Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pinnekjøtt med mandelpoteter og kålrabistappe. Og etter at mannen kom i hus blir det gulerotstuing også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har grøt enten lille julaften eller tidlig på dagen julaften. På kvelden er det pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter her og hjemme hos min familie, med fruktsalat eller multekrem til dessert. Hos svigers er det ribbe, sosisser, medisterkaker, rosenkål, gulrot, brokkoli og peppersaus. Multekrem til dessert.

Jeg elsker jul ❤️

Skrevet

Vi har kalkun og pinnekjøtt annet hvert år. Mannen er vant til kalkun og jeg pinnekjøtt.

Og så har vi hjemmelaget karamellpudding med krem hvert år :)

Anonymous poster hash: 83f9e...292
Skrevet

Deilig ribbe :) :) - Ingen unntak :danse:  :spise:

Anonymous poster hash: 55ddb...3b0
Skrevet

Pinnekjøtt, potet og kålrabistappe. Riskrem til dessert.

Ribbe 1. Juledag og lammelår 2. Juledag

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, sosisser, surkål, poteter, sjysaus. Mmm! Men i år skal vi til gran canaria, så da får vi se hva de serverer der ;)

Anonymous poster hash: 788eb...c3d

Skrevet

Fåreribbe, svineribbe, fåremør, svinemør, tørkamør, kålerabistappe, rødkål, surkål, erter, poteter, brunsaus, skysaus, ribbefett.........

Anonymous poster hash: 7e471...138
Skrevet

Kalkun, potetstappe, rosenkål, saus, rødkål, glaserte babygulrøtter 😍

Anonymous poster hash: e165b...1b5

Skrevet

Ribbe med hjemmelaga tilbehør på julaften.

Pinnekjøtt 1. juledag

Kalkun på nyttårsaften 

Nam nam nam. Håper kvalmen har gitt seg til jul :) hehe

Anonymous poster hash: cfb3f...366
Skrevet

Blir jo nesten gjenkjent av å skrive dette ser jeg, for vi spiser julegrøt:) Er vi helt alene om det altså?

Er så deilig med en avslappet middag som ikke tar lang tid å lage (er selvfølgelig ganske så hjemmelaget) og med en egen julevri. Alltid rød saft til og en deilig dessert etterpå.

Lille julaften har vi hjemmelaget pizza.

Første og andre juledag har vi pinnekjøtt og ribbe hver sin dag. Riskrem til dessert!

Anonymous poster hash: 9d4ad...eec

Vi har risgrøt lille julaften, og restene som riskrem på julaften. Grøt er godt det, men julaften er for oss høytid og vi bruker mye tid rundt bordet.

Anonymous poster hash: ec894...2c7

Skrevet (endret)

Ribbe,poteter, surkål, rødkål. Sjy. Medisterkake,julepølse og sossiser:-) dette er jeg vant til og jeg skal invitere på julemiddag for første gang og er spent. Skal ha en prøvemiddag i november:-)

Blir hjemmelaget karamellpudding til dessert og is til meg.

Pinnekjøtt på nyttårsaften:-)

Endret av junimamma81
Skrevet

Pinnekjøtt, surkål, rødkål, kålrabistappe, poteter, medisterkaker og kjøttpølse. MMM. Og Hamar julebrus ☺️

Anonymous poster hash: b2b76...13e

Skrevet

Blir jo nesten gjenkjent av å skrive dette ser jeg, for vi spiser julegrøt:) Er vi helt alene om det altså?

Er så deilig med en avslappet middag som ikke tar lang tid å lage (er selvfølgelig ganske så hjemmelaget) og med en egen julevri. Alltid rød saft til og en deilig dessert etterpå.

Lille julaften har vi hjemmelaget pizza.

Første og andre juledag har vi pinnekjøtt og ribbe hver sin dag. Riskrem til dessert! Anonymous poster hash: 9d4ad...eec

Vi spiser også grøt ( med mandel) på julaften, men vi spiser det i 13-tiden. Kl 17 er det ribbe og alt som hører til. For meg hadde det blitt litt stusselig med bare grøt som julemiddag, men det har vel med tradisjoner og hva man er vant til å gjøre også :)

Anonymous poster hash: 70f95...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...