Gå til innhold

Jeg er livredd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi akkurat fått vite at det skal flytte inn nesten 300 asylsøkere i nabolaget vårt! På en plass der det bor knappe 3000 mennesker. Er så redd for hva dette vil gjøre med nærmiljøet vårt. Får nesten ikke sove lengre. Leser den syke artikkelen etter den andre om hvordan disse asylsøkerne oppfører seg. Hva kan jeg gjøre??? Er det ingen måte å innvirke på denne bestemmelsen politisk eller noe? Har vi innbyggere ingenting vi skulle sagt? Er så sint at jeg skjelver!

Anonymous poster hash: 3946a...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi akkurat fått vite at det skal flytte inn nesten 300 asylsøkere i nabolaget vårt! På en plass der det bor knappe 3000 mennesker. Er så redd for hva dette vil gjøre med nærmiljøet vårt. Får nesten ikke sove lengre. Leser den syke artikkelen etter den andre om hvordan disse asylsøkerne oppfører seg. Hva kan jeg gjøre??? Er det ingen måte å innvirke på denne bestemmelsen politisk eller noe? Har vi innbyggere ingenting vi skulle sagt? Er så sint at jeg skjelver!

De er bare mennesker. Møt dem med en sindig ro og kommuniser sjel til sjel. Det går helt fint😊

Anonymous poster hash: 2293c...589

Skrevet

Flytt

Anonymous poster hash: 4bde0...f04

Skrevet

Meld deg som frivillig, og få med deg alle vennene dine på en dugnad som frivillige sammen.

Disse menneskene trenger å integreres, og eneste måten de kan det er ved å bli møtt og tatt i mot av lokalbefolkningen. Da får du også være med å forme hvordan disse menneskene skal fungere i nærmiljøet deres.

Skrevet

De skal bo på knøttsmå rom på rekke og rad og har Inge ting å gjøre på. Her finnes lite å finne på i utgangspunktet. Ser for meg at de kommer til å reke rundt i gatene og på butikken her. Disse "flyktningbarna" som bare er unge menn. Har helt andre verdier og holdninger. Ekkelt kvinnesyn. Opplevd mye drit. Sikkert lite fremtidsutsikter. Steike jeg koker! Men som sagt; er det ingenting fra eller til vi har å si? Har vi ingen stemmerett?

Hi

Skrevet

Vi også får et transittmottak her,rett ved barnehagen 😢

Ved det minste tegn til uro,tar jeg barna ut av barnehagen! Det er bare et steinkast unna hjemmet vårt også!

Kjenner jeg er glad for å ha Innbruddsalarm!

Det er ikke barna og barnefamiliene jeg er redd for,men de enslige mennene som kommer. Og 70% av de som er forventet hit,er enslige menn :-S

Hadde det vært mottak for bare barn og/eller barnefamilier hadde jeg nok ikke bekymret meg så mye.

Dette er sterkt traumatiserte mennesker,de har det ikke bra,og vi har ikke et system som er godt nok til å hjelpe de på den måten de faktisk trenger...

Jeg har erfaring med sterkt traumatiserte mennesker fra før,og de er tikkende bomber :-(

Anonymous poster hash: e617d...e54

Skrevet

De skal bo på knøttsmå rom på rekke og rad og har Inge ting å gjøre på. Her finnes lite å finne på i utgangspunktet. Ser for meg at de kommer til å reke rundt i gatene og på butikken her. Disse "flyktningbarna" som bare er unge menn. Har helt andre verdier og holdninger. Ekkelt kvinnesyn. Opplevd mye drit. Sikkert lite fremtidsutsikter. Steike jeg koker! Men som sagt; er det ingenting fra eller til vi har å si? Har vi ingen stemmerett?

Hi

Gjør disse menneskene en tjeneste og flytt

Anonymous poster hash: f281d...521

Skrevet

Flytt

Så du mener virkelig det er riktig at jeg og hele familien min skal flytte vekk fra mitt bosted for at disse skal få flytte inn?? Hi

Skrevet

Hi

Er ikke stort man kan gjøre desverre...

I Sverige er det vel 7 mottak (tomme lokaler som ikke var tatt i bruk ennå) som har blitt påtent,men synes jo ikke det er en løsning heller.

Skrevet

Hvor mange eksempler trenger dere blåøyde mennesker på at de er ikke som oss?! De har en fullstendig annen bakgrunn enn oss! Traumatiserte og har en helt annen kultur enn oss! De reglene og samvittigheten som holder oss igjen fra å begå kriminelle handlinger gjelder ikke dem. Det koster dem ingenting å gjøre ugjerninger. Er det først når det rammer DEG at du får øynene opp? Eller ikke en gang da?

Skrevet

Mange millioner mennesker er i ytterste nød og er NØDT til å forlate hjemlandet.

Scenario 1: Vi tar imot de som kommer fordi vi må, setter dem i trange, isolerte asylmottak og nekter å ha noe med dem å gjøre. Få dem til å føle seg uvelkommen.

Scenario 2: Vi tar imot de som kommer, tar ordentlig imot dem. Gir dem jobber og går sammen om å møte dem på en ordentlig måte og inkludere dem i lokalsamfunnet. Får dem til å føle seg betydningsfull.

Hva er skumlest på lang sikt??

Anonymous poster hash: 8b767...d29
Skrevet

Hvor mange eksempler trenger dere blåøyde mennesker på at de er ikke som oss?! De har en fullstendig annen bakgrunn enn oss! Traumatiserte og har en helt annen kultur enn oss! De reglene og samvittigheten som holder oss igjen fra å begå kriminelle handlinger gjelder ikke dem. Det koster dem ingenting å gjøre ugjerninger. Er det først når det rammer DEG at du får øynene opp? Eller ikke en gang da?

Makan til stupid generalisering 😳

Anonymous poster hash: 9bcb3...9c1

Skrevet

Hadde flytta

Anonymous poster hash: 7f827...7d3

Skrevet

Mange millioner mennesker er i ytterste nød og er NØDT til å forlate hjemlandet.

Scenario 1: Vi tar imot de som kommer fordi vi må, setter dem i trange, isolerte asylmottak og nekter å ha noe med dem å gjøre. Få dem til å føle seg uvelkommen.

Scenario 2: Vi tar imot de som kommer, tar ordentlig imot dem. Gir dem jobber og går sammen om å møte dem på en ordentlig måte og inkludere dem i lokalsamfunnet. Får dem til å føle seg betydningsfull.

Du har fått med deg at det ikke bare er å knipse i fingra,og så har man fått seg jobb?

Nedskjæringer og sånt vettu?

Disse som kommer nå,de blir navere og sofaslitere som såååå mange andre her i landet.

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan du ikke i det minste ta deg tida til å MØTE dem først...? Du har jo ennå ikke sett en levende sjel av dem, allikevel har du bestemt deg på forhånd at det er 300 mulla Krekarer med hver sin kalasjnikov som kommer!

Skrevet

Meld deg som frivillig, og få med deg alle vennene dine på en dugnad som frivillige sammen.

Disse menneskene trenger å integreres, og eneste måten de kan det er ved å bli møtt og tatt i mot av lokalbefolkningen. Da får du også være med å forme hvordan disse menneskene skal fungere i nærmiljøet deres.

Som om jeg skulle ha sagt det selv :).

Skrevet

Flytt

Så du mener virkelig det er riktig at jeg og hele familien min skal flytte vekk fra mitt bosted for at disse skal få flytte inn?? Hi

Ja. Dere bør helst flytte ut av landet.

Anonymous poster hash: d1eca...68d

Skrevet

Jeg ville flyttet, hva disse menneskene har opplevd? Jeg stoler ikke på at Norge har satt inn nok ressurser på å bearbeide traumatiserte mennesker, og traumatiserte mennesker stoler jeg ikke på, ikke for mine barns del iallefall.

Anonymous poster hash: 81495...474
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg ville flyttet, hva disse menneskene har opplevd? Jeg stoler ikke på at Norge har satt inn nok ressurser på å bearbeide traumatiserte mennesker, og traumatiserte mennesker stoler jeg ikke på, ikke for mine barns del iallefall.

Anonymous poster hash: 81495...474

Ja, for det er jo "traumatiserte" mennesker som tar seg inn i skoler og hogger unger ihjel med sverd.

Skrevet

Vel, jeg har en norsk arbeidsledig mann med erfaring og utdannelse, som ikke får seg jobb, selv om han søker på alt. Skal vi som allerede bor her komme enda lengre ned i køen?

Anonymous poster hash: 09951...a3b

Skrevet

Jeg er norsk. Født og oppvokst i Norge, med norske forfedre så langt tilbake som jeg kjenner til, både på mors og fars siden.

Også er jeg traumatisert, I den grad at jeg har diagnosen ptst.

Er jeg også en tikkende bombe? Bør jeg kanskje flytte til Syria, sånn at du og barna dine kan føle dere trygge?

Ja, det finnes noen utlendinger som er ekstremister, men det betyr ikke at det store flertallet av dem er farlige. Det var ikke en utlending som gikk amok på Utøya, hvorfor er du ikke redd for alle norske menn? Du har jo sett hva de er i stand til å finne på...

Anonymous poster hash: c5fbc...cea
Skrevet (endret)

Mest av alt så ønsker disse menneskene trygghet for seg selv og sin familie.

De fleste av har traumer fra bombing og krig, å ha mistet familie og opplevd en dramatisk flukt- men de aller færreste utgjør noen risiko for seg selv og andre.

Å avvise mennesker som har opplevd å se sitt hjem bombes, sine barn bli drept eller sin ektefelle voldtatt, med det argument at de da kan utgjøre en risiko for oss andre- er så inhumant og egoistisk at jeg ikke har ord...

Det blir som å nekte norske soldater som har tjenestegjort i Libanon eller Afghanistan å reise hjem igjen, de er også utsatt for traumer, og har statistisk sett litt større sannsynlighet for å ha traumer som resulterer i voldsbruk.

Den beste måten å forebygge på er etter min mening: Et bedre behandlingsapparat for å møte traumer, å sørge for at de med traumer ikke lever i isolasjon, og at flyktninger ikke må bo på asylmottak som er så ille at de faktisk utgjør et stort traume i seg selv.

Endret av Virginia!
Skrevet

Flytt

Ja. Dere bør helst flytte ut av landet.

Anonymous poster hash: d1eca...68d

Har hørt det er fint på Lesvos, i Ungarn og Serbia.

Skrevet

Jeg hadde flytta! Har jobbe med mange asylsøkere, så jeg sier det ikke pga fordommer, men erfaring.

Kulturen og traumene disse folkene har, gjør det slik at jeg ikke vil at mine barn skal bo i nærheten, ei heller gå på skole med et stort antall (de krever MYE av klassemiljøet, iallefall i stesønnen min sin klasse som er på en kontaktskole).

Glad jeg bor på en dyr plass hvor kommunen ikke har råd til å eie eller kjøpe eiendom!

Anonymous poster hash: 1c843...6d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...