bugatti. Anonymous poster hash: 3ecb9...531
jojoen Skrevet 26. oktober 2015 #16 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja. Men det er ikke sånn som hun over sier at du har krav på å få den gale prisen. Butikken har brutt markedsføringsloven, og kan i verste fall bli ilagt bøter, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Jo, man har faktisk krav på den prisen butikken annonserer varen for. Det er ikke kundens feil at butikken opererer med gale priser.... Når en vare er merket med en pris, så kan kunden kreve å få kjøpt varen til den prisen! Anonymous poster hash: f021d...b6d Feil. http://www.dinside.no/931769/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Det er forskjell på annonsering og hyllermerking:) Når det gjelder annonsering, så skal man få varen for den prisen som er annonsert! Anonymous poster hash: f021d...b6d Kan du vise til hjemmel for denne påstanden? Jeg jobber som advokat, og har aldri hørt om dette. Uansett var det i HIs tilfelle snakk om "hyllemerking", ved at varen var skiltet på tilbud i butikken, og ikke i utsendt annonsebilag eller lignende. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Er ikke det et utslag av Avtl. § 7? Mener ganske bestemt at dersom man ikke har tatt forbehold når man har kommer med et dispositivt, heller utsagn ikke kan trekke tilbudet tilbake etter at det har kommet til avtalepartens (i dette tilfelle kundens) kunnskap. Men jeg er bare jusstudent da, ikke advokat som deg
jojoen Skrevet 26. oktober 2015 #17 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja. Men det er ikke sånn som hun over sier at du har krav på å få den gale prisen. Butikken har brutt markedsføringsloven, og kan i verste fall bli ilagt bøter, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Jo, man har faktisk krav på den prisen butikken annonserer varen for. Det er ikke kundens feil at butikken opererer med gale priser.... Når en vare er merket med en pris, så kan kunden kreve å få kjøpt varen til den prisen! Anonymous poster hash: f021d...b6d Feil. http://www.dinside.no/931769/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Det er forskjell på annonsering og hyllermerking:) Når det gjelder annonsering, så skal man få varen for den prisen som er annonsert! Anonymous poster hash: f021d...b6d Kan du vise til hjemmel for denne påstanden? Jeg jobber som advokat, og har aldri hørt om dette. Uansett var det i HIs tilfelle snakk om "hyllemerking", ved at varen var skiltet på tilbud i butikken, og ikke i utsendt annonsebilag eller lignende. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Er ikke det et utslag av Avtl. § 7? Mener ganske bestemt at dersom man ikke har tatt forbehold når man har kommer med et dispositivt, heller utsagn ikke kan trekke tilbudet tilbake etter at det har kommet til avtalepartens (i dette tilfelle kundens) kunnskap. Men jeg er bare jusstudent da, ikke advokat som deg Beklager skrivefeil. Mente selvsagt ...dispositivt utsagn, heller ikke....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #18 Skrevet 26. oktober 2015 Tipper butikken hadde tjent mer på å gi deg varen til annonsert pris enn at de ansatte behandler kundene ufint. Hvor mye kan 30% være, med midre det er snakk om jetfly eller Bugatti. Anonymous poster hash: 3ecb9...531 I dette tilfellet var det snakk om 60 kr...... Var to stk av varen jeg hadde tenkt å kjøpe altså 30 kr pr stykk (som jeg valgte å ikke kjøpe btw) HI HI Anonymous poster hash: da56d...cd5
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #19 Skrevet 26. oktober 2015 Frekt ja. Men det er ikke sånn som hun over sier at du har krav på å få den gale prisen. Butikken har brutt markedsføringsloven, og kan i verste fall bli ilagt bøter, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Jo, man har faktisk krav på den prisen butikken annonserer varen for. Det er ikke kundens feil at butikken opererer med gale priser.... Når en vare er merket med en pris, så kan kunden kreve å få kjøpt varen til den prisen! Anonymous poster hash: f021d...b6d Feil. http://www.dinside.no/931769/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Det er forskjell på annonsering og hyllermerking:) Når det gjelder annonsering, så skal man få varen for den prisen som er annonsert! Anonymous poster hash: f021d...b6d Kan du vise til hjemmel for denne påstanden? Jeg jobber som advokat, og har aldri hørt om dette. Uansett var det i HIs tilfelle snakk om "hyllemerking", ved at varen var skiltet på tilbud i butikken, og ikke i utsendt annonsebilag eller lignende. Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Er ikke det et utslag av Avtl. § 7? Mener ganske bestemt at dersom man ikke har tatt forbehold når man har kommer med et dispositivt, heller utsagn ikke kan trekke tilbudet tilbake etter at det har kommet til avtalepartens (i dette tilfelle kundens) kunnskap. Men jeg er bare jusstudent da, ikke advokat som deg Beklager skrivefeil. Mente selvsagt ...dispositivt utsagn, heller ikke.... Nei, avtaleloven går ikke så langt. Det er ingen juridisk bindende avtale før betaling er gjennomført. Det er derfor det er andre regler for nettkjøp - her har man krav på varen til annonsert pris etter at man har betalt den, med mindre man burde skjønt at prisen var feil. Anonymous poster hash: d99b4...9f6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #20 Skrevet 26. oktober 2015 Tipper butikken hadde tjent mer på å gi deg varen til annonsert pris enn at de ansatte behandler kundene ufint. Hvor mye kan 30% være, med midre det er snakk om jetfly eller Bugatti. Anonymous poster hash: 3ecb9...531 I dette tilfellet var det snakk om 60 kr...... Var to stk av varen jeg hadde tenkt å kjøpe altså 30 kr pr stykk (som jeg valgte å ikke kjøpe btw) HI HI Anonymous poster hash: da56d...cd5 ...for øvrig HELT enig med deg HI at dette var uholdbart av butikken. De burde absolutt gitt deg tilbudet (selv om de ikke har plikt til det), og uansett under ingen omstendigheter snakket til deg på den måten! Anonymous poster hash: d99b4...9f6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #21 Skrevet 26. oktober 2015 Tipper butikken hadde tjent mer på å gi deg varen til annonsert pris enn at de ansatte behandler kundene ufint. Hvor mye kan 30% være, med midre det er snakk om jetfly eller Bugatti. Anonymous poster hash: 3ecb9...531 I dette tilfellet var det snakk om 60 kr...... Var to stk av varen jeg hadde tenkt å kjøpe altså 30 kr pr stykk (som jeg valgte å ikke kjøpe btw) HI HI Anonymous poster hash: da56d...cd5 ...for øvrig HELT enig med deg HI at dette var uholdbart av butikken. De burde absolutt gitt deg tilbudet (selv om de ikke har plikt til det), og uansett under ingen omstendigheter snakket til deg på den måten! Anonymous poster hash: d99b4...9f6 Tusen takk for støtten Jeg brydde meg faktiske ikke så hardt med at jeg ikke fikk tilbudet. Var mer måten jeg ble behandlet på som sved!! HI Anonymous poster hash: da56d...cd5
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #22 Skrevet 26. oktober 2015 Spre hvilke butikk det var høyt og tydelig på alle fora du kan komme på både muntlig og skriftlig! Anonymous poster hash: 7ec9e...adf
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #23 Skrevet 26. oktober 2015 Det er lite en butikk taper så mye på som dårlig service. Og kombineres dårlig service med uforskammethet ved at betjeningen ler av kunden når det er hun selv som ansatt som har gjort feil, da er det en håpløs kombinasjon. Hadde jeg vært i godlune så ville jeg ha kontaktet sjefen i etterkant og fortalt om episoden, fortalt at de kronene i seg selv ikke er problemet, men den ansattes holdning. Si at du ikke kommer til å handle i den butikken mer pga. den bestemte ansatte, og at du mente sjefen bør vite om det for å få sjansen til å endre sine servicerutiner. Og hadde jeg ikke vært i godlune så ville jeg nok bare sørget for å spre ryktet om den elendige kundeservicen i den butikken. Om jeg hadde gjort det ene eller det andre kommer an på hvilke erfaringer jeg hadde hatt med den butikken tidligere. Anonymous poster hash: 7c8cd...e35
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #24 Skrevet 26. oktober 2015 Spre hvilke butikk det var høyt og tydelig på alle fora du kan komme på både muntlig og skriftlig! Anonymous poster hash: 7ec9e...adf Hadde i utgangspunkt lyst til det, men så tenker jeg det kan ødelegge for noen som faktisk er hyggelige og serviceminded, at en person oppførte seg slik :) HI Anonymous poster hash: da56d...cd5
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2015 #25 Skrevet 26. oktober 2015 Ikke tenk sånn. Mye bedre å si hvilken butikk det er og hvor så at sjefen faktisk kan gjøre noe med. Du skulle virkelig ha sagt noe der og da Anonymous poster hash: 74d49...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå