Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Satt å snakkte med mannen nå og han hadde snakt med svigermor (moren hans) Og avtalt at gudmoren hans skal klippe håret til vår 9 mnd gamle sønn -.- Jeg har lenge gledet meg til å se håret hans og spare på det til han er 1 før jeg skal klippe det. Men her kommer Svigermor og bestemmer at han ikke skal ha langt hår siden hennes sønner aldri hadde det så der får skal ikke barnebarnet det heller! Hallo? Han har så vidt hår og nå som han har fine gyllenbrune lokker så skal hun bestemme at noen skal klippe han og bestilt time uten å avtale med meg -.- Syns det var frekt av dem jeg men ikke vet jeg for min mening har vist ingenting å si! Måtte bare få ut den frustrasjonen. Anonymous poster hash: 898b3...264
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 Det er da bare å si at det ikke blir noe av likevel, og avbestille timen. Problem solved. Anonymous poster hash: 7e659...38b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 Da sier du bare til mannen din at du ikke ønsker det. Storm i et vannglass Anonymous poster hash: 94046...5b9
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #4 Skrevet 22. oktober 2015 Klart det er du/dere som bestemmer dette og ikke svigermor. Ring denne gudmoren og si at du ikke ønsker at han skal klippes. Anonymous poster hash: 6f283...239
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #5 Skrevet 22. oktober 2015 Kan du ikke snakke? Alt man lager et problem av. Du og mannen får bli enige om hvordan gutten skal se ut på håret og så gi dere klar beskjed til svigermor. Jeg ser virkelig ikke at dette skal være noe problem. Anonymous poster hash: 40323...a23
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #6 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg hadde gitt faen og gjort som jeg selv ville! 😉😊 Men jeg var tidelig ute og sette svigermor på plass, ingen annet menneske en jeg bestemmer over meg og mitt! Anonymous poster hash: e04d9...4f3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Så avbestill timen da og si at barnet klippes ikke før begge foreldre er enige om avgjørelsen. Eller la svigermor styre på og setter standarden for årene som kommer. Anonymous poster hash: 1d080...8e7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #8 Skrevet 22. oktober 2015 Jøss, er du en sånn push-over i alle sammenhenger eller? Du sier jo bare at du ikke ønsker å klippe han enda og avbestiller timen, er da ikke noe stort problem det vel. Så får du og mannen snakke sammen om hvordan gutten skal se ut på håret frem til han blir gammel nok til å bestemme det selv. Anonymous poster hash: d4ce6...bc5
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #9 Skrevet 22. oktober 2015 Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Satt å snakkte med mannen nå og han hadde snakt med svigermor (moren hans) Og avtalt at gudmoren hans skal klippe håret til vår 9 mnd gamle sønn -.- Jeg har lenge gledet meg til å se håret hans og spare på det til han er 1 før jeg skal klippe det. Men her kommer Svigermor og bestemmer at han ikke skal ha langt hår siden hennes sønner aldri hadde det så der får skal ikke barnebarnet det heller! Hallo? Han har så vidt hår og nå som han har fine gyllenbrune lokker så skal hun bestemme at noen skal klippe han og bestilt time uten å avtale med meg -.- Syns det var frekt av dem jeg men ikke vet jeg for min mening har vist ingenting å si! Måtte bare få ut den frustrasjonen. Anonymous poster hash: 898b3...264 Snakt? Anonymous poster hash: 7ffed...464
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 Din unge, du bestemmer! Enkelt og greit😊 Kvinn deg opp! Anonymous poster hash: 0e5a9...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #11 Skrevet 22. oktober 2015 Din unge, du bestemmer! Enkelt og greit😊 Kvinn deg opp! Anonymous poster hash: 0e5a9...ee8 Feil! Det er like mye mannens unge og han bør bestemme like mye som mor. Men svigermor har ingen rett til å blande seg inn. Anonymous poster hash: 40323...a23
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #12 Skrevet 22. oktober 2015 Seriøst? For det første spiller vel det absolutt ingen rolle om han blir klipt når han er 9 mnd vs å bli klipt når han er 1 år slik du ønsket. For det andre, hvorfor er det da greit at du skal bestemme når han skal bli klipt? For det tredje, har du ikke stemme? Er vel ikke værre enn å si st du ikke ønsker dette? Ærlig talt kvinne, blir som at jeg skal skrive et innlegg her inne om at jeg irrterer meg over at jeg drakk fra et annet glass enn jeg egentlig ønsket. Helt uproblematisk og allikevel så lett å fikse. Anonymous poster hash: e072f...19e
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #13 Skrevet 22. oktober 2015 Det bestemmer ikke hun. Jeg fikk også masse press om å klippe min sønn. Jeg sa at de skulle blande seg utenom. Han ble klippet da han var 3 år. Selvfølgelig bestemmer ikke hun dette! Få litt bein i nesa for pokker Anonymous poster hash: 09ebf...1ed
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #14 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har snakt med begge. Snakkte med mannen han brydde seg ikke fordi det kom fra moren hans.... Jeg snakte selv om klipping av håret men han sa at nei det skulle vi ikke gjøre siden han ikke hadde hår (dette var får 1 uke siden) så da respekterte jeg det og tenkte at å klippe det blir får teit når han ikke har noe hår nesten fra før av. Men når moren hans sa at nei han MÅ klippes, da hørrer han på moren og sier til meg at nei han må klippes når jeg akkurat har sakt at vi ikke skulle gjøre noe med det. Så her er det moren hans som ennå bestemmer over hva han skal gjøre sånn som når ungen bør klippes og døpes osv og når han selv må klippes.... snakte med moren selv, jeg måtte gi henne gode grunner til hvorfor - . - Anonymous poster hash: 898b3...264
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #15 Skrevet 22. oktober 2015 Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Satt å snakkte med mannen nå og han hadde snakt med svigermor (moren hans) Og avtalt at gudmoren hans skal klippe håret til vår 9 mnd gamle sønn -.- Jeg har lenge gledet meg til å se håret hans og spare på det til han er 1 før jeg skal klippe det. Men her kommer Svigermor og bestemmer at han ikke skal ha langt hår siden hennes sønner aldri hadde det så der får skal ikke barnebarnet det heller! Hallo? Han har så vidt hår og nå som han har fine gyllenbrune lokker så skal hun bestemme at noen skal klippe han og bestilt time uten å avtale med meg -.- Syns det var frekt av dem jeg men ikke vet jeg for min mening har vist ingenting å si! Måtte bare få ut den frustrasjonen. Anonymous poster hash: 898b3...264 Snakt? Anonymous poster hash: 7ffed...464 Snakkte? 😄 Anonymous poster hash: 62653...916
*Nøtta* Skrevet 22. oktober 2015 #16 Skrevet 22. oktober 2015 Vel, her må du bare kvinne deg opp og sette svigermoren din på plass først som sist. Hårklipp er på ingen måte noe hun bestemmer! Om du ikke sier ifra om noe som er SÅ klart, så vil du få enda større problemer med å si ifra neste gang hun tramper over dine meninger- for det lover jeg deg at hun kommer til å gjør. Ring frisøren først og avbestill timen , deretter ringer du svigemoren din og sier at det ikke blir noe hårklipp av guttungen før han er 1 år. Ferdig med det. Ikke la henne snakke deg rundt. Si at dette ikke er noe du orker å bruke tid på å diskutere med henne da avgjørelsen allerede er tatt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #17 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har snakt med begge. Snakkte med mannen han brydde seg ikke fordi det kom fra moren hans.... Jeg snakte selv om klipping av håret men han sa at nei det skulle vi ikke gjøre siden han ikke hadde hår (dette var får 1 uke siden) så da respekterte jeg det og tenkte at å klippe det blir får teit når han ikke har noe hår nesten fra før av. Men når moren hans sa at nei han MÅ klippes, da hørrer han på moren og sier til meg at nei han må klippes når jeg akkurat har sakt at vi ikke skulle gjøre noe med det. Så her er det moren hans som ennå bestemmer over hva han skal gjøre sånn som når ungen bør klippes og døpes osv og når han selv må klippes.... snakte med moren selv, jeg måtte gi henne gode grunner til hvorfor - . - Anonymous poster hash: 898b3...264 Ok, vennlig tips, å snakke, snakker, har snakket. Når det er sagt, din mann har like stor rett til å bestemme, men dersom det var slik at han for en uke siden sa noe annet, ville jeg ha minnet ham på det. Hvis det er slik at du MÅ (?) gi svigermor gode grunner, ville jeg gitt klar beskjed om hvorfor du ønsket det, og lagt til "og dette er det vi som foreldre som bestemmer, så hva du gjorde med dine sønner er irrelevant " Anonymous poster hash: c4462...199
sug lut Skrevet 22. oktober 2015 #18 Skrevet 22. oktober 2015 Den eneste "gode grunnen" du trenger overfor svigermor er "fordi det er mitt barn og du har ingen bestemmelsesrett". Se på det som god trening i å hevde deg, en sånn svigermor på kveles i fødselen.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #19 Skrevet 22. oktober 2015 Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Satt å snakkte med mannen nå og han hadde snakt med svigermor (moren hans) Og avtalt at gudmoren hans skal klippe håret til vår 9 mnd gamle sønn -.- Jeg har lenge gledet meg til å se håret hans og spare på det til han er 1 før jeg skal klippe det. Men her kommer Svigermor og bestemmer at han ikke skal ha langt hår siden hennes sønner aldri hadde det så der får skal ikke barnebarnet det heller! Hallo? Han har så vidt hår og nå som han har fine gyllenbrune lokker så skal hun bestemme at noen skal klippe han og bestilt time uten å avtale med meg -.- Syns det var frekt av dem jeg men ikke vet jeg for min mening har vist ingenting å si! Måtte bare få ut den frustrasjonen.Anonymous poster hash: 898b3...264 Er det du som er mor eller ???????? Anonymous poster hash: 607a4...563
Englenemine Skrevet 22. oktober 2015 #20 Skrevet 22. oktober 2015 Oj den svigermoren må du sette på plass først som sist! Haha du måtte ha gode grunner ovenfor henne om ditt eget barn skal klippes eller ei , og mannen din må du nok ta et oppgjør med også og ikke fordi dere er uenig om klippingen men fordi han fremdeles tydeligvis er festet til moren sin via navlesnoren. Du vil bli overkjørt resten av livet av svigermor ( og mann) om du ikke tar kampen!
Gjest Antarctica Skrevet 22. oktober 2015 #21 Skrevet 22. oktober 2015 Aner meg at dette blir den første av 200 årlige konflikter med din svigermor, ettersom hun ikke har fått med seg at et ektepar kun består av 2 personer...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #22 Skrevet 22. oktober 2015 Stå på ditt, min gutt var to år da han ble klippet første gang. Og da var det jeg som bare stusset litt. Tror han var nesten fire år før han var hos frisør. Anonymous poster hash: 4bacf...f19
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2015 #23 Skrevet 22. oktober 2015 Gud, dere høres unge ut. Flytta han rett fra mamma til deg? Grow a pair! Avbestill timen. (Og for guds skyld; hvis mannen din hører mer på morra si enn deg, vurder å bytte han ut.. ) Anonymous poster hash: d1879...d18
Hannasbananas Skrevet 22. oktober 2015 #24 Skrevet 22. oktober 2015 Det bestemmer ikke hun. Jeg fikk også masse press om å klippe min sønn. Jeg sa at de skulle blande seg utenom. Han ble klippet da han var 3 år. Selvfølgelig bestemmer ikke hun dette! Få litt bein i nesa for pokker Anonymous poster hash: 09ebf...1ed Blande seg utenom? Den var ny!
Hannasbananas Skrevet 22. oktober 2015 #25 Skrevet 22. oktober 2015 Men sånn til den egentlige saken: Du bestemmer, ikke svigermor. Mannen din skal være lojal mot deg, ikke mora si. Ferdig snakka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå