Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Barnet mitt skadet seg i går ettermiddag, og etter telefon til lege dro vi til legevakt.. Mens vi ventet på å registrere oss, kunne vi ikke unngå å overhøre de som sto foran oss i køen. Det var en mor med en ungdom som hadde hatt et uhell og skadet armen. For fire dager siden..og de hadde da vært på legevakt med det samme det hadde skjedd. Moren syntes ikke det hadde blitt noe bedre siden da - jenta argumentert imot og sa det var begynt å bli bedre. Moren sto lenge i luken og forklarte og spurte om ting. Det endte med at de ble bedt om å dra hjem og oppsøke fastlegen. Det virket som om moren helst ikke ville det fordi på legevakten får de tatt røntgen. Men de ga seg selvsagt uten sure miner. Selv hadde jeg aldri reist på legevakten for noe sånt. Alle vet da at det kun er akutte tilfeller som skal dit, og ting man ikke kan få gjort hos fastlegen (pluss selvsagt oppføgingstimer, men det får man jo avtale om når ma er der første gang). Dey er jo så plagsomt mye kø og venting som det er, og det blir ikke akkurat bedre om folk bruker legevakten til ordinær konsultasjon. Meninger? Anonymous poster hash: 378b3...3e5
Berta_78 Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Wild guess: De opplever det ikke som unødig...?
Gjest Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Folk er LATE! De gidder ikke oppsøke fastlegen og bruker legevakten som fastlege. Akutt er noe som oppstår samme dagen og ikke kan vente til dagen derpå i følge mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Man vet vel ofte ikke om det var unødvendig før man har vært der..... Men i det tilfellet du skriver om, hadde jeg nok heller bestilt en time hos fastlegen. Anonymous poster hash: 75772...3f1
Himmel og hav Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Noen gjør det fordi de er hysteriske, noen fordi legevakta har åpent på kvelden og da slipper de å ta fri fra jobben for å følge unger, noen fordi de ikke har fastlege, osv. De hysteriske er de mest underholdende mens man venter på tur. Sønnen min hadde tråkket på glasskår og måtte sy under foten, og mens vi ventet på tur kom det en mor inn med et barn. Barnet hadde et håndkle rundt hånda og mor skrek og ropte: Han har en pinne i hånda!. En sykepleier løp til, pakket ut hånda forsiktig og kikket, og kikket. Så spørrende på mor og sa: Han har en flis..? Flisa var vel på et par cm, men mesteparten var utenfor huden, så hun tok tak og nappet den ut. Ikke no' blod og absolutt ikke noe å dra på legevakta for, men stort raskere avklaring og hjelp skal man lete lenge etter
TinaK 1990 Skrevet 23. oktober 2015 #6 Skrevet 23. oktober 2015 Veldig glad at vi på legevakten her kommer inn på et rom slik at vi slipper at andre hører om årsaken til at vi er på legevakten og skriver innlegg på dib om det etterpå.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2015 #7 Skrevet 23. oktober 2015 Fordi de har elendig fastlege? Fordi de ikke liker fastlegen sin? Fordi fastlegen har time først om tre uker?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #8 Skrevet 23. oktober 2015 Mange bruker legevakten på kveldstid fordi de har en jobb hvor sjefen eller kollegaer blir sure om man må dra til legetime. Anonymous poster hash: 627db...169
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #9 Skrevet 23. oktober 2015 Har en venninne som ikke legger skjul på at hun går på legevakten sånn at hun slipper å ta fri fra jobb på dagen. Hun er sjeldent syk, men sist hun hadde en infeksjon og skulle sjekke om det var bakteriell så gikk hun heller på legevakten. Da hadde hun ventet fra onsdag til fredag med å kontakte lege, for på fredager kommer man lettere inn selvfølgelig. Jeg drar dessverre på legevakten en del, men opplever at de andre pasientene som sitter på venterommet kommer fordi det er akutt. Enten om man må sy, sliter med å puste, er synlig i helt elendig forstand osv. Men så er legevakten her jeg bor ganske strenger får jeg inntrykk av, og mange drar heller til nabokommunen. Der har de røntgen også, og det må man jo som regel sitte i flere timer for å komme til. Anonymous poster hash: bf624...592
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #10 Skrevet 23. oktober 2015 Du dro da på legevakten selv HI! Anonymous poster hash: 7ff60...74c
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #11 Skrevet 23. oktober 2015 Folk er LATE! De gidder ikke oppsøke fastlegen og bruker legevakten som fastlege. Akutt er noe som oppstår samme dagen og ikke kan vente til dagen derpå i følge mine øyne. Du vet at ved enkelte legekontorer så er det opptil 1 MÅNED ventetid? Hadde du ventet i 1 måned med noe som hastet, men ikke hastet "kjempemye"? Tror ikke det... Hos oss er det ofte valget mellom å vente i mange uker eller komme til en fastlege som ikke forstår et kvekk norsk og ikke klarer å gjøre seg forstått. Det er ikke rart at folk da istedet for drar på legevakta. Ventetider ved legekontorer er generelt for lange. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #12 Skrevet 23. oktober 2015 Folk er LATE! De gidder ikke oppsøke fastlegen og bruker legevakten som fastlege. Akutt er noe som oppstår samme dagen og ikke kan vente til dagen derpå i følge mine øyne. Du vet at ved enkelte legekontorer så er det opptil 1 MÅNED ventetid? Hadde du ventet i 1 måned med noe som hastet, men ikke hastet "kjempemye"? Tror ikke det... Hos oss er det ofte valget mellom å vente i mange uker eller komme til en fastlege som ikke forstår et kvekk norsk og ikke klarer å gjøre seg forstått. Det er ikke rart at folk da istedet for drar på legevakta. Ventetider ved legekontorer er generelt for lange. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c La meg ta et eksempel: jeg fikk urinveisinfeksjon i graviditeten, med smerter og blod i urin. Alle vet at sånt skal behandles asap, men neida, jeg måtte vente i 5 dager på time hos legen. Mener du at det var unødvendig av meg å dra på legevakten siden det "bare" var UVI, eller skulle jeg helst ha ventet i 5 dager til jeg fikk nyrebekkenbetennelse og helst for tidlig fødsel som følge av det? Her vi bor er det så å si umulig å få hastetime hos fastlegen, og får man først det så må man gjerne sitte der i 3-4 timer, og risikere enda å ikke komme inn fordi legen ikke ble ferdig. Mannen har nettopp ventet på VANLIG bestilt time hos legen i over 2 timer til klokka ble 4, og vi måtte bare dra derfra fordi legekontoret ble stengt. Legen ringte kvart på 5 og snakket med ham. Håpløst. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #13 Skrevet 23. oktober 2015 Folk er LATE! De gidder ikke oppsøke fastlegen og bruker legevakten som fastlege. Akutt er noe som oppstår samme dagen og ikke kan vente til dagen derpå i følge mine øyne. Du vet at ved enkelte legekontorer så er det opptil 1 MÅNED ventetid? Hadde du ventet i 1 måned med noe som hastet, men ikke hastet "kjempemye"? Tror ikke det... Hos oss er det ofte valget mellom å vente i mange uker eller komme til en fastlege som ikke forstår et kvekk norsk og ikke klarer å gjøre seg forstått. Det er ikke rart at folk da istedet for drar på legevakta. Ventetider ved legekontorer er generelt for lange. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c Kan være lurt å sette deg i rutiner for akuttimer. Anonymous poster hash: 457fa...9bb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #14 Skrevet 23. oktober 2015 I Bergen blir man sendt til legevakten fra fastlegen for å ta røntgen. Da gidder man kanskje ikke å dra innom fastlegen for å få beskjed om å dra dit etterpå? Og en ungdom kan godt finne på å avdramatisere. Man kjenner aldri hele historien når man bare får med seg fragmenter. Anonymous poster hash: b09b8...787
Gjest Skrevet 23. oktober 2015 #15 Skrevet 23. oktober 2015 Folk er LATE! De gidder ikke oppsøke fastlegen og bruker legevakten som fastlege. Akutt er noe som oppstår samme dagen og ikke kan vente til dagen derpå i følge mine øyne. Du vet at ved enkelte legekontorer så er det opptil 1 MÅNED ventetid? Hadde du ventet i 1 måned med noe som hastet, men ikke hastet "kjempemye"? Tror ikke det... Hos oss er det ofte valget mellom å vente i mange uker eller komme til en fastlege som ikke forstår et kvekk norsk og ikke klarer å gjøre seg forstått. Det er ikke rart at folk da istedet for drar på legevakta. Ventetider ved legekontorer er generelt for lange. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c La meg ta et eksempel: jeg fikk urinveisinfeksjon i graviditeten, med smerter og blod i urin. Alle vet at sånt skal behandles asap, men neida, jeg måtte vente i 5 dager på time hos legen. Mener du at det var unødvendig av meg å dra på legevakten siden det "bare" var UVI, eller skulle jeg helst ha ventet i 5 dager til jeg fikk nyrebekkenbetennelse og helst for tidlig fødsel som følge av det? Her vi bor er det så å si umulig å få hastetime hos fastlegen, og får man først det så må man gjerne sitte der i 3-4 timer, og risikere enda å ikke komme inn fordi legen ikke ble ferdig. Mannen har nettopp ventet på VANLIG bestilt time hos legen i over 2 timer til klokka ble 4, og vi måtte bare dra derfra fordi legekontoret ble stengt. Legen ringte kvart på 5 og snakket med ham. Håpløst. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c Ro deg ned a kvinnemenneske! Det finnes ALLTID akuttimeer på et legekontor. Alltid! Har jobbet selv ved flere legekontor og selv den travleste legen med 2500 pasienter på listensin hadde akuttimer. Dog at pasienten måtte venter 2 timer, men inn kom de.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #16 Skrevet 23. oktober 2015 Ja, vi var der fordi det ble regnet som akutt og legen sa vi måtte dra. De fleste drar dit fordi de må, men det er et poeng at ma heller drar til fastlegen når man kan (de har også akuttimer der, så det er ofte en bedre løsning enn legevakt). Det er bare at når man drar dit unødig, så skaper man mer venting for de andre som kommer og som faktisk trenger rask behandling. De i mitt eksempel fikk jo ikke komme til, så det betyr at heller ikke legevakten mente de skulle komme til der den kvelden. hi Anonymous poster hash: 378b3...3e5
Pobie Skrevet 23. oktober 2015 #17 Skrevet 23. oktober 2015 Når man må vente i flere uker på time hos fastlegen er det vel kanskje ikke så rart? Er ingen grunn til slik lang ventetid hos fastlegen, så hvis de ordner det slik at man får time innen et par dager (slik det er i de fleste andre siviliserte land) kanskje folk ikke drar til legevakten for småting?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #18 Skrevet 23. oktober 2015 Ja, vi var der fordi det ble regnet som akutt og legen sa vi måtte dra. De fleste drar dit fordi de må, men det er et poeng at ma heller drar til fastlegen når man kan (de har også akuttimer der, så det er ofte en bedre løsning enn legevakt). Det er bare at når man drar dit unødig, så skaper man mer venting for de andre som kommer og som faktisk trenger rask behandling. De i mitt eksempel fikk jo ikke komme til, så det betyr at heller ikke legevakten mente de skulle komme til der den kvelden. hi Anonymous poster hash: 378b3...3e5 Du vet ingenting om hva denne jentas fastlege har sagt til dem. Kanskje han har bedt dem om å gå nettopp dit. Åååh, er så lei disse "se så flink jeg er som ikke oppsøker legevakten unødig men det gjør alle andre!" Trådene som til stadighet dukker opp! Anonymous poster hash: 7ff60...74c
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2015 #19 Skrevet 23. oktober 2015 Folk er LATE! De gidder ikke oppsøke fastlegen og bruker legevakten som fastlege. Akutt er noe som oppstår samme dagen og ikke kan vente til dagen derpå i følge mine øyne. Du vet at ved enkelte legekontorer så er det opptil 1 MÅNED ventetid? Hadde du ventet i 1 måned med noe som hastet, men ikke hastet "kjempemye"? Tror ikke det... Hos oss er det ofte valget mellom å vente i mange uker eller komme til en fastlege som ikke forstår et kvekk norsk og ikke klarer å gjøre seg forstått. Det er ikke rart at folk da istedet for drar på legevakta. Ventetider ved legekontorer er generelt for lange. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c La meg ta et eksempel: jeg fikk urinveisinfeksjon i graviditeten, med smerter og blod i urin. Alle vet at sånt skal behandles asap, men neida, jeg måtte vente i 5 dager på time hos legen. Mener du at det var unødvendig av meg å dra på legevakten siden det "bare" var UVI, eller skulle jeg helst ha ventet i 5 dager til jeg fikk nyrebekkenbetennelse og helst for tidlig fødsel som følge av det? Her vi bor er det så å si umulig å få hastetime hos fastlegen, og får man først det så må man gjerne sitte der i 3-4 timer, og risikere enda å ikke komme inn fordi legen ikke ble ferdig. Mannen har nettopp ventet på VANLIG bestilt time hos legen i over 2 timer til klokka ble 4, og vi måtte bare dra derfra fordi legekontoret ble stengt. Legen ringte kvart på 5 og snakket med ham. Håpløst. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c Ro deg ned a kvinnemenneske! Det finnes ALLTID akuttimeer på et legekontor. Alltid! Har jobbet selv ved flere legekontor og selv den travleste legen med 2500 pasienter på listensin hadde akuttimer. Dog at pasienten måtte venter 2 timer, men inn kom de. En av mine hadde 7500 pasienter.. akuttimer? Ikke nok til alle nei.
Gjest Antarctica Skrevet 23. oktober 2015 #20 Skrevet 23. oktober 2015 Når man må vente i flere uker på time hos fastlegen er det vel kanskje ikke så rart? Er ingen grunn til slik lang ventetid hos fastlegen, så hvis de ordner det slik at man får time innen et par dager (slik det er i de fleste andre siviliserte land) kanskje folk ikke drar til legevakten for småting? Hvis folk var litt mer siviliserte, dro de ikke en gang til LEGE med småting. Legene er oversvømt av folk som egentlig bare bør vente til de blir friske igjen... men neida, oppvokst i en velferdsstat føler man at god helse er en rettighet.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #21 Skrevet 23. oktober 2015 Folk er LATE! De gidder ikke oppsøke fastlegen og bruker legevakten som fastlege. Akutt er noe som oppstår samme dagen og ikke kan vente til dagen derpå i følge mine øyne. Du vet at ved enkelte legekontorer så er det opptil 1 MÅNED ventetid? Hadde du ventet i 1 måned med noe som hastet, men ikke hastet "kjempemye"? Tror ikke det... Hos oss er det ofte valget mellom å vente i mange uker eller komme til en fastlege som ikke forstår et kvekk norsk og ikke klarer å gjøre seg forstått. Det er ikke rart at folk da istedet for drar på legevakta. Ventetider ved legekontorer er generelt for lange. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c La meg ta et eksempel: jeg fikk urinveisinfeksjon i graviditeten, med smerter og blod i urin. Alle vet at sånt skal behandles asap, men neida, jeg måtte vente i 5 dager på time hos legen. Mener du at det var unødvendig av meg å dra på legevakten siden det "bare" var UVI, eller skulle jeg helst ha ventet i 5 dager til jeg fikk nyrebekkenbetennelse og helst for tidlig fødsel som følge av det? Her vi bor er det så å si umulig å få hastetime hos fastlegen, og får man først det så må man gjerne sitte der i 3-4 timer, og risikere enda å ikke komme inn fordi legen ikke ble ferdig. Mannen har nettopp ventet på VANLIG bestilt time hos legen i over 2 timer til klokka ble 4, og vi måtte bare dra derfra fordi legekontoret ble stengt. Legen ringte kvart på 5 og snakket med ham. Håpløst. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c Ro deg ned a kvinnemenneske! Det finnes ALLTID akuttimeer på et legekontor. Alltid! Har jobbet selv ved flere legekontor og selv den travleste legen med 2500 pasienter på listensin hadde akuttimer. Dog at pasienten måtte venter 2 timer, men inn kom de. Nei, det gjør det ikke. Fikk symptomer på en fredag og fikk da beskjed om at siden jeg ringte for sent på denne fredagen, så hadde de ikke ledige akuttimer før KANSKJE på tirsdagen (mandag var legekontoret stengt på grunn av et eller annet). Jeg torde da ikke gamble på å KANSKJE få en time på tirsdag og ha for tidlig fødsel og livstruende infeksjon i mellomtiden. Særlig siden hun som svarte telefonen mente at UVI var da ikke noe akutt, så jeg kunne ikke med sikkerhet regne med å få time på tirsdagenheller. Det er helt horribelt at man i velferdsstaten Norge ikke får komme seg til fastlegen før man ikke lenger trenger hjelp. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #22 Skrevet 23. oktober 2015 Når man må vente i flere uker på time hos fastlegen er det vel kanskje ikke så rart? Er ingen grunn til slik lang ventetid hos fastlegen, så hvis de ordner det slik at man får time innen et par dager (slik det er i de fleste andre siviliserte land) kanskje folk ikke drar til legevakten for småting? Hvis folk var litt mer siviliserte, dro de ikke en gang til LEGE med småting. Legene er oversvømt av folk som egentlig bare bør vente til de blir friske igjen... men neida, oppvokst i en velferdsstat føler man at god helse er en rettighet. Vel, det er nok en gang slik at man ofte må ha sykmelding fra legen selv om det ikke er noe som trenger legebehandling (influensa, omgangssyke og andre ting man kan sitte hjemme med, men der man MÅ ha papir fra legen for å ikke få sparken for skulk, og for å få sykepenger). Har man brukt opp egenmeldingsdager, sykt barn-dager osv så MÅ man til lege, du vet vel det? Heldigvis blir det flere og flere IA-bedrifter der man får mange flere egenmeldingsdager slik at legekøer kan kortes ned på litt. Eller du går sikkert ikke til lege for å få sykmelding, men heller sitter hjemme uten sykepenger for å ikke oppta plassene som bør være forbeholdt ordentlig syke folk? Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c
Gjest Antarctica Skrevet 23. oktober 2015 #23 Skrevet 23. oktober 2015 Når man må vente i flere uker på time hos fastlegen er det vel kanskje ikke så rart? Er ingen grunn til slik lang ventetid hos fastlegen, så hvis de ordner det slik at man får time innen et par dager (slik det er i de fleste andre siviliserte land) kanskje folk ikke drar til legevakten for småting? Hvis folk var litt mer siviliserte, dro de ikke en gang til LEGE med småting. Legene er oversvømt av folk som egentlig bare bør vente til de blir friske igjen... men neida, oppvokst i en velferdsstat føler man at god helse er en rettighet. Vel, det er nok en gang slik at man ofte må ha sykmelding fra legen selv om det ikke er noe som trenger legebehandling (influensa, omgangssyke og andre ting man kan sitte hjemme med, men der man MÅ ha papir fra legen for å ikke få sparken for skulk, og for å få sykepenger). Har man brukt opp egenmeldingsdager, sykt barn-dager osv så MÅ man til lege, du vet vel det? Heldigvis blir det flere og flere IA-bedrifter der man får mange flere egenmeldingsdager slik at legekøer kan kortes ned på litt. Eller du går sikkert ikke til lege for å få sykmelding, men heller sitter hjemme uten sykepenger for å ikke oppta plassene som bør være forbeholdt ordentlig syke folk? Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c Hvis man er syk mer enn 8 dager i strekk må man det. Og da er det neppe småting. Men uansett, må man på LEGEVAKTEN? Det er faktisk noe annet.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #24 Skrevet 23. oktober 2015 Når man må vente i flere uker på time hos fastlegen er det vel kanskje ikke så rart? Er ingen grunn til slik lang ventetid hos fastlegen, så hvis de ordner det slik at man får time innen et par dager (slik det er i de fleste andre siviliserte land) kanskje folk ikke drar til legevakten for småting? Hvis folk var litt mer siviliserte, dro de ikke en gang til LEGE med småting. Legene er oversvømt av folk som egentlig bare bør vente til de blir friske igjen... men neida, oppvokst i en velferdsstat føler man at god helse er en rettighet. Vel, det er nok en gang slik at man ofte må ha sykmelding fra legen selv om det ikke er noe som trenger legebehandling (influensa, omgangssyke og andre ting man kan sitte hjemme med, men der man MÅ ha papir fra legen for å ikke få sparken for skulk, og for å få sykepenger). Har man brukt opp egenmeldingsdager, sykt barn-dager osv så MÅ man til lege, du vet vel det? Heldigvis blir det flere og flere IA-bedrifter der man får mange flere egenmeldingsdager slik at legekøer kan kortes ned på litt. Eller du går sikkert ikke til lege for å få sykmelding, men heller sitter hjemme uten sykepenger for å ikke oppta plassene som bør være forbeholdt ordentlig syke folk? Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c Hvis man er syk mer enn 8 dager i strekk må man det. Og da er det neppe småting. Men uansett, må man på LEGEVAKTEN? Det er faktisk noe annet. Dette svaret mitt var til at folk drar til fastlegen unødig som du skriver. Og nei, hvis du har overskredet sykt barn-dager så må du til legen fra dag 1. Det samme hvis du har brukt egenmeldingsdager og blitt syk igjen kort tid etter (var det 16 dager?), så må du til legen selv om det er vanlig forkjølelse. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c
Gjest Antarctica Skrevet 23. oktober 2015 #25 Skrevet 23. oktober 2015 Når man må vente i flere uker på time hos fastlegen er det vel kanskje ikke så rart? Er ingen grunn til slik lang ventetid hos fastlegen, så hvis de ordner det slik at man får time innen et par dager (slik det er i de fleste andre siviliserte land) kanskje folk ikke drar til legevakten for småting? Hvis folk var litt mer siviliserte, dro de ikke en gang til LEGE med småting. Legene er oversvømt av folk som egentlig bare bør vente til de blir friske igjen... men neida, oppvokst i en velferdsstat føler man at god helse er en rettighet. Vel, det er nok en gang slik at man ofte må ha sykmelding fra legen selv om det ikke er noe som trenger legebehandling (influensa, omgangssyke og andre ting man kan sitte hjemme med, men der man MÅ ha papir fra legen for å ikke få sparken for skulk, og for å få sykepenger). Har man brukt opp egenmeldingsdager, sykt barn-dager osv så MÅ man til lege, du vet vel det? Heldigvis blir det flere og flere IA-bedrifter der man får mange flere egenmeldingsdager slik at legekøer kan kortes ned på litt. Eller du går sikkert ikke til lege for å få sykmelding, men heller sitter hjemme uten sykepenger for å ikke oppta plassene som bør være forbeholdt ordentlig syke folk? Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c Hvis man er syk mer enn 8 dager i strekk må man det. Og da er det neppe småting. Men uansett, må man på LEGEVAKTEN? Det er faktisk noe annet. Dette svaret mitt var til at folk drar til fastlegen unødig som du skriver. Og nei, hvis du har overskredet sykt barn-dager så må du til legen fra dag 1. Det samme hvis du har brukt egenmeldingsdager og blitt syk igjen kort tid etter (var det 16 dager?), så må du til legen selv om det er vanlig forkjølelse. Anonymous poster hash: 6dc9b...f0c Er du hjemme fra jobb med vanlig forkjølelse....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå