Gå til innhold

Er "gubben" bedre enn "prinsen"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker ingen sånne ord.. Skatten, pus, gubben, prinsen, gutten min, bla bla bla ... 

Jeg bruker navnet hans. No shit! 

Anonymous poster hash: f74dc...05c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ingen sånne ord.. Skatten, pus, gubben, prinsen, gutten min, bla bla bla ...

Jeg bruker navnet hans. No shit!

Anonymous poster hash: f74dc...05c

Så hvis du snakker om han til noen som ikke vet hvem han er, så nevner du ikke at det er mannen din du snakker om? Type:

"Per var på fisketur i går." Kan jo være sønnen din, en kollega, en bror...

Jeg synes det er mer naturlig å si: "Mannen min, Per, var på fisketur i går."

Anonymous poster hash: e403c...c4c

Skrevet

Prinsen!.

Har faktisk aldri hørt noen kalle mannen sin det. Og godt er det.

Gubben - helt greit, mange kaller jo kona for kjærringa som egentlig er et hyggelig kallenavn og betyr den kjæreste, men det ofte blir sett på som et negativt kallenavn.Anonymous poster hash: 8109e...ee5

Kjærring betyr liten mann, og er langt fra noen hedersbetegnelse. Anonymous poster hash: e3175...c14

Og jeg siterer fra Norsk etymologisk ordbok: Kjerring: gift kvinne, kone. Avledet av kar, som iflg samme oppslagsverk kommer fra det norrøne karl, som igjen er avledet av karla, og som betyr voksen og fri mann.

Ergo betyr ikke kjerring, som forøvrig skrives med e og ikke med æ, liten mann. I svært mange norske dialekter er kjerring en hedersbetegnelse, og en manns omtale av den kjæreste han har.

Anonymous poster hash: 31014...2ec

Skrevet

Er det virkelig noen som kaller mannen for prinsen??? Pføy!!!!!

Anonymous poster hash: a168a...c03

Skrevet

Hadde jeg kalt mannen for prinsen hadde han nok fått latterkrampe. Tror "prins" blir litt for sukkersøtt på en voksen mann 😂

Skrevet

Jeg synes det er ille nok at enkelte voksne kaller sønnene sine for prins. Voksne mannfolk er helt uaktuelt å kalle prins. Den eneste i Norge som ha lov til å kalle mannen sin for prins er Mette-Marit.

Anonymous poster hash: 7dd00...11f

Skrevet

Prinsen!.

Gubben - helt greit, mange kaller jo kona for kjærringa som egentlig er et hyggelig kallenavn og betyr den kjæreste, men det ofte blir sett på som et negativt kallenavn.Anonymous poster hash: 8109e...ee5

Kjærring betyr liten mann, og er langt fra noen hedersbetegnelse. Anonymous poster hash: e3175...c14
Og jeg siterer fra Norsk etymologisk ordbok: Kjerring: gift kvinne, kone. Avledet av kar, som iflg samme oppslagsverk kommer fra det norrøne karl, som igjen er avledet av karla, og som betyr voksen og fri mann.

Ergo betyr ikke kjerring, som forøvrig skrives med e og ikke med æ, liten mann. I svært mange norske dialekter er kjerring en hedersbetegnelse, og en manns omtale av den kjæreste han har.

Det er avledet av karl, ja. Kerl-ing betyr liten mann. Det er opprinnelig en betegnelse som betyr noe slikt som masete kvinnfolk.

Anonymous poster hash: e3175...c14

Skrevet

Prinsen!.

Det er avledet av karl, ja. Kerl-ing betyr liten mann. Det er opprinnelig en betegnelse som betyr noe slikt som masete kvinnfolk.

Anonymous poster hash: e3175...c14

Ikke iflg min bok.

Skrevet

Kan dere gi faen nå ! Ja jeg kaller mannen min for pinsen!! Gjør det noe kanskje? Han er faktisk en omsorgsfull og følsom mann i motsetning til de macho gale bolerne deres!! 👑

Anonymous poster hash: 8bb63...388

Skrevet

Drømmemannen eller mannen i mitt liv er det jeg kaller han. 😍😍😍😍😍😍😍😍

Vært sammen i 7 år nå❤️

Anonymous poster hash: 5dcea...de0

Skrevet

Jeg kaller minste... Eh.. sønnen, for prinsen... Altså, minsteprinsen. Mannen hadde nok blitt fornærmet om jeg kalte han prins, han hadde forventet kongen. Jeg hadde nok valgt hoffnarren, eller noe sånt.

Til daglig går han under navnet Kjærest. Ja, vi er gift.

Anonymous poster hash: 1f309...cae

Skrevet

Kan dere gi faen nå ! Ja jeg kaller mannen min for pinsen!! Gjør det noe kanskje? Han er faktisk en omsorgsfull og følsom mann i motsetning til de macho gale bolerne deres!! 👑

Anonymous poster hash: 8bb63...388

macho gale bolerne????

Så svart/hvit på en lørdag kveld a gitt😂

Mannen min er ikke en macho gærning, men også langt fra en prins

Anonymous poster hash: ff769...8c8

Skrevet

Prinsen, skatten, gubben og pus er like ille.

Jeg kjenner at til og med "kjære" blir litt klissete i mine ører...

Kjenner et voksent ektepar (over 50 og vært gift i mange år) som kaller hverandre "honey"... Altså...

Jeg kaller min ved navn. Om jeg snakker om han til andre er det enten navn eller "mannen min".

Gjest Antarctica
Skrevet

Har de ikke navn disse mennene?

Kåre, Karsten, Kurt-Bjarne, Ole-Roger???

Alt er bedre enn å kalle en mann for prinsen😱

Dere som sier sånt til mannen, er dere også de samme som navnet alt rundt dere?

Bilen=Laila

Brødristeren=hotte Kjell?

Soverommet=Love cave?

Og dere, om ikke mennene deres er veldig små å søte, hva med "Big bulldog"? El.?

Anonymous poster hash: ff769...8c8

Hvis han hadde hett Kurt-Bjarne kunne faktisk "prinsen" ha kommet i betraktning som alternativ *grøss*

Som det er nå, heter han enten navnet sitt, "min bedre halvdel" eller "min elskede".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...