Gå til innhold

Hjemme hos andre- hva er det styggeste du ser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig liker jeg ikke pynteputer, telys/telysholdere, møbler med falsk patina, ting laget av drivved og bokhyller uten bøker (men med nips), men det gjør meg ikke noe at andre synes det er fint.

Anonymous poster hash: fd72e...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker en som bodde aleine og såpestykket på badet vart aldri oppbrukt så det sprakk opp. Den såpa var så ekkel. Grøss. Bedre å vaske seg uten såpe hos han.

Skrevet

Det styggeste jeg ser hos andre er dårlige forhold og barn som ikke blir sett av sine foreldre.

Der fasaden er viktigere enn kjernen i familien.

Hva folk har på veggene,møbler, farger og klær er for meg revnende likegyldig.

Er det rart barna vokser opp og tror at hvordan ting ser ut er det viktigeste i verden? Det er alt det du ikke ser som er det viktigeste.. Jeg blir litt trist av sånne tråder jeg.

Anonymous poster hash: 3265f...33e

Skrevet

Det styggeste jeg ser hos andre er dårlige forhold og barn som ikke blir sett av sine foreldre.

Der fasaden er viktigere enn kjernen i familien.

Hva folk har på veggene,møbler, farger og klær er for meg revnende likegyldig.

Er det rart barna vokser opp og tror at hvordan ting ser ut er det viktigeste i verden? Det er alt det du ikke ser som er det viktigeste.. Jeg blir litt trist av sånne tråder jeg.

Anonymous poster hash: 3265f...33e

Jeg er helt enig med deg i det, men det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Det ligger i menneskets natur å føle at ulike ting er vakre, nøytrale eller stygge. Det er ingenting farlig eller betenkelig ved det. Det er heller ikke noe galt i å fortelle hva man liker og ikke liker på et anonymt forum. Jeg syns det er ganske interessant å lese de ulike svarene.

Jeg syns veggord er kleint, men jeg holder det for meg selv og det påvirker ikke mitt forhold til de jeg kjenner som har dette i hus. Jeg elsker mitt eget hjem og er samtidig fullt innforstått med at andre kan synes at stilen min er helt håpløs. Og det er jo både naturlig og helt ok. Alle liker selvsagt ikke de samme tingene.

Når det gjelder barna så er jeg veldig nøye på å ikke snakke dårlig om noe eller noen i deres påhør, jeg har også et klart antimaterialistisk fokus på den måten at ting betyr overhodet ingenting. Men jeg har jo som alle andre ting jeg ikke liker så godt, og det er jo greit å kunne fortelle hva disse tingene er i et anonymt forum.

Anonymous poster hash: 45054...b74

Skrevet

Jeg påberoper meg evnen til å finne det fint og koselig i de alleraller fleste hjem. Kan ikke huske å vært i ett hjem hvor jeg har grøsser. Jo en gang, men da var det fordi det var så gjennomført møkkete.

Det blir fint og koselig i ett hjem der beboerne trives og har det bra. Uansett om stuebordet ikke er ett jeg ville kjøpt, eller sofaen er arvet av tante Olga.

Min beste venninne har ulike sofaer, og ellers møbler som "ikke passer sammen", men jeg stortrives der og synes hun har det fint. For trivselen er viktigst!

Anonymous poster hash: fb01f...4e0

Skrevet

Jeg jobbet i hjemmesykepleien en periode og var i hjem hos alt fra eldre til yngre narkomane som dessverre ikke evnet selv eller fikk hjelp til å stelle leiligheten. Da kan man snakke om ting å grøsse av.

Så for meg skal det litt til før jeg synes andres hjem er stygt.

Men jeg trives bedre hos venner som har det litt rotete og uhøytidelig enn hos de som har det så glitrende rent at jeg nesten ikke tør å sette meg ned eller bevege meg rundt. Min svigerinne har et stort og flott hus hvor alt er helt hvitt og blankt. Det ser fantastisk ut men klarer ikke å slappe av der. Er livredd for å ødelegge noe eller lage flekker.

Anonymous poster hash: b3fea...773

Skrevet

Jeg prøver etter aller beste evne å ikke dømme noe, men heller tenke hva intensjonen har vært etc. Av og til feiler jeg, men det skammer jeg meg over så har ikke lyst å utbrodere.

Jeg synes det er ufattelig hyggelig å bli innvitert inn i andres hjem, det er et privilegium å få se hvordan ulike mennesker bor og jeg blir vanligvis svært ydmyk.

Anonymous poster hash: 45a44...d66

Skrevet

Folk som har det møkkete og rotete med søppel rundt omkring både inne og ute. I tillegg uferdige hus som folk "pusser" opp i åresvis eller hus som forfaller pga manglende vedlikehold eller ting jeg legger merke til. Små detaljer som veggord og farger osv bryr jeg meg ikke om.

Skrevet

Luksusfellen bokstaver: H O M E og/eller L O V E! Gjerne dandert på ei svart läck hylle, og lilla florlette gardiner.

Uvelsfaktor.

Og cottonballs. Usj! Pallemøbler og gamle stygge trapper midt i stua er også uberstygt, dessverre. Man trenger ikke å lage fattigmannsmøbler a la trailerpark når man har råd til ordentlig møbel altså...

Skrevet

Synes sånn påklistret løkkeskriftbokstaver på dører/vegger er harry. Var hos noen hvor de hadde skrevet "dass" på dodøra.... Hjelp!

Anonymous poster hash: a0035...7e5

Skrevet

Det styggeste jeg ser er dårlig renhold. Altså... Vask dørene, lysbrytere og andre steder man tar på. Har en venninne som ALDRI hadde vasket annet enn gulv, do, kjøkken.. Dørene så helt forjævlig ut! Hun har heldigvis flyttet sammen med en ryddig mann.

Anonymous poster hash: 684b0...358

Skrevet

Veggord, uten tvil. Synes det er så fjernt.

Drivved overalt og spesielt drivved. Cottonbals også.

Gammalt rot er en ting, men når det er regelrett skittend blir jeg dårlig.

Men folk må gjøre som de vil.

Og en ting til!-HUNDEHÅR overalt. Da spyr jeg nesten.

Skrevet

Møkkete bad, rot overalt slik at man må spa seg inn og grave frem en plass og sitte.

Anonymous poster hash: fa688...8de
Skrevet

Hva er "cottonballs" ? Tenkte med en gang på den mannetrusa jeg, men det var vel comfyballs, hehe.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Jeg hater oransje så jeg syns hjem med mange oransje detaljer er gyselige. Liker heller ikke sterile høyglanskjøkken. Grøsser av lerretsbilder av brudepar og unger. Så klisjè. For ikke å snakke om veggord eller bokstaver som er satt sammen til ord som "HOME" osv.

Anonymous poster hash: 1b25f...b71

Herregud. Du grøsser av bilder av unger på lerret? Det er klisjé og det styggeste du ser? Bruker ikke ta meg nær av ting her inne, men denne var drøy. Det er mitt hjem, og hvis jeg vil pryde veggen med bilder av mine barn, så gjør jeg det. Kjenner jeg deg håper jeg du lar Vær å besøke oss igjen, så slipper du å grøsse av barnebildene mine.

Jeg grøsser bare av skitne toalett. Synes det er spennende å andre hjem og stiler, selv om min er totalt ulik.

Spesielt elsker jeg å se andres bilder. Veldig koselig.

Anonymous poster hash: 7156e...071

DRØY? Altså, det er hennes mening, ikke noe vondt i det. Ha barna dine på store flak i stua du, men folk må virkelig få mene hva de vil om det. Vi har ikke lik smak alle her inne!

Skrevet

Jeg hater oransje så jeg syns hjem med mange oransje detaljer er gyselige. Liker heller ikke sterile høyglanskjøkken. Grøsser av lerretsbilder av brudepar og unger. Så klisjè. For ikke å snakke om veggord eller bokstaver som er satt sammen til ord som "HOME" osv.

Anonymous poster hash: 1b25f...b71

Herregud. Du grøsser av bilder av unger på lerret? Det er klisjé og det styggeste du ser? Bruker ikke ta meg nær av ting her inne, men denne var drøy. Det er mitt hjem, og hvis jeg vil pryde veggen med bilder av mine barn, så gjør jeg det. Kjenner jeg deg håper jeg du lar Vær å besøke oss igjen, så slipper du å grøsse av barnebildene mine.

Jeg grøsser bare av skitne toalett. Synes det er spennende å andre hjem og stiler, selv om min er totalt ulik.

Spesielt elsker jeg å se andres bilder. Veldig koselig.

DRØY? Altså, det er hennes mening, ikke noe vondt i det. Ha barna dine på store flak i stua du, men folk må virkelig få mene hva de vil om det. Vi har ikke lik smak alle her inne!

Ja, drøy! Hvis man skal få mene hva man vil nå jo jeg få det og.

At noen finner andres barnebilder i deres eget hjem for stygge og noe man grøsser av synes jeg er meget spesielt.

Det endrer ikke det faktum at jeg vil ha det, og ikke bryr meg om hva HI mener. Jeg håper virkelig bare jeg ikke har slike folk i omgangskretsen min.

Skrevet

At noen finner andres barnebilder i deres eget hjem for stygge og noe man grøsser av synes jeg er meget spesielt.

Det endrer ikke det faktum at jeg vil ha det, og ikke bryr meg om hva HI mener. Jeg håper virkelig bare jeg ikke har slike folk i omgangskretsen min.

Oi, så hårsår! Det er da ikke selve bildene/barna de synes er stygge, men det å bruke enorme "flak" som dekker store deler av veggen, altså bruken av bilder som prangende interiørelement. Jeg er enig i at dette er temmelig tacky. Og du har sikkert noen i din omgangskrets som også synes at dette er småtacky :-) 

Anonymous poster hash: ae970...ab0

Skrevet

Jeg forstår heller ikke det med barnebilder etc. Er klovner bedre? 😳

Anonymous poster hash: f591d...d9d

Skrevet

Folk har jo ulik stil, og noe av det som er kjekt er jo å komme hjem til andre å se hvordan de har det. Det er mange som har en stil jeg ikke ville hatt hjemme, og det er det nok mange som tenker om vårt hus også - men jeg grøsser ikke av det likevel ;)

Jeg liker en minimalistisk, nordisk stil med mye lyst tre, hvitt og luftige åpne rom og ikke for mye nips og greier over alt. Vi har et stort hvitt høyglans kjøkken (som jeg ser mange grøsser av her inne ;)) som er helt perfekt i mine øyne, som blir myket opp av en stor kjøkkenøy og benkeplater i hvitoljet eik.

Da sier det seg selv at jeg aldri kunne tenke meg å ha en type "chabby chic"-stil hjemme selv, med en million pynteputer i en overstoppa sofa, svære blanke lysestaker og veggord og cottonballs - men det betyr absolutt ikke at jeg grøsser når jeg kommer inn i hjem som har dette. En ting er hva jeg selv ville hatt av interiør, og en helt annen ting er hva jeg faktisk ikke heller kan utstå hos andre.

Det eneste jeg hadde reagert på hos andre var hvis det var synlig møkkete (type gammel skitt), spesielt på bad og kjøkken - da det bare er utrolig uhygienisk og ekkelt.

Anonymous poster hash: 8be62...523
Skrevet

Oi, så hårsår! Det er da ikke selve bildene/barna de synes er stygge, men det å bruke enorme "flak" som dekker store deler av veggen, altså bruken av bilder som prangende interiørelement. Jeg er enig i at dette er temmelig tacky. Og du har sikkert noen i din omgangskrets som også synes at dette er småtacky :-)

Ja, det må jo være lov å reagere når man synes noe er ufint.

kan ikke helt forstå hva som er "tacky" med det eller hva du mener med "store flak som dekker veggen som prangende interiørelent". Det er ikke noen tanke om interiør for min del. Stil og interiør bryr meg ingenting. Men vi synes det er hyggelig, og barna synes det er gøy å se på bildene. Så om vi har noen i omgangskretsen som får gåsehud av vårt hjem pga disse bildene, så dem om det. Jeg synes det er mye hyggeligere med familiebilder i et hjem enn kjent kunst og kataloghjem. En mellomting er fint

Skrevet

Jeg synes det er mye hyggeligere med familiebilder i et hjem enn kjent kunst og kataloghjem. En mellomting er fint

Sant nok, og jeg går for en mellomting: små og etter min mening langt mer smakfulle bilder av barn og familie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...