Gå til innhold

To vinterdresser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som har to vinterdresser til barnet? Min starter i bhg snart og begynt å lure på om jeg skal kjøpe to dresser, men er det vanlig?

Anonymous poster hash: c2e57...ab0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det,fjorårets som er akkurat passe og litt slitt så den brukes som reservedress,og en ny i en str større som tas med hjem fra bhg hver helg.

Noen har 1,andre 2. Jeg synes det er greit å ha en ekstra.

Anonymous poster hash: 07c59...961

Skrevet

Har alltid hatt to dresser, men aldri kjøpt to dresser.

Reservedressen/hjemmedressen er gjerne en arvet dress.

Anonymous poster hash: 3af6d...023
Skrevet

Vi har en. Har aldri hatt behov for fler. Kjøper en god dress som holder vannet ute, så da er det nok med en.

Skrevet

Vi er nybegynner-foreldre, og har i år kjøpt to dresser. Vi har tenkt at det er praktisk å ha en i barnehagen og en hjemme, slik at vi slipper å stresse med å ta med den som er i barnehagen hjem hver dag. I tillegg kjenner vi oss selv så godt at vi vet vi innimellom hadde glemt å ta den med tilbake (tar ikke dressen på ungen i bilen til/fra barnehagen), så det er også en grunn for vår personlige del. Vi har også gått for å ha to dresser fordi da slipper vi å stresse med å få vasket og tørket dressen hjemme en hverdagsettermiddag fordi et eller annet har skjedd. Så da kan vi ta den skitne/bløte dressen hjem og likevel ha en ren og tørr dress å ta med i barnehagen dagen etter, når det viser at vi klarte å glemme og vaske dressen når vi kom hjem (hvilket vi garantert ville glemt). Så neida såe... :P 

Anonymous poster hash: e8bf7...616
Skrevet

Aldri hatt behov for to dresser (har tre barn). Har dog alltid kjøpt èn ordentlig (Reima).

Anonymous poster hash: 12910...5ad

Skrevet

Flere her som har to vinterdresser til barnet? Min starter i bhg snart og begynt å lure på om jeg skal kjøpe to dresser, men er det vanlig?

Jeg valgte å kjøpe to nye. En til barnehagen og en han kan bruke at og frem evn. ha i reserve :) 

Anonymous poster hash: 95af1...35f

Skrevet

Vi har to, men ekstradressen blir lite brukt, så den er av billigste sort. Maks et par timer de dagene han er ute etter bhg, i helgene tar vi med den gode dressen hjem. Kunne klart oss fint med en, men synes det er greit å slippe å ta den med hjem hver dag i tilfelle han skal ut. :)

Anonymous poster hash: 3c955...d8e
Skrevet

Vi har alltid hatt to, men som de andre her så er det gjerne en skikkelig i barnehagen og en litt billigere/den fra i fjor som ekstra. Kjekt å ha dersom man må vaske den ene for eksempel. Eller til og fra barnehagen.

Anonymous poster hash: a61d9...3cd

Skrevet

Har en ny og en ekstra til å ha hjemme som er kjøpt brukt.

Anonymous poster hash: e9a32...dbc

Skrevet

Jeg syns det er mest praktisk med to, og med flere å velge i blir de også mindre slitt med tanke på arv.

Skrevet

Vi er nybegynner-foreldre, og har i år kjøpt to dresser. Vi har tenkt at det er praktisk å ha en i barnehagen og en hjemme, slik at vi slipper å stresse med å ta med den som er i barnehagen hjem hver dag. I tillegg kjenner vi oss selv så godt at vi vet vi innimellom hadde glemt å ta den med tilbake (tar ikke dressen på ungen i bilen til/fra barnehagen), så det er også en grunn for vår personlige del. Vi har også gått for å ha to dresser fordi da slipper vi å stresse med å få vasket og tørket dressen hjemme en hverdagsettermiddag fordi et eller annet har skjedd. Så da kan vi ta den skitne/bløte dressen hjem og likevel ha en ren og tørr dress å ta med i barnehagen dagen etter, når det viser at vi klarte å glemme og vaske dressen når vi kom hjem (hvilket vi garantert ville glemt). Så neida såe... :P

Anonymous poster hash: e8bf7...616

Hehe, som å høre meg selv 😁😁😁

Hi

Skrevet

Takker for svar ☺😊 det blir nok to dresser her og!👍😀

Hi

Skrevet

Vi pleier å ha 2 dresser. En i barnehagen og 1 hjemme. Vi prøver jo å være ute litt hver dag etter barnehagen også, og jeg orker ikke å drasse med med dressen frem og tilbake hver dag. Og den blir jo gjerne litt rå hvis der er bløt snø, og da er den ikke så god å ha på seg igjen heller.

Anonymous poster hash: 1a138...cac

Skrevet

Har alltid hatt mer enn en dress og det er praktisk i mange tilfeller.

Skrevet

Vi kjøper kun en dress, har pleid å kjøpe Reima til 1200-1500kr. Da er det uaktuelt med to dresser til hvert av barna! Det er ikke noe problem å huske å ta den med hjem, og så har vi gjerne hatt dressen fra i fjor som reserve hjemme i krisetilfeller. Første året til eldste barnet hadde vi en reima og en billig hjemme, men da endte vi opp med å ta med reimaen hjem uansett de ettermiddagene vi skulle være ute, for den billige var så mye dårligere.

Anonymous poster hash: de481...49d

Skrevet

Vanlig?

Folk bestemmer selv.

Vi har fire.

En kvalitetsdress hjemme og i barnehagen og to billige hvis det er uhell i de dyre.

Anonymous poster hash: 640a3...ac4

Skrevet

Vi har flere sett med det meste. Liker det best slik.

Anonymous poster hash: 1aa99...bf1

Skrevet

Det kommer jo ann på hvor gammelt barnet er, de store barna (3-6) er jo mer ute enn de som er mindre. Det kommer og ann på typen bhg og om du har mulighet til og vaske og tørke dressen daglig når det trengs.

Skrevet

I år har bhg-barnet to, i fjor hadde han en ekstra vinterbukse. Egentlig kun fordi han arver fra storebror og fordi han fikk til jul av bestefar!:-) Vil si det er nødvendig her i huset iallfall! Han bruker først en i bhg, den blir ofte klissvåt, så kan han ta på seg en tørr hjemme mens den andre tørker. Er veldig ofte våt snø her! :/ Et problem fra 2 år siden er at han også tisset på seg ganske ofte da de lekte ute! Han rakk aldri å få av seg alt før det gikk gale hvis han faktisk husket å gå på do!

Anonymous poster hash: 7d882...c66

Skrevet

Har trillinger og har bare en dress til hver. Dette er en helårsdress, regulerer med hva de har under. Har altså ikke både vinter- og vurderes. Går helt fint å ta med hjem alt av utstyr hver helg.

Anonymous poster hash: c1528...64c

Skrevet

Har to dresser. En god dyr en gjerne Reima Tec som blir brukt mest. Og en som er arvet, billig eller litt stor ennå.

Har ofte bruk for to dresser. Men mine barn "bader" ofte på vinterstid og når ungen sitter i søledammen så vannet renner inn langs støvlen kommer selv Reima til kort. En periode måtte en av barna ha med begge dressene i barnehagen hver dag. Dressen var som regel søkk våt før lunsj.

Skrevet

Vi har alltid hatt to. Har veldig aktive utejenter som bruker dressene sine godt både i barnehagen og hjemme. Vi er nesten alltid mye ute hjemme i helgene så vi trenger to sett og bytte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...