Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #26 Skrevet 21. oktober 2015 Gir han kun suppe,grøt, youghurt osv.. om den skjeve tannen ødelegger tannstellet under å må trekkes så utgjør det ikke noe forskjell om det blir gjort i dag, morgen eller dagen etter. Problemet kommer over tid om skaden er slik. Er det en skade hvor det alerede er blitt skade så kan man ikke gjøre noe med det. Det fikk jeg høre. Mulig de praktiserer forskjellig. Hi Anonymous poster hash: 210d3...ff6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #27 Skrevet 21. oktober 2015 God ettermiddag! Vil bare fortelle at jeg ringte til tannlegen i morgest. Vi fikk ikke time før på fredag. Ingenting som hastet. Barnet kan gå i bh, spise det han vil osv. Synes det var litt viktig å fortelle dette da noen her inne hadde småfrekke komentarer og fikk meg til å føle meg som verdens værste mor som ikke tok han med til en tannlegevakt vi ikke har! Ellers så må jeg takke for de mer hyggelige komentarene:) Hi Anonymous poster hash: 210d3...ff6 Alle har en tannlegevakt, men det kan være lang reisevei for å komme dit. De på legevakten kan opplyse om hvor du finner nærmeste tannlegevakt. Anonymous poster hash: f87d0...a43
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #28 Skrevet 21. oktober 2015 God ettermiddag! Vil bare fortelle at jeg ringte til tannlegen i morgest. Vi fikk ikke time før på fredag. Ingenting som hastet. Barnet kan gå i bh, spise det han vil osv. Synes det var litt viktig å fortelle dette da noen her inne hadde småfrekke komentarer og fikk meg til å føle meg som verdens værste mor som ikke tok han med til en tannlegevakt vi ikke har! Ellers så må jeg takke for de mer hyggelige komentarene:) Hi Anonymous poster hash: 210d3...ff6 Vi hadde heller ikke tannlegevakt, men kjørte en time til der det fantes. Så om barn bor der du bor og knuser alle fortennene sine så må de vente til en dag de får time? Reagerte mest på at du kunne tenke deg å få en time senere i uka til barnet... Men bra det ordner seg da 😊 Anonymous poster hash: ac6da...2d1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #29 Skrevet 21. oktober 2015 Ok, da har alle en tannlegevakt!!! På legevakten sa de at tannlegevakten var åpen kun helligdager og helg, men kunne prøve å ringe. Ringte tannlegevakten for vårt distrikt og en til tannlege som stengte kl 20, men tok sjangsen å ringte når kl var 2015. Det var stengt! På tlf til TANNLEGEVAKTEN sa de; vår tlf er betjent lørdager fra 12-18 og søndager fra 13-20. Du vil nå bli satt over til svarer! Hvor må man reise for å komme til en åpen tannlegevakt da? Oslo? Jeg bor alerede i en stor by og vår er vertfall ikke åpen. Men nå har jeg det jeg trenger av informasjon og barnet har det bra. Neste gang bruker jeg hjelpemidelet ring en venn, sikkert mye hyggeligere. Hi Anonymous poster hash: 210d3...ff6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #30 Skrevet 21. oktober 2015 Ja, problemet er at jeg har en jobb hvor jeg har avtaler med forskjellige kunder i løpet av dagen. Jeg får ikke kontaktet de før de møter opp. Jeg er alene fra 9-12 i morgen. Så om man må gå til tannlege i morgen er det en fordel og prøve å løse dette i kveld. Om man kan ringe i morgen å få time tors eller fredag hadde det vært supert. For da kan jeg krysse meg ut den tiden tannlegen tar. Har desverre en jobb hvor jeg er en veldig viktig person og kan ikke bare gå uten at det er nøye planlagt! Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvordan prosedyren er når slike ting skjer:) Hi Anonymous poster hash: 210d3...ff6 Unger er noe herk. Jobben fram for barna. SPYR Anonymous poster hash: 79006...a1a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #31 Skrevet 21. oktober 2015 Nå hadde ikke barnet mitt knust tennene da! Han hadde slått tannen. Legevakten sa at ordningen tannlegene har er desverre dårlige. Er det akutt på en måte hvor tanna er slått ut og ungen blør, har kutt osv får man jo selvfølegelig hjelp av legevakten som i tilegg hjelper i forhold til tannlege. Men nå var det ikke slik at tannen hang og slang der inne. Jeg vil jo det beste for barnet mitt, det var jo en av grunnene til at jeg skrev her inne mens jeg sjekket ut dette. Om dere hadde erfaringer.. for min del ble jeg hysterisk og redd. Ønsket å ringe til sjefen slik at jeg ble hjemme med han. jeg ville ikke høres helt idiot ut heller, om dette egentlig bare var noe som ikke har noe å si. Jeg kan ikke noe om melketenner! Hi Anonymous poster hash: 210d3...ff6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #32 Skrevet 21. oktober 2015 Ja, problemet er at jeg har en jobb hvor jeg har avtaler med forskjellige kunder i løpet av dagen. Jeg får ikke kontaktet de før de møter opp. Jeg er alene fra 9-12 i morgen. Så om man må gå til tannlege i morgen er det en fordel og prøve å løse dette i kveld. Om man kan ringe i morgen å få time tors eller fredag hadde det vært supert. For da kan jeg krysse meg ut den tiden tannlegen tar. Har desverre en jobb hvor jeg er en veldig viktig person og kan ikke bare gå uten at det er nøye planlagt! Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvordan prosedyren er når slike ting skjer:) Hi Anonymous poster hash: 210d3...ff6 Unger er noe herk. Jobben fram for barna. SPYR Anonymous poster hash: 79006...a1a Du er noe herk.. spyr! Ingen som sa at jeg valgte jobben foran barnet mitt!! Jeg ville høre om noen viste hva som skjer når ett barn har slått tannen sin! Ingen av mine barn har gjort dette før. Jeg skrev at det var en fordel å ordne dette den kvelden og ikke om morgenen! Anonymous poster hash: 210d3...ff6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #33 Skrevet 21. oktober 2015 Ja, problemet er at jeg har en jobb hvor jeg har avtaler med forskjellige kunder i løpet av dagen. Jeg får ikke kontaktet de før de møter opp. Jeg er alene fra 9-12 i morgen. Så om man må gå til tannlege i morgen er det en fordel og prøve å løse dette i kveld. Om man kan ringe i morgen å få time tors eller fredag hadde det vært supert. For da kan jeg krysse meg ut den tiden tannlegen tar. Har desverre en jobb hvor jeg er en veldig viktig person og kan ikke bare gå uten at det er nøye planlagt! Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvordan prosedyren er når slike ting skjer:) HiAnonymous poster hash: 210d3...ff6 Har du tenkt å sende ungen i bhg/skole med smerter og en skjev tann som han ikke kan tygge med da? Fordi du er så viktig på jobb? Hvis du virkelig er uunnværlig ville jeg ringt jobben i kveld. Uff. Det er kun en uten en skikkelig jobb som kan finne på å svare så dumt. Det er faktisk yrker, hvor det faktisk ikke bare er å ta tlf til sjefen, og jeg si jeg kommer ikke i morra. Men sånt eksisterer nok ikke i din verden. Anonymous poster hash: 1070e...7e8
TPK Skrevet 21. oktober 2015 #34 Skrevet 21. oktober 2015 Ja, problemet er at jeg har en jobb hvor jeg har avtaler med forskjellige kunder i løpet av dagen. Jeg får ikke kontaktet de før de møter opp. Jeg er alene fra 9-12 i morgen. Så om man må gå til tannlege i morgen er det en fordel og prøve å løse dette i kveld. Om man kan ringe i morgen å få time tors eller fredag hadde det vært supert. For da kan jeg krysse meg ut den tiden tannlegen tar. Har desverre en jobb hvor jeg er en veldig viktig person og kan ikke bare gå uten at det er nøye planlagt! Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvordan prosedyren er når slike ting skjer:) HiAnonymous poster hash: 210d3...ff6 Har du tenkt å sende ungen i bhg/skole med smerter og en skjev tann som han ikke kan tygge med da? Fordi du er så viktig på jobb? Hvis du virkelig er uunnværlig ville jeg ringt jobben i kveld. Uff. Det er kun en uten en skikkelig jobb som kan finne på å svare så dumt. Det er faktisk yrker, hvor det faktisk ikke bare er å ta tlf til sjefen, og jeg si jeg kommer ikke i morra. Men sånt eksisterer nok ikke i din verden. Anonymous poster hash: 1070e...7e8 Hun sa jo over at hun kunne ordne det i går kveld hvis hun måtte være borte. Og har man barn må man jo faktisk noen ganger være hjemme på kort varsel, jobb eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #35 Skrevet 21. oktober 2015 Ja, problemet er at jeg har en jobb hvor jeg har avtaler med forskjellige kunder i løpet av dagen. Jeg får ikke kontaktet de før de møter opp. Jeg er alene fra 9-12 i morgen. Så om man må gå til tannlege i morgen er det en fordel og prøve å løse dette i kveld. Om man kan ringe i morgen å få time tors eller fredag hadde det vært supert. For da kan jeg krysse meg ut den tiden tannlegen tar. Har desverre en jobb hvor jeg er en veldig viktig person og kan ikke bare gå uten at det er nøye planlagt! Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvordan prosedyren er når slike ting skjer:) Hi Anonymous poster hash: 210d3...ff6 Unger er noe herk. Jobben fram for barna. SPYR Anonymous poster hash: 79006...a1a Du er noe herk.. spyr! Ingen som sa at jeg valgte jobben foran barnet mitt!! Jeg ville høre om noen viste hva som skjer når ett barn har slått tannen sin! Ingen av mine barn har gjort dette før. Jeg skrev at det var en fordel å ordne dette den kvelden og ikke om morgenen! Anonymous poster hash: 210d3...ff6 Da bruker du hode. Ikkje reva. Alt detta du skriver er bortkasta. Skader eit barn seg så kva gjør vi. Barn i magen er viktigare en hjelp. SPYR. Anonymous poster hash: 79006...a1a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #36 Skrevet 21. oktober 2015 Virker som om det er en del i denne tråden som har litt problemer med leseforståelsen. Står vel ikke noen steder at HI velger jobben foran barnet sitt? Så vidt jeg kan se, så forsøker hun bare å ordne det praktiske (hvilket hun også gjorde). Kverulanter... Anonymous poster hash: 34a04...701
Love my kidz Skrevet 21. oktober 2015 #37 Skrevet 21. oktober 2015 Fint at det har ordnet seg med time til gutten din, og at han har det greit. Synes du har gjort det som skal til jeg på beste måte. Da min egen gutt var mellom tre og fire år falt han over sparkesykkelen sin og slo tanna si på noenlunde samme måte som din. Jeg anså det ikke som akutt og ringte dagen etter, tror jeg fikk time enten samme dag eller dagen etterpå, husker faktisk ikke helt. Uansett var tanna blitt gråblå og jeg fryktet den måtte ut. Men tannpleieren tok røntgen og så at det ikke var skade, kun forslått. Derfor gjorde hun ingenting. En liten uke senere forsvant den gråblå fargen. Så utrolig hvor fint det kan gå når de slår seg. Ville bare gi disse oppmuntrende ord. Håper tanna til din gutt også blir berget :-)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #38 Skrevet 21. oktober 2015 I utgangspunktet syns jeg det var veldig sløvt av tannlegen å gi dere time på fredag.. Personlig hadde jeg nok krevd en sjekk før det. Mini slo overleppa/tenna inn i kneet mitt, da var han rundt 1 år. Begynte å blø og hovnet opp. Jeg ringte tannlegevakta i en annen kommune, bare for å høre hva de mente. Dette var en søndag. Fikk klar beskjed om å ringe tannlegen mandags morgen. Ringte de, forklarte hva som hadde skjedd og fikk time 2 timer senere, det ble tatt røngten og skikkelig sjekk. Anonymous poster hash: 8819a...191
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #39 Skrevet 21. oktober 2015 Tusen takk for oppmuntring:) Problemet her var jo det at man blir litt rådvill når man ikke annser situasjonen som akutt, men man er alikevel usikker da det er det kjæreste man har. Min frykt er alltid; hva om det er verre enn det ser ut til. Man ønsker jo ikke å angre på noe man ikke gjorde. Blir veeldig glad for litt positivitet i denne tråden:D Hi Anonymous poster hash: 210d3...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå