gale damen Skrevet 20. oktober 2015 #26 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg forstår ikke helt den negative holdningen til sykepleiere.. Det er et treårig høyskolestudie, som resulterer i en bachelorgrad. Rakettforskning? Nei, men så er det da strengt tatt ikke noe annet enn rakettforskning som ER akkurat det. Studiet er vel likeså vanskelig/ lett som de fleste andre av samme lengde. Dersom du har interesse for faget burde det da være mulig for de fleste å komme igjennom, men det betyr ikke at det er lettere enn andre studier. Søk deg inn, prøv deg frem. Faller du av, javel - så har du i alle fall prøvd.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #27 Skrevet 20. oktober 2015 Er ikke akkurat vanskelig. Man skal være bra idiot for å ikke komme seg igjennom et såpass kort og enkelt studie.Anonymous poster hash: fc948...282 Gjesp!!! Jeg er sikker på at du ikke er sykepleier, det har du for lite yrkesstolthet til...så du kan bare la være å uttale deg om det studiet. Du har nok ikke høyskole i hele tatt tenker jeg.... Sikkert en lege som er irritert over sykepleiekollegene sine. Anonymous poster hash: 980cf...bc0 Tviler jeg på. De aller fleste leger setter stor pris på sine sykepleiekollegaer. De er fullstendig klar over at de er avhengige av sykepleiere og hjelpepleiere for i det hele tatt få gjort jobben sin. Dette er nok bare en som ikke egentlig har peiling på hva utdannelsen eller arbeidet går ut på, men bare ønsker å provosere Anonymous poster hash: 4f18b...3d7
Katta82 Skrevet 20. oktober 2015 #28 Skrevet 20. oktober 2015 Blir overrasket over å se at så mange svarer at de fleste klarer studiet. Jeg har erfart anderledes! I mitt kull var det f.eks. nesten 50% frafall, det samme året etter. Min samboer sitt kull (nettopp ferdig) var også stort frafall, og dette var i en annen by enn der jeg studerte. Det er et krevende studie, med mange krav, og både jeg og samboeren min erfarte at man absolutt ikke er ferdig utdannet selv om man er ferdig med skolen. For det er når man kommer ut i arbeidslivet at man blir testet på kunnskapen man har (eller skal ha fått) i løpet av de tre årene. Og de aller fleste vil nok oppleve at mye av det som møter dem i arbeidslivet ikke har blitt tatt opp på studiet, og man må dermed lære seg mye nytt. Anonymous poster hash: 48973...c6b Min erfaring er motsatt. Skulen gjorde alt for å få studentane gjennom studiet. Ein av rett over 60 som ikkje klarte det. Ho hadde ikkje stått på dei to forsøka på anatomieksamen, hadde strøke på eit forsøk på den neste. Trur det var sjukdomslære. Først når ho ikkje stod på det 13!!! Forsøket på medikamentrekning tok dei henne til sides og sa ho ikkje fekk fortsette. Ein medstudent blei rapportert inn under kvar einaste praksis (av medstudentar) for mistanke om alkoholpåvirkning. Skulen ville ikkje gjere noko med det sjølv om ho var tydeleg påvirka fleire gongar den siste praksisen. Ho vart fratatt autorisasjonen før det var gått eit år. Ho hadde naska medisiner.. Som sjukepleiarkontakt har eg og opplevd fleire gonger at skulen dei kjem frå ikkje går med på å stryke studentane. Sjølv om mangelen på kunnskap og overtrampa som er blitt gjort er graverande.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå