Gå til innhold

Jeg er livredd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville flyttet, hva disse menneskene har opplevd? Jeg stoler ikke på at Norge har satt inn nok ressurser på å bearbeide traumatiserte mennesker, og traumatiserte mennesker stoler jeg ikke på, ikke for mine barns del iallefall.

Anonymous poster hash: 81495...474

Ja, for det er jo "traumatiserte" mennesker som tar seg inn i skoler og hogger unger ihjel med sverd.

Eller på IKEA?

Anonymous poster hash: 7f827...7d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange millioner mennesker er i ytterste nød og er NØDT til å forlate hjemlandet.

Scenario 1: Vi tar imot de som kommer fordi vi må, setter dem i trange, isolerte asylmottak og nekter å ha noe med dem å gjøre. Få dem til å føle seg uvelkommen.

Scenario 2: Vi tar imot de som kommer, tar ordentlig imot dem. Gir dem jobber og går sammen om å møte dem på en ordentlig måte og inkludere dem i lokalsamfunnet. Får dem til å føle seg betydningsfull.

Hva er skumlest på lang sikt??

Anonymous poster hash: 8b767...d29

Vel, jeg har en norsk arbeidsledig mann med erfaring og utdannelse, som ikke får seg jobb, selv om han søker på alt. Skal vi som allerede bor her komme enda lengre ned i køen?

Anonymous poster hash: 09951...a3b

Jada. Er det ikke de jobbstjelende asylsøkerne, så er det seniorene som er så vrange at de bare må jobbe utover 67, eller alle disse kvinnene som absolutt må ut i arbeidslivet fremfor å ta seg av hus og hjem ;). Hadde alle tatt hensyn til at norske menn midt i livet burde ha førsteretten til jobbene, så hadde det vært så mye enklere.

Hva om asylsøkeren skaper en bedrift der din mann kan jobbe, eller får en jobb der han med sin skatt bidrar til å finansiere din manns dagpenger?

Skrevet

Flytt

Anonymous poster hash: 4bde0...f04

Så du mener virkelig det er riktig at jeg og hele familien min skal flytte vekk fra mitt bosted for at disse skal få flytte inn?? Hi

Anonymous poster hash: 3946a...0c9

Det er ikke jeg som forslo at du skal flytte, men det er jo det eneste du kan gjøre hvis du ikke vil bo i samme bygd som flyktningene. De kommer og det er det (heldigvis) ikke noe du kan gjøre noe med.

Skrevet

Mange millioner mennesker er i ytterste nød og er NØDT til å forlate hjemlandet.

Scenario 1: Vi tar imot de som kommer fordi vi må, setter dem i trange, isolerte asylmottak og nekter å ha noe med dem å gjøre. Få dem til å føle seg uvelkommen.

Scenario 2: Vi tar imot de som kommer, tar ordentlig imot dem. Gir dem jobber og går sammen om å møte dem på en ordentlig måte og inkludere dem i lokalsamfunnet. Får dem til å føle seg betydningsfull.

Hva er skumlest på lang sikt??

Anonymous poster hash: 8b767...d29

Vel, jeg har en norsk arbeidsledig mann med erfaring og utdannelse, som ikke får seg jobb, selv om han søker på alt. Skal vi som allerede bor her komme enda lengre ned i køen?

Anonymous poster hash: 09951...a3b

Man bør vel ansette etter kvalifikasjoner uansett hvor søkerne kommer fra?

Skrevet (endret)

Jeg hadde flytta! Har jobbe med mange asylsøkere, så jeg sier det ikke pga fordommer, men erfaring.

Kulturen og traumene disse folkene har, gjør det slik at jeg ikke vil at mine barn skal bo i nærheten, ei heller gå på skole med et stort antall (de krever MYE av klassemiljøet, iallefall i stesønnen min sin klasse som er på en kontaktskole).

Glad jeg bor på en dyr plass hvor kommunen ikke har råd til å eie eller kjøpe eiendom!

Anonymous poster hash: 1c843...6d0

I stillinger der mennesker møter de som sliter mest (for eksempel sosialkuratorer), så øker fordommene ofte.

Det er svært forståelig, men mange glemmer at de erfaringene de har ikke er noe det kan generaliseres særlig ut fra..

Endret av Virginia!
Skrevet

I nærheten av der jeg bor er det asylmottak for unge menn/gutter. Asylmottaket har fått mange klager på de. De går innenfor disken på kiosken og forsyner seg av varer selv og de har blitt observert flere ganger når de går fra hus til hus og kjenner på dører, går inn i garasjen osv. De med barn som bor I nærheten tør ikke la barna gå alene lenger da noen av de har vært veldig nærgående.

Så, Hi, jeg skjønner deg.

Anonymous poster hash: 66af8...8df

Skrevet

Jeg ville flyttet, hva disse menneskene har opplevd? Jeg stoler ikke på at Norge har satt inn nok ressurser på å bearbeide traumatiserte mennesker, og traumatiserte mennesker stoler jeg ikke på, ikke for mine barns del iallefall.

Ja, for det er jo "traumatiserte" mennesker som tar seg inn i skoler og hogger unger ihjel med sverd.

Eller på IKEA?

Eller på Valdresekspressen

eller på trikken i Oslo for noen år tilbake

Skrevet

Eller på IKEA?

Ikea var traumeutløst sykdom.

Utøya og ildpåsetting på asylmottak var arrogant, politisk motivert ondskap.

Ikea var ikke traumeutløst... Han drepte fordi de så svenske ut, og han hadde fått avslag på asylsøknaden. Han er altså slettet for all empati og medmenneskelighet. Ja, sikkert pga opplevelser. (ikke nødvendigvis traumer) Men derfor kan de ikke bo blant oss

Gjest Antarctica
Skrevet

Eller på IKEA?

Nå var det altså barna sine hun nevnte spesielt. Og de barna som nylig ble angrepet, ble ikke angrepet av en person med krigstraumer.

Utover det syns jeg det blir merkelig å nevne opp alle mulige andre urelaterte drap. Det går ikke an å sammenligne epler med pærer.

Skrevet

De skal bo på knøttsmå rom på rekke og rad og har Inge ting å gjøre på. Her finnes lite å finne på i utgangspunktet. Ser for meg at de kommer til å reke rundt i gatene og på butikken her. Disse "flyktningbarna" som bare er unge menn. Har helt andre verdier og holdninger. Ekkelt kvinnesyn. Opplevd mye drit. Sikkert lite fremtidsutsikter. Steike jeg koker! Men som sagt; er det ingenting fra eller til vi har å si? Har vi ingen stemmerett?

Hi

Er ikke stort man kan gjøre desverre...

I Sverige er det vel 7 mottak (tomme lokaler som ikke var tatt i bruk ennå) som har blitt påtent,men synes jo ikke det er en løsning heller.

Anonymous poster hash: e617d...e54

Det var godt! At du er enig i at det å tenne på ikke er en løsning...

For deg, HI, er det ikke stort å gjøre. Du kan flytte eller du kan godta at de folkevalgte har tatt en beslutning. Det kloke ville være å hjelpe til slik at disse skumle mennene blir integrert, men det er nok ikke så veldig sannsynlig at du vil bidra med noe annet enn skulende blikk...  

Skrevet

Nå har vi akkurat fått vite at det skal flytte inn nesten 300 asylsøkere i nabolaget vårt! På en plass der det bor knappe 3000 mennesker. Er så redd for hva dette vil gjøre med nærmiljøet vårt. Får nesten ikke sove lengre. Leser den syke artikkelen etter den andre om hvordan disse asylsøkerne oppfører seg. Hva kan jeg gjøre??? Er det ingen måte å innvirke på denne bestemmelsen politisk eller noe? Har vi innbyggere ingenting vi skulle sagt? Er så sint at jeg skjelver!

skjønner deg så godt

Skrevet

Flytt

Anonymous poster hash: 4bde0...f04

Så du mener virkelig det er riktig at jeg og hele familien min skal flytte vekk fra mitt bosted for at disse skal få flytte inn?? Hi

Nei, de skal få flytte inn uavhengig av din mening. Om du plages kan du flytte

Anonymous poster hash: 1baab...a4c

Skrevet

I nærheten av der jeg bor er det asylmottak for unge menn/gutter. Asylmottaket har fått mange klager på de. De går innenfor disken på kiosken og forsyner seg av varer selv og de har blitt observert flere ganger når de går fra hus til hus og kjenner på dører, går inn i garasjen osv. De med barn som bor I nærheten tør ikke la barna gå alene lenger da noen av de har vært veldig nærgående.

Så, Hi, jeg skjønner deg.

Anonymous poster hash: 66af8...8df

http://www.dagbladet.no/2015/10/24/kultur/meninger/overmedmennesket/asylbarn/asyl/41642603/

Har selv erfaring med asylungdom, som på papiret er under 18, men muntlig sier de er mye eldre... Mange av de er ikke her fordi det er fare for livene deres..!

Anonymous poster hash: 22c20...ce4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...