Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #26 Skrevet 24. oktober 2015 Det er ikke et valg hos oss med velferdspermisjon. Dere skjønner om dere havner i samme situasjon. Her er sjefen enig med meg. Anonymous poster hash: 80fb8...88f Jeg har vært i samme situasjon som deg mange ganger så du trenger ikke å tro at du er unik og alene om å ha syke barn. Hvis du er alene med 3 barn har du veldig mange sykedager å ta av. 30 dager bruker du vel ikke i året? Hvis du gjør det så har du vel kronisk syke barn som gjør at du kan søke om flere sykedager. Spiller ingen rolle om sjefen er enig med deg. Det er verken han som sykmelder eller lager reglene. Anonymous poster hash: fa4ff...969 Så hvorfor gjorde riksen det? Anonymous poster hash: 80fb8...88f Hvorfor gjorde riksen hva?? Anonymous poster hash: fa4ff...969 Skrev sykmelding. Anonymous poster hash: 80fb8...88f Sikker på det var sykepenger du fikk? Skjemaet for pleiepenger ser nesten likt ut, men da får du penger for å pleie sykt barn og ikke for egen sykdom. Om du fikk sykepenger har legen på riksen skrevet en diagnose på deg, det er ikke lov om du ikke faktisk er syk. Anonymous poster hash: 2d0fd...b35
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #27 Skrevet 24. oktober 2015 Sykmelding på meg,ingen diagnose Anonymous poster hash: 80fb8...88f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #28 Skrevet 24. oktober 2015 Da er det noe galt med systemet. Ikke alle har råd til permisjon uten lønn. Og nav er et eget kapittel. Anonymous poster hash: 80fb8...88f Men du trenger jo ikke permisjon uten lønn, du har jo sykt barn dager å ta av. Hva er egentlig problemet? Anonymous poster hash: dac94...f8b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #29 Skrevet 24. oktober 2015 Sykmelding på meg,ingen diagnose Anonymous poster hash: 80fb8...88f Selvfølgelig sto det en diagnose på papirene legen sendte til nav. Nav godkjenner ikke sykemeldinger uten diagnose (det står ikke diagnose på din eller arbeidsgivers kopi av sykemeldingen, men på den delen som går rett fra lege til nav som du ikke ser ) Anonymous poster hash: 2d0fd...b35
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #30 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har jobbet på barneavdeling på sykehus i mange år. Legene her skriver aldri sykemelding til foreldre som har barn som er innlagt. De må bruke sykt barn dager. Mange foreldre tror og forventer at de skal få sykemelding men det er ikke vanlig. Det er kun når barnet har Vært innlagt og 8 dager eller mer man kan søke om pleiepenger. Anonymous poster hash: bfb4b...88b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #31 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har barn på sykehus akkurat nå. Fikk informasjon og papirer fra sykehuset i går. Nav refunderer pleiepenger, hvis det er slik at en av de foresatte må være tilstede med innlagt barn. Det går ikke av sykt barn dagene. Men dette skal sykehuset ordne til seg, ikke fastlege. Anonymous poster hash: 593ad...d7a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #32 Skrevet 24. oktober 2015 Sykmelding på meg,ingen diagnose Anonymous poster hash: 80fb8...88f Selvfølgelig sto det en diagnose på papirene legen sendte til nav. Nav godkjenner ikke sykemeldinger uten diagnose (det står ikke diagnose på din eller arbeidsgivers kopi av sykemeldingen, men på den delen som går rett fra lege til nav som du ikke ser ) Anonymous poster hash: 2d0fd...b35 Det står diagnose på den delen man beholder selv og Anonymous poster hash: 3c483...cbf
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #33 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har barn på sykehus akkurat nå. Fikk informasjon og papirer fra sykehuset i går. Nav refunderer pleiepenger, hvis det er slik at en av de foresatte må være tilstede med innlagt barn. Det går ikke av sykt barn dagene. Men dette skal sykehuset ordne til seg, ikke fastlege. Anonymous poster hash: 593ad...d7a Jepp, men først etter 8 dager. Anonymous poster hash: dac94...f8b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #34 Skrevet 24. oktober 2015 Det er ikke et valg hos oss med velferdspermisjon. Dere skjønner om dere havner i samme situasjon. Her er sjefen enig med meg. Anonymous poster hash: 80fb8...88f Jeg har vært i samme situasjon som deg mange ganger så du trenger ikke å tro at du er unik og alene om å ha syke barn. Hvis du er alene med 3 barn har du veldig mange sykedager å ta av. 30 dager bruker du vel ikke i året? Hvis du gjør det så har du vel kronisk syke barn som gjør at du kan søke om flere sykedager. Spiller ingen rolle om sjefen er enig med deg. Det er verken han som sykmelder eller lager reglene. Anonymous poster hash: fa4ff...969 Så hvorfor gjorde riksen det? Anonymous poster hash: 80fb8...88f Hvorfor gjorde riksen hva?? Anonymous poster hash: fa4ff...969 Skrev sykmelding. Anonymous poster hash: 80fb8...88f Du skrev jo at de sa det var fastlegen som gjorde det og ikke de? Anonymous poster hash: fa4ff...969
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #35 Skrevet 24. oktober 2015 Det står jo helt klart på nettsidene til nav hva man har krav på. De første 6 dagene har man krav på omsorgspenger (altså sykt-barn dagene), fra 7. dagen kan man få pleiepenger. For å få pleiepenger må behandlende lege (barnets sykehuslege) som skal skrive legeattest og fylle ut skjemaet om pleiepenger. Klippet fra nav: Dersom du har omsorg for barn under tolv år som er eller har vært innlagt i helseinstitusjon, eller som er behandlet poliklinisk, kan du har rett til pleiepenger fra NAV. Dersom barnet er kronisk sykt eller funksjonshemmet gjelder retten til barnet er 18 år. Barnet må ha behov for kontinuerlig tilsyn og pleie i mer enn syv kalenderdager for at du skal ha rett til pleiepenger. NAV betaler pleiepenger fra åttende dag. Du kan ha rett til omsorgspenger de første syv dagene. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/Pleiepenger.1073751617.cms Anonymous poster hash: 2d0fd...b35
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #36 Skrevet 24. oktober 2015 Da er det noe galt med systemet. Ikke alle har råd til permisjon uten lønn. Og nav er et eget kapittel. Anonymous poster hash: 80fb8...88f Fy søren så utakknemlig du er. Du har rett på 6 uker borte fra jobb per år! Det er vanvittig mye!!!! Kan ikke tro du kunne bodd i noen andre land med like gode velferdsordninger i forbindelse med syke barn. Sykemelding krever en diagnose. Arbeidsgiver får ikke diagnose, men NAV får det. Håper virkelig ikke fastlegen din gir deg sykemelding!!! Anonymous poster hash: d4e96...145
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå