Gå til innhold

Minste gutten var uheldig i kveld


Anbefalte innlegg

Skrevet

Datt å slo tennene i en stol. Nå er fortanna bøyd bak og hele leppa er hovnet opp. Han hadde sterke smerter lenge etter dette og har i samråd med legevakt fårt paracet. Skal ringe tannlegen i morgen. Hva kan jeg forvente? Må han trekke? Vil det være smertefullt i morgen også? Tror dere jeg må ringe til arb.giver i kveld for å si at jeg må være hjemme for å dra til tannlegen? Eller kan det vente noen dager slik at jeg kan få time senere i uken?

 

Anonymous poster hash: 210d3...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du går til tannlegen i morgen. Det kan være at tannlegen sier at han ikkje skal spise eple, gulrot, skorper på skiver osv. Du er jo bare borte fra jobb, den tida dere er hos tannlegen!?!?



Anonymous poster hash: 2581c...b16
Skrevet

Han bør nok til tannlege i morgen. Det er jo ikke så ille med melketennene, men de er opptatt av om tanna under kan være skadet.

Skrevet

Hvis han har veldig vondt i morgen tidlig tar du sykt barn dag (spørs litt på hvor gammel han er), han bør i alle fall få fri i morgen. Dere må gå til tannlegen i morgen hvis tanna er helt på feil plass!

Skrevet

Ja, problemet er at jeg har en jobb hvor jeg har avtaler med forskjellige kunder i løpet av dagen. Jeg får ikke kontaktet de før de møter opp. Jeg er alene fra 9-12 i morgen. Så om man må gå til tannlege i morgen er det en fordel og prøve å løse dette i kveld. Om man kan ringe i morgen å få time tors eller fredag hadde det vært supert. For da kan jeg krysse meg ut den tiden tannlegen tar. Har desverre en jobb hvor jeg er en veldig viktig person og kan ikke bare gå uten at det er nøye planlagt!

 

Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvordan prosedyren er når slike ting skjer:)

Hi

 

Anonymous poster hash: 210d3...ff6

Skrevet

Har du besteforeldre, tanter  eller ei god venninne som kan følge han til tannlegen?



Anonymous poster hash: 2581c...b16
Skrevet

Vi gikk til tannlegen på kvelden rett etter gutten hadde slått framtennene og det var for og ta røntgen for å dokumentere viss han får problemer med de nye tennene senere. Så ville ringt med en gang de åpner å få en time enten da viss det går, eller rett etter 12... hos oss endte det med trekking av framtennene da de var "døde". Skjedde I bhg, så har heldigvis all dokumentasjon og forsikring betalte privat tannlegen vi fikk komme til rett etter uhellet.

 

Anonymous poster hash: 31a15...341

Skrevet

Ja, problemet er at jeg har en jobb hvor jeg har avtaler med forskjellige kunder i løpet av dagen. Jeg får ikke kontaktet de før de møter opp. Jeg er alene fra 9-12 i morgen. Så om man må gå til tannlege i morgen er det en fordel og prøve å løse dette i kveld. Om man kan ringe i morgen å få time tors eller fredag hadde det vært supert. For da kan jeg krysse meg ut den tiden tannlegen tar. Har desverre en jobb hvor jeg er en veldig viktig person og kan ikke bare gå uten at det er nøye planlagt!

 

Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvordan prosedyren er når slike ting skjer:)

Hi

 

Anonymous poster hash: 210d3...ff6

Har du tenkt å sende ungen i bhg/skole med smerter og en skjev tann som han ikke kan tygge med da? Fordi du er så viktig på jobb? Hvis du virkelig er uunnværlig ville jeg ringt jobben i kveld.

Skrevet

Noen grunn til at du ikke har dratt til tannlegevakten? En så kraftig skade kan være problematisk for han senere med de blivende tennene...

 

Anonymous poster hash: ac6da...2d1

Skrevet

Stakkars barn. Jobben viktigst.

 

Anonymous poster hash: f87d0...a43

Skrevet

Noen grunn til at du ikke har dratt til tannlegevakten? En så kraftig skade kan være problematisk for han senere med de blivende tennene...

 

Anonymous poster hash: ac6da...2d1

Finnes det tannlegevakt? Tror ikke de har det her jeg bor i alle fall.

Skrevet

Ja, problemet er at jeg har en jobb hvor jeg har avtaler med forskjellige kunder i løpet av dagen. Jeg får ikke kontaktet de før de møter opp. Jeg er alene fra 9-12 i morgen. Så om man må gå til tannlege i morgen er det en fordel og prøve å løse dette i kveld. Om man kan ringe i morgen å få time tors eller fredag hadde det vært supert. For da kan jeg krysse meg ut den tiden tannlegen tar. Har desverre en jobb hvor jeg er en veldig viktig person og kan ikke bare gå uten at det er nøye planlagt!

 

Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvordan prosedyren er når slike ting skjer:)

Hi

 

Anonymous poster hash: 210d3...ff6

Sånn er det i de fleste jobber. Enkelte ganger skjer det likevel saker som gjør at man må forlate, barn planlegger som regel ikke å skade seg. Siden du allerede vet at barnet trenger tannlegesjekk, ringer du sjefen og avtaler det som må avtales nå i kveld.

 

Anonymous poster hash: 12833...ba2

Skrevet

 

 

Noen grunn til at du ikke har dratt til tannlegevakten? En så kraftig skade kan være problematisk for han senere med de blivende tennene...

 

Anonymous poster hash: ac6da...2d1

Finnes det tannlegevakt? Tror ikke de har det her jeg bor i alle fall.

Ja det finnes. Et enkelt nettsøk så får du opp nærmeste...

 

Anonymous poster hash: ac6da...2d1

Skrevet

Ville du ventet med å oppsøke tannlege til torsdag hvis DU hadde en innslått tann og smerter...?! Alt rart en skal spørre om her inne...har dere ikke tannlegevakt så ville jeg dratt ned på legevakta for sjekk av kjevekirurg.

 

Anonymous poster hash: 9ab71...fbf

Skrevet

Ville du ventet med å oppsøke tannlege til torsdag hvis DU hadde en innslått tann og smerter...?! Alt rart en skal spørre om her inne...har dere ikke tannlegevakt så ville jeg dratt ned på legevakta for sjekk av kjevekirurg.

 

Anonymous poster hash: 9ab71...fbf

Hi bor et sted som kanskje ikke har tannlegevakt. Og du foreslår kjevekirurg?

 

Let them eat cake!!

 

Er for øvrig enig i at det høres ut som om han bør sees på senest i morgen.

Skrevet

Ring tannlegen i morgen tidlig for å snakke med de om når dere kan få time, så får du se hvordan det blir med jobbavtalene dine. Her får du jo ymse svar ser jeg... men greit å forhøre seg med tannlegekontoret om dette kan vente eller om dette er av akutt karakter. Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 9ee82...1c1

Skrevet

Akkurat det samme skjedde her. Fortann bøyd vannrett inn. Vi fikk beskjed om å sjekke for fistler, ser ut som kviser, på tannkjøttet, fargefirandring og smerter. Her gikk det helt fint. Tanna rettet seg opp og satt fint i tre år til den datt ut når den skulle. Nye tanna er helt fin. Men du bør til tannlegen

 

Anonymous poster hash: afb88...16c

Skrevet

Seriøst? Hvilke svar er det noen av dere gir? Jeg skal da vel ikke sende barnet mitt i barnehage med tannondt!! Har en bestemor som kan stille opp som pass om det ikke haster å dra i morgen. Om det er veldig viktig så må jeg få ordnet med jobb. Det var grunnen til at jeg skrev for å høre andres erfaringer! Hva jeg kan forvente meg!

Her er det ingen tannlegevakt utenom helg og helligdager. Jeg vet dette da jeg har googlet og vært i kontakt med legevakta som jeg skrev lengere opp.

 

Kjære meg!

 

 

Anonymous poster hash: 210d3...ff6

Skrevet

Tror nok du skal få gutten til tannlege så fort som mulig. Jeg datt ned trappa da jeg var ett og et halvt og slo løs/ut to framtenner. De nye tennene kom opp uten emalje og jeg måtte gjennom hele skoletida stadig til tannlegen for å skifte plastbelegg på dem. I voksen alder er de slipt helt ned og bygd opp igjen.

 

Anonymous poster hash: 26985...842

Skrevet

vi dro til legen med vår samme dag og til tannlegen dagen etter. Tannlegen gjorde ikke annet enn å se da, men vi fikk beskjed om at det kunne gå tilbake av seg selv eller det kunne være de måtte trekke. Vi skulle avvente å se. Om skoletennene er påvirket vet ikke vi enda siden det enda er lenge til de skal komme. Vi skal til tannlegen om en ukes tid så får vi høre hva dem sier. Tennene har gått tilbake til sånn dem var før fallet heldigvis så de slipper å trekkes, men vet sol sagt ikke med skoletennene.

 

Anonymous poster hash: ad1a7...564

Skrevet

Vi fikk time på dagen (dette skjedde på morgenen). Der tok de røntgen og fikk konstatert at de gamle tennene ikke hadde truffet de nye. Derfor slapp han også å trekke. Vi renset i en uke og spise myk mat i to uker.

 

Ville prøvd å fått time på dagen i morgen ja :)

 

Anonymous poster hash: 792b9...d6a

Skrevet

Ring i morgen tidlig og forklar hva som har skjedd og prøv å få en time så fort som mulig ift 

  • smerter
  • spiseproblemer 
  • dokumentasjon av skade
  • potensielle skader på "voksentenner"

Min slo seg to ganger i bhg, begge ganger var det raskt til tannlege (ene gangen samme dag, andre gangen morgenen etter) for å sjekke skadeomfang og ta bilder.

 

Lykke til, og god bedring :)



Anonymous poster hash: 2cf4f...431
Skrevet

Sønnen min slo tennene så de ble løse, men de sto på plass. Vi dro på legevakta samme dag fordi vi fryktet det var noe galt med kjeven, men den var heldigvis ok. Ringte tannlegen morgenen etter å fikk time samme dag gir sjekk. Ble også fulgt opp i tiden som gikk etterpå.

 

Tennene festet seg igjen, men ca et år etterpå fikk han en"kvise " i tannkjøttet som var betennelse fordi tennene var slått. Da måtte tanna trekkes. Tennene under hadde klart seg bra og kom opp en god stund etterpå.

 

Anonymous poster hash: 8d4b7...6d2

Skrevet

God ettermiddag!

Vil bare fortelle at jeg ringte til tannlegen i morgest. Vi fikk ikke time før på fredag.

Ingenting som hastet. Barnet kan gå i bh, spise det han vil osv. Synes det var litt viktig å fortelle dette da noen her inne hadde småfrekke komentarer og fikk meg til å føle meg som verdens værste mor som ikke tok han med til en tannlegevakt vi ikke har!

 

Ellers så må jeg takke for de mer hyggelige komentarene:)

Hi

 

Anonymous poster hash: 210d3...ff6

Skrevet

Sønnen min skadet seg samme måte, og fikk time på dagen. På røntgen kunne de se stor skade på tennene under, og den skjeve tanna måtte trekkes umiddelbart. Vi har gått til oppfølging annenhver måned etter det. Synes det var et veldig merkelig svar av tannlegen, og hadde ikke gitt meg på det. I hvertfall ikke latt han spise vanlig mat (skorper, eple Osv). Hadde virkelig fått en annens vurdering.

 

Anonymous poster hash: 3bd55...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...